Den store NOSA-tråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    Den store NOSA-tråden

    Mod får avgjøre om dette bare er tull, men jeg velger å starte en egen Nosa-tråd. Og begrunnelsen er enkel:
    Vi har fått en spiller som kan bli blant de mest betydningsfulle vi noen gang har hatt. Og ja, da har jeg til og med Tom Lund i bakhodet. Nosa er ikke på den "planeten" ennå, men du verden for en framtid denne spilleren kan ha.
    Selv etter minimal trening med laget, få kamper (flere av dem på uvant plass som spiss) og neppe 100 prosent sosialt etablert - så er han allerede i ferd med å bli vår viktigste spiller. Ekstra imponerende blir hans prestasjoner sett i lys av at han bare er 18 - atten - år gammel!

    Mange har nevnt at Nosa er den direkte årsaken til tre seire og en uavgjort i de fire siste kampene. Det er jeg ikke helt uenig i....
    Jeg gleder meg også til å se ham sammen med Kiko. Jeg har vært veldig kritisk til sistnevnte flere ganger, men det aner meg at linken Kiko-Nosa kan bli en godbit.

    Så glad er jeg blitt i denne spilleren at jeg er livredd for at han skal bli skadet. Samtidig har han jo allerede tatt på seg så tunge bører på vegne av laget, at det ikke vil være unaturlig at han får noen trøtthetstegn utover i seongen.

    Nåde den som kritiserer ham da!
    Mvh
    Gammer´n (Per T)
  • morten
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2156

    #2
    Enig.Denne mannen kan bli stor! Siste målet mot Strømmen kan tyde på at denne herren og Edwin kan få til store ting sammen.
    Badekar
    http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

    Kommentar

    • Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

      #3
      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
      Mod får avgjøre om dette bare er tull, men jeg velger å starte en egen Nosa-tråd. Og begrunnelsen er enkel:
      Vi har fått en spiller som kan bli blant de mest betydningsfulle vi noen gang har hatt. Og ja, da har jeg til og med Tom Lund i bakhodet. Nosa er ikke på den "planeten" ennå, men du verden for en framtid denne spilleren kan ha.
      Selv etter minimal trening med laget, få kamper (flere av dem på uvant plass som spiss) og neppe 100 prosent sosialt etablert - så er han allerede i ferd med å bli vår viktigste spiller. Ekstra imponerende blir hans prestasjoner sett i lys av at han bare er 18 - atten - år gammel!

      Mange har nevnt at Nosa er den direkte årsaken til tre seire og en uavgjort i de fire siste kampene. Det er jeg ikke helt uenig i....
      Jeg gleder meg også til å se ham sammen med Kiko. Jeg har vært veldig kritisk til sistnevnte flere ganger, men det aner meg at linken Kiko-Nosa kan bli en godbit.

      Så glad er jeg blitt i denne spilleren at jeg er livredd for at han skal bli skadet. Samtidig har han jo allerede tatt på seg så tunge bører på vegne av laget, at det ikke vil være unaturlig at han får noen trøtthetstegn utover i seongen.

      Nåde den som kritiserer ham da!

      Helt enig i det meste - eneste jeg setter fingeren på er at Kiko får fortsette å varme benken når han er klar igjen.

      Kommentar

      • hoyt
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 2850

        #4
        Ikke nok med at vi snøt han foran trynet på vif, eller at han er jævlig god og bare 18 år, fyren er jo en profil! Herlig å høre intervjuer med han. Gleder meg til fortsettelsen.
        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
        - Nosa

        Kommentar

        • Hexaphim
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 2776

          #5
          Nosa virker rett og slett som en fantastisk fyr! Jeg har lagt merke til at hvis han er hardhendt mot en motstander og får frispark mot, så er han alltid bortom og gir motstanderen en klapp på skulderen, sånt liker jeg å se.

          Jeg blir for øvrig helt satt ut av at han bare er 18 år - det hadde jeg rett og slett glemt før det ble nevnt her.

          Kommentar

          • Blogger
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Jul 2004
            • 104

            #6
            Men hvor lenge blir han ?

