Nyheter juni 2009

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KrisB
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2008
    • 2923

rb.no

Foto Roar Grønstad

– Artig når det stemmer

ÅRÅSEN:
    (Lillestrøm - Fredrikstad 4-2). Kaptein Frode Kippe syns det er morsomt å være LSK-spiller om dagen.

Kaptein Frode Kippe ledet LSK til en ny seier søndag, og nå som kanarifuglene virkelig har kommet i dytten, sitter smilene løsere.
    Det kan Frode Kippe skrive under på.
    – Det er morsomt å spille fotball når det flyter som det gjorde mot Fredrikstad. Det er stor forskjell å være LSK-spiller i dag, kontra for noen uker siden, sier kapteinen.

Viktig mål
    Selv sto han for det viktige 3-2 målet som kom like før pause.
    John Anders Bjørkøy, som serverte svært giftige dødballer i kampen mot FFK, traff hodet til Kippe som gikk på løp mot bakre stolpe. Fra fem meter fikk midtstopperen en enkel jobb med å forlenge ballbanen og sende LSK i ledelsen.

Vært variable
    Selv om Lillestrøm spilte til tider god fotball i angrep, sliter de fortsatt i forsvar. Kippe er ikke sikker på hva det skyldes.
    – Vi har vært for ustabile til nå og prestasjonene har variert for mye. På det beste er vi gode, også i forsvar, men i litt for mange kamper har vi sluppet motstanderen til for lette sjanser, sier han.

Last edited by KrisB; 14.06.2009, 21:21. Begrunnelse: Ryddet.

Kommentar

• KrisB
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2008
      • 2923

rb.no

Foto Aas, Erlend

– Tar steg for steg

ÅRÅSEN:
      (Lillestrøm - Fredrikstad 4-2). Langsiktig jobbing er årsaken til LSKs snuoperasjon, mener Henning Berg

Lillestrøm spilte til tider festfotball mot Fredrikstad søndag kveld, men trener Henning Berg hevder hardnakket at han ikke har gjort noen spesielle grep.
      – Vi har jobbet med de samme tingene hele veien. De resultatene vi nå begynner å se kommer av at vi har tatt steg for steg, sier han.

Edwin-show
      Best i et godt LSK-angrep mot Fredrikstad var nigerianeren Edwin Eziyodawe, som med to mål virkelig ser ut til å ha funnet formen.
      Berg var imponert over unggutten.
      – Vi har hele tiden vært klare over at han har potensial til å spille som i denne kampen, men han har vært litt uheldig så langt og ikke fått så god uttelling. Nå løsnet det imidlertid skikkelig, og på sitt beste er han en meget god spiller, skryter treneren.
      Et lite skår i gleden var det derfor da tomålsscoreren måtte hinke av banen med en strekk i 2. omgang.
      I følge LSK-fysioterepeut Geir Kåsene ser det ut til at det nå blir noen uker på sidelinja for nigerianeren.

Sliter i forsvar
      Henning Berg er en gamme stoperkjempe, men han sliter med å få laget til å fungere defensivt. Mot Fredrikstad ble det to nye baklengsmål, og han erkjenner at laget ikke har vært gode nok defensivt.
      – Vi har ikke prestert optimalt i forsvar i år. Det kan det være forskjellige årsaker til, men også der ser jeg bedring, så får vi bare håpe at vi klarer å holde nullen i neste kamp.
      Men om han må velge mellom godt angrepsspill eller godt forsvarsspill er han ikke i tvil.
      – Jeg gleder meg mer over fire mål framover enn å holde nullen bakover.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

TV2 Sport

Kippe hyller Edwin

Nigerianeren herjet med FFK-forsvaret.

Åråsen/Bergen (TV 2 Sporten): Edwin Eziyodawe scoret to mål og lekte seg med FFK-forsvaret før han måtte forlate banen med skade. Lillestrøm-kaptein Frode Kippe er mektig imponert.
        - I dag var han skikkelig på og alt gikk hans vei. Det er artig å se på når han har de dagene der, så får vi håpe skaden ikke er alt for alvorlig, sier Kippe til TV 2 Sporten.

Da Edwin sørget for 4-2 valset han rundt med FFK-forsvaret.
        - Jeg sto bare å så. Det var vel en tre-fire mann som ble hengende etter. Han gjør de utroligste ting noen ganger, og det fikk han til i dag, sier Kippe.

