Drømmeelleveren

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • general
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2004
    • 1150

    #21
    Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
    .."i sitt rette element" ja. Du mener Mouelhi elsker venstresiden? Dette er det skrevet lange avhandlinger om inne her før. Se "den forsvunnede venstreving" eller hva nå tråden heter. Blir mye spill av ball rett utover linja her, men noen sugende løp bakover blir det jo. Ikke glad i treige Johns der bak i midt heller. Ellers mye bra!
    Er naturlig at at cm (Central midfielder) gutta må ta ansvar ut mot sidene ja. Håpet med en diamant er etter hva jeg forstår er å angripe i lengderetning med korte stikkballer og possesion. Ser ikke for meg at hvis Kiko må ta et par skritt ut til venstre skal velte hele laget. Han drar jo ofte over for å slå pasninger i dag. Bjørkøy og Søgård er ppd bedre spillere enn Kiko og bør derav starte.

    Johnsen Vs VR er en avvenningssak. Jeg mener at MJ er bedre en VR på følgende områder; hodet, offensiv boks, mindre holding av motstandere m.m. Det er til slutt samspillet mellom kippe og VR som velter VR ut av laget og holder han der. VR og Kippe bør aldri få spille sammen.
    Seriegull 2016!!!

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3208

      #22
      Henning Bergs drømmeellever

      Den utopiske muligheten av å sette opp et lag ut fra en skadefri stall (!) gjør meg helt ør i huet - kombinasjonsmulighetene vrimler, som tråden hittil viser. Men jeg tror det er relativt enkelt, ut fra prestasjoner, kampform og spillervalg hittil i år, å tippe hvilken 11'er Henning Berg ønsker seg:

      Otto
      Lasse-Håvard-Frode-Marius
      Bjørn Helge-Espen-Jonna-Magnus
      Arild-Eddie/Nosa

      Det eneste jeg er usikker på her, er hvordan Henning vurderer Edwin og Nosa. Det vil mest sannsynlig avhenge av dagsform og hva de viser på trening, og kanskje litt av hvem vi skal møte.

      Jeg har ikke så mye greie på fotball at jeg vil påstå at en annen 11'er ville vært klart bedre. Ideelt sett kunne jeg ønske meg mer reindyrka kantspillere enn BHR og MM, men med to offensive backer, og gitt alternativene (KE, KT på høyre, MJ, SR, MB på venstre) tror jeg dette kan forsvares, 11'ern sett under ett.

      André har kanskje større potensiale enn Otto, men etter at Otto fikk en litt for rask start på sesongen etter skader har han overbevist og må være førstevalget.

      Backrekka gir seg nesten sjøl. Pål Steffen har jeg ikke regna med. Selv om han skulle vært skadefri, har han ekstremt lite kamptrening. Han får komme inn neste år når/hvis Nordtveits kontrakt bare forlenges ut sesongen, og han deretter drar tilbake til Arsenal. Riseth er gått ut på dato allerede, og får aldri i verden ny kontrakt. (Faktisk mer sannsynlig at Steinar P hentes tilbake, særlig hvis Nordtveit forsvinner alt 1. august.)

      Sentral midtbane er tettest kamp om: Nosa og Kiko kan fort bli en kanonduo, men foreløpig synes jeg det er greit å spille safe med Råner'n og Jonna i et tospann som har fungert (meget) bra i det siste.

      Stian, Al, Mathis, Kristoffer, Bjørn Bergmann, Fredrik og Ruben regner jeg for reserver og innhoppere, men Henning har alt vist at han ikke er redd for å gi dem ansvar og spilletid. Flere av disse, kanskje særlig de tre første, viste tidlig stor framgang og var venta mye av, men som det ble sagt på møtet nylig, overgangen har blitt litt for mye for dem - akkurat som en må regne med for unge spillere, både norske og afrikanske. De kommer, men kanskje ikke i første-11'ern den første måneden. Ollie og Karim har vi diskutert mye, slik at både sterke og mindre sterke sider nå bør være godt belyst. Jeg tror de også mest får innbytterroller i den nærmeste tida.

      gilbert
      Last edited by gilbert; 19.06.2009, 20:51.

