Dritt fra tribunen.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rovfugl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 3672

    #41
    nå må dere ikke bli helt overfølsomme heller da .
    det skal ikke være slik at man må være mere forsiktig når man roper til en mørkhudet , da er det gått for langt , kan man kalle en Nordmann for en ting så kan man faen mag kalle utlendingene det samme , skal ikke vel ikke være noe mere følsom over for dem , behandle dem likt .
    det høres jo litt teit ut at vi kan kalle en hvilken som helst spiller for ape , men hvis han er mørkhudet så er det rassime ...... BLÆH , skjerpings, dette er for teit , kan man kalle den ene kan man også kalle den andre , behandle LIKT
    DØ FOR FUGLA!!!
    http://www.fluefiskebloggen.no
    LSK er min religion
    Ujah er min gud

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4387

      #42
      DER er jeg helt enig. satan.bra sagt, var bare det at jeg ikke klarte å si det riktig i går.. så det ble kanskje litt feil sagt fra min side :oops:
      ..................

      Kommentar

      • Anders_Bakken
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 542

        #43
        Opprinnelig skrevet av Nordby
        Han hadde nok litt mye innabords, eller så er han en idiot. Uten at det unnskylder noe. Åssen gikk det med kompisen din da? 8)
        Gikk bra...fikk roa ned han fyr'n.
        Ellers må jeg si at jeg er imponert over at noen usle aper kaster et halvlitersglass etter oss midt i Lillestrøm...regna glasskår over oss...og ikke nok m det...dem løper etter oss og hopper på meg og kompisen min..jeg fikk meg en kraftig trøkk i bakhue.Brenn i helvete!!

        Kommentar

        • *LILLESTRØM SK*
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • May 2004
          • 166

          #44
          Noe jeg er grundig lei av er all den rasismen fra mørkhudete mot hvite. Hver gang jeg jeg diskuterer med mørkhudete får jeg slengt "potet", "gulost", "hviting" og div. andre saker(ikke det at jeg tar meg nær av det). Men fra mitt stå sted er det like mye rasisme fra mørkhudete som fra hvite.
          Å tenke før man snakker, er som og tørke seg i ræva før man driter

          Kommentar

          • SolaDenSkinner
            Medlem
            Hoffnarr
            • Dec 2003
            • 44

            #45
            Det ER rasistisk å lage apelyder mot en mørkhudet spiller, og sånt SKAL ikke forekomme på Åråsen!

            SolaDenSkinner
            Mot rasisme

            Kommentar

            • SolaDenSkinner
              Medlem
              Hoffnarr
              • Dec 2003
              • 44

              #46
              Noe jeg er grundig lei av er all den rasismen fra mørkhudete mot hvite. Hver gang jeg jeg diskuterer med mørkhudete får jeg slengt "potet", "gulost", "hviting" og div. andre saker(ikke det at jeg tar meg nær av det). Men fra mitt stå sted er det like mye rasisme fra mørkhudete som fra hvite.
              Dette har ingenting med denne debatten å gjøre.

              Men hvis du hver gang får slengt sånt etter deg, bør du forandre måten du diskuterer med mørkhudede på.... :P

              Kommentar

              • ON
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3639

                #47
                Opprinnelig skrevet av SolaDenSkinner
                Det ER rasistisk å lage apelyder mot en mørkhudet spiller, og sånt SKAL ikke forekomme på Åråsen!

                SolaDenSkinner
                Mot rasisme
                Helt enig UANSETT HVA EN MED EN ANNEN HUDFARGE har kalt deg før, SÅ BEHØVER VEL FOR HELVETE ikke du å synke like langt? NEI TIL RASISME I FOTBALL,nei til rasisme utenfor banen, og NEI TIL RASISME PÅ ÅRÅSEN, OG Å LAGE APELYDER BLIR OPPFATET SOM RASISTISK, OG RASISME SKAL IKKE LILLESTRØM SPORTSKLUBB, ELLER KANARI-FANSEN HA NOE SOM HELST MED Å GJØRE!

                Kommentar

                • Rovfugl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 3672

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av SolaDenSkinner
                  Det ER rasistisk å lage apelyder mot en mørkhudet spiller, og sånt SKAL ikke forekomme på Åråsen!

                  SolaDenSkinner
                  Mot rasisme
                  da kan jo du forklare meg HVA det er som gjør det rassistisk å lage apelyder mot en mørkhudet men IKKe mot en helt vanlig lyshudet nordmann?
                  poenget som alle i verden vel er ute etter er vel at folk vil ha likerett, lik behandling , fair treat , men hvis du ikke kan kalle en mørkhudet for det samme som du kaller en hviting ........ link gone missing sier jeg bare , er vel faen ikke mere rassistisk å kalle en mørkhudet for ape enn en helt hvit nork bondeknøl, hva er forskjellen???
                  DØ FOR FUGLA!!!
                  http://www.fluefiskebloggen.no
                  LSK er min religion
                  Ujah er min gud

                  Kommentar

                  • ON
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3639

                    #49
                    uansett så har ikke han kalt deg bonde knøll...(toroury eller hva han heter, dembo etc).

                    Kommentar

                    • Rovfugl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 3672

                      #50
                      heh , det var ikke det jeg mente , skreiv litt dumt der , det jeg mente var at det er vel ikke værre å kalle en mørkhudet for ape enn det er å kalle en hvithudet for ape , det er like diskriminerende for den hvite .... eller ??
                      DØ FOR FUGLA!!!
                      http://www.fluefiskebloggen.no
                      LSK er min religion
                      Ujah er min gud

                      Kommentar

                      • ON
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3639

                        #51
                        Ja, men det er faen ikke poenget skjønner? poenget er at kfl ikke skal ha noe med rasisme og gjøre, og rasisme skal heller ikke forekome på en fotball bane, eller utenfor!