- Sliter med ham på trening
        Han innrømmer at det noen ganger er litt av en utfordring å møte nigerianeren på treningsfeltet.
        - Han er utrolig kjapp, en god tekniker og god til å utfordre én mot én. Da er han ikke lett å møte. Vi sliter med ham på trening hver eneste dag, men det er godt å ha en sånn spiller på laget, sier Kippe.

- Viktig å lede til pause
        Han scoret selv Lillestrøms viktige 3-2 mål, men innrømmer han og resten av LSK-forsvaret ikke var helt på topp i første omgang, da gjestene fikk utligne to ganger.
        - Det ble en hektisk førsteomgang. Vi tok føringen, men slipper Fredrikstad litt for enkelt til i første omgang. Vi virket ikke veldig solide defensivt, og Fredrikstad er farlige. De hentet inn ledelsen vår to ganger, men vi greide å gå til pause med en 3-2 ledelse. Det var viktig. Vi får rettet opp i en del i pausen og gjør en solid andreomgang.
        - Hva rettet dere på i pausen?
        - Vi prøvde å være mer kompakte defensivt. Det ble for mye strekk i perioder, og Fredrikstad var flinke til å bruke ballen i mellomrommet, sier Kippe.

- Artig å se ungguttene prestere
        Hans Lillestrøm har virkelig funnet formen den siste tiden, og klatret søndag over nedrykksstreken og opp på 13. plass.
        - Det er lenge siden vi har tapt en kamp, og det er godt å ha med seg. Det hjelper på selvtilliten, og selv om det ikke var verdens beste fotballkamp i dag så er vi solide utover i kampen, og scorer fire mål. Det er veldig bra, sier Kippe.
        - Ser vi konturene av et velfungerende Lillestrøm-lag?
        - Ja, jeg håper da det. Vi har hatt en del utfordringer med en del skade og småskader, og vi har hatt en del rulering på laget, men jeg synes de som kom inn gjør en utrolig god jobb. Det er artig å se ungguttene prestere når de får muligheten, sier Kippe

Intervjuer mv. her:

Kommentar

• KrisB
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2008
          • 2923

nettavisen.no

- Akkurat som Messi!

GJENNOMBRUDD: Edwin Eziyoidawe er den nye helten på Åråsen. Her feirer han med trener Henning Berg. Foto: Knut Falch ( Scanpix )
          Edwin Eziyodawe (21) scoret et drømmemål, og tror ikke han blir lenge i Lillestrøm.

ÅRÅSEN STADION (Nettavisen): - Jeg har ikke hørt noe fra agenten min, jeg vet ikke at mange klubber vil kjøpe meg eller at Lillestrøm vil selge meg, men det er en følelse jeg har, sier nigerianeren til Nettavisen.
          Spissen har en treårskontrakt med Lillestrøm – men tror altså ikke at han fullfører den.
          Henning Berg tror ikke på et like kort opphold som Edwin selv.
          - Han har ikke vært her i så mange måneder, så jeg håper han blir en stund til. Vi får se om det blir noe press utenfra, men for sin egen utvikling har han godt av å være her, sier Lillestrøm-treneren, som mildt sagt har gode erfaringer med nigerianske talenter (Mikel, Edu, Ighalo).

