Nyheter juni 2009

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Skinke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2007
    • 3914

På'n igjen! Cupkamp i Asker onsdag og serieoppgjør i Bodø søndag.

Det er ikke lange pustepauser for ivrige LSK-supportere. Onsdag 17. juni spiller Fugla cupkamp borte mot Asker. Kampen går på Føyka stadion kl 18. Du må ut med 100 kroner for ståplassbillett, barn slipper unna med halvparten.

Kanari-Fansen setter ikke opp noen buss til denne kampen, og vi oppfordrer alle fans til å ta tog til og fra matchen. Føyka ligger i Kirkeveien, bare et par hundre meter fra Asker stasjon.

Tog til Kongsberg (16.04 og 17.04), Skien (16.23) og Drammen (16.42) er gode alternativer fra Lillestrøm stasjon.

På Føyka må alle gjennom ett inngangsparti, og det blir selvfølgelig sjekk av vesker, bagger etc. på normal måte. Dette kan kreve litt tålmodighet, men med vanlig folkeskikk bør man komme svært langt. Inne på stadion skal LSK-supporterne henvises til et samla område.

Hvis ikke Asker hiver seg rundt og får satt opp et par Bautas-dasser advares tørste kanaris på forhånd om at det er null do-fasiliteter på Føyka. Nærmeste dass er i klubbhuset et godt stykke unna.

Vi håper at mange kanaris stiller for å heie fram Fugla til cupavansement. For svært mange vil også Føyka stadion være en kjærkommen påplusning på banehopperlista.

Det blir selvfølgelig ingen buss til bortekampen mot Bodø 21. juni heller. Har du lyst til å se kampen "live" blir du ikke alene. Svært mange LSK-supportere har allerede bestilt flyreise. Denne gangen er det nemlig mulig å komme seg opp og ned uten overnatting.

Norwegian flyr opp kl 9.50 og hjem kl 22.35. Prisen begynner å bli voksen, men mange har kanskje feriepenger eller skatteoppgjør på vei inn på konto?
    Daukjøtt Felt C

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

lsk.no

Hans Knutsen: - Tror på en jevn kamp mot LSK

Tredje runde i cupen spilles mot Asker på Føyka stadion. Sportssjef Hans Knutsen tror på en jevn kamp mot LSK når cupavansement er målet.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

VG

Bergdølmo blir LSK-spiller

HENTES INN: Henning Bergs (t.v.) assistent André Bergdølmo melder overgang til LSK for å være tilgjengelig for klubbens rekruttlag i 2. divisjon. Foto: Hallgeir Vågenes

16.06.2009 kl. 14:41 Kilde: VG NETT

(VG Nett) 37 år gamle André Bergdølmo hentes inn fra 7. divisjonsklubb.

Forsvarsspilleren med en fortid i klubber som Rosenborg, Ajax, Borussia Dortmund og FC Köbenhavn har det siste halve året kombinert spill med kompiser for Sørum IL på Lørenfallet utenfor Lillestrøm med assistentjobben i LSK. Nå melder Bergdølmo overgang til LSK for å styrke klubbens rekruttlag.
        - André melder overgang til oss i løpet av uka. Vi ble så godt som enige om det mandag, og han kommer til å få beskjed om at vi gjør det sånn, sier LSKs sportsdirektør Torgeir Bjarmann.

Da VG Nett snakket med Bergdølmo tirsdag formiddag bekreftet den tidligere landslagsspilleren at han skulle diskutere saken videre med Bjarmann i løpet av de nærmeste dagene.

- Ekstremt ungt
        LSKs andrelag tapte 3-0 for Vindbjart mandag og ligger sist i sin 2. divisjonsavdeling med fattige fire poeng etter ni kamper.

Bjarmann understreker at han håper Bergdølmo kun blir å finne på sidelinja, men ser 37-åringen som en fin læremester for unggutta bakover på banen dersom det skulle bli nødvendig.
        - Det er viktig for oss å ha et lag i 2. divisjon. André spilte i eliteserien så sent som i fjor og har mye å bidra med. Vi har hatt enormt mye skader denne sesongen. Det har ført til et ekstremt ungt rekruttlag, påpeker Bjarmann.

13 ÅR SIDEN: André Bergdølmo avbildet under sin siste sesong som LSK-spiller tilbake i 1996. Foto: Scanfoto

Han har selv spilt rekruttfotball for LSK etter at han takket for seg på toppnivå, men står nå registrert i 3. divisjonsklubben Skedsmo. På Åråsen har man de siste årene benyttet rutinerte karer som Gunnar Halle, Uwe Rösler og Frode Birkeland på klubbens andre- og tredjelag.
        - Vi prøver André i første omgang og håper det holder med det, sier Bjarmann.

