Nyheter juni 2009

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

lsk.no

Oppturene sto i kø for Tokstad

De siste to ukene av mai ble en eneste gigantisk lang opptur for LSKs ferskeste Tippeliga-spiller. - Jeg merker jeg får mer selvtillit nå, sier Kristoffer Tokstad.

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

Dagbladet

Investorflukt og sponsorkrise i Tippeligaen

Og nå svikter publikum også. Slik forklarer klubbene situasjonen selv.
      Lillestrøm
      Frank Grønlund, daglig leder
      - Foreløpig jobber vi for å greie dette året, men for å gjøre det må vi klatre på tabellen. Spiller vi bedre, kommer det mer publikum, det blir større optimisme og lettere å snakke med sponsorer. For oss er det tabellsituasjonen det viktigste. Vi skal lønne 50-60 ansatte, og det blir tøft i seg selv. Men vi er optimister. Lillestrøm har ikke noen kreditorer som står og river i døra, slik Stabæk har. Vi har innført lønnskutt før (2002), men vi er ikke der ennå. Om det ikke skjer noe uforutsett skal vi greie oss.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

lsk.no

Møter Norgesmesteren

LSKs juniorlag møter regjerende Norgesmester Stabæk på kunstgresset på Lillestrøm i kveld. På grunn av fri i Tippeligaen til helga, kan det være et meget sterk lag som kommer reisende fra Bærum.

NB! Kampstart kl. 20.00 på Lillestrøm kunstgress.

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

lsk.no

LSK-Stabæk 2-2

(LSK-Stabæk 2-2) Et meget sterkt Stabæk-lag var ikke nok til å slå maurene fra Lillestrøm i juniorserien. LSK-gutta leverte en ny knallkamp i serien og kunne stukket av med alle poengene.

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

lsk.no

Henning stolt av spillerne

Henning Berg roser spillernes innstilling de siste ukene.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

lsk.no

Beleilig spillepause for LSK

Tippeligaen har pause denne og mesteparten av neste uke, noe som kommer godt med for LSK.

http://www.lsk.no/default.aspx?did=9111348

Kommentar

• Kopperud
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2006
                • 1697

http://www.rb.no/lokal_sport/article4379483.ece

Oppsettet for 3. runde i NM er klart.

Lillestrøm - Nybergsund IL Trysil / Asker (kampen spilles i Lillestrøm eller Asker) **
                Ultras Felt C 2005x2015

Lillestrøm & Bajen

Kommentar

• KrisB
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2008
                  • 2923

Nettavisen

-Bunnstrid ødelegger ikke BORT I SOMMER: Mye tyder på at Bjørn Helge Riise forsvinner fra Lillestrøm i sommer. Selv ikke bunnstrid kan sette en stopper for det. Foto: Sara Johannessen ( Scanpix )

Bjørn Helge Riise foran sin viktigste måned som fotballspiller.

BISLETT (Nettavisen): Bjørn Helge Riises karriere på Åråsen nærmer seg slutten. Lillestrøm har i alle fall varslet at de er villig til å selge 25-åringen i sommer for å få orden på økonomien sin.
                  Akkurat det har midtbanespilleren også registrert, og derfor har han ingen problemer med å innrømme at han står foran en av sine viktigste måneder noensinne. Først venter VM-kvalifiseringskampene mot Makedonia og Nederland. Deretter venter seriekamper mot Fredrikstad, Bodø/Glimt, Molde, Start, Viking og Aalesund. Så er det fotballferie. Og da kan han ha spilt sin siste kamp for klubben.
                  - Det blir en viktig måned for meg, men jeg vil understreke at det ikke er sånn at jeg har lyst til å forlate Lillestrøm. Jeg vil hjelpe klubben i den posisjonen de er i nå. Samtidig har jeg også fått med meg hva som er blitt sagt, sier han til Nettavisen.
                  Derfor skjønner han at Åråsen-karrieren kan nærme seg slutten.