Glimrende soloraid
          Edwins flotte mål punkterte kampen – han fikk ballen på midten, satte fart og utfordret Vidar Martinsen, fintet vekk både Martinsen og Rajo Piiroja ved å vende innover i banen, og knallet ballen nede til høyre for keeper. Perfekt avslutning etter et soloraid på 50 meter!
          Og han er minst like imponert over egen prestasjon som alle andre.
          - Det var et fantastisk mål! Det var som målet Messi scoret for Barcelona mot Espanyol denne sesongen – han er mitt idol, og jeg vil gjerne spille i Spania en dag, sier Edwin.
          Han scoret også Lillestrøms andre mål med et kanonskudd – selv om det var svakt press fra Fredrikstad-forsvaret – og hadde en praktkamp på topp for kanarifuglene. Derfor gikk det et kollektivt stønn, og så kollektiv stillhet, gjennom Åråsen-publikum da han ble liggende etter en løpeduell noen minutter etter supermålet.
          Edwin måtte hjelpes av banen – men avdramatiserer selv skaden.
          - Jeg kjente det i låret, men det er ikke så alvorlig. Jeg tror jeg er raskt tilbake, og jeg tror jeg rekker neste kamp mot Bodø/Glimt, sier han.
          Defensive blundere
          Kampen var underholdende og fartsfylt, men ble like mye preget av dårlige prestasjoner bakover (særlig hos Fredrikstad) som flotte offensive takter. Både det første (Søgård) og det tredje LSK-målet (Kippe) var klare blundere.
          - De målene preger hele kampen. Det er ulykksalige mål å slippe inn for Lasse Staw – klart han skal bokse den første vekk, og klart han ikke skal rygge så mye bakover på det tredje, sier FFK-trener Anders Grönhagen.
          - Vi spilte en god kamp mot Start, men nå er vi tilbake der vi var, mener Grönhagen.
          Fredrikstad holdt bra følge før pause (Lillestrøm ledet 3-2 etter halvspilt kamp), og det var først etter hvilen at Lillestrøm virkelig festet grepet på kampen. Celso Borges og Everton Santos Da Costa var nytt spisspar for anledningen, og scoret hvert sitt mål etter innlegg fra venstreback Joachim Thomassen. Kanskje Fredrikstad endelig har knekt den offensive koden?
          Defensivt gjenstår imidlertid betydelig kodeknekking.

Kommentar

• Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

Lukket øya og klinte til!

Espen Søgård satte standarden med sin nydelige 1-0 scoring, resten av gutta fulgte opp. kfl.no har tatt en prat med Espen, Frode, Kristoffer, Edwin og Henning.

Skrevet av Ronnie Hallén

Deilige fire mål på Åråsen sørget for jubel etter kampslutt, selv om førsteomgangen ble en følelsesmessig berg- og dalbane. At vi endelig kunne gå inn i de siste 10 minuttene med tomåls ledelse var stort og godt for et slitent Fuglahjerte. Undertegnede koste seg i sluttminuttene, det kan jeg ikke huske at jeg har gjort siden.... Det kan jeg ikke huske.

Stort å spille fra start!
            Mannen som alle skulle snakke med i dag var Edwin Eziyodawe. En meget god kamp fra nigerianeren som kronet det hele med to nydelige scoringer, før han gråtende forlot banen 20 minutter før slutt.

- Først og fremst Edwin, hvor alvorlig er skaden din?

- Ikke alvorlig i det hele tatt. Jeg regner med å trene igjen i morgen, det virker som om det bare var en krampe (andre rapporter tyder på strekk, så hva som er riktig vet ikke denne skribenten)
            - Hvordan var det å spille fra start på hjemmebane her på Åråsen.

- Det var fantastisk. Jeg har ventet på denne sjansen for å vise hva jeg kan foran fansen.

- Man of the Match i dag, hvordan er du fornøyd med egen innsats?

- Veldig godt fornøyd og jeg håper treneren og fansen også er fornøyd.

Edwin trillet rundt med FFKs midtstoppere og var hele tiden en trussel. Det første målet var et meget godt skudd fra distanse, det andre var en meget god prestasjon der han fører ballen fra egen banehalvdel, før han drar av to mann og plasserer den utagbart for keeper. Jeg klarer å stille noe av det mest mongloide spørsmålet ever og spør ham om hvorfor han er så god (tanken var egentlig å høre om han hadde noen tanker om hvorfor han har vært ustabil).

- It's a grace from God!

- Fantastisk svar på et idiotspørsmål. Har det vært tungt å ikke være en stabil del av førsteelleveren når du har sett laget slite foran mål.

- Tja, jeg har kanskje ikke vært i min beste form, så jeg har fokusert på å trene hardt og mye ekstra og vise meg frem på rekruttlaget og på treningene. Jeg lærer stadig nye ting om norsk fotball og har kanskje brukt litt tid på å bli vant til norsk fotball.

Stod med fansen før
            Kristoffer Tokstad opplevde det som meget stort å stå foran KFL og ta bølgen etter matchen. Unggutten bekledde LSKs høyreside på midtbanen og gjorde en god match for favorittlaget sitt.

- Du nevnte før kampen at du var nervøs, men skulle få sommerfuglene under kontroll. Klarte du det?

- Det verste gikk over etter at oppvarminga var slutt. Jeg var selvfølgelig spent, men synes det gikk bra. Sov hele natta før kampen gjorde jeg også.

- Hvordan synes du at du klarte deg i kampen?

