Bra vi i neste kamp møter B/G som blir tatt hardt og lenge uten lokalbedøvelse av alta. 0-2
Kamptråd 3. runde i cupen: Asker Fotball - Lillestrøm SK 17 juni. kl. 18:00
Collapse
X
-
-
Kommentar
-
-
"Sjefen" finner mange andre gode anbefalinger i en rekke tråder her på forumet.
Til glede for nye lesere kan jeg anbefale:
Jeg føler meg i høy grad også truffet, og ønsker foreløpig en kort utdypelse. Mer fyldig og konstruktiv tilbakemelding vil komme senere.
Synes andre innspill til forbedringer her har vært meget konstruktive. I mine øyne er det som bør endres umiddelbart:
* Rydd opp i rotet. Sidene inneholder alt for mange elementer. De står for tett, har for mye grafikk, farger, bevegelse etc. Man begår stort sett samtlige usability-tabber som kan begås. Ta en titt til hvordan profesjonelle innenfor usability bygger nettsider og gir tips. Se for eksempel www.netliferesearch.no. Kort fortalt så ville jeg foretrukket mer Google og mindre VG-inspirert design. Er man i tvil om et element skal med, så er hovedregelen å fjerne det. Less is more.
* Fargebruk. På en god, stor skjerm, så skriker den grelle gulfargen i bakgrunnen mot deg. Virkelig skriker. Gjør denne svart ASAP, da flyter den mer anonymt inn i resten av siden. Bruken av hvit skrift på svart bakgrunn er også omstridt i fagmiljøer. Det fungerer kanskje på "partysider", men ofte ikke ellers. Informasjonen under "Siste nytt" hos www.lsk.no er fin og leselig. Forsøk heller den sammensetningen konsistent på sidene.
* Sidestruktur. Forsøk med mer oversiktlig navigering, og en god hierarkisk struktur, noe som også vil minske "information overload" på sidene.
Opprinnelig skrevet av BennyLemLurer på hvem som har fått gå amok med juletrepynten på www.lsk.no?
Noen små hint:
* Kutt ut den skrikende gule bakgrunnen. Ja, vi har gule drakter, men det er ikke ensbetydende med at skrikegult må benyttes overalt.
* Som nevnt utallige ganger: kutt ut negativ skrift.
* Forsøk heller å benytte det designet som er i boksen "siste nytt". Der er det svart skrift på hvit bakgrunn, med en diskret gul banner ved overskriften.
* Kutt ut doble spalter med reklame til høyre for hovedteksten. Det er ufattelig irriterende.
* Kutt ut irriterende animasjoner, det er så dot.konk.
* Forsøk å tilpass alle rammer slik at de går kant i kant, nå er det som et puslespill som ikke går opp.
* Lag en logisk navigasjon. Hvorfor ligger for eksempel terminlista under spillerstallen?
* Forsøk å være konsekvente i fontvalg.
* Sørg for at eventuelle gifer ser pene ut. Det gjør flere av de ikke nå. Sesongkortboksen er et eksempel.
Dette var noen enkle forbedringstiltak, og det kun basert på forsiden. Jeg kommer sikkert på et par hundre til hvis jeg gjør en grundig jobb.
Fint om noen tar affære.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Uansett er ikke to assist mot et middels 2.-div lag noe å ta støveldans for. Tviler på om vi blir nedringt av Real Madrid eller Juventus i morgen.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
Kommentar