Nyheter juni 2009

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

RB

– 70 PROSENT: Nosa Igiebor er skråsikker på at han hadde holdt seg langt unna både fotballtreninger og kamper hvis ikke skadesituasjonen hadde vært slik den er blant LSKs spisser. FOTO: ROAR GRØNSTAD

Nosa redd for å spille

ÅRÅSEN:
    Nosa Igiebor spiller i konstant frykt for å slå opp ankelskaden. 18-åringen sier skadesituasjonen i klubben er den eneste årsaken til at han rører en fotball.

Av Per Morten Sødal
    Publisert 25.06.2009 - 08:09 Oppdatert 25.06.2009 - 08:10

– Det beste for meg hadde vært å ha to uker helt uten fotball. Da hadde ankelen blitt hundre prosent. Samtidig skjønner jeg klubbens situasjon med mange skadede spisser. Selvfølgelig ofrer jeg meg, siden de andres skader er verre, sier nigerianeren til Romerikes Blad.

Igiebor hevder han er bedre enn før kampen mot Bodø/Glimt søndag. Da skal han først ha blitt overtalt av sportsdirektør Torgeir Bjarmann – blant annet etter samtaler med agenten – til å bli med i troppen for å sitte på benken. Deretter fikk LSK-ledelsen ham til å starte, for eventuelt å gå ut hvis det ikke fungerte. Nosa-mannen holdt en time.
    – Jeg har et godt forhold til gutta og de er villige til å ofre seg for klubben. Men ingen spiller hvis det er fare for helsa, kommenterer Bjarmann.

Frykt
    Nigerianeren er først og fremst redd for et lengre skadeavbrekk hvis skaden blir slått opp.
    – Det er ikke det at jeg ikke vil spille. Selvfølgelig vil jeg det. Men jeg er blitt fortalt at jeg kan være mye lenger ute hvis jeg slår opp skaden. Det er jeg redd for. Jeg tenker på det i forhold til hvordan jeg angriper hver eneste duell.

LSK-spissen er imidlertid klar nok til å gå ut på Åråsen-matta i kveld; ifølge han selv på 70 prosent.
    – Nå kjennes det ut som jeg ikke er noe bedre enn det. Men svaret får jeg først under kampen. Det er ikke noe problem så lenge jeg gjør normale bevegelser. Det er retningsforandringene som er problemer, forklarer han.

Usikker trio
    Selv om fysioterapeut Geir Kåsene ikke ville utelukke at Arild Sundgot kan være med i dagens tropp, virker spissveteranen fortsatt et godt stykke unna.

I går nøyde den ryggskadede 31-åringen seg med litt småjobbing og enkle pasningsøvelser.
    Men det virker mye mer trolig at både Edwin Eziyodawe og Kristoffer Tokstad meldes kampklare. De deltok på deler av treningen i går og gjennomførte løpsøvelser uten problemer.
    – Jeg føler meg klar. Regner med jeg er med, sier Tokstad.
    – Jeg er kampklar, forsikrer Eziyodawe.
    Kåsene vil ta en siste sjekk i dag.
    – De vil bli testet før kampen, men i dag var det ingenting som tyder på at de ikke kan spille, selv om Edwin ikke ble testet på maks i spurtene.

Kommentar

• KrisB
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2008
      • 2923

RB-papir

Litt om lillestrøm og em.

Får seks EM-kamper
      Hvis Lillestrøm blir arragørby i 2016 vil det bli spilt seks kamper på nye Lillestrøm Arena. Det er dobbelt så mange EM-kamper som de fleste arragørene fikk i EM i sveits og Østerrike i fjor. Siden LIllestrøm søker om å bygge stadion for 40.000 tilskuere vil det betyr det at byen får en av de fire kvartfinalene.

----------------------------------

Smart å velge 40.000
      EM-komiteen i Lillestrøm valgte å gå for en stadion på 40.000 isteden for 30.000. Det kan vise seg å være veldig smart siden ingen andre byer har levert søknad for den største av de mulige stadioneanleggene.
      -Vi trodde kanskje at bergen skulle jobbe fram en søknad for 40.000-stadion. Men samtidig så vi det som en mulighet for oss. for prosjektet vårt spiller det ingen rolle. Vi skal ha en stadion med 20.000 plasser etter EM, og det betyr ikke noe om vi bygger ned fra 40.000 eller 30.000, sier LSK-formann Per Mathisen.