- Fornøyd med kampen for min del. Fokuserte på å ha kontroll defensivt og gjøre det enkelt med ball offensivt, noe jeg synes gikk bra.

- Jeg og du snakket sammen etter en treningskamp i vinter i LSK-Hallen, nå står vi i mixed zone etter en Tippeligamatch. Det har gått fort?

- Ja, jeg skal innrømme glatt at jeg ikke trodde at jeg skulle få debutere fra start på hjemmebane denne sesongen. Tidligere denne uka, var jeg fortsatt innstilt på kamp med rekruttlaget, så dette er stort. Og veldig morsomt å få spille foran Kanari-Fansen, spesielt med tanke på at jeg har stått der sammen med dem tidligere.

Vi er på gang!
            Frode Kippe opplever gode tider som kaptein for et vinnerlag nå om dagen. Og det er ikke tvil om at LSK ikke nødvendigvis er så voldsomt mye bedre nå, men at de har mer flyt nå.

- Godt at det går vår vei. Det blir en rotete førsteomgang hvor de henter inn vår ledelse to ganger, men heldigvis klarer vi å gå inn til pause med ledelse og jeg synes vi kommer ut og gjør en mye bedre andre omgang. Vi klarer å holde trykket oppe, detter ikke bakpå, skaper sjanser og scorer det viktige fjerde målet slik at vi kunne surfe inn en tomålseier. Vanvittig deilig å kunne slippe skuldrene ned litt og nyte siste delen av kampen.

- Men nullen, den klarer vi ikke å holde. Husker du sist kamp LSK ikke slapp inn baklengsmål? (riktig svar er Tromsø borte i fjor).

- Nei, det gjør jeg faktisk ikke. For en forsvarsspiller er det godt å holde nullen, men jeg synes at vi er blitt bedre defensivt i de siste kampene. Både mot Sandefjord, Odd og Godset er vi gode defensivt, selv om vi ikke får smultring bakover. Også i dag er vi ganske gode bakover med tanke på at Fredrikstad ikke skaper all verden, men vi slipper jo inn noen tullemål da...

Bankers på dødball
            Espen Søgårds høyreslegge var dødelig effektiv i dag og han banket inn LSKs første scoring, etter en dårlig utboksing fra FFKs keeper. Espen var selvfølgelig lutter glede etter kampen og strødde om seg med godord om sine lagkamerater.

- Se på unggutta på høyresiden i dag. Ikke eldre enn Vidar Riseth tilsammen, men har kontroll på FFKs venstreside. Og Edwin har jo en fantastisk kamp i dag. Den gutten har et herlig rykk og bra timing på fintene sine og når det klaffer som i dag så blir det bra. Fortsetter han slik kan det bli mye morsomt i kampene fremover.

- Hva synes du om kampen?

- Jeg synes at vi ikke åpner veldig bra, men spiller oss inn i kampen igjen, tar ledelsen tre ganger, men alt i alt er ikke førsteomgangen veldig bra. Da er vi bedre i andre og vinner fullt fortjent. Men jeg hadde gjerne sett at vi hadde holdt nullen i dag.

- Du spiller for fornyet kontrakt og nå kommer signalene på at Henning og Torgeir vil i forhandlinger med deg for å binde deg til Åråsen flere år fremover.

- Det er selvfølgelig godt å høre, men jeg har forsøkt å ikke tenke så mye på det, kun gjøre det jeg kan gjøre noe med, nemlig prestere på treninger og kamper. Nå har jeg spilt meg inn på laget når vi er i medvind og da er fotballivet straks lysere. Og alle vet jo hvor jeg har lyst til å være i de kommende årene. Synes at jeg gjør en god kamp i dag også, hele midtbanen legger ned en skikkelig innsats og så kroner jeg det hele med et mål.

- Fortell om målet.

- Det er etter en corner, ballen detter ned foran beina mine og jeg lukker øya og kliner til, så jeg må nesten se målet i reprise før jeg uttaler meg om målet, he, he. Men jeg regner med at jeg fra nå av er bankers på offensive dødballer, Belsvik kan ikke unngå å ta meg med i kampene fremover. Skal ligge og vake i returrommet, plukke baller og banke inn goaler!

Balanse i laget
            - Henning, vi supportere setter opp lag i hytt og pine uten å måtte stå til ansvar for det etterpå, men jeg tror ingen av oss satte Tokstad på laget. Men der andre tviler, så tror du!