Bergdølmo spilte for LSKs a-lag fra 1991 til 1996 og stoppet på 115 kamper for kanarifuglene før han forsvant til Rosenborg i en omdiskutert overgang.

- Ingen forhandlinger
        Sørum-trener Tommy Bottenvik bekrefter at overgangen kommer til å gå i orden uten at LSK-kassereren trenger å åpne klubbkassa.
        - Nei, det blir ingen forhandlinger i den grad. Men kanskje vi kunne fått noen LSK-billetter, sier Bottenvik til VG Nett.

André Bergdølmo, som har spilt sammen med sønnen Fredrik i Sørum denne våren, har deltatt på 7. divisjonskampene da disse ikke har kollidert med oppdrag i LSK.
        - I høst ville André kun vært tilgjengelig for oss i tre kamper. Vi har såpass mange spillere i troppen at vi kan fortsette å rote rundt i 7. divisjon uten han, sier Bottenvik.

André og Myggen
        Han tror Bergdølmo med god trening i sommer kunne «tatt en Myggen» og gjort comeback i Tippeligaen.
        - André har en unik ro i spillet sitt og enorm rutine. I tillegg er han lettrent. Han vil nok være en forsterkning for LSKs 2. divisjonslag, og har kanskje større forutsetninger enn Erik Mykland for å komme tilbake på toppnivå, sier Bottenvik.

(VG Nett) 37 år gamle André Bergdølmo hentes inn fra 7. divisjonsklubb.

Kommentar

• KrisB
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2008
          • 2923

LSK.no

Kippe: - Klar til kamp
          Frode Kippe sier at LSK-spillerne er klare til kamp foran bortemøtet mot Asker i cupen onsdag

Kommentar

• KrisB
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2008
            • 2923

Venter i spenning

Hva blir neste steg? Håvard Nordtveit vet fortsatt ikke hva som skjer når leieperioden i Lillestrøm går ut i august. Arkivfoto: Scanpix

Håvard Nordtveit innrømmer at det er et dårlig tegn dersom Arsenal velger å la ham fortsette i Lillestrøm.

Fotball: Håvard Nordtveit har imponert mange med sin kontante forsvarsspill etter at han i april ble leid ut fra Arsenal til Lillestrøm.

Spørsmålet er om han har imponert nok til at Arsenal vil hente ham tilbake til England.

– Jeg vet ikke mer enn det jeg leser i avisene, men hva som skjer videre kommer helt an på hvordan Arsenal vurderer nivået i Norge, og hvordan de ser på det sammenlignet med for eksempel Championship (nest øverste nivå) i England, sier Nordtveit.

– Det er vel et tegn på at Arsenal ikke vil satse på deg dersom de velger å la deg bli i Norge?

– Det er vel det.
            – Sjefene bestemmer

Den sindige unggutten er selvsagt spent på hva framtiden bringer, men tenker mest på neste kamp i Lillestrøm.

– Mitt fokus er her i Lillestrøm nå. Det beste jeg kan gjøre er å prestere best mulig her. Det er uansett sjefene i Arsenal som bestemmer. Jeg vet at de rapportene de har fått på meg er kanonbra, sier 18-åringen fra Vats.

– Frykter du for plassen din nå som Lillestrøm vinner uten deg?

– Det har jeg ikke tenkt på. At laget vinner er jo bare positivt.
            Magetrøbbel

Nordtveit har stått over de to siste seriekampene i Lillestrøm på grunn av mageproblemer. I de andre elleve kampene har han spilt samtlige minutter.

– Jeg har snakket en del med klubbens fysioterapeut om hva som kan være grunnen til mageproblemene. Det første jeg skal gjøre er å få ny vannflaske.

Den som følger Nordtveit tettest for Arsenal er agent Steve Rowley. Det var han som i sin tid fulgte Nordtveit på La Manga like før de hentet ham til klubben.

– Steve har sett alle kampene på dvd, og har sagt at han snart vil ta turen over. Andre speidere som har sett meg spille har bekreftet at jeg har tatt et steg videre, forteller Nordtveit.
            – Vil beholde Håvard

Sportssjef i Lillestrøm Torgeir Bjarmann har gitt Arsenal beskjed om at de ønsker å beholde Nordtveit på Ringerike.

