Bodø/Glimt FK - Lillestrøm SK søn. 21. juni kl. 18.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

Fra nyhetstråden:

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
    RB papir skriver at ni mann er uaktuelle fra start i kveld, men to av dem (Nosa og Bergmann) er på benken mot Glimt. Eriksen, Edwin og "resten" av de skadde blir hjemme. Arild skal testes før avreise, men det "må et under til" for at han skal bli klar, hevder avisen. Han forsøkte å løpe fredag, men det førte til at han var mye værre i ryggen i går.
    RB antyder følgende lag fra start: Otto - Håvard, Vidar, Frode, Marius - Karim, Espen, Joon, Magnus - Lillebror, Bolly.
    Lille-Bukken og Bergmann karaktriseres som "jokere på benken".
    Mvh
    Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Skinke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2007
      • 3914

uff. "RB antyder følgende lag fra start: Otto - Håvard, Vidar, Frode, Marius - Karim, Espen, Joon, Magnus - Lillebror, Bolly.
      Lille-Bukken og Bergmann karaktriseres som "jokere på benken"." Lukter ikke 3poeng av det der. Sees i bodø.
      Daukjøtt Felt C

Kommentar

• WenZ
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Oct 2008
        • 107

Uff, jævla skader!

Jeg gruer meg virkelig til denne viktige kampen - håper på alle 3 poengene, men tror vi bør være fornyde med ett!

Hadde vært så deilig meg 17 poeng etter denne runden!!
        *Krysser alt som krysses kan*

Kommentar

• Henrik
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2006
          • 2110

Jeg er vel en av Bolly sine største fan her men som spiss har han ingenting å gjøre, ut fra det jeg har sett til nå vel og merke.

Måtte da vært bedre å sette han på venstrekanten, slenge Myklebust over på høyre, satt Essediri ut av laget og brukt Bergmann eller Lille-Bukken på topp?

Forøvrig burde vel det at nesten alle våre er "tvilsomme", gjøre at de fleste er klare til neste kamp?
          Last edited by Henrik; 21.06.2009, 12:08.

Kommentar

• Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

Ikke bare 1, men 2 pers som jeg hadde håpet var LANGT unna førstelaget i denne oppstillinga... Samt 2 pers som er "feil" plassert.
            Karim "Jeg er drit god 1 kamp i året" Essediri kan jo alltids ha sin ene gode kamp mot Glimt, så får vel håpe på det..
            Vidar "Jeg hater tivoli" Riseth bør vel settes på den treigeste av alle glimt spillerne!!!!
            Mykle og Bolly burde vel i mine øyne byttet plass, men dersom Bolly har lært seg offside regelen i løpet av uka så ser jeg på han som en større trussel på topp enn hva Mykle vil utgjøre... Så ikke sikkert så dumt akkurat dette... Spesielt i forhold til det defensive arbeidet som Mykle gjør.
            Men når det er sagt, hva pokker har skjedd med Ringstad? Syntes da aldri han har spilt seg ut, men plutselig ble han borte fra laget!!!

Kommentar

• Vegar Hjermundrud
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 423

En lagoppstilling uten spisser... Skal det bli scoringer her må det vel en dødball eller et innkast til.
              Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

Opprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud
                En lagoppstilling uten spisser... Skal det bli scoringer her må det vel en dødball eller et innkast til.
                Vi mangler desverre luftstyrke i de 2 fremste leddene så skal vi score på dødball må den enten gå rett inn eller treffe frode/håvard inne i boksen.
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                  Vi mangler desverre luftstyrke i de 2 fremste leddene så skal vi score på dødball må den enten gå rett inn eller treffe frode/håvard inne i boksen.
                  Frode er vel den å treffe uansett...
                  Men det kan jo hende glimt ikke tar det så nøye på dødballer og at noen av de "små" får stå umarkert... Bolly f.eks. skal man ikke undervurdere når det gjelder hodestyrke, det han mangler på styrke tar han lett igjen på spenst..!!
                  Men det er da noen å sikte på da;
                  Kippe, MJ, Nordtveit, Søgård, Riseth.... Flere her som har scoret på dødballer før, samt at både Bjørkøy og Karim kan score rett fra frispark om de har dagen.