      Kommentar

      • dollyholly
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2007
        • 965

        #23
        Edwin er soleklar på mitt lag etter kampen mot FFK. Ser hvor viktig det er med hurtighet på topp. Skaper usikkerhet i motstanderens forsvar, faktisk litt komisk å se FFKforsvarere beine ballen ut over sidelinja i panikk.

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3208

          #24
          Opprinnelig skrevet av dollyholly
          Edwin er soleklar på mitt lag etter kampen mot FFK. Ser hvor viktig det er med hurtighet på topp. Skaper usikkerhet i motstanderens forsvar, faktisk litt komisk å se FFKforsvarere beine ballen ut over sidelinja i panikk.
          Hvis han spiller som mot FFK er kan selvskreven. Helt opplagt at Hennings drilling av Eddies bevegelser før den kampen ga uttelling. "Can he keep it up ?" Det håper vi alle. Men vi har sett ham i noen tidligere kamper, og en del situasjoner også mot FFK, og ut fra de prestasjonene er han ikke selvskreven...

          gilbert

          Kommentar

          • dollyholly
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2007
            • 965

            #25
            Tror vi kan ha en juvel i Edwin, bare han får tid til å spille seg inn.

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              #26
              Opprinnelig skrevet av gilbert
              Den utopiske muligheten av å sette opp et lag ut fra en skadefri stall (!) gjør meg helt ør i huet

              ...

              Otto
              Lasse-Håvard-Frode-Marius
              Bjørn Helge-Espen-Jonna-Magnus
              Arild-Eddie/Nosa

              ...

              Ideelt sett kunne jeg ønske meg mer reindyrka kantspillere enn BHR og MM, men med to offensive backer,
              Meget interessante betraktninger du har her. La meg plukke opp et par poenger jeg har tenkt på en stund:

              * At du sier det er vanskelig å velge 11 er jeg helt enig i. På godt og på vondt. Vi har en jevn stall. Det betyr at selv om vi har mange skader, så klarer vi å stable et solid lag på banen. Det betyr imidlertid også at vi mangler vinnere. Vi har ingen Zane, Koren eller Diallo. Strengt tatt mener jeg det kun er Kjeppe og Riise vi ikke klarer å erstatte i dagens stall.

              * Din drømmeellever er ikke mange mavesjau unna det som startet mot FFK. Jeg er noe usikker på om det beroliger meg.

              * Vi er selvsagt i desperat behov for kantspillere, også på høyre når Riise forsvinner. Et kongerike for en venstrekant.

              * Lik det eller ikke lik det, stallen vår skriker 4-3-3. Hvordan få plass til Arild, Nosa, Eddy, Riise og Meter'n samtidig?

              * Når man tenker på årets prestasjoner, eller mangel på sådane, så kan man ikke skylde på stallen. Folk kan klikke seg inn på stallen til B/G, Lyn, Odd, Sandefjord, Godset, FFK osv. Jeg skal like å se den LSK-supporteren som med hånda på hjertet sier at stallen vår er dårlig. Vi mangler en venstrekant, og vi skulle helst hatt en Koren/Solbakken/Kristinsson. Thats it. Selv ikke Uday i vill Absinthrus ville bytte bort vår stall mot det vi møter i Bodø til søndag.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                #27
                Hansen har potensial til å bli en toppkeeper og han burde hatt plassen fra start av i sesongen, helt klart en av de beste i vinter. Jeg kan aldri tenke meg at han hadde gjort noen tabber alla de han gjorde da han fikk sjansen dersom han hadde fått tillit fra sesongstart. Syntes synd på han nå, men kommer forhåpentlig sterkt tilbake. Otto er god, som oftest sikker, men ikke i nærheten av den rekkevidden og autoriteten* som Hansen har.. *Minner meg om Grodås akkurat der.
                Hansen
                LKE-Nordtveit-Kippe-MJ/Ringstad
                BHR-Bjørkøy-Nosa-Ringstad/Bolly
                Edwin-Occean