- Det er et spørsmål om balanse i laget. Tokstad har noe som Karim ikke har, så som løpskraft og duellkraft. Og han klarte seg meget bra i dag, det samme med Ruben som måtte steppe inn på kort varsel. De hadde god kontroll på FFKs venstreside i dag. Men når det er sagt så hadde jeg sett for meg at Karim skulle spille høyreback om ikke Lasse kunne spille. Og så blir han sjuk i løpet av natta. Det samme med Nordtveit, sier Henning og rister litt oppgitt på hodet over LSKs uflaks med sykdom og skader.

- Og Edwin da. Godt for en trener å ha slike spillere å sette inn når årets foreløpig hit, Nosa, er skadet.

- Edwin gjorde en veldig god kamp i dag og fortsetter han å prestere slik så blir det bra. Han har potensialet, det så vi i treningskampen mot Molde i vinter, men han har variert en del og også vært uheldig med skader. Han trenger uansett enda litt tid til å bli virkelig godt kjent med norsk fotball.

- Også Espen. Endelig kommer signalene på at dere vil ha ham med videre.

- Espen er en viktig mann for oss. Han har en veldig mentalitet som var viktig for oss på treningene i vinter. Han er vikig i garderoben og så presterer han også på banen. Ham vil vi ha med videre.

kfl.no takker for seg for denne gangen og kommer sikkert tilbake etter neste hjemmekamp.

Forza Fugla!

Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

RB: Børsen LSK-FFK

Lillestrøm – Fredrikstad 4-2 (3-2)

Åråsen stadion.
              Mål: 1-0 (9) Espen Søgård, 1-1 (13) Celso Borges, 2-1 (34) Edwin Eziyodawe (Magnus Myklebust), 2-2 (32) Everton, 3-2 (42) Frode Kippe (John Anders Bjørkøy), 4-2 (67) Edwin Eziyodawe (Kristoffer Tokstad).
              Gult kort: Frode Kippe, Espen Søgård, LSK.
              Tilskuere: 7.737.
              Målsjanser: LSK 8, Fredrikstad 3.
              Cornere: LSK 10, Fredrikstad 4.
              Stadionstemning: 8
              Kampkarakter: 6

LSK (4-4-2):

OTTO FREDRIKSON 5
              Kunne ikke gjøre noe med baklengsmålene som var et utslag av tabber foran ham. Hadde god kontroll på alt han foretok seg, uten at han behøvde å gjøre de helt store redningene. Solid gjennomført.

LUNAN RUBEN GABRIELSEN 5
              Lurt i åpningsminuttet da han slapp backen Thomassen til dødlinja. Spilte seg opp etter den usikre starten. God kombinasjon med Tokstad hadde nær sendt ham gjennom til målsjanse før pause.

VIDAR RISETH 4
              Glapp en enkel ball da Fredrikstad utlignet til 1-1. En kamprusten veteran kom ikke nok opp i duellene før pause. Mye bedre i 2. omgang, da han hindret spissene å vende i duellene.

FRODE KIPPE 5
              Begivenhetsrik 1. omgang, da han først gikk på et løp og tok en utfordring offensivt han ikke skulle gjort før Fredrikstad utlignet til 2-2. Pådro seg gult kort etter en situasjon han ikke greide å dempe en enkel ball. Svarte deretter med å gjøre 3-2. Solid etter pause.

MARIUS JOHNSEN 6
              Har kommet seg etter sine skadeproblemer og gjennomførte en god kamp defensivt. Slapp sjelden FFK-spillere til med farligheter på sin side. Kan mer framover på banen. Det vil komme sterkere fram om noen kamper.

KRISTOFFER TOKSTAD 5
              Gikk på banen med ambisjoner om først og fremst å gjøre et god defensivt arbeid. Greide seg bra mot en vanskelig venstreback i Thomassen som ville framover. En hjemmedebut 17-åringen kan være bekjent av.

ESPEN SØGÅRD 5
              Banket inn en herlig volleyscoring, men slet også med et par dårlige dempinger før pause som ga Fredrikstad muligheter til å avslutte. Viljen til å stå på i 90 minutter smitter over på medspillerne.

JOHN ANDERS BJØRKØY 6
              Ville mye og jobbet hardt på midtbanen. Et meget godt skudd som ga keeper Staw problemer. Dirigerer medspillere fra sin posisjon sentralt og viser tydelig at han går i bresjen for LSKs snuoperasjon.