            Skrev vi ikke 3 års kontrakt ? Hvis vi skal få penger for ham må vi vel selge etter neste sesong ihvertfall.

            Kommentar

            • kimmern
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2005
              • 1174

              #7
              mtp potensiale og utvikling, så må det gjøres noe med kontrakten.. kun 3år har han.. eller så vil han gå på bosman.. det er jeg 100% sikker på

              Kommentar

              • general
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2004
                • 1150

                #8
                Signeringen av Nosa har satt LSK i en utrolig god situasjon. Hvis vi antar at han når opp til noe av sitt potensiale så blir han utrolig god. Han er 18 år gammel og holder tippeliganivå. Enten har vi sikret oss en kvalitetsspiller i noen år fremover ellers så har vi et mega salgsobjekt i drakt nr 16! Jeg velger å se på dette som en tilnærmet vinn-vinn situasjon. Skulle det sistnevnte skjer, tror jeg Nosa kan bli den dyreste spiller solgt av LSK noensinne.

                Nosa er så god at jeg syns det faktisk er lov å hente inn litt mye afrikansk (les; ikke norsk) og annen utenlandsk arbeidskraft, for å finne disse diamantene. Dette er fornuftig økonomisk spillerjakt i en presset tid og her kan vi ha funnet gullegget.
                Seriegull 2016!!!

                Kommentar

                • general
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2004
                  • 1150

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av kimmern
                  mtp potensiale og utvikling, så må det gjøres noe med kontrakten.. kun 3år har han.. eller så vil han gå på bosman.. det er jeg 100% sikker på
                  Et potensielt problem som jeg selv glemte. Men la oss håpe vi har lært av Robert Koren skandalen.
                  Seriegull 2016!!!

                  Kommentar

                  • superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Blogger
                    Skrev vi ikke 3 års kontrakt ? Hvis vi skal få penger for ham må vi vel selge etter neste sesong ihvertfall.
                    Spillere under 25 kan gå til ny klubb etter 3 kontraktsår i klubben uahengig av hvor lang kontrakt de har. Prisen for spilleren blir da lik lønn for gjenværende kontraktsperiode.

                    Det er dog en sak i Russland (?) hvor en spiller ble dømt til å betale erstatning til sin forhenværende klubb for å ha benyttet seg av WEbster-dommen.

                    Jeg tror uansett ikke dette blir noe stort problem, Nosa blir solgt rimelig fort er jeg redd. Jeg vil tippe han går etter endt sesong.
                    Enøyd i de blindes dal.

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7080

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av general
                      Nosa er så god at jeg syns det faktisk er lov å hente inn litt mye afrikansk (les; ikke norsk) og annen utenlandsk arbeidskraft, for å finne disse diamantene. Dette er fornuftig økonomisk spillerjakt i en presset tid og her kan vi ha funnet gullegget.
                      Torgeir Bjarmann har et gedigent kontaktnett. Jeg tviler på at Dosso, Eddie og Nosa blir de siste talentene vi henter fra Afrika - heller ikke denne sesongen.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • FUGlinho
                        KFL styremedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 2454

                        #12
                        ....Også elsker han jo supporterne! Løp jo nesten 100 meter for å feire med oss igår. Og danser Nosa-Dansen som jeg har kalt det nå, mens han gliser fra øre til øre!

                        Men berg må kanskje ta en prat med han om konsentrasjonen hans.. Han kan ikke stå og danse mens spillet er igang som igår :P
                        Kim
                        Styremedlem KFL

                        Kommentar

                        • Kanariz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2005
                          • 2507

                          #13
                          Virker som en herlig fyr!

                          Deilig å se spillere som virkelig setter pris på støtten fra tribunen!

                          Kommentar

                          • Henrik
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2006
                            • 2110

                            #14
                            Her er det bare å fornye kontrakten etter sesongen. Dersom vi får se mer av det han viste sammen med Edwin ved 2-1 målet i gå,r kan jo dette bli riktig moro.