-------------------------

Åpner 16.mai 2014
      Hvis alt går etter planen skal åpningskampen på Lillestrøm Arena spilles 16.mai i 2014.
      -Vi håper å invitere til en åpningsfest denne kvelden. Dagen etter skal vi alle være med på 200-årsfeiring av grunnloven, sier LSK formann Per Mathisen.
      Og nye Lillestrøm Arena vil som Åråsen bli en bane med naturgress.
      -Det er ikke noe tema for LSK å spille på kunstrgess. EM i 2016 skal uansett spilles på naturgress, forteller Mathisen.

Kommentar

• KrisB
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2008
        • 2923

LSK.no

Jonevret: - Møter et bra fotballag
        Torsdag kveld klokka 19:00 kommer serietoer Molde til Åråsen. Molde-trener Kjell Jonevret ser fram til et oppgjør mot det han mener er at bra fotballag.

Kommentar

• KrisB
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2008
          • 2923

LSK.no

Juniorenes tredje strake tap
          (HamKam-LSK 2-1) Småfugler litt ute av kurs. Det er LSKs juniorlag når det nærmer seg sommer.

Kommentar

• KrisB
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2008
            • 2923

LSK.no

Moen dømmer LSK-Molde
            Kveldens oppgjør mellom LSK og Molde blir dømt av Svein Oddvar Moen.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

lsk.no

Overtak på eget gress

Siden 1958 har LSK og Molde spilt 30 kamper på Åråsen. LSK har et godt overtak hjemme på eget gress.

Kommentar

• KrisB
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2008
                • 2923

LSK.no

Bjørkøy: - Bittert!
                Etter en varm kamp på Åråsen er John Anders Bjørkøy bitter etter å ha tapt etter kampens siste spark på ballen

Kommentar

• KrisB
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2008
                  • 2923

SKUDDGLAD: Moldes Pape Pate Diouf fyrte av flere skudd mot Otto Fredriksson, uten å skape noe særlig farligheter. Heller ikke Lillestrøm var spesielt hvasse foran mål. LSK skapte ingenting på hjemmebane. Foto: Stian Lysberg Solum / SCANPIX

Skapte null målsjanser - tapte på overtid

Grusomt av LSK.

ÅRÅSEN (Dagbladet): Lillestrøm — Molde 0-1:

Flere av de Lillestrøm-supporterne Dagbladet snakket med under Molde-kampen mente dette var noe av det verste de noen gang hadde sett av sine gulkledde helter.

Ingen målsjanser i løpet av halvannen time tilhører sjeldenhetene i norsk fotball, nest best var Lillestrøm i det meste, med et lag som lå dypere enn Marianegropa og en midtbane som slet med de mest elementære avleveringer — dette var rett og slett en helsvart dag for de gule.

Det toppet tre minutter på overtid da Rune Ertsås fikk kranglet inn ballen i liggende posisjon.

Ikke helt ufortjent, selv om Molde slet stort med å komme til sjanser tross et klart spillemessig overtak.

— Vi tapte bare ett poeng i kveld, sa han, — vi var ikke i nærheten av å ta alle tre. Molde var et langt bedre lag enn de vi har møtt i det siste, sier Henning Berg til NTB.

Makhtar Thioune var - som vanlig — stor på Moldes midtbane, men vestlendingene klarte sjelden å slå gjennom i midten, og måtte i stedet nøye seg med en håndfull avslutninger fra distanse.

Mame Biram Diouf hadde riktignok et par gode sjanser rett før og rett etter pause, men begge avslutningene var svake.

Avgjørelsen kom fire minutter på overtid, da LSK tapte to dueller i egen femmeter, og Ertsås kunne trille inn ballen.

Resultatet betyr at Molde klatrer opp på en andreplass på tabellen, mens Lillestrøm er á poeng med Strømsgodset på kvalifiseringsplassen.

