Bodø/Glimt FK - Lillestrøm SK søn. 21. juni kl. 18.00
Collapse
X
-
-
uff. "RB antyder følgende lag fra start: Otto - Håvard, Vidar, Frode, Marius - Karim, Espen, Joon, Magnus - Lillebror, Bolly.
Lille-Bukken og Bergmann karaktriseres som "jokere på benken"." Lukter ikke 3poeng av det der. Sees i bodø.Daukjøtt Felt CKommentar
-
Jeg er vel en av Bolly sine største fan her men som spiss har han ingenting å gjøre, ut fra det jeg har sett til nå vel og merke.
Måtte da vært bedre å sette han på venstrekanten, slenge Myklebust over på høyre, satt Essediri ut av laget og brukt Bergmann eller Lille-Bukken på topp?
Forøvrig burde vel det at nesten alle våre er "tvilsomme", gjøre at de fleste er klare til neste kamp?Last edited by Henrik; 21.06.2009, 12:08.Kommentar
-
Ikke bare 1, men 2 pers som jeg hadde håpet var LANGT unna førstelaget i denne oppstillinga... Samt 2 pers som er "feil" plassert.
Karim "Jeg er drit god 1 kamp i året" Essediri kan jo alltids ha sin ene gode kamp mot Glimt, så får vel håpe på det..
Vidar "Jeg hater tivoli" Riseth bør vel settes på den treigeste av alle glimt spillerne!!!!
Mykle og Bolly burde vel i mine øyne byttet plass, men dersom Bolly har lært seg offside regelen i løpet av uka så ser jeg på han som en større trussel på topp enn hva Mykle vil utgjøre... Så ikke sikkert så dumt akkurat dette... Spesielt i forhold til det defensive arbeidet som Mykle gjør.
Men når det er sagt, hva pokker har skjedd med Ringstad? Syntes da aldri han har spilt seg ut, men plutselig ble han borte fra laget!!!Kommentar
-
En lagoppstilling uten spisser... Skal det bli scoringer her må det vel en dødball eller et innkast til.Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!Kommentar
-
Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Men det kan jo hende glimt ikke tar det så nøye på dødballer og at noen av de "små" får stå umarkert... Bolly f.eks. skal man ikke undervurdere når det gjelder hodestyrke, det han mangler på styrke tar han lett igjen på spenst..!!
Men det er da noen å sikte på da;
Kippe, MJ, Nordtveit, Søgård, Riseth.... Flere her som har scoret på dødballer før, samt at både Bjørkøy og Karim kan score rett fra frispark om de har dagen.Kommentar
-
Formasjonen til RB er vel bare ren gjetting slik som alle andre formasjoner i tråden. Det blir vanskelig å gjette ettersom det ikke var noen formasjonstrening på lørdagen.
Ser ut til at de som er med i troppen i dag er :
Fredrikson, Kippe, Nordtveit, Johnsen, Essediri, Myklebust, Bolly, Riise, Gulbrandsen, Søgård, Bjørkøy, Hansen, Ringstad, Riseth, Igiebor, Bergmann, Gabrielsen i tillegg til Mosis eller N'kee(?)
I følge rapporter fra RB og Tullebukk så starter Igiebor, Bergmann og Riseth på benken. I tillegg til at Hansen er rimelig sikker der. Essediri starter på backen. Dette er da gitt at Tullebukk uttaler seg rimelig bombastisk fordi han har snakka med noen. Forsvarsfireren og den sentrale midtbanen sier da seg selv.
Fredrikson
Essediri Nordtveit Kippe Johnsen
Bjørkøy Søgård
Vi sitter da igjen med følgende som konkurerer om de 4 siste plassene:
Myklebust, Bolly, Gulbrandsen, Riise, Ringstad, Gabrielsen
På venstrevingen regner jeg Myklebust som ganske sikker, selv om Askerkampen viste at man ikke er helt fremed for å bruke han som spiss og Bolly på venstre. Ringstad virker det som om Berg utelukkende vil bruke som konkurent og erstatter for Johnsen, og han er nok ikke aktuell på noen av de 4 usikre plassene.
På høyrevingen er Riise det beste valget, men ettersom det fort kan bli tynt offensivt så er det kanskje mer sansynlig at han spiller hengende spiss. Alternativene blir da først og fremst Bolly og Gabrielsen. En høyrekant med Bolly og Essediri kan bli rene E6 for B/G så Gabrielsen kan fort bli valgt her. Gabrielsen spiller høyre kant på landslaget og tar nok den rolla greit om Berg vil bruke Riise sentralt.