Kommentar

• HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6111

Formasjonen til RB er vel bare ren gjetting slik som alle andre formasjoner i tråden. Det blir vanskelig å gjette ettersom det ikke var noen formasjonstrening på lørdagen.

Ser ut til at de som er med i troppen i dag er :

Fredrikson, Kippe, Nordtveit, Johnsen, Essediri, Myklebust, Bolly, Riise, Gulbrandsen, Søgård, Bjørkøy, Hansen, Ringstad, Riseth, Igiebor, Bergmann, Gabrielsen i tillegg til Mosis eller N'kee(?)

I følge rapporter fra RB og Tullebukk så starter Igiebor, Bergmann og Riseth på benken. I tillegg til at Hansen er rimelig sikker der. Essediri starter på backen. Dette er da gitt at Tullebukk uttaler seg rimelig bombastisk fordi han har snakka med noen. Forsvarsfireren og den sentrale midtbanen sier da seg selv.

Fredrikson
                    Essediri Nordtveit Kippe Johnsen
                    Bjørkøy Søgård

Vi sitter da igjen med følgende som konkurerer om de 4 siste plassene:

Myklebust, Bolly, Gulbrandsen, Riise, Ringstad, Gabrielsen

På venstrevingen regner jeg Myklebust som ganske sikker, selv om Askerkampen viste at man ikke er helt fremed for å bruke han som spiss og Bolly på venstre. Ringstad virker det som om Berg utelukkende vil bruke som konkurent og erstatter for Johnsen, og han er nok ikke aktuell på noen av de 4 usikre plassene.

På høyrevingen er Riise det beste valget, men ettersom det fort kan bli tynt offensivt så er det kanskje mer sansynlig at han spiller hengende spiss. Alternativene blir da først og fremst Bolly og Gabrielsen. En høyrekant med Bolly og Essediri kan bli rene E6 for B/G så Gabrielsen kan fort bli valgt her. Gabrielsen spiller høyre kant på landslaget og tar nok den rolla greit om Berg vil bruke Riise sentralt.

Den hengende spissplassen blir trolig først og fremst en duell mellom myklebust og Riise. Regner med at Riise tar denne. Et spisspar bestående av Bolly og Gulbrandsen kan fort bli alt for tynt og urutinert.

Spissplassen vil da stå mellom Bolly, Gulbrandsen og eventuelt Myklebust. Myklebust vil som nevnt trolig starte på venstre og berg vil trolig bruke enten Bolly eller Gulbrandsen. Gulbrandsen har imponert meg i det siste, og jeg ville gått for han. Tror derimot kanskje Berg vil foretrekke Bolly pga litt mer fartstid på A-laget og ekstreme ferdigheter. 50-50 her.

Blir utrolig spennende å se hvilket lag Berg setter sammen og hvordan han løser puslespillet denna gangen. Mitt siste tips, alle "kilder"/rykter tatt i betraktning, blir da:

Fredrikson
                    Gabrielsen Bjørkøy Søgård Myklebust
                    Riise
                    Gulbrandsen

Kommentar

• hoyt
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 2850

Opprinnelig skrevet av HSft
                      Fredrikson
                      Gabrielsen Bjørkøy Søgård Myklebust
                      Riise

Gulbrandsen
                      Tror i så fall Karim og Ruben bytter plass.
                      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                      - Nosa

Kommentar

• HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6111

Opprinnelig skrevet av hoyt
                        Tror i så fall Karim og Ruben bytter plass.

I utgangspunktet enig, men basserer meg på det Tullebukk sa:

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                        Riseth starter ikke, blir Karim på backen og mulig Ruben på midten.
                        Ruben spiller høyreving for u-landslaget, så det er ikke umulig at det blir sånn, om de synes han har vært for usikker på backen.

Kommentar

• _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4400

Smell inn Gulbrandsen fra start nå da. Så får det gå som det går! Bedre det enn å misbruke spillere i uvante posisjoner.

Otto

Lunan - Kippe - Håvard - Johnsen

Riise - Bjørk - Søgård - Bolly

Mykle - Gulbrandsen

Sånn burde vi spille i dag Denne troppen er i tynneste laget for å si det mildt, men heldigvis har vi litt flyt om dagen og kan komme langt på det.
                          ..................

Kommentar

• BennyLem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2902

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                            Smell inn Gulbrandsen fra start nå da. Så får det gå som det går! Bedre det enn å misbruke spillere i uvante posisjoner.

Otto

Lunan - Kippe - Håvard - Johnsen

Riise - Bjørk - Søgård - Bolly

Mykle - Gulbrandsen

Sånn burde vi spille i dag Denne troppen er i tynneste laget for å si det mildt, men heldigvis har vi litt flyt om dagen og kan komme langt på det.
                            Klart beste laget jeg har sett noen foreslå. Eneste minuset er at jeg skulle sett Ringen fra start. Han har, som jeg har forsøkt å gjenta, aldri spilt seg ut.

Blir uansett ræva match, men jeg tror på seier. Kjeppe på inneoverskrudd dødball ordner 1-0. Håper vi unngår 1-1 i mot.
                            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Yellow-not-jella
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2009
                              • 1606

Syns det optimale må bli;

----- F. Bukk jr.-----
                              ----- BH. Riise -----

Rings - Bjørkøy - Søgg - Mykle

Johns - Kippe - Riseth - Nordtveit

--- Ottoman ---

**** evt Dosso inn midt og Bjørk på høyre. Alt for å slippe høyresida som mot Asker er mottoet.

Benk: Hansen, Gabriel, Esset, Dosso, Bolly, Nosa, Bergmannir

Riise eneste som kan løse den viktige møtespissrollen. Gir alt idag. Stian kan slå inn med venstre samt gjøre god jobb defensivt. Mykle på høyre blir bra. Riseth er ikke treig (som Maarius og Søggen), men surrete. Kan spille knallbra, har rutinen. Og DØDBALL-styrken. Den blir viktig idag, Glimt er rævva på det.

Kommentar

• McGuffy
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 5104

Bjørn Johansen meldte nettopp på TV2 at Karim spiller høyreback, og han påsto at det ble Riise og Bolly eller Gabrielsen (!) på topp.

Kommentar

• gamle-perta
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2004
                                  • 2418

Dersom vi tar poeng med den troppen vi har i Bodø, så skal jeg aldri kritisere noen av Henning Bergs disposisjoner. For da er han en mirakelmann.

Og det har jeg på følelsen at han er...
                                  Mvh
                                  Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

Dersom vi tar poeng med den troppen vi har i Bodø, så skal jeg aldri kritisere noen av Henning Bergs disposisjoner. For da er han en mirakelmann.
                                    Jeg sa det samme før kampen mot Fredrikstad, men det gikk jo fint. Satser på gjentakelse mot en dårligere motstander.

Kommentar

• gamle-perta
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2418

Opprinnelig skrevet av Torolf
                                      Jeg sa det samme før kampen mot Fredrikstad, men det gikk jo fint. Satser på gjentakelse mot en dårligere motstander.
                                      Men da hadde vi jo to spisser på laget. I dag har vi ingen. Hvem og hvordan skal vi score mål? Det lurer jeg på
                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)

Kommentar

• general
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2004
                                        • 1150

Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                        Bjørn Johansen meldte nettopp på TV2 at Karim spiller høyreback, og han påsto at det ble Riise og Bolly eller Gabrielsen (!) på topp.
                                        Hva jeg ville gjort for en skadefri tropp over lengre tid........

Hellig overbevist om at LSK hadde befunnet seg topp 5 slik som TL fremstår, med dagens stall. Igjen kan vi bli trukket inn i bunnstriden pga skit. For bare håpe gutta spiller klokt. Bedre å ta 1 poeng i Bodø å ha sjansen til å ta 3 hjemme mot Molde.

Å sette Gabrielsen på topp er hipp som happ, som med de fleste av de andre aktuelle unggutta. Fordelen med unge spillere er at de er svært tilpasningsdyktige og er mindre borte i faste formasjonstreninger enn etablerte spillere. Antar at HB ser på Gabrielsen som det sikreste kortet av de aktuelle. Lunan er vel den som er best rustet til å holde 65-70 min med kontringsfotball i Bodø. Så får mini bukken og bolly komme inn da kampen har satt seg og de kan gis klare direktiver.
                                        Seriegull 2016!!!

Kommentar

• skotten
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 1794

Men da hadde vi jo to spisser på laget. I dag har vi ingen. Hvem og hvordan skal vi score mål? Det lurer jeg på
                                          Det må bli dødballene, og der har vi hatt fin stigning i det siste - så får vi se...

Kommentar

Working...