— Vi dominerte i 1. omgang og jeg var litt irritert over at vi ikke klarte å score, men sånn som det ble, er jeg veldig fornøyd med tre poeng. Det er ikke hver gang vi klarer å føre en kamp mot Lillestrøm på Åråsen, sier Kjell Jonevret til NTB.

http://www.dagbladet.no/2009/06/25/s...molde/6905919/

Kommentar

• KrisB
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2008
                    • 2923

RB.no

Foto Roar Grønstad
                    – For stort strekk i laget

ÅRÅSEN:
                    (Lillestrøm - Molde 0-1). Bjørn Helge Riise hadde svaret på hvorfor Lillestrøm ikke fikk det til å stemme.

Lillestrøm skapte ikke en sjanse mot Molde torsdag kveld, og Bjørn Helge Riise mener at avstanden mellom leddene var hovedårsaken til det.
                    – Det var altfor stort strekk i laget. Molde er et godt lag som uttnyttet at vi ga de mye rom å spille i, sier han.
                    – Vi ble løpende for mye i mellom.

Langt ned i banen

Midtbanekrigeren måtte som årsak av det svake spillet søke lenger ned på banen for å få ballkontakt. Det likte han ikke.
                    – Det var frustrerende å ikke bli innvolvert så mye som jeg ønsket. Da blir det til at man søker lenger ned i banen for å få ballkontakt, og det fungerer sjelden bra, forklarer han.
                    – Jeg og laget er best tjent med at midtbanespillerne får ballen rettvendt og kan utfordre forsvarsleddet til motstanderen. Det klarte vi svært få ganger mot Molde.

Misfornøyd Søgård

Midtbanekollega Espen Søgård var heller ikke tilfreds med lagets prestasjon.
                    – I dag fungerte det ikke. Vi skapte svært lite framover på banen, men samtidig hadde vi ganske god kontroll bakover, mener han

Kommentar

• KrisB
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2008
                      • 2923

rb.no

– Utrolig frustrerende

ÅRÅSEN:
                      (Lillestrøm - Molde 0-1). Molde stakk av med seieren i siste sekund på Åråsen.

Etter en sjansefattig og kjedelig kamp, så det ut som det skulle ende med poengdeling på Åråsen torsdag kveld.
                      Men fire minutter på overtid dukket Rune Ertsås opp og sørget for at Molde fikk med seg alle tre poengene.
                      – Utrolig frustrende å se den ballen gå i mål. Det så lenge ut som vi endelig skulle klare å holde nullen, men det klarte vi dessverre ikke, sier trener Henning Berg.

Dårligste kamp offensivt
                      Og treneren var ikke nådig i sin dom over kanarifuglenes offensive spill.

– Dette var kanskje vår dårligste kamp offensivt i år. Vi fikk ikke flyt i spillet, og skapte ikke en eneste stor sjanse.
                      – Vi var ikke i nærheten av å ta tre poeng, sier Berg.

Holdt nesten nullen
                      Men på tross av en svak kamp, var ikke alt helsvart. Det er nemlig lenge siden LSK har vært så nære å holde nullen.
                      – Jeg er rimelig godt fornøyd med det defensive spillet vårt. Vi slapp de ikke til mange sjansene.
                      Berg skulle gjerne hatt med seg det ene poenget, men mener, tross alt, at tapet ikke var så viktig.
                      – Sånn kampen utviklet seg tapte vi ikke mer enn ett poeng her, sier han.

Kommentar

• Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

Helt mørkt

Tannløse Kanarifugler blei til tider rundspilt av et Molde-lag som helt fortjent tok hjem seieren på overtid av overtiden. En mutt skribent tok en kjapp prat med Espen, Håvard og Marius.

Skrevet av Ronnie Hallén

Det er lenge siden undertegnede har sett LSK så dårlige på eget gress som i dag. En kvart målsjanse var dommen fra en av journalistene i mixed zone, jeg protesterte ikke. Det gjorde heller ikke noen av spillerne.

Skapte null og niks.
                        Espen Søgård mente LSK tapte fortjent i dagens kamp.