                PSA kan gå rett inn dersom han blir helt skadefri, Søgård bør stå klar til å komme inn for å krige så fort noen blir slitne.. Riseth bør settes på tribunen så lenge han ikke blir i bedre form enn han er nå. Bjørkøy foretrukket fremfor Kiko pga ballbehandling/frispark/Cornere, men er Kiko i toppslag kan han like gjerne spille.. Bergmann og BukkenJR kan bytte på å være supersub for Edwin, stort potensiale i begge to og Edwin blir vel aldri typen til å være på topp i 90 min. Occean i toppslag er selvskreven, i vinter viste han hva han kan og han er overlegen de andre når det kommer til styrke.. trenger litt rå kraft på topp også, spesielt sammen med fartsvidunderet Edwin.
                MJ klarer jeg ikke helt å føle meg sikker på i forhold til skader, men han har hvert god og fortjener plassen.
                Tokstad, Gabrielsen, Bergmann, BukkenJR og Dosso har vist mange gode egenskaper, som jeg liker, men alle har spilt for lite til å overbevise meg om at de er rett for mitt drømmelag akkurat nå.. Men helt klart med på mitt drømmelag om ett år eller to.

                Kommentar

                • mats
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2008
                  • 621

                  #28
                  otto
                  lars-håvard-kippe-marius
                  riise- nosa- bjørkøy/espen/kiko- mykle
                  -----edwin- arlid------

                  Kommentar

                  • MartinRE
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2008
                    • 738

                    #29
                    ------Otto-------

                    LKE-Arsenal-Kippe-Johnsen
                    BHR - Bjørkøy - Søgård
                    ------Nosa-----------
                    -Legenden - Edwin-
                    "Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så" Bill Shankly.

                    Kommentar

                    • merch
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2007
                      • 938

                      #30
                      --- Fredrikson -----
                      LKE-Nordtveit-Kippe-MJ
                      Kiko-Søgård-Bjørkøy
                      -------Riise-------
                      Occean---Ezidowaye
                      Last edited by merch; 21.06.2009, 02:10. Begrunnelse: skrivefeil
                      lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
                      sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                        Den utopiske muligheten av å sette opp et lag ut fra en skadefri stall (!) gjør meg helt ør i huet - kombinasjonsmulighetene vrimler, som tråden hittil viser. Men jeg tror det er relativt enkelt, ut fra prestasjoner, kampform og spillervalg hittil i år, å tippe hvilken 11'er Henning Berg ønsker seg:

                        Otto
                        Lasse-Håvard-Frode-Marius
                        Bjørn Helge-Espen-Jonna-Magnus
                        Arild-Eddie/Nosa
                        Her er jeg uenig i mye. Aldri i verden om Berg foretrekker en Søgård i en førsteellever hvis han har en skadefri tropp å velge fra. Søgård er nødløsninga som har gjort dine saker bra i en periode med utallige skader, men ferdighetsmessig er han aldri noe førstevalg i Bergs fotballfilosofi. Marius Johnsen er heller intet førstevalg, men her er Ringstad den eneste utfordreren og ennå altfor uferdig til å være et skikkelig alternativ. Nosa har blitt kjøpt inn som en midtbanespiller, og det er også der han vil bli satset på, i samtlige intervjuer om Nosa har Berg gitt klare indikasjoner på dette. Nosa er mannen som skal bli den fremtidige midtbanesjefen og få oss til å slutte å drømme om Koren.

                        Hvem skal så være den defensive motvekten til Nosa sentralt på midtbanen? Berg er glad i Kiko, men pr.nu tar han ikke plassen fra Bjørkøy. I så fall må Kiko løfte seg mange hakk. På sikt vil Dosso kanskje danke ut begge to. Riise er selvskreven på høyrekant, det er venstrekanten som er det evige problemet. Samtidig har Berg hatt klokketro på Myklebust her, og det tror jeg han vil fortsette med utfra dagens stall. Ringstad er omskolert til back og ferdig med det. Berg er også glad i Occean, og han vil nok igjen tilrive seg en plass i elleveren når han er tilbake. Sundgot har vært fabelaktig, men blir nok allikevel den som må kjempe om rollen som Occeans makker. Edwins prestasjoner vil avhenge av hvor mye han vil slite med skader, men er nok helt klart en spiller Berg vil ha mest mulig i spill.

