Statistikk lyver alltid (iallfall i Bergen...)
Hvordan få flere tilskuere på Åråsen? La de stå i kø?
Collapse
X
-
Opprinnelig skrevet av Kanariz4. Åpne billettluker etter kampslutt (annonseres 2 minutter før fulltid)
Det synes jeg var en sinnsyk bra ide'....
Samtidig er behovet for flere muligheter til å få tak i billetter til kampene større...-- Lenge Leve Lillestrøm!! --
Galskap er bare begynnelsen når du blir med...
En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av TonyKjøp sesongkort. At folk aldri lærer!
Det er jo hele poenget; denne arrogante "Vi har oppfordret folk til å komme tidlig, så dere kan takke dere selv"-argumentasjonen er helt idiotisk. Folk flest synes vel ikke det er noe privilegie å få komme på Åråsen for å se Ålesund i regnvær. Ellers kan vi bare sitte der med den faste kjernen på 5000 fremover og la vær å klage på at folk ikke dukker opp på matchene.runarMKommentar
-
Opprinnelig skrevet av TonyKjøp sesongkort. At folk aldri lærer!Kommentar
-
Jeg skjønne ikke argumentet med at det ikke lønner seg når man misser et par kamper...
Og da stiller jeg spørsmålet : For hvem..
Svaret er jo opplagt, for deg.. Men for å dra denne videre, hva ville gjort at klubben fikk økte inntekter, kunne satse dyrere, jo nettop økte tilskuertall, for med et høyre snitt så ville det vært økte sponsor inntekter.
Så kjære gutter og jenter, selv om dere misser 1 eller 2 kamper, kjøp dere sesongkort, støtt sportsklubben.
Og til dere med "dårlig råd" legg av legg av 200 pr mnd i mnd fra nov til mars, og vips har du nok penger til et sesongkort på kanarifeltet, mye penger... trokke det nei... (tilogmed sønnen min på 11 hadde fiksa det kun med lommepengene sine)
Så for å gjenta meg selv igjen.. KJØP SESONGKORT FOR FAEN
Bra for deg, og bra for LSK......Håkon Henriksen
-
Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
-
ALT FOR FUGLAKommentar
-
Men det som skal diskuteres her er vel hvordan vi skal få de som ikke kjøper sesongkort, altså de som ikke er på Åråsen så ofte, til å komme oftere. Billettautomat på Jessheim hadde vært en god ide, i tillegg til at man kunne kjøpt billett på Posten/butikken... Her i Bergen selges vel kampbilletter på Narvesen før kampene, hadde det vært mulig å få til noe lignende??? Jeg mener det er viktig å huske på at Romerike er stort, dvs store avstander, og skjønner godt at en familie fra Eidsvoll ikke blir frista til å komme tilbake hvis de har vært på Åråsen en gang og stått en halvtime i kø. Moralen er: Vi trenger flere utsalgssteder!!En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.
Endelig er mørketida over.Kommentar
-
Hvordan få flere tilskuere på Åråsen? (ett grunnkurs i Marketing)
De virkemidlene man har til rådighet i denne forbindelse omtales gjerne som ”markedsmiksen” eller de fire p’ene. Disse blir vanligvis definert til å være faktorene; product (produkt), price (pris), place (distribusjon/tilgjengelighet) og promotion (kommunikasjon/PR).
Produktet regnes som den viktigste av de fire p’ene. I stor grad vil utformingen av dette være avgjørende for hvilke priser som kan forlanges, hvilken kommunikasjon som er nødvendig og hvilke distribusjonskanaler en bedrift bør benytte seg av. ”Produktet” for LSK sin del sier seg selv. Produktet er hvilke resultater gutta levèrer på banen og som igjen gjennspeiler seg i tabellposisjon. Her kan Sportsklubben bli bedre, men dette området kan ikke MF-avdelingen gjøre mye med.
Distribusjon/tilgjengelighet derimot... Her kommer billett-tilgjengeligheten inn. Mange gode forslag er kommet inn og her er det rom for store forbedringer!
Pris. Det er noe som heter ”tilbud og etterspørsel”. Hvor krysser aksene pris og volum optimalt? Jeg tror LSK har riktig pris på produktet sitt. (Men jeg tror også de bør vente noen år før ”voksen-sitte-langside billetten” overstiger det viktige psykologiske prispunktet 200,-.
Kommunikasjon/PR. Den beste PR er uansett den man ikke betaler for. Altså redaksjonell omtale, det som Esten og Truls er herre over, men som igjen er en konsekvens av hva klubben og supporterne står for, image osv.
Summa-summarum: Vinn kamper, spill underholdende, gjør det enkelt for folk å kjøpe billett og bruk media. Det er ikke så vanskelig.
Kommentar
-
Tror, midt oppe i all diskusjonen om hvor man kan kjøpe billett på forhånd, uteglemmer alle som faktisk ikke gidder gjøre dette uansett. Det er snakk om folk som ser an om de har lyst til å gå på match til søndag kvart over fire. Etter min mening MÅ det være en grei sak å kjøpe billett på stadioen når man kommer dit. I tillegg er det genialt med forslaget om salg etter kampslutt. Tusler man glad og fornøyd hjem etter en god match, er man vel rimelig kapabel til å raske med seg en billett til neste kamp i samme slengen.runarMKommentar
-
Jeg tror det er viktig å letteregjøre muligheten for å kjøpe billett på åråsen, rett før kamp. Vel og merke uten å måtte stå en time i kø. Det skulle vært litt mer sånn som på kino, for å sette det på spissen. Der kan du stikke innom kinoen, kjøpe en billett, og sette deg ned og nyte underholdningen (såfremt at det er ledige plasser til forestillingen, noe det ofte er på åråsen). Jeg tror dette ville fått med mange av de tilskuerne som avventer til klokka 16, om de skal på kamp eller ei.Kommentar
-
Eller så tar du deg en tur til Lillestrøm, eller så sender du kompisen din så kan han eller du, kjøpe billetter til alle 8.?. Gutta ??Håkon Henriksen
-
Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
-
ALT FOR FUGLAKommentar
-
Opprinnelig skrevet av runarMDet er jo hele poenget; denne arrogante "Vi har oppfordret folk til å komme tidlig, så dere kan takke dere selv"-argumentasjonen er helt idiotisk.
Dersom LSK snart ikke innser at billettsystemet deres trenger å bli mer tilpasset kundene, så vil det kun gå utover LSK.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av runarMOpprinnelig skrevet av gamle-pertaKanaris og LSK-medlemmer må snart lære seg å kjøpe billetter og/eller kort på forhånd. Hvorfor er det så vanskelig?nr 7
Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av runarMTusler man glad og fornøyd hjem etter en god match, er man vel rimelig kapabel til å raske med seg en billett til neste kamp i samme slengen.
Sett at 300 vil kjøpe nye adgangstegn rett etter kamp - fra den ene billettluka som står åpen ... Rask med deg en LSK-sovepose samtidig fra standen på vei ut.
Dette krever ekstra lønn til billettfolkene, hvorav 90 min. er forholdsvis uvirksomme. Tror det er bedre å bruke pengene på å ha flere åpne luker før matchen.
Ledelsen/markedsavd. må gjerne diskutere alle nye forslag, og gjerne dette selvfølgelig. Det ser jo f.eks. pent ut på billettbørsen jo mer den øker på et tidlig tidspunkt, med tanke på dens psykologiske effekt.
Speaker-annonsering av billetter for neste hjemmekamp må i så fall skje rett etter matchen og ikke når det står igjen et par minutter. Alle slags "avbrytelser" av denne sorten på dette tidspunktet er selvfølgelig forbudt ;-) , og det samme gjelder hvis folk begynner å gå før kampen er slutt for å komme først i billettkøen. (Denne kategorien supportere fortjener prikkedøden.)
Jeg har her tatt utgangspunkt i at bemanningsantallet blir det samme som tidligere. FLERE ansatte og flere luker, og gjerne noen timers overtid for å ha åpne luker etter matchen er jo egentlig en grei investering som lett tjenes inn av Sportsklubben.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av eisa01Jeg vurderte å kjøpe sesongkort for noen sesonger siden, men da jeg så på prisen, fant jeg ut at det ikke lønnte seg. Mister man et par-tre kamper ender man opp med å tape penger på det :roll:
Kan foråvidt være litt enig også med at det er dyrt,men da må du kjøpe sesongkortet før nyttår,da er det som regel ikke like dyrt. kortet for denne sesongen gikk vel for 1100 før nyttår. etter var det vel nesten 2000 kr.(ikke helt sikker på prisen)nr 7
Kommentar
Kommentar