- Det eneste vi kunne håpe på etter hvert som kampen skred frem var en uavgjort og ett poeng, men det hadde i så fall ikke vært fortjent. Vi skapte ingenting offensivt og det var det som skuffet meg mest i denne kampen. Vi turte ikke å spille ball, bare slå den vekk til noen andre og la de ta ansvaret.

- Etter gode kamper i det siste, hva gjør at vi til de grader er så dårlige i dag.

- Tja, si det. Ikke kan vi skylde på varmen, det var like varmt for begge lag, banen var bra og vi hadde en god inngang inn mot kampen. Jeg har rett og slett ikke noe godt svar.

Etter 0-0 til pause mente mange at nå gikk det ikke ann å spille dårligere i 2. omgang. LSK klarte vel faktisk det...

- Vi hadde 0-0 til pause og ble enige om å gå ut og gjøre en helhjertet innsats for å vinne kampen. Men vi ble ikke bedre. Liggende langt tilbake og slå mye langt fremover uten å klare å komme etter og vinne andreballer og legge trykk på Molde. Eneste vi kunne skapt noe i dag var på dødballer, men heller ikke der klarte vi å skape noe trykk. Nei, dette var triste greier.

- Du lå nede en periode og etter det dreiv du stadig og tøyde ut. Hva var galt?

- Jeg fikk en antydning til strekk, men i og med at det ikke blei noe verre utover i kampen valgte jeg å bli på banen. Må jo gi litt!

Surt
                        Håvard Nordtveit var nok en gang en av LSKs beste (eller minst dårlige om du vil), men han var ikke imponert over hvordan han og lagkameratene opptrådde i dagens kamp.

- Det var surt at de klarte å score på overtid av overtiden og spesielt når vi jobber og sliter så mye som i dag for å holde tett bakover.

- Det ble mye løping i dag?

- Ja, følte nesten at det så fort vi fikk ballen noen meter oppover på banen, så vant de ballen og så var det bare å spurte tilbake og forsvare seg igjen. Vi kan ikke holde på slik, vi må prøve å spille mer og slå mindre langt.

- Hva nå før neste kamp?

- Vi må sette oss ned og se hva vi gjorde i denne kampen og lære av det, for vi må heve oss skikkelig frem til neste kamp.

Ikke til å kjenne igjen.
                        LSKs nyrenoverte venstreback, Marius Johnsen, var nærmest sjokkert over hvor dårlige LSK var offensivt i dag. Dog var han ikke helt misfornøyd med innsatsen defensivt og mente at tross enormt overtak i banespillet, så skapte ikke Molde tilsvarende like mange sjanser og få av dem av typen store. Baklengsmålet tar han mye på sin kappe.

- Det kommer et innlegg fra sida, men jeg ser ikke ballen på grunn av sola og må bare gjette hvor den skal lande. Dermed får jeg bare så vidt stusset den bakover til en Molde-spiller fremfor å få klarert den. Men, den ballen kunne jeg fort ha satt i eget mål også, jeg så ikke ballen i det hele tatt.

- Vi har levert flere gode kamper nå, men faller skikkelig sammen i dag. Hvorfor?

- Vi er ugjenkjennelige i forhold til de siste kampene. Det var veldig tungt, vi blir bare og forsvare oss mot Molde-spillere som kommer rettvendt i mellomrommet og setter fart mot vårt forsvar. Offensivt fungerer ingenting, vi prøver å nå spissene med bakromspasninger, men klarer ikke å slå langt og presist nok. Heller ikke dødball klarer vi å skape sjanser og det er merkelig. Men slik er det noen ganger, man har rett og slett en dårlig dag og det hadde laget i dag.

Marius haltet og dro på det ene beinet etter kampen i dag, men det var ikke det besværlige kneet som skapte trøbbel. Akillesen var synderen denne gangen, på spørsmål om han kjente at det hadde blitt en del kamper på ham, nikket han bekreftende.

- Men, jeg har kontroll på skaden og skal bli klar til neste kamp mot Start og da skal vi reise oss igjen!

kfl.no er ikke sprudlende etter en slik kamp og lot det bli med dette. Neste kamp er vi tilbake, forhåpentligvis med en lystigere sak.

Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• KrisB
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2008
                          • 2923

LSK.no

Søgård: - Uavgjort ville vært ufortjent
                          Espen Søgård var ikke nådig etter hjemmetapet for Molde.