– Håvard har vært en ekstremt viktig spiller for oss, og vi vil selvsagt beholde ham. Det vet Håvard og det vet Arsenal, sier Bjarmann.

Han mener eliteserien er det rette nivået for Nordtveit på dette tidspunktet i hans karriere.

– Håvard vil helt sikkert bli moden for større ligaer etter hvert, men både jeg og Henning Berg mener at det er gunstig for ham å bli her i LSK i hvert fall ut sesongen. Det er viktig for ham å få tillit, og det har han her hos oss, sier LSKs sportssjef.
            Stresser ikke

Lillestrøm er for tiden i dialog med Arsenal om Nordtveits framtid.

– Vi stresser ikke med det, men ønsker naturligvis en positiv avklaring så fort som mulig. Det er viktig med tanke på planleggingen videre, sier Bjarmann.

Den gamle midtstopperkjempen har latt seg imponere av Nordtveits kvaliteter både på og utenfor banen.

– Han er en kjempetrivelig gutt, og han har gjort det bedre enn jeg trodde.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

RB (papir): Antatt lagoppstilling mot Asker

Otto
              Karim-Håvard-Frode-Stian
              Kristoffer-Espen-Jonna-Mathis
              Bjørn Helge-Magnus

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

lsk.no

LSK-keeperen tar Asker seriøst

LSK-keeper Otto Fredrikson drømmer om en ny cupfinale, men tar dagens motstander Asker seriøst.

Kommentar

• KrisB
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2008
                  • 2923

LSK.no

Følg Asker-LSK LIVE her på LSK.NO
                  I kveld klokka 18:00 spiller LSK mot Asker i cupens tredje runde på Føyka stadion. Vi oppdaterer deg LIVE.

Kommentar

• KrisB
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2008
                    • 2923

.

Vil tette igjen bakover

HOLDER IKKE TETT: Forsvarer Henning Berg har ikke defensiv trygghet i laget sitt. ( Foto: Richard Brevik )

Lillestrøm har ikke holdt nullen på 15 kamper i serie og cup denne sesongen. Det vil trener Henning Berg endre på, gjerne allerede i onsdagens cupkamp.

Den tunge serieinnledningen med ni kamper uten seier ga mange og unødvendige baklengsmål for Lillestrøm. Laget har blant annet sluppet inn nest mest i serien med 22 baklengs.
                    Trener Henning Berg mener den viktigste årsaken til det er alle skadene som har ført til at han knapt har stilt med de samme fire i to kamper på rad.
                    Ser bedring

- Forsvaret har ikke prestert optimalt i år. Det er forskjellige årsaker til det, men også der ser jeg bedring. Så får vi bare håpe at vi klarer å holde nullen i neste kamp, sier Berg, som får sjansen til det allerede onsdag da laget hans gjester Asker i cupen.
                    Cupkampen går derimot uten Berg, som er i svenske Halmstad for å gjennomføre trener fire-kurs for å få UEFA-lisens. Assistent Petter Belsvik får ansvaret med å lede laget til avansement mot Asker.

Kommentar

• Emil B
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2006
                      • 5921

TV 2 og NRK har i samarbeid med Norges Fotballforbund og Norsk Toppfotball plukket ut TV-kamper i Tippeligaen i august.
                      Søndag 16/8 kl. 20:00: Vålerenga - Lillestrøm (TV2)
                      http://www.fotball.no/t1.aspx?p=51831&x=1&a=251673
                      .....

Kommentar

• Håkon Henriksen
                        Administrator
                        • Nov 2003
                        • 6411

- Som Koller på sitt beste
                        Med sitt andre mål på to kamper var Espen Søgård et eneste stort glis etter 3-0 over Asker. Søgård spøket uten stopp i LSK-garderoben.

Av: Ole Kristian Bakkene

Håkon Henriksen
                        -
                        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                        -
                        ALT FOR FUGLA

Kommentar

• Håkon Henriksen
                          Administrator
                          • Nov 2003
                          • 6411

Belsvik godt fornøyd
                          Det var en godt fornøyd Petter Belsvik som fikk se sine menn avansere i cupen etter 3-0 over Asker. I tillegg holdt gutta nullen.

Av: Ole Kristian Bakkene

Håkon Henriksen
                          -
                          Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                          -
                          ALT FOR FUGLA

Kommentar

• KrisB
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2008
                            • 2923

RB-papir

Togstad ut på oppvarmingen
                            ASKER: Kristoffer Togstad skulle starte kampen, men på oppvarmingen kjente han at det rykket til på framsiden på låret. Da ble Lunan Ruben Gabrielsen kastet inn på laget. -Tror ikke det er noe strekk, men jeg valgte å si fra istedenfor å ta noen sjanser. Med litt behandling så regner jeg med at jeg er klar igjen, sier Togstad.