                        Kommentar

                        • Rovfugl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 3672

                          #52
                          jo det er poenget mitt , for det er ikke rassistisk å kalle noen en ape :-) heh. poenget er at rassistisk da må det være noe som har noe med hudfargen å gjøre , eller deres opprinnelighet . men vi alle stammer fra apen :-) , jeg henger meg altid opp i detaljer vet du ;-)
                          klart at kfl ikke skal ha noe med rassisme å gjøre , det vile være for dumt , det har ikke noe der å gjøre , og det er vel vi alle enige om . man skal være stolt av å være medlem i KFL
                          DØ FOR FUGLA!!!
                          http://www.fluefiskebloggen.no
                          LSK er min religion
                          Ujah er min gud

                          Kommentar

                          • McGuffy
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 5099

                            #53
                            Apelyder mot en mørkhudet spiller BLIR oppfattet som rasistisk enten man mener det slik eller ikke. Dermed skal det ikke forekomme i KFL.
                            I slike saker så er ikke alltid det viktigste hva man egentlig mener, men hva ropene, lydene og sangene blir oppfattet og tolket som..

                            Har ikke folk fått med seg at hva Emille mente om apelydene han fikk slengt mot seg i Bergen?


                            McGuffy

                            Kommentar

                            • SolaDenSkinner
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Dec 2003
                              • 44

                              #54
                              Rovfugl skrev:
                              det jeg mente var at det er vel ikke værre å kalle en mørkhudet for ape enn det er å kalle en hvithudet for ape , det er like diskriminerende for den hvite .... eller ??
                              Poenget her er vel hvorfor akkurat Vålerengens keeper ble utsatt for apelyder, og ikke f.eks Tom Henning Hovi... Jeg er ikke i tvil om at det var hudfargen det ble spilt på, og da blir det rasisme!
                              Jeg har vært på x-antall fotballkamper i mitt liv, og har aldri hørt at en etnisk nordmann har blitt utsatt for apelyder....



                              SolaDenSkinner
                              Neste gang du hører et brødhue rope,.....start en sang!

                              Kommentar

                              • ketil
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Feb 2004
                                • 246

                                #55
                                Det her er vel ikke så veldig vanskelig? Apelyder etter fargete motspillere er selvsagt noe som faller inn under rasisme. Sammenligningen med "potet" er noe av det mest grumsete jeg hører, og er like ugyldig som 2+2=5. Det er noe med historie som regulerer det, men det er kanskje ikke lett å forstå for apelydlagende tullinger?

                                Kommentar

                                • King_Raymond
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4987

                                  #56
                                  da kan jo du forklare meg HVA det er som gjør det rassistisk å lage apelyder mot en mørkhudet men IKKe mot en helt vanlig lyshudet nordmann?
                                  poenget som alle i verden vel er ute etter er vel at folk vil ha likerett, lik behandling , fair treat , men hvis du ikke kan kalle en mørkhudet for det samme som du kaller en hviting ........ link gone missing sier jeg bare , er vel faen ikke mere rassistisk å kalle en mørkhudet for ape enn en helt hvit nork bondeknøl, hva er forskjellen???[/quote]

                                  Hmmm, hvor dum er du egentlig?

                                  Det er forskjellig hva folk føler som rasistisk.

                                  Selvfølgelig er det værre å lage apelyder mot en mørkhudet mann enn en hvit mann, samme som jøder sannsynligvis blir mere fornærmet hvis man hadde syngi nazi sanger enn det kriste spillere hadde blitt.
                                  Ultras Felt C Lillestrøm

                                  Kommentar

                                  • Håkon Henriksen
                                    Administrator
                                    • Nov 2003
                                    • 6411

                                    #57
                                    Denne diskusjonen er bare dum..

                                    Å slenge "Ape" komentarer til Mørkhudede personer er mest sansynlighvis rasistisk ment... Men det er også en faktor ti som spiller inn, ordfrådet til vedkommende er ikke spesielt oppegående.

                                    Og for å forklare "ape" delen, så stammer dette langt til bake i tid, før i tiden når man drev med slavehandel, så benyttet handelsmennene seg av at de mørkhudede ikke var "menesker" men aper, for slavehandel var jo fordømt av datidens kirke...

                                    Derfor syns jeg det er meget upassende å rope "ape" til noen i det hletatt i dagens samfunn... Men å kalle en fotballspiller for "hore" det syns jeg er greit...... og hvertfall når'n har pEmga drakt
                                    Håkon Henriksen
                                    -
                                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                    -
                                    ALT FOR FUGLA

                                    Kommentar

                                    • Rovfugl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 3672

                                      #58
                                      LOL mange forklaringer her , og alle er like teite , at det går ann da ;-)

                                      ferdig med den
                                      DØ FOR FUGLA!!!
                                      http://www.fluefiskebloggen.no
                                      LSK er min religion
                                      Ujah er min gud

                                      Kommentar

                                      • Ultras
                                        Juniormedlem
                                        Bøffelpromp
                                        • May 2004
                                        • 13

                                        #59
                                        [quote="Rovfugl"]LOL mange forklaringer her , og alle er like teite , at det går ann da ;-)

                                        ferdig med den[/quot

                                        Jaja, du kan gjerne kalle forklaringene teite, men da skjønner du faen ingen ting

                                        Kommentar

                                        • ON
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3639

                                          #60
                                          Enig, det er vel DU som kommer med teite forklaringer her?

                                          Kommentar

                                          Working...