Kommentar

• KrisB
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2008
                            • 2923

LKS.no

Høydepunkter LSK-Molde
                            LSK-TV gir deg høydepunktene fra oppgjøret mellom LSK og Molde.

Kommentar

• KrisB
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2008
                              • 2923

LSK.no

Fredrikson med kutt
                              Midtveis i den andre omgangen gikk Otto Fredrikson ned med telling.

Kommentar

• KrisB
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2008
                                • 2923

tv2sporten.no

Berg: - Vi var ikke i nærheten

Henning Berg klarer ikke forklare hvorfor Lillestrøm fremstod så tannløse på eget gress.
                                Åråsen (TV 2 Sporten): - Dere skapte ikke en eneste sjanse i kampen?
                                - Det er dine ord, men vi er ikke fornøyd med prestasjonen i dag. Hvorfor det blir slik, er vanskelig å si. Molde er et godt lag, men jeg håpet at vi ville prestere bedre enn dette, svarer Lillestrøm-treneren.

Berg var naturlig nok preget etter kampen. Fra benken så han Molde-innbytter Rune Ertsås pirke inn seiersmålet på overtid av den tillagte overtiden.
                                - Vi tapte ett poeng i dag. Vi var ikke nær tre poeng. Prestasjonen vår er ikke god nok til å vinne. Vi kan bedre, legger Berg til.
                                Ligger i bunnen
                                Nå ligger romerikeklubben på tolvteplass i Tippeligaen med 15 poeng. Det er samme poengsum som kvalikplasserte Strømsgodset.
                                - Men vi møtte et godt lag i dag, presiserer Henning Berg overfor TV 2 Sporten

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

lsk.no

Skadesituasjonen lysner

LSK har hatt enormt med skadeproblemer. Nå ser man lyset i enden av tunnelen.

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

RB: Børsen LSK-MFK

Lillestrøm – Molde 0-1 (0-0)

Åråsen.
                                    Mål: 0-1 (90) Rune Ertsås.
                                    Gule kort: Frode Kippe og Hassane Dosso, LSK. Magne Hoseth, Molde.
                                    Tilskuere: 7.329.
                                    Målsjanser: LSK 0, Molde 2.
                                    Cornere: LSK 2, Molde 4.
                                    Dagens kanarifugl: Håvard Nordtveit.
                                    Stadionstemning: 5
                                    Kampkarakter: 4

LSK (4-4-2):

OTTO FREDRIKSON 5
                                    Vist solid form den siste tiden. Sikker og autoritær i feltarbeidet da Molde presset før pause. Fast i klypene da Molde kom til avslutninger også. Glapp ballen i beina på en Molde-spiss etter halvspilt andreomgang, men kom seg på beina etter noen minutters behandling.

KARIM ESSEDIRI 4
                                    Fikk ny tillit på backen i Eriksens skadefravær. Tøff motstander i Pape Pate Diouf og tunisieren prioriterte det defensive. For nonchalant med ballen på egen banehalvdel og ble straffet et par ganger. Så mye mindre av Moldes venstreside de siste 45 minuttene.

HÅVARD NORDTVEIT 6
                                    Viktige inngripener mot Moldes senegalesere i starten. Fortsatte med å vinne dueller utover i omgangen og var stort sett sikker med pasningene. Sterkt kun å slippe Molde til én sjanse med tanke hvor sterkt Molde trykket.

FRODE KIPPE 5
                                    Fått noen flere dager på å restituere seg etter forrige ukes mageproblemer. Fikk mye å gjøre og ryddet bra unna sammen med Nordtveit før pause. Også god kontroll de siste 45 minuttene, helt til han tapte den vanskelige duellen før seiersmålet. Pådro seg sesongens tredje gule og må stå over mot Start.

MARIUS JOHNSEN 5
                                    Holder imponerende nivå – såpass kort tid etter det lange skadeavbrekket. Ikke satt på de største prøvene før pause, og virket å ha god kontroll på Moström. Også fine vurderinger i egen boks. Uheldig da han headet i en Molde-spiller på overtid.