                            Kommentar

                            • CFD
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2319

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Henrik
                              Her er det bare å fornye kontrakten etter sesongen.
                              Etter sesongen? Jeg ser ingen grunn til å ikke tegne en lenger kontrakt imorgen. Her må det sportslige aparatet vise handlekraft , for Nosa kommer til å bli solgt iløpet av noen år og da hadde det vært en skandale om vi hadde fått en gjentakelse omstendighetene rundt Koren. Nosamannen kan bli mannen som gjør at vi får en mulighet for å kjøpe tilbake LSK-Eiendom.
                              Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                              Kommentar

                              • Henrik
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2006
                                • 2110

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av CFD
                                Etter sesongen? Jeg ser ingen grunn til å ikke tegne en lenger kontrakt imorgen.
                                Tja, dersom Webster dommer står så vil vi ikke få mye ut av å tegne en nye kontrakt i morgen, etterosm han kan gå etter tre år uansett. Tegner vi en ny kontrakt etter sesongen vil vi i det minste få forlenget den med et år.

                                Kommentar

                                • CFD
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 2319

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Henrik
                                  Tja, dersom Webster dommer står så vil vi ikke få mye ut av å tegne en nye kontrakt i morgen, etterosm han kan gå etter tre år uansett. Tegner vi en ny kontrakt etter sesongen vil vi i det minste få forlenget den med et år.
                                  Webster dommen er en ting ,men det har kommet en ny dom som gir klare rettningslinjer om dette. Jeg husker desverre ikke hvor jeg fant linken ,men jeg så "superbøffel" henviste til denne dommen.

                                  Her var en annen klubb nødt til å betale kompensasjon fordi en annen spiller valgte å bruke websterdommen for å kjøpe seg ut av kontrakten og deretter signe med en annen klubb.

                                  Har du link superbøffel?
                                  Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                  Kommentar

                                  • superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av CFD
                                    Webster dommen er en ting ,men det har kommet en ny dom som gir klare rettningslinjer om dette. Jeg husker desverre ikke hvor jeg fant linken ,men jeg så "superbøffel" henviste til denne dommen.

                                    Her var en annen klubb nødt til å betale kompensasjon fordi en annen spiller valgte å bruke websterdommen for å kjøpe seg ut av kontrakten og deretter signe med en annen klubb.

                                    Har du link superbøffel?
                                    Nei, men Webster-dommen er nær like kjent som Bosman-dommen. Sjekk uefa sine sider.
                                    Enøyd i de blindes dal.

                                    Kommentar

                                    • Matti
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2005
                                      • 895

                                      #19
                                      Websterdommen er tiltenkt spillere som ikke får tillit og spilletid i egen klubb, slik at de "vederlagsfritt" kan finne seg en ny klubb uten og råtne bort på en spillerbenk som uønsket.

                                      Var nylig en situvasjon der Shaktar's kaptein (miss)brukte websterdommen for å forflytte seg til en større liga. Han var sterkt ønsket og en stor stjerne i Shaktar. Dermed fikk Shaktar senere tilkjent en kompansasjon på godt over 100 mill. av UEFA. Det er ikke slik denne dommen er ment å fungere i praksis, og det jobbes så vidt jeg vet med å forandre litt på websterdommen.

                                      Slik vi forespeiler oss situvasjonen så vil ikke Websterdommen ha noen effekt siden vi høyst sannsynlig ønsker å beholde Nosa og han vil være klubbens store stjerne. Dog tror jeg ikke det blir nødvendig å ta noen sorger på forskudd, først må jo denne mannen prestere over tid, så får vi heller ta det derfra.

                                      Men som andre påpeker så mener jeg det er HØYST nødvendig at vi signerer den mannen for 5 år så fort som overhodet mulig. Her bør vi virkelig ta en risiko og klinke til for fult. Vi ser konturene av en stjerne og bør så aboslutt ha lært av Korèn-tabben! Venter vi noen måneder har nok hele Europa fått øyne opp og da er det for sent. Lønningskravet hans bør jo stige fra uke til uke slik han holder på om dagen.

                                      Kommentar

                                      Working...