Innoverskrudde dødballer er resepten!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kristian
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 690

    #41
    Jævlig dårlige cornere i går. altfor høye og slappe. Var trist å se på.

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      #42
      Kort corner = skandale!

      Mot RBK borte, så er cornere noe man burde ta vare på. De representerer ytterst sjeldne muligheter, og må utnyttes om man skal ha sjans på poeng. Spesielt når man spiller 8-0-2, og knapt får låne ballen.

      Hva gjør LSK? Korte cornere. Ikke bare en gang, men to ganger på rad! Skandale. Spesielt den hvor Bolly går i offside er fin.

      Jeg blir så forbanna på alle feilvurderingene i LSK. Alt fra den rottematen de dytter i seg, til valg av cornere er bare helt feil. Dette er enkle ting det ikke koster noe å forbedre. Noe er råttent på Åråsen (og da mener jeg ikke kun "maten" spillerne baserer kostholdet sitt på).

      PS. Benny's ferie er over, knivene slipes til høstjakten.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4384

        #43
        Opprinnelig skrevet av BennyLem
        Mot RBK borte, så er cornere noe man burde ta vare på. De representerer ytterst sjeldne muligheter, og må utnyttes om man skal ha sjans på poeng. Spesielt når man spiller 8-0-2, og knapt får låne ballen.

        Hva gjør LSK? Korte cornere. Ikke bare en gang, men to ganger på rad! Skandale. Spesielt den hvor Bolly går i offside er fin.

        Jeg blir så forbanna på alle feilvurderingene i LSK. Alt fra den rottematen de dytter i seg, til valg av cornere er bare helt feil. Dette er enkle ting det ikke koster noe å forbedre. Noe er råttent på Åråsen (og da mener jeg ikke kun "maten" spillerne baserer kostholdet sitt på).

        PS. Benny's ferie er over, knivene slipes til høstjakten.
        Helt enig det der. Vi har hele kampen igjennom ingen verdens ting å by på offensivt. Alt dreier seg om tilfeldigheter hele veien, som da Edwin snappa tilbakespillet og scora. Det er faen meg ikke et bittelite tegn til samhandling og struktur i spillet engang. Da må man ta vare på dødballene i det minste. Jeg begynner å lure på hva som foregår på Åråsen om dagen.
        ..................

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          #44
          Igjen

          Der skjer det igjen ja! Innoverskrudde dødballer er farlig.

          Tenk hva vi kunne utrettet med en venstrefot også?
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • Raskolnikov
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1453

            #45
            Opprinnelig skrevet av BennyLem
            Tenk hva vi kunne utrettet med en venstrefot også?
            Vi har jo Ringstad, men han får av en eller annen merkelig grunn ikke spille. Ikke at det utgjør noen forskjell på dødballer siden han av en enda mer merkelig grunn ikke får lov til å slå innoversvingte hjørnespark heller. Kanskje noen må gå?
            Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

            Kommentar

            • Loddet
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2004
              • 325

              #46
              Karim Essediri, Essediri-diri-diri-diri-diri

              Kommentar

              • andersmm
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 5764

                #47
                Også på utoverskrudd corner da gitt! Tenke seg til!
                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                Kommentar

                • KFL41
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 3648

                  #48
                  Fant fram en gammel CD-plate hvor cupoppgjøret mot trøndera i 2004 var innholdet. Dette var da Gylfi scoret hat-trick og vi vant 3-2. Der hadde vi Pål Strand som tok cornere fra høyre og Andersson som tok cornere fra venstre. Altså innoverskrudde. Det ble sjanse nesten hver gang! Hvilke dødballer de to slo... Gylfi skoret to av målene på corner. Vi hadde en drøss med cornere og det var farlig hver gang!

                  PS! Drillo ble nesten hysterisk da LSK ikke fikk straffe i løpet av kampen. Hvem som dømte? Roy Helge Olsen...

                  PS2! Artig gjensyn med Baron, Gylfi og Powell. Gylfi var mye bedre den gang enn han er nå. Da var han lettbent og kjapp, mens nå er han tung og treg. Og hvilken jobb Powell la ned defensivt, selv om han var spiss. Ett helvete for motstandern når de hadde ballen. Han dro til og med med seg Sundgot :-) Jeg synes Sundot har begynt å jukse litt med det defensive arbeidet i det siste. Mot godset lot han spillere passere uten gå i press. Må få tilbake Powellinnstillnga Arild!

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    #49
                    Jeg er av den oppfatning at cornere kan skrus utover, innover eller rett og slett slås kort. Det viktigste er at det er plan og god bevegelse inne i feltet, og at dödballeksekutören er presis i det han foretar seg. Altså harde legg i rett höyde og med god retning.