HASSANE DOSSO 3
                                    Ingen ideell høyrekant, men gode defensive egenskaper som hjalp "uerfarne" Essediri på backen bak seg. Sterk i nærkampspillet, men langt fra like god med ball før pause. Ikke involvert det kvarteret han fikk av de siste 45 minuttene før Tokstad fikk ta over. Fikk kort og må stå over mot Start.

ESPEN SØGÅRD 5
                                    Virkelig fått en ny vår etter at et fortsatt LSK-liv langt fra var sikkert for en måned siden. Møtte kanskje eliteseriens beste spiller i Thioune og så etter hvert ut som frimerke på senegaleseren. God etter pause da også Thioune ble mer usynlig.

JOHN ANDERS BJØRKØY 4
                                    Usynlig før pause og la på langt nær ned like mange løpsmeter som makker Søgård heller. Var også upresis i pasningsspillet, og trenden fortsatte etter hvilen. Men mye bedre kontroll på Moldes midtbanespillere etter hvilen og involverte seg også mer i kampen.

MAGNUS MYKLEBUST 3

Når skal den tidligere spissen score sesongens første? Godt gjennomspill til Nosa tidlig, men det var også det eneste vi så av venstrekanten før pause. Havnet også lavt i banen de siste 45 minuttene og ble skiftet med Bolly.

BJØRN HELGE RIISE 5
                                    Kanonskuddet i Bodø ga sesongens fjerde fulltreffer for den omskolerte spissen. Skal ha for innsatsen og noen gode involveringer, men fikk det veldig vanskelig på topp foran et presset LSK og med en halvskadet spissmakker. Glimrende returløp da Molde kom på kontring etter LSKs første corner.

NOSA IGIEBOR 1
                                    Sliter fortsatt med smerter i ankelen og virker ikke tilpass med situasjonen. Fikk seg en smell tidlig da han ble taklet av Forren på vei igjennom. Kroppsspråket utover i omgangen viste tydelig at han ikke trivdes på Åråsen. Fikk – av en eller annen grunn – lov til å fortsette etter hvilen. Var ikke noe bedre da. Tuslet av banen i siste spilleminutt med et kroppsspråk som oppsummerte innsatsen.

SUM 11 MANN: 46

INNBYTTERE:

KRISTOFFER TOKSTAD
                                    (29 min. for Dosso). Startet med en hasardiøs avklaring inn i eget felt. Men fulgte opp med flere gode involveringer. Solid innhopp av Lørenskog-gutten.

MATHIS BOLLY
                                    (26 min. for Myklebust). Ikke mye involvert, men kom på noen raid det ikke ble noe ut av.

FREDRIK GULBRANDSEN
                                    (1 min. for Igiebor).

DOMMER

SVEIN ODDVAR MOEN5
                                    Kun Haugar-dommerens andre opptreden på Åråsen. Blåste mye mot LSK-spillere som var for sene før pause. Gjorde helt rett da han valgte å gi Dosso gult, selv om ballen var ute først. Snøt Igiebor for ett frispark, men var også snill da han ikke ga Søgård gult etter hvilen.

ANALYSEN
                                    Et LSK-lag uten tap på de siste ni obligatoriske kampene (seks serie, tre cup) møtte sin vanskeligste motstander på lenge i et medaljejagende Molde.
                                    LSK startet svakt og ble presset langt tilbake i banen. Til tross for dette kom ikke de sterke gjestene til mer enn én målsjanse før pause. Det skyldes ikke bare ineffektive gjester, men også et godt LSK-forsvar.
                                    Framover skapte LSK så godt som null og niks. Det ble med halvhjertede skuddforsøk.
                                    Kanarifuglene så i alle fall noe friskere ut etter hvilen, selv om gjestene fortsatte å ha ballen mye. Høye, lange baller mot lave spisser var heller ikke den rette medisinen.
                                    Selv om Molde ikke skapte all verden, var det fortjent da innbytter Ertsås fikk avgjøre på overtid. Å ikke skape en målsjanse på hjemmebane er ikke godt nok!