                        Så med dagens tropp skadefri tror jeg Berg ville foretrukket disse:

                        Otto
                        Eriksen - Nordtveit - Kippe - Johnsen
                        Riise - Bjørkøy - Nosa - Myklebust
                        Occean - Edwin

                        Kommentar

                        • Islandstone
                          Juniormedlem
                          Bøffelpromp
                          • Jun 2006
                          • 19

                          #32
                          Vår beste startelver med alle skadefrie er i mine øyne:

                          Otto
                          Eriksen Nordtveit Kippe Johnsen
                          Riise Nosa Bjørkøy Myklebust
                          Edwin Sundgot

                          Kommentar

                          • KrisB
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2008
                            • 2923

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Islandstone
                            Vår beste startelver med alle skadefrie er i mine øyne:


                            Otto
                            Eriksen Nordtveit Kippe Johnsen
                            Riise Nosa Bjørkøy Myklebust

                            Edwin Sundgot
                            Du kan ikke utelukke Søgård fra drømmeelleveren. han har spilt bra i det siste. Men ser at det er mange som kriger om den samme plassen, noe som gjør det vanskelig å sette en helt perfekt drømmeellever, men som er bar for laget.

                            Kommentar

                            • Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av KrisB
                              Du kan ikke utelukke Søgård fra drømmeelleveren. han har spilt bra i det siste. Men ser at det er mange som kriger om den samme plassen, noe som gjør det vanskelig å sette en helt perfekt drømmeellever, men som er bar for laget.
                              Søgård er vel bare aktuell som 1 av 2 sentrale.. I konkurranse med Bjørkøy og Nosa taper han lett. Ja Søgård har spilt bra, men Bjørkøy har spilt bedre og har mange flere kvaliteter å spille på. Nosa trenger man vel ikke å argumentere for eller i mot?!!!!!

                              Kommentar

                              • lillestroom
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2007
                                • 1020

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Folke
                                Søgård er vel bare aktuell som 1 av 2 sentrale.. I konkurranse med Bjørkøy og Nosa taper han lett. Ja Søgård har spilt bra, men Bjørkøy har spilt bedre og har mange flere kvaliteter å spille på. Nosa trenger man vel ikke å argumentere for eller i mot?!!!!!
                                En tanke kan jo også være å sette Nosa på kanten og Søgård inn sentralt. Myklebust har vel ikke akkurat overprestert.

                                Kommentar

                                • Nosferatu
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 718

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av lillestroom
                                  En tanke kan jo også være å sette Nosa på kanten og Søgård inn sentralt. Myklebust har vel ikke akkurat overprestert.
                                  Ingen dum idé, det der. Nosa virka temmelig lovende på venstre mot RBK - han har teknikken én mot én som MM for øyeblikket mangler, og forøvrig repertoar nok til å utgjøre en klar trussel. Eneste aberet er innleggsfot, den vites det lite om. Ikke naturlig posisjon for ham, neida, og det i seg selv er jævlig ukult, men jeg mener at han er det beste alternativet vårt der ute.

                                  Med andre ord:

                                  Fredrikson - Eriksen, Nordtveit, Kippe, Johnsen - Riise, Bjørkøy, Søgård, Nosa - Sundgot, Eziyodawe.
                                  For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

                                  Kommentar

                                  • Canário
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 1471

                                    #37
                                    Mange gode lag og innlegg. Forsvaret er det liten tvil om, eneste utskifting som på litt sikt kan forsvares er Ringstad på venstre back. Han har vist en positiv utvikling så lenge han fikk stabilt med spilletid. Andresen og Riseth har ikke en mulighet mot Kippe og Nordtveit.

                                    Spiller for spiller er en sentral midtbane med Kiko og Nosa det beste. Men det fordrer at Kiko er i form. I en god midtbane er kun Søgård og Bjørkøy erