Hvordan få flere tilskuere på Åråsen? La de stå i kø?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • runarM
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 565

    Hvordan få flere tilskuere på Åråsen? La de stå i kø?

    I dag hadde jeg ikke sjans til å komme meg på match før ca 10 minutter før kampstart. Det som møter meg er en sinnsyk kø for å kjøpe billett til kanarifeltet. Når det i tillegg er trøbbel i billettbua, fører det til at en masse folk blir stående ute i regnet i 20 minutter og går glipp av det første målet.

    Vel, vel. Jeg klarer saktens å takke meg selv for først å ha gått glipp av å kjøpe sesongkort, for deretter komme seint.

    Men faen, man kan ikke vente at folk som ikke bor i lillestrøm skal enten kjøre til lillestrøm for å kjøpe billett på forhånd, eventuelt være der godt å vel 30 minutter før kamp. Det er det sinnsykt mange som ikke gidder, og dermed ikke drar på matchen.

    Greit nok, det var nok overraskende mange tilskuere til å være kamp i regn mot ålesund - men så sinnsykt vanskelig å organisere billettkjøpet bedre kan det umulig være? Er det ingen mulighet å ta betalt i porten? Eventuelt er man nødt til å ha flere luker. Folk som ikke hører til den faste kjernen, trenger ikke så mange slike opplevelser før de ikke gidder dukke opp på neste match.

    --
    runarM
    runarM
  • pal
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2004
    • 422

    #2
    Helt enig i at det må gjøres noe med billettrotet. Ved utsalget til Kanari- og LSK-medlemmer var bare 1 luke åpen. Hvor mye ekstra koster det å ha to luker til åpne? Kanskje 400-500 kroner i lønn til de som sitter der og selger billettene?? Kommer det min. 5 stk ekstra p.g.a. mangel på kø, så går dette i pluss... Skjønner ikke at ikke LSK gjør noe med dette nå!
    hilsen pål

    Kommentar

    • gamle-perta
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2418

      #3
      Helt enig i at det må gjøres noe med billettrotet. Ved utsalget til Kanari- og LSK-medlemmer var bare 1 luke åpen. Hvor mye ekstra koster det å ha to luker til åpne?
      Kanaris og LSK-medlemmer må snart lære seg å kjøpe billetter og/eller kort på forhånd. Hvorfor er det så vanskelig?

      Det som er mye verre er at "vanlige" tilskuere også sliter med de samme problemene. Ofte står også disse i kø til langt ut i kampen før de får billett. Og blant disse kan det være mange som dropper å komme neste gang dersom de har hatt en negativ opplevelse.
      LSK har mye å gå på her.
      1) Mange flere utsalgssteder, blant annet Effect på Åråsen (skjønner fortsatt ikke hvorfor dette er i orden. Jeg godtar ikke LSKs svar om at dette er noe Effect har bestemt. Her må det være mulig å prese på!)
      2) Arbeidet med salg av sesongkort, halvårskort, billettpakker til flere kamper osv må trappes kraftig opp.
      3) Bedre system på nettsalget, som fortsatt oppfattes som tungvint av mange. F eks avhentingen av billettene.

      Sikker på at det ligger et forbedringspotensiale på minst 1000 pr kamp ved å få bedre billett-distrubisjon.

      mvh
      perta
      Mvh
      Gammer´n (Per T)

      Kommentar

      • runarM
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 565

        #4
        Uansett hvordan man vrir og vender på det, må det være mulig å bestemme seg på søndag klokka 17:00 at "nei, i dag stikker vi på kamp". Det hjelper lite med alskens billettutsalg og stæsh, hvis man ikke kan stikke på kamp uten å planlegge flere dager i forveien. Det er jo nettopp de som ikke planlegger dette på forhånd som ikke kommer på åråsen uten at det er superkomfortabelt for de.
        runarM

        Kommentar

        • runarM
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 565

          #5
          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
          Kanaris og LSK-medlemmer må snart lære seg å kjøpe billetter og/eller kort på forhånd. Hvorfor er det så vanskelig?
          Ække alle som bor i lilestrøm da serru
          runarM

          Kommentar

          • pondus73
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2004
            • 612

            #6
            Er ikke Effect-kiosken innen Tom Lunds konsern??????? :roll:
            ------eLSKe-------

            Kommentar

            • Ketil Cantona
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6813

              #7
              Jeg er enig i at det må gå ann å åpne flere luker. Har desverre ikke råd til å kjøpe sesong kort og heller ikke alltid mulighet for å kjøpe billetter på forhånd. Neste gang reiser jeg hjem - hadde det ikke vært for at jeg hadde med meg 2 brødre og svigerinna så... Skulle nesten tro at LSK ikke ville øke tilskuertallet? :roll:

              Kommentar

              • Latvijan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2005
                • 360

                #8
                Det var jævlig irriterende i dag!
                Kan ikke alle de småunga som løper rundt å selger kamp-program selge bill. også?