Den hengende spissplassen blir trolig først og fremst en duell mellom myklebust og Riise. Regner med at Riise tar denne. Et spisspar bestående av Bolly og Gulbrandsen kan fort bli alt for tynt og urutinert.
Spissplassen vil da stå mellom Bolly, Gulbrandsen og eventuelt Myklebust. Myklebust vil som nevnt trolig starte på venstre og berg vil trolig bruke enten Bolly eller Gulbrandsen. Gulbrandsen har imponert meg i det siste, og jeg ville gått for han. Tror derimot kanskje Berg vil foretrekke Bolly pga litt mer fartstid på A-laget og ekstreme ferdigheter. 50-50 her.
Blir utrolig spennende å se hvilket lag Berg setter sammen og hvordan han løser puslespillet denna gangen. Mitt siste tips, alle "kilder"/rykter tatt i betraktning, blir da:
Fredrikson
Essediri Nordtveit Kippe Johnsen
Gabrielsen Bjørkøy Søgård Myklebust
Riise
GulbrandsenKommentar
-
Kommentar
-
I utgangspunktet enig, men basserer meg på det Tullebukk sa:
Ruben spiller høyreving for u-landslaget, så det er ikke umulig at det blir sånn, om de synes han har vært for usikker på backen.Kommentar
-
Smell inn Gulbrandsen fra start nå da. Så får det gå som det går! Bedre det enn å misbruke spillere i uvante posisjoner.
Otto
Lunan - Kippe - Håvard - Johnsen
Riise - Bjørk - Søgård - Bolly
Mykle - Gulbrandsen
Sånn burde vi spille i dag Denne troppen er i tynneste laget for å si det mildt, men heldigvis har vi litt flyt om dagen og kan komme langt på det...................Kommentar
-
Smell inn Gulbrandsen fra start nå da. Så får det gå som det går! Bedre det enn å misbruke spillere i uvante posisjoner.
Otto
Lunan - Kippe - Håvard - Johnsen
Riise - Bjørk - Søgård - Bolly
Mykle - Gulbrandsen
Sånn burde vi spille i dag Denne troppen er i tynneste laget for å si det mildt, men heldigvis har vi litt flyt om dagen og kan komme langt på det.
Blir uansett ræva match, men jeg tror på seier. Kjeppe på inneoverskrudd dødball ordner 1-0. Håper vi unngår 1-1 i mot.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Syns det optimale må bli;
----- F. Bukk jr.-----
----- BH. Riise -----
Rings - Bjørkøy - Søgg - Mykle
Johns - Kippe - Riseth - Nordtveit
--- Ottoman ---
**** evt Dosso inn midt og Bjørk på høyre. Alt for å slippe høyresida som mot Asker er mottoet.
Benk: Hansen, Gabriel, Esset, Dosso, Bolly, Nosa, Bergmannir
Riise eneste som kan løse den viktige møtespissrollen. Gir alt idag. Stian kan slå inn med venstre samt gjøre god jobb defensivt. Mykle på høyre blir bra. Riseth er ikke treig (som Maarius og Søggen), men surrete. Kan spille knallbra, har rutinen. Og DØDBALL-styrken. Den blir viktig idag, Glimt er rævva på det.Kommentar
-
Dersom vi tar poeng med den troppen vi har i Bodø, så skal jeg aldri kritisere noen av Henning Bergs disposisjoner. For da er han en mirakelmann.
Og det har jeg på følelsen at han er...Mvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Hellig overbevist om at LSK hadde befunnet seg topp 5 slik som TL fremstår, med dagens stall. Igjen kan vi bli trukket inn i bunnstriden pga skit. For bare håpe gutta spiller klokt. Bedre å ta 1 poeng i Bodø å ha sjansen til å ta 3 hjemme mot Molde.
Å sette Gabrielsen på topp er hipp som happ, som med de fleste av de andre aktuelle unggutta. Fordelen med unge spillere er at de er svært tilpasningsdyktige og er mindre borte i faste formasjonstreninger enn etablerte spillere. Antar at HB ser på Gabrielsen som det sikreste kortet av de aktuelle. Lunan er vel den som er best rustet til å holde 65-70 min med kontringsfotball i Bodø. Så får mini bukken og bolly komme inn da kampen har satt seg og de kan gis klare direktiver.Seriegull 2016!!!Kommentar
-
Kommentar
Kommentar