- Er du redd for at lagets svake sesongstart kan gjøre det vanskeligere å komme ut?
                  - Nei. Jeg tror ikke at det gjør det vanskeligere. Jeg har landslaget. Det er et bra utstillingsvindu, og jeg regner med at de klubbene som kommer for å se meg, klarer å se hva jeg er god for, sier han.
                  - Selvfølgelig ville det hjulpet om vi hadde vært i toppen, men jeg tror ikke situasjonen vår nå er et hinder, nei.
                  - Ikke Belgia denne gang
                  Lillebror Riise har allerede ett utenlandsopphold bak seg. I belgiske Standard Liege og Brüssel. Han fikk om lag 50 kamper for de to lagene mellom 2002 og 2004.
                  Nå sikter han imidlertid høyere.
                  Mye høyere.
                  - Land som Belgia og Nederland er ikke aktuelt nå, nei. Hvis jeg skal forlate Lillestrøm så må det være for noe bedre, og da snakker jeg om en av de største ligaene, sier han.
                  - Samtidig må familien trives. Jeg bryter ikke opp det ungene har nå hvis ikke det er trygt, det jeg skal til. Da blir jeg heller i Lillestrøm, fortsetter han.
                  Hva betyr gliset?
                  Men da Nettavisen spør enda mer konkrete spørsmål om en mulig drømmeovergang utenlands, da blir han mer stum.
                  - Hvor konkret er interessen utenfra?
                  Riise gliser bredt.
                  - Jeg kan ikke si noe.
                  - Så du er godt oppdatert?
                  Riise bare gliser bredt igjen.
                  - Det smilet sier kanskje en del?
                  - Jeg er en blid gutt, jeg. Jeg spiller fotball og er frisk. Jeg skal ikke klage, sier han - fortsatt med landslagets bredeste glis.

Kommentar

• KrisB
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2008
                    • 2923

Dommeroppsettet for den 13. serierunden

Lillestrøm - Fredrikstad, Tom H. Øvrebø
                    Last edited by RSP; 05.06.2009, 19:30. Begrunnelse: Slettet unødvendig stoff.

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

lsk.no

Bjørkøy: -Vi er på vei

LSK har forbedret seg betraktelig resultatmessig i det siste, men John Anders Bjørkøy forteller at laget fortsatt ikke er fornøyd.

Kommentar

• gutt94
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2007
                        • 3273

Lsk.no

Mosis klar for LSK

Fredrik Mosis fra Skeid er klar for LSK, og spiller sin første kamp for kanarifuglene når Eidsvoll Turn er motstander i 2. divisjon i ettermiddag.

Last edited by RSP; 07.06.2009, 18:33. Begrunnelse: Kun lenke + ingress ved nyheter fra lsk.no
                        KnutHSolberg

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

RB

Uavgjort i lokaloppgjøret

(LSK 2 - Eidsvold Turn 1-1). Myklebust misbrukte muligheten til å sikre tre etterlengtede poeng for LSK-rekruttene.

Publisert 07.06.2009 - 14:18
                          Oppdatert 07.06.2009 - 18:26

Eidsvold Turn hadde tre kjempesjanser og burde tatt ledelsen, men isteden scoret LSK-rekruttene på sin første målsjanse.

Edwin Eziyodawe dro seg fint forbi inne i Turn-boksen. Han traff Fredrik Mosis med pasning og midtstopperen satte ballen kontant i mål via tverrliggeren. Mosis, som nettopp har kommet til LSK fra samarbeidsklubben Skeid, har satt inn kampens eneste mål.

Petter Lindstad sikret uavgjort for blåtrøyene da han, etter klabb og babb inne i feltet, kranglet ballen i mål.

LSK kunne sikret seg alle poengene, men Magnus Myklebust traff bare tverrliggeren da han fikk stå alene på elleve meter fem minutter før slutt.

På tampen kunne LSK fått straffespark, men dommeren blåste ikke da Myklebust ble lagt i bakken innenfor 16-meteren.

Ut i fra spill og sjanser var det greit at lagene tok ett poeng hver.