                Kommentar

                • heidar
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2122

                  #9
                  Men over 7000 i regnvær mot Aalesund?? Jeg syns det var over forventa jeg!
                  En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                  Endelig er mørketida over.

                  Kommentar

                  • gamle-perta
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2418

                    #10
                    Interessant å lese i RBB i dag at Rösler er misfornøyd med hvor lite folk det kom på Åråsen i går. Til og med på det området har han ambisjoner!
                    Håper resten av klubben følger etter ham, men det kan vi vel ikke forvente....?

                    mvh
                    perta
                    Mvh
                    Gammer´n (Per T)

                    Kommentar

                    • Ola
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1651

                      #11
                      5 gratis tips fra meg til Sportsklubben:

                      1. Utsalgssted på Strømmen Storsenter
                      2. Utsalgssted på Ski Storsenter
                      3. Utsalgssted i Oslo sentrum
                      4. Åpne billettluker etter kampslutt (annonseres 2 minutter før fulltid)
                      5. Fokus på salg av 1/2-sesongs kort fra nå og utover.

                      Men disse "tipsene" er så "obious" at dette må MF-avdelingen se...

                      Kommentar

                      • Kanariz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2005
                        • 2507

                        #12
                        4. Åpne billettluker etter kampslutt (annonseres 2 minutter før fulltid)

                        Det synes jeg var en sinnsyk bra ide'....

                        Kommentar

                        • gamle-perta
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2418

                          #13
                          4. Åpne billettluker etter kampslutt (annonseres 2 minutter før fulltid)
                          Det synes jeg var en sinnsyk bra ide'....
                          Bra, ikke minst med tanke på at folk etter en seier er i godt humør, og klare for ny kamp!

                          mvh
                          perta
                          Mvh
                          Gammer´n (Per T)

                          Kommentar

                          • runarM
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 565

                            #14
                            Jepp, en veldig god ide! Noen som formidler den dit den skal?
                            runarM

                            Kommentar

                            • MedlemNR35
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2004
                              • 905

                              #15
                              For meg som bor i Oslo og jobber stort sett hver eneste Søndag så er det ikke så lett å komme til Åråsen før køen tar til.Likevel har det vel gått greit men det er klart at LSK hadde tjent på å åpne flere billettluker og lettere tilgang til billetter for folk som bor noen mil utenfor Lillestrøm.

                              Kommentar

                              • Joppe
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Dec 2003
                                • 173

                                #16
                                Jeg pleier å svinge innom på Strømmen Storsenter, men i det siste har automaten vært ute av drift, :cry: og jeg gidder ikke reise inn til lillestrøm og sportshuset som ikke har parkeringsplasser :cry:

                                Poenget er at LSK MÅ legge forholdene bedre til rette for d som ikke bor i Lillestrøm.

                                Kommentar

                                • andee
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2004
                                  • 1191

                                  #17
                                  Sportshuset har da absolutt parkeringsplasser, Joppe! Og i tillegg er dem gratis og under tak! Så det er ingen unnskyldning :wink:
                                  Men at det er trasig at automaten på Strømmen Storsenter har vært i ustand såpass lenge er jeg helt enig i.

                                  Ellers oppfordrer jeg alle her inne til å ta kveletak på venner og bekjente og få dem til å kjøpe sesongkort (litt seint, men..) og fornye medlemskapet sitt i KFL!
                                  TS05 - Felt C

                                  Kommentar

                                  • fugla_4_ever
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2003
                                    • 467

                                    #18
                                    Ett tips fra meg:

                                    La oss få hente billettene på Narvesen!

                                    Kommentar

                                    • Sem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2005
                                      • 1626

                                      #19
                                      Hvordan få flere tilskuere på Åråsen? Hente Trond Olsen!

                                      Kommentar

                                      • pal
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2004
                                        • 422

                                        #20
                                        Dette er litt på siden av trådens tema, men måtte bare nevne det: Rosenborg ligger nederst på statistikken over antall tilskuere på bortebane. (http://fotball.aftenposten.no/stats/...ID=1&year=2005). Dette skyldes selvsagt først og fremst at de hittil har spilt borte mot lag som trekker lite folk, men statistikk lyver jo som kjent aldri... :?
                                        hilsen pål

                                        Kommentar

                                        Working...