MAGNUS MYKLEBUST 4
              Unøyaktig og ukonsentrert med ballen helt til han plutselig spilte fram Edwin som scoret sitt første. Har mistet noe av spisskompetansen foran mål, men gjorde en meget god jobb bakover på banen etter pause.

EDWIN EZIYODAWE 7BB
              Fantastisk scoring da ha dundret inn 2-1. Enda bedre var soloprestasjonen og skuddet da han avsluttet ballet og banket inn LSKs fjerde. Banens suveren ener. Må regne med noen ukers avbrekk etter strekkskade.

ARILD SUNDGOT 4
              Ikke så farlig innenfor motstanderens 16-meter som han har vært i noen kamper nå. Fikk en smell i ryggen da han headet etter corner midt i 1. omgang og måtte gi seg rett etter pause.

SUM 11 MANN: 56

INNBYTTERE:

BJØRN HELGE RIISE 5
              (41 min. for Sundgot)
              Bilhulene streiket hos LSKs landslagsspiller. Derfor begynte han på benken. Kom inn de siste 40 minuttene og spilte til godkjent med sykdom i kroppen. Det er bare å krysse fingrene for at problemene nå er over for en skadeplaget spiller.

MATHIS BOLLY
              (20 minutter for Eziyodawe)
              Spiller som nesten kan matche Edwin på farten. Problemet for Bolly var at han gikk altfor ofte i offsidefella. De fleste gangene var det helt unødvendig.

SUM 12 MANN: 61

DOMMER:

TOM HENNING ØVREBØ 5
              Litt for pirkete. Verken Søgårds eller Kippes gule kort var av kategorien så alvorlig at han nødvendigvis burde gitt dem. Ellers grei nok i en lettdømt kamp.

ANALYSEN
              En merkelig 1. omgang, der LSK tok ledelsen tre ganger, men ga den bort på enkle forsvarsfeil både ved 1-0 og 2-1. Men da Kippe gikk opp og headet inn det tredje, maktet Fredrikstad aldri å komme tilbake.
              Edwin Eziyodawe var suveren og bandt opp et helt forsvar med sin hurtighet, dribleferdigheter og uforutsigbarhet. Når han lærer seg å se opp og orientere seg hvor medspillerne befinner seg, kan han bli en klassespiss.
              Etter pause var det langt mellom hver gang Fredrikstad var farlige. LSK hadde kontroll og punkterte det hele 23 minutter før full tid. Laget spilte sin sjuende kamp på rad uten å tape (fem i serien og to i cupen). Viljen til å vinne og komme seg vekk fra nedrykksstriden imponerer for et mannskap som er på vei til å reise seg.

Vurdert av Per Kristian Torvik

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

lsk.no

Søgård: - Godt å vinne

Etter to uker med fri tok LSK tre nye poeng i en målrikt oppgjør på Åråsen.

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

lsk.no

Tokstad: - Det var veldig morsomt!

Kristoffer Tokstad fikk søndag tillit fra start og spilte for første gang fra start i en Tippeligakamp hjemme på Åråsen.

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

lsk.no

Kippe: - Det var hektisk

Det ble en hektisk søndag på Åråsen, og med tre nye poeng klatrer LSK videre på tabellen.

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

VG

LSK venter på Nordtveit-svar

Leiekontrakten med Arsenal går ut 1.august

VENTER I SPENNING: Lillestrøm venter på avklaring rundt 18-åringen Håvard Nordtveit. Her fra kampen mot Odd Grenland i mai. Foto: Scanpix

Av Eirik Borud 15.06.2009 kl. 08:00 Kilde: VG NETT

ÅRÅSEN (VG Nett) Lillestrøms sportslige leder Torgeir Bjarmann har gitt Arsenal beskjed om klubben vil beholde Håvard Nordtveit (18) på Romerike.

Leieavtalen med Arsenal går ut 1.august - og Lillestrøm vet ennå ikke om de får behoide forsvarsspilleren i høst.
                      - Håvard trives her og vi trives med å ha han her, så vi har gitt beskjed om at vi ønsker å forlenge. Nå er alt opp til Arsenal, sier Bjarmann til VG Nett.

LSKs sportslige leder vet ikke når Premier League-klubben vil avgjøre Nordtveits videre skjebne.
                      - De kan tillate seg å bruke tiden helt frem til 1.august om de vil, sier Bjarmann.