Kommentar

• Kanarifugl84
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2007
                            • 2319

lsk.no

Skåra i debuten
                            (LSK 2-Eidsvoll Turn 1-1) Fredrik Mosis skåra i debuten for Lillestrøm, men ti minutter før slutt var han ikke matchvinner lenger.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

Bladet Tromsø

Nybergsundtrener Ola Brenden:
                              Spørsmålet er også om Lillestrøm vil ha tilbake Tore Andreas Gundersen fra 1. august eller om han fortsetter ut sesongen i Sundet.

Håper på Gundersen
                              Lillestrøms sportssjef Torgeir Bjarmann har sagt til HA-sporten at det ennå ikke er tatt noen avgjørelse på hva som vil skje etter 1. august, men Ola Brenden håper Nybergsund skal beholde sin toppscorer med seks mål så langt, sesongen ut.
                              – Det er mer enn et håp å beholde Tore Andreas. Jeg regner med at han fullfører sesongen i Sundet, sier Ola Brenden.
                              – Vi er i god dialog med Lillestrøm om å leie videre, og jeg tror også Tore Andreas ser at det er bra for han å få spilletid og lykkes, sier Brenden.
                              iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

Kommentar

• Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

Minneord om Gunnar "Knegge" Arnesen i RB 7.6.09

Mai 2009 ble en trist måned for Oldermannslauget i LSK. Først døde Rolf "Boffen" Wahl, og kort tid etter Gunnar "Knegge" Arnesen, som ble 81 år.

Gunnar Arnesen var en av 1950-tallets stjerner. "Knegge" var en spiller som ble lagt merke til av hele det fotballinteresserte Norge. Da LSK spilte seg opp i Hovedserien i 1952 var Gunnar uten tvil en nøkkelspiller, med posisjon indre venstre og iført drakt nummer 10. Alltid i godt humør, riktig en gledesspreder.

"Knegge" startet sin karriere i Fram, sammen med gode kamerater fra Furuskauen på Vigernes. Under Åsen-turneringen for juniorer i 1945 ble Gunnar kåret til bestemann blant samtlige 352 spillere. "Han hadde et herlig tilslag på ballen og sikker teft for kombinasjonsspill," het det i Aftenpostens referat.

I noen år etter krigen var Fram fullt på høyde med LSK i seniorklassen, og "Knegge" fortalte at mens han var i Tysklandsbrigaden fikk han den store nyhet at Fram hadde slått sin byrival. Høsten 1949 meldte flere Fram-spillere overgang til LSK, og etter det var det aldri noen tvil om hvem som var "best i byen". LSK ble et storlag, kjent for sin lette og teknisk sett fremragende fotball. Tre tapte cupfinaler ble etterfulgt av et populært seriegull i 1959.

Gunnar Arnesen fikk to kamper på A-landslaget, med debut mot Skottland i 1954. I programmet sto følgende: "Gunnar er ikke flink til å lage mål, men det er få som kan tilrettelegge spillet som ham." Han spilte også på B-landslaget. I LSK fikk Gunnar 287 A-kamper i perioden 1950-63. Han scoret 122 ganger. 28 scoringer i NM og 41 i Hovedserien er gode prestasjoner.

I yrkeslivet var "Knegge" snekker og siden byggmester. Sammen med sin kjære June Grethe var han en svært ivrig globetrotter. Hjemmet i Birkebeinergata var et samlingspunkt for familie og gode venner. "Knegge" vil bli dypt savnet - og husket med stor takknemlighet.

Kjell Aasum

Kommentar

• Skinke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2007
                                  • 3914

Sommerfestivalen 2009
                                  Les mer om hva som skjer på Martins søndag 14.juni :

Skrevet av kfl.no

SOMMERFESTIVALEN 2009

Les mer om hva som skjer på Martins søndag 14.juni :

Kanari-Fansen trår til med en aldri så liten Sommerfestival før og etter kampen mot Fredrikstad søndag 14/6. Her er opplegget :

- Martins åpner dørene kl 1200. Billig drikke for alle KFL-medlemmer i hele åpningstida, husk medlemskort i KFL.

- Vi viser noen fete tribunefilmer på storskjermene fra kl 1200-1315.

- Det blir loddsalg til inntekt for Kanari-Fansen, denne gang med ekstra bra premier. Kjøp lodd så det monner.