Kommentar

• KrisB
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2008
                              • 2923

Foto Roar Grønstad

Trio sendte LSK videre

Fredrik Gulbrandsen scoret sitt første a-lagsmål for LSK

ASKER:
                              Etter straffeannulering i sin favør og mange brente sjanser klarte til slutt LSK å sette sjansene sine.

Kampen startet med en real vekker for LSK mot Asker. Det hadde bare gått 6 minutter før dommeren pekte på straffemerket etter at Otto Fredriksson felte en Asker-spiller innenfor sekstenmeteren. Oppstyret førte til at dommeren måtte konferere med ass.dommer, og de kom fram til en annulering av straffen, og LSK slapp unna med skrekken.

Ventet 60 minutter
                              I første omgang var det LSK som klart skapte mest på Føyka stadion, og de hadde gode initiativ, men det førte ikke til scoring.

– Vi lot tiden jobbe for oss, og med den kontrollen vi hadde var det ikke grunn til bekymring, sier Petter Belsvik.

Det var først i det 61. minutt LSK fikk hull på byllen da Espen Søgård sendte fugla i ledelsen med en heading.

Scoringsdebuten
                              Like før målet hadde unge Fredrik Gulbrandsen kommet inn for Mathis Bolly. Etter bare fem minutter på banen, fikk Gulbrandsen sjansen til å øke ledelsen og samtidig score sitt første a-lagsmål.

Det var en sjanse han ikke misbrukte og kunne puste lettere på 2-0.

– Utrolig morsomt. Det er en deilig følelse jeg kommer til å huske lenge, sier den unge målscoreren.

Kommentar

• KrisB
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2008
                                • 2923

LSK.no

18-årige Colin med debut
                                Onsdag kveld fikk Colin N'Kee sin debut for LSK. - Fantastisk, sier den 18-årige spissen.

Kommentar

• KrisB
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2008
                                  • 2923

LSK.no

16-årige Gulbrandsen med sin første scoring
                                  Fredrik Gulbrandsen ble for kort tid siden tidenes yngste for LSK som 16-åring. Onsdag kveld scoret han sitt første mål for a-laget.

Kommentar

• Mannschaft Rösler
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Nov 2003
                                    • 247

Asker - LSK i Budstikka: http://www.budstikka.no/sec_sport/se...icle248806.ece

Kommentar

• KrisB
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2008
                                      • 2923

LSK.no

LSK-TV: Se høydepunktene og målene mot Asker
                                      Onsdag kveld gikk LSK videre etter 0-3 over Asker på Føyka stadion. LSK-TV gir deg høydepunktene fra kampen.

Kommentar

• KrisB
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2008
                                        • 2923

RB.no

Børsen: Asker-LSK

FAKTA 3. RUNDE NM

Asker - Lillestrøm 0-3 (0-0)

Føyka stadion.
                                        Mål: 0-1 (61) Espen Søgård (Magnus Myklebust), 0-2 (65) Fredrik Gulbrandsen (Magnus Myklebust), 0-3 (86) Frode Kippe (John Anders Bjørkøy).
                                        Gult kort: Balal Arezu, Asker.
                                        Dommer: Bjørn Hansen, Kolbotn.
                                        Tilskuere: 1.712.
                                        Målsjanser: Asker 5, LSK 6.
                                        Cornere: Asker 3, LSK 9.
                                        LSKs lag (4-4-2):

Otto Fredriksson 7

Lunan Ruben Gabrielsen 3

(Hassane Dosso i 1 min)

Håvard Nordtveit 7 BB

Frode Kippe 5

Stian Ringstad 4

Karim Essediri 3

(Collin N'kee i 2 min.)

John Anders Bjørkøy 5

Espen Søgård 5

Mathis Bolly 3

(Fredrik Gulbrandsen i 30 min.) 5

Bjørn Helge Riise 5

Magnus Myklebust 5

SUM 11 MANN: 52

SUM 12 MANN: 57

Vurdert av Morten Svesengen

Kommentar

• KrisB
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2008
                                          • 2923

LSK.no

Fugla møter kråker
                                          Juniorgutta til LSK får besøk av mossekråker i kveld. - Vi er sultne på seier, melder lagkaptein Thomas Halstensen.

Kommentar

Working...