Om LSK vil hente en erstatter for Nordtveit dersom han skulle forsvinne, er for tidlig å si, ifølge LSK-lederen.
                      - Håvard er alternativet vi går for, så får vi vurdere hva vi skal gjøre om vi ikke får beholde ham, sier han.

Håvard Nordtveit spilte ikke søndagens kamp mot Fredrikstad på grunn av mageproblemer. Han var derfor ikke tilgjengelig for kommentar.

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

lsk.no

LSK-TV: Edwin: - Takker Gud og Henning

Søndag ble den store kvelden for Edwin Eziyodawe. Han satt inn to fulltreffere mot Fredrikstad. Etter kampen takket han både Gud og Henning Berg.

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

lsk.no

LSK-TV: Berg: - En god dag på jobben

Med 4-2 over Fredrikstad var det en glad LSK-trener som møtte LSK-TV i garderoben.

Kommentar

• gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3234

Formtabellen

Formtabell siste fem seriekamper (kampene 9-13):

Lillestrøm 11
                            Rosenborg 11
                            Brann 10
                            Stabæk 10
                            vif 10
                            AaFK 9
                            Odd 8
                            Start 8*
                            Tromsø 6
                            Molde 5*
                            Viking 5
                            Glimt 4
                            Godset 4
                            FFK 3
                            Lyn 2
                            S.fjord 2

*Molde og Start spiller 13. runde i kveld, her er poengene for rundene 8-12.

gilbert

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

lsk.no

LSK-TV: Se heiaropet i LSK-garderoben

Espen Søgård scoret søndagens første mål. Etter kampen var han hovedpersonen på heiaropet i LSK-garderoben

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

lsk.no

LSK-TV: Se jubelscenene fra Åråsen-matta her

Det var liten tvil om at gleden var stor da de tre poengene var sikret søndag kveld. Jubelscenene på Åråsen-matta kan du se på LSK-TV.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

RB

PÅ KURS: Henning Berg er på kurs i Sverige når cup-kampen mot Asker spilles onsdag. Her jubler han for scoring mot Fredrikstad på Åråsen søndag. FOTO: ROAR GRØNSTAD

Cup-kamp uten Berg

ÅRÅSEN:
                                  LSK-trener Henning Berg stiller ikke på Føyka Stadion mot Asker.

Av: Per Morten Sødal
                                  Publisert 15.06.2009 - 15:53 Oppdatert 15.06.2009 - 16:20

Henning Berg er på trener fire kurs i Sverige denne uken. Dermed vil Petter Belsvik lede LSK i onsdagens cupkamp mot Asker.
                                  – Det er UEFA-kurset man etter hvert vil måtte ha for å få lisens. Rutinene hos spillerne og i trenerapparatet er så gode at dette ikke vil ha noe å si, sier Berg.

Internett
                                  Dermed kamp på telefon og internett fra Halmstad for Berg.
                                  – Det blir jo litt spesielt, men dette har vi vært klar over lenge.

Du kan også følge cupoppgjøret på internett. Rb.no vil som vanlig dekke kampen direkte.
                                  Sykesøndag
                                  Både Håvard Nordtveit og Karim Essediri sto over kampen mot FFK på grunn av sykdom. I tillegg startet ikke Bjørn Helge Riise på grunn av bihulebetennelse.
                                  LSK-treneren sier han hadde en dårlig søndag morgen da meldingene om syke spillere tikket inn.
                                  – Når Geir Kåsene sender tekstmeldinger på kampdager skjønner du at det er noe. Da er det best å spise en god frokost først, humrer han

Kommentar

• Emil B
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2006
                                    • 5921

LSK-magsinet

– Det har vært et mål siden jeg var 12 år

ÅRÅSEN:
                                    Kristoffer Tokstad forteller om LSK-drømmen som 12-åring.
                                    I studio på Åråsen går Marius Johnsen gjennom gårsdagens 4-2-seier over Fredrikstad sammen med RBs sportsleder Morten Svesengen.
                                    Vi møter gårsdagens tomålsscorer Edwin «Eddie» Eziyodawe og debutant Kristoffer Tokstad slår av en prat.