- GRILLING : Kanariparet Terje og Marianne fra Køh Cafe har grillstand på Martins fra kl 1200 og utover. Dagens meny er :
                                  # Biffburger med tilbehør kr 60
                                  # Stor løkpølse med tilbehør kr 30
                                  # Grillpølse med tilbehør kr 20

- Stand fra KFL med salg av medlemskap, billetter og diverse.

- LSK-QUIZ kl 1330. Nok en utgave av den legendariske Quizen er på gang. Egen tråd om Quizen på backstage-forumet. Påmelding av lag skjer til Arild på tlf 97 53 19 31.

- Tribunemøte kl 1515

- LIVE FRA KL 1530-1645 OG KL 2100-2300 SPILLER FØLGENDE :

# ELEANORS COBRA. Tremannsband med utspring i Fetsund. Spiller coverlåter med AC-DC, Bon Jovi, norske hits etc. Mye allsang på gang.

# RANNUG OG JORDBAKKE. Øivind Rannug og Halvor Jordbakke gjentar suksessen fra Viking-kampen og gir deg et sett fullt av gode Fuglalåter.

# KAZA OG KARLSEN. Hip-hop-duo fra Lillestrøm som er aktuell med ny cd, Operasjon Dagsverk. Knallbra beats og drivende gode låter.

# BOB FUGL. Et på alle måter jalla band, og gutta er stolte av det. Garasjerock får en ny betydning når disse gutta entrer scenen.

# THE BARMATES. Øivind Bratlie Skaare og Egil Hjorteset har spilt for KFL i 15 år og gir deg garantert valuta for pengene.

Alle banda spiller på scenen ved biljardbordet. Martins og KFL lar nå banda spille der hvor biljardbordet vanligvis står, noe som gjør at stemninga blir mye bedre enn når man står inne i mørket i konsertdelen. Nå blir banda integrert med publikum på en helt annen måte enn før. KFL er veldig glade for å ha fått med så mange band som alle har røttene sine ,og hjertet sitt, i miljøet rundt KFL, LSK og Martins. Man spiller altså både før og etter kampen, det kommer sikkert også noen "gjesteartister " til etterhvert, som det så ofte gjør når KFL inviterer til ball.

- Pris : kr 100. Dette inkl en gratis velkomstdrink eller brus innen kl 1330. Billettene kjøper du i baren på Martins eller av nettverkselgere.

KANARI-FANSEN STØTTER KIRKENS BYMISJON I LILLESTRØM OG LSK-UNIFIED !!!
                                  KFL er kjent som en fanklubb som støtter folk i nærmijøet. Denne gangen vil deler av overskuddet gå til følgende formål.
                                  1. Kirkens Bymisjon i Lillestrøm gjør rett og slett en fantastisk jobb for folk i Flisbyen. Stort sett hele året er mange fra KB ute i byen og hjelper folk som trenger det med snømåking, gressklipping, husarbeid, flytting etc. Mange fra KFL er med på denne jobben.
                                  2. LSK-Unified er mangeårig samarbeidspartner for KFL. Gutta skal i år til Ålesund på landsturnering og pengene fra KFL går til å støtte opp om denne turen.

DAGENS HØYDEPUNKT : LSK VS FREDRIKSTAD KL 1800 PÅ ÅRÅSEN. Nok en skjebnekamp på Åråsen, når var det vi sist IKKE spilte en skjebnekamp ? Det er uansett en utrolig viktig sekspoengskamp mot rødbuksene, en kamp vi bare SKAL vinne. Billetter til Kanari-Feltet kjøper du på LSK-Shopen eller På Sparket på Åråsen.
                                  Like viktig er det å fortsette den meget god trenden Kanari-Fansen har på tribunen om dagen. Den siste måneden har det vært kanonbra både borte og hjemme og det nye tribuneopplegget til KFL har satt seg skikkelig. Når Per Kristian Torvik i Romerikes Blad, som mildt sagt ikke har vært positiv til KFL før om åra,gir 8 på stadionstemning mot Odd 16. mai og samtidig sier at KFL har vært veldig bra i år, DA veit du at stemninga har vært bra. Vi møtes på Kanari-Feltet kl 1700, Plankehaugen skal feies tilbake til Raymondlandet sitt.