Vurdert av Per Morten Sødal

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

Dagbladet

DEPPET: Bjørn Helge Riise kunne ikke huske å ha sett Lillestrøm i verre forfatning enn i 0-1 tapet mot Molde. Landslagsspilleren føler han ble løpende rundt som en hodeløs kylling i 90 minutter.
                                      Foto: Arnt E. Folvik/Dagbladet

- Vi rykker ned med sånt spill

Bjørn Helge Riise (26) er sjokkert etter 90 minutter og null målsjanser.

MARIUS G. VIK
                                      mgv@dagbladet.no

LILLESTRØM (Dagbladet): Lillestrøm - Molde 0-1.

En gang i tida var de kjent som dødballaget. Krigerlaget har de alltid vært, og i en periode under Robert Koren var de laget med de vakreste scoringene. Lillestrøm har stort sett alltid gjort seg bemerket, men foran et stort agentkorps var det ikke mer enn sjokk og vantro som preget de frammøtte.

Lillestrøm var ultradefensive, hadde ingen samhandling og kjørte en langpasningstaktikk som gjorde oppgaven umulig på topp for Nosa Igiebor og Bjørn Helge Riise.

- Jeg kan ikke huske en verre kamp for Lillestrøms del, sier Bjørn Helge Riise til Dagbladet.

- Å tro på julenissen
                                      LSK-stjerna — i den grad det er lov å kalle noen i Lillestrøm for det på en dag som i går — mente han nærmest ble løpende rundt som en hodeløs kylling, mens resten av laget fortsatte å produsere umulige langballer.

- At jeg skal ta Steen eller Forren i lufta er å tro på julenissen.

- Nosa og jeg løp rundt der, men Molde trillet jo bare ballen forbi og rundt oss, mens flankene våre ikke kom etter. Fortsetter vi å spille på denne måten så rykker vi ned, mener en skikkelig oppgitt Bjørn Helge Riise, som heller ikke kunne glede seg over de agentene som var kommet fra England, Tyskland, Nederland og Frankrike.

- På en dag som denne får jeg jo ikke viste fram noe som helst.

Siklet på Biram Diouf
                                      Men det var ikke bare Riise agentene var kommet for å se. Stadig flere har fått opp øynene for Makthar Thioune, som hadde en ny, sterk kamp på Moldes midtbane.

Heitest i går var likevel Mame Biram Diouf, som blant annet FCKs Ståle Solbakken var for å se nærmere på.

- Jeg synes vel det gikk OK i dag. Jeg kom til et par halvsjanser, og spilte en grei kamp, man kan ikke være god hele tiden. Det viktigste er likevel ikke at jeg gjør det bra, men at vi får tre poeng, sier Diouf til Dagbladet.

Fortjente sådanne, selv om også Molde sleit med å komme til de store sjansene tross et soleklart spillemessig overtak. Innbytter Rune Ertsås klarte likevel å krangle inn vinnermålet på overtid, og dermed er Molde bare sju poeng bak Rosenborg — og snart skal trønderne spille to kamper i uka. Da kommer kanskje også den muligheten Molde trenger, mener Magne Hoseth.

- Vi må bare vente, og så slå til når sjansen byr seg. De har et tøft program framover, minner Molde-spilleren om, samtidig som han lar det vanke noen trøstens ord til et skuffende og skuffet LSK-lag.

- Henning Berg order det her for dem, lover Hoseth.

Berg ikke skremt
                                      Det tror man i Lillestrøm også.

- Jeg føler vi er inne i en god periode. Dette var en glipp, men vi viste mot Fredrikstad og Bodø/Glimt at vi er på gang, mener Espen Søgård.

- Jeg skulle ønske vi hadde presset Molde lenger oppe, men senest for fire-fem dager siden så klarte vi å skape langt flere sjanser. Nå har vi også flere spillere på vei tilbake fra skade, så jeg er ikke bekymret, sier trener Henning Berg til Dagbladet.

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

VG

Nordtveit overlater «alt» til Arsenal

FÅTT TILLIT: Håvard Nordtveit er blitt en nøkkelmann i Lillestrøm - mye takket være trener Henning Berg (i bakgrunnen). Foto: Scanpix

Av Per Opsahl 26.06.2009 kl. 09:27 Kilde: VG NETT

ÅRÅSEN (VG Nett) Håvard Nordtveit (19) stoler så mye på erfaringene til Arsenal-ledelsen at han legger avgjørelsen om sin egen fremtid i deres hender - uten å nøle.
                                        - De har jo kjennskap til hundrevis av lignende tilfeller, og de vil helt sikkert finne ut av hva som er best for meg og min utvikling, sier Nordtveit til VG Nett.