Kommentar

• Kanarifugl84
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2007
                                      • 2319

lsk.no

Mye å bygge på bak resultatet
                                      15/06/2009
                                      (Vindbjart-LSK 2 3-0) Et uerfarent LSK-lag måtte se årets sjuende tap i 2. divisjon i øynene etter 0-3 for Vindbjart på sørlandskysten. Men bak sifrene var det mye bra som gir håp for framtida.

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

lsk.no

Bjørn Hansen dømmer Asker-LSK

Onsdag kveld spiller LSK mot Asker på Føyka stadion. Dommer er Bjørn Hansen fra Kolbotn.

Kommentar

• KrisB
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2008
                                          • 2923

rb.no

SKYVER VEKK SPEKULASJONENE: Søndag holdt Edwin Eziyodawe Fredrikstad på avstand. I går sa spissen at han helt sikkert kommer til å bli på Åråsen ut sesongen.BEGGE FOTO: ROAR GRØNSTAD

Går ikke før sesongen er over

ÅRÅSEN:
                                          Edwin Eziyodawe er garantert LSK-spiller ut denne sesongen. Nigerianeren er først åpen for større klubber i november – hvis både han og LSK får det rette tilbudet.

I flere norske media fikk man i går inntrykk av at nigerianeren ønsket seg til en større klubb i løpet av kort tid etter oppvisningen mot Fredrikstad.
                                          Eziyodawe hevder han ble misforstått. Gjennom Romerikes Blad beroliger han supporterne:
                                          – Det jeg mente, var at jeg kunne gå etter sesongen var over, hvis det rette tilbudet kom. Jeg har verken lyst – eller tror det er realistisk – at jeg forsvinner i løpet av kort tid. Jeg har heller ikke fått noen signaler om dette fra agenten min, forklarer angriperen.

Søt kløe, sur svie

Natt til i går drømte han søtt om de to scoringene.
                                          – Det andre var jo verdensklasse. Jeg hadde mange søte drømmer om det, sier han.
                                          I går var det imidlertid strekkskaden han pådro seg bak i låret som sto i fokus.
                                          Skaden er en liknende den han pådro seg i venstrebeinet mot Brann tidligere i år. Da ble han holdt borte fra kamp i nesten tre uker.
                                          Eziyodawe selv tror han er klar mot Bodø/Glimt søndag.
                                          – Også forrige gang var jeg kampklar én uke etter det skjedde.
                                          Fysioterapeut Geir Kåsene er mer tilbakeholden.
                                          – Vi hvilte ham i 20 dager forrige gang, men det stemmer han tidlig mente han var kampklar igjen. Vi får trolig ingen prognose på hvor lang tid dette vil ta før tirsdag.

Bergmann-klar

Og skadede spisser florerer det av på Åråsen. Arild Sundgot var fortsatt stiv i ryggen etter smellen som gjorde at han måtte gå av mot Fredrikstad, mens Nosa Igiebor fortsatt ikke er hundre prosent i ankelen.
                                          – Vi jobber mot å få de kampklare til søndag, sier Kåsene.
                                          Med også Eziyodawe og Olivier Occean på skadelisten, kan Bjørn Bergmann Sigurdarson få sin gjeninntreden. Men spissen tåler ikke en hel kamp.
                                          – Jeg er ikke i full kampform ennå, men er klar hvis laget trenger meg, sier han.

Gjennomgang

Trener Henning Berg sier også det er uaktuelt å starte med islendingen, men at han trolig vil være i troppen.
                                          – Vi får se hvordan det går med Arild. Bjørn Helge Riise og Mathis Bolly avsluttet kampen på topp søndag, mens også Magnus Myklebust kan bekle den rollen, sier han.
                                          Også Karim Essediri og Håvard Nordtveit som sto over med omgangssyke trente lett i går og er trolig klare onsdag. For Nordtveit sin del var det andre kampen på rad han måtte stå over på grunn av oppkast.
                                          – Det er også de to eneste gangene han har vært syk etter han kom hit. Vi kommer til å gå igjennom hva han skal spise og drikke i forkant av kamper, sier Kåsene.
                                          Når det gjelder Lars Kristian Eriksen og Khaled Mouelhi er ikke framtidsutsiktene like lyse. Kåsene tror ingen av dem er klare i Bodø.
                                          – Lars Kristian kjente det lugget mot slutten av oppvarmingen og skjønte det ikke gikk. Det var mye bedre enn at han hadde spilt og slått opp skaden igjen i en brå bevegelse

Kommentar

Working...