Da er det bare å gjøre seg klar til en godsøndag i Fuglabyen. KFL håper og tror at programmet til Sommerfestivalen har noe for de fleste, spesielt moro er det å ha fått til en slags " Fugla All Stars" på scenen.Dette er Fuglamusikk med nogo attåt FOR kanaris AV kanaris. Løp og kjøp billetter folkens !

MØT OPP PÅ MARTINS OG ÅRÅSEN SØNDAG 14. JUNI !!!
                                  Daukjøtt Felt C

Kommentar

• Skinke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2007
                                    • 3914

Orientering fra styremøtene 28. mai og 4. juni 2009

• Det avholdes medlemsmøte i Kanari-Fansen 8. juni. Representanter fra LSK inviteres.
                                    • Styret i KFL vil ha nulltoleranse ovenfor trusler rettet mot styremedlemmer eller øvrige personer i KFL. Eventuelle framtidige trusler vil bli politianmeldt.
                                    • Styret er helt klare på at vi står bak de gjeldende tribunereglene til LSK, både på hjemme- og bortekamper. KFL ønsker ikke å være en del av konflikten mellom LSK og ultras.
                                    • Kanari-Fansen arrangerer sommerfest på Martin's 14. juni. Informasjon om dette legges ut etter medlemsmøtet.
                                    • KFL var innstilt til Skedsmo kommunes kulturpris. Selv om vi ikke fikk prisen anser vi det som en ære å bli vurdert.
                                    • Styret har hatt møte med representanter for Kreativ Kanaris. Det skal legges til rette for et intern-lotteri i Kanari-Fansen, og det jobbes for å få til et prosjekt hvor vi kan selge bilder/poster i 50x70-format.
                                    • Det jobbes for å relansere Kanari-brusen.
                                    • Evaluering av bortekampen mot Lyn. KFL har fått til et veldig godt opplegg med busstransport til bortekamper. Det vil jobbes aktivt med å få til en alkoholfri buss/familiebuss til alle kortturer. Tribuneopplegget fungerte som planlagt. Ingen problemer i forhold til sikkerhet.
                                    Daukjøtt Felt C

Kommentar

• Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

Papir-RB: Nosa ute etter smell

ÅRÅSEN: Nosa Igiebor har ikke vært med på fellestreningene til LSK siden fredag i forrige uke. Nigerianeren ble skadet etter en duell med Vidar Riseth, men skaden skal ikke være alvorlig.

- Det er en smell som har gått litt ut over ankelen. Men det er ingen stor sak. Vi håper han trener med laget igjen torsdag, sier LSK-fysioterapeut Geir Kåsene. Lars Kristian Eriksen, Arild Sundgot, Marius Johnsen, Hassane Dosso og Karim Essediri var alle i full trening i går. Olivier Occean trenger trolig to uker til før han blir spilleklar.

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

Rb (web-tv)

Møt Fredrik Mosis

ÅRÅSEN:
                                        Ny mann inn i LSK-forsvaret.

Av: Erlend Vålandsmyr, TV Romerike
                                        Publisert 10.06.2009 - 13:54 Oppdatert 10.06.2009 - 14:00

Fredrik Mosis er inne i LSK-troppen, hentet fra Skeid.

19-åringen ser på muligheten som et nytt steg i livet.
                                        Skeid-spilleren har ut sesongen på å vise hva han duger til i LSK-drakta.
                                        – Dette er det beste som kunne skjedd meg nå, så får vi se hva som skjer framover, sier Mosis.

WEB-TV: Se intervju med Fredrik Mosis under!

Last edited by RSP; 11.06.2009, 06:58. Begrunnelse: Fikset link.

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

lsk.no

Ny toppkamp for juniorene

Toppoppgjørene står i kø for LSK-juniorene. I kveld møtes Lyn og Lillestrøm - nummer 2 og 3 på tabellen.

Kommentar

Working...