                    At det ble farlig hele tiden i nevnte kamp fra 2004 tror jeg ikke nödvendigvis var fordi at cornerne var innoverskrudde. Den viktigste faktoren tror jeg var at både Andersson og Strand var to stykk sexy dödballseksekutörer. Også hjelper det godt å ha spillere som Gylfi, Powell og Sundgot inne i feltet når de sexy innlegga kommer.

                    I de siste to kampene har vi 1) Scora på utoverskrudd corner, og 2) Scora på kort cornervariant. Kvalitet på innlegga og bevegelse og innsats i boksen er nökkelen til dödballmål.
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av andersmm
                      Jeg er av den oppfatning at cornere kan skrus utover, innover eller rett og slett slås kort. Det viktigste er at det er plan og god bevegelse inne i feltet, og at dödballeksekutören er presis i det han foretar seg. Altså harde legg i rett höyde og med god retning.
                      Presisjon og aggressivitet i feltet er selvsagt alfa og omega, men innoverskrudde kan slås nærmere mål. Uttoverskrudde må gjerne slås 8-10 meter fra mål for å sikre at ballen ikke er bak linja på veien fram. Hvis det må heades fra 7 meter eller uttover så er sjansen større for at keeper eller andre rekker å reagere.

                      Kommentar

                      • andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av KFL41
                        Presisjon og aggressivitet i feltet er selvsagt alfa og omega, men innoverskrudde kan slås nærmere mål. Uttoverskrudde må gjerne slås 8-10 meter fra mål for å sikre at ballen ikke er bak linja på veien fram. Hvis det må heades fra 7 meter eller uttover så er sjansen større for at keeper eller andre rekker å reagere.
                        Närmere mål betyr samtidig at sjansen for at keeper plukker öker. Selvfölgelig må den ikke legges for langt ut, men dette burde ikke väre et problem om man har en patent innleggsfot. Vi så det mot söpla, Karim la med "feil fot", den landet alikevel i relativt kort distanse fra målet.
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                        Kommentar

                        • BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

                          #52
                          Nå presterer Esset å slå corner bak må fordi han slår med feil fot. Tragisk å sløse viktige sjanser på slikt.
                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            Nå presterer Esset å slå corner bak må fordi han slår med feil fot. Tragisk å sløse viktige sjanser på slikt.
                            Jo visst, det er tragisk. Dog mener jeg at Karim bör klare å unngå å slå corneren bak dödlinja, i og med at han får betalt en dröy mill i året for å spille fotball. Jeg vil sågar påstå at han skal kunne slå den bra. Det passer nok derimot dårlig inn i Lemmets agenda, eller?

                            Jeg fascineres smått av din prinsippfasthet og särs konsekvente fotballfilosofi. Iblandt får du Tom Nordlie til å fremstå som Pep Guardiola.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              #54
                              Tunisierne serverte et virkelig bunnapp på innleggs- og dødballfronten idag. Når Kiko tar de potensielt farlige frisparka sier jo det alt. Skuddbeinet har vært begravd lenge på Åråsen.

                              Kommentar

                              • mooph
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 1496

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                Nå presterer Esset å slå corner bak må fordi han slår med feil fot. Tragisk å sløse viktige sjanser på slikt.
                                Underlig det dærre, det burde jo være mulig å drille en 5-6 spillere til å slå ballen på noenlunde samma sted hver gang ved corner. Ballen ligger jo stille så treninga burde jo være rimelig grei.
                                Jeg har aldri skjønt poenget ved å "variere" hvordan corner legges. Skyt kula inn foran mål på samma stedet hver gang, da veit folk hva som kommer.
                                Fugla mot nye høyder

                                Kommentar

                                • superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av mooph
                                  Skyt kula inn foran mål på samma stedet hver gang, da veit folk hva som kommer.
                                  Inkludert forsvarende lag. Du tror ikke det kan bli litt forutsigbart?
                                  Enøyd i de blindes dal.

                                  Kommentar

                                  • mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                    Inkludert forsvarende lag. Du tror ikke det kan bli litt forutsigbart?
                                    Muligens, men når Kippe, Sundgodt og Johnsen veit hvor den kommer hjælper det ikke stort at forsvaret lukter lunta. Det vil ihvertfall gi mer uttelling enn hva dårlig slåtte hjørnespark fører til, bl.a. de lompene som ble servert i dag er jo håpløse å få noe ut av.

                                    Noen ganger er det enkle best.
                                    Fugla mot nye høyder

                                    Kommentar

                                    Working...