Han har fått verdifull erfaring med førstelagsfotball etter at utlånsavtalen mellom Arsenal og Lillestrøm gikk i orden rett før seriestarten. Nå er det store spørsmålet om han blir på Åråsen utover den gjeldende avtalen som er frem til 1. august.
                                        - Jeg har jo lyst til å bli her lenger. Det har vært utrolig viktig å få denne erfaringen, mener forsvarsspilleren.

Arsenal ser alle kampene
                                        LSK-ledelsen har lenge signalisert overfor Arsenal at de ønsker å ha Nordtveit med videre, men engelskmennene har foreløpig ikke gitt noen klare signaler på om det er aktuelt.
                                        - De har ikke dårlig tid, og de vil ha best mulig grunnlag for å ta den rette avgjørelsen, sier Nordtveit.

- Føler du at Arsenal følger deg godt opp?
                                        - Ja, jeg har veldig god kontakt med Arsenal og de har sett alle kampene mine.

Det er ikke hvem som helst som har blitt satt til å følge med på hvordan det går med den norske unggutten. Klubbens sjefsspeider Steve Rowley er den som primært tar seg av kontakten.
                                        - Han ringer meg nesten daglig og følger opp ting både på og utenfor banen, forklarer Nordtveit.

Rowley liten grunn til å være noe annet enn strålende fornøyd med Nordtveits utvikling. Han har startet 13 kamper så langt, og ifølge hovedpersonen selv har det gitt resultater.
                                        - Det har gitt meg en enorm erfaring. Når man spiller reservelagskamper i England er det mer fokus på prestasjon enn resultater. Her blir det et helt annet press, og det har gjort at jeg føler jeg tar flere steg i riktig retning.

Spiller mer enn forventet
                                        Lillestrøm-trener Henning Berg har aldri vært redd for å satse på unge spillere, og i gårsdagens kamp mot Molde (tap 0-1) var Nordtveit med fra start igjen.
                                        - Jeg synes det er vanskelig å si noe om hvor mye han har utviklet seg, for Håvard var veldig god med en gang han kom hit også. Men han får god kamptrening og er en spiller vi mer enn gjerne vil ha med oss videre, sier Berg som blant annet har plassert Vidar Riseth på benken til fordel for Nordtveit.

- Jeg hadde absolutt ikke trodd at jeg skulle få spille så mye som jeg har gjort. Det var ingen avtale mellom LSK og Arsenal at jeg skulle få noe spilletid, så det har gått over all forventning. Det er en fantastisk klubb jeg har kommet til, og det blir spennende å se om Arsenal vil jeg skal bli her lenger, avslutter den tidligere Haugesund-spilleren.

Da gjenstår det å se om han slutter seg til Arsenals sesongoppkjøring til høsten, eller blir værende på Åråsen for å spille mer eliteseriefotball.

ÅRÅSEN (VG Nett) Håvard Nordtveit (19) stoler så mye på erfaringene til Arsenal-ledelsen at han legger avgjørelsen om sin egen fremtid i deres hender - uten å nøle.

Kommentar

• KrisB
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2008
                                          • 2923

RB-Papir

Igiebor ville spille
                                          Åråsen: Nosa Igiebor kjente ikke mer til ankelsmertene enn at han selv ønsket å stå på banen i går. En annen ting er om han burde ha gjørt det. 18-åringen så nemlig alt annet en å være på hogget og ble belønnet med årets første ener på RB-sportens spillerbørs.
                                          -Jeg kjente smertene, men de har ikke vært verre en det de har vært i det siste, forklarer han.
                                          Trener Henning Berg håpet nigerianeren ville skape noe.
                                          -Derfor holdt jeg han på banen. Det var ingen grunn å ta han av på grunn av smertene. Men jeg så jo at alt ikke stemte for han.

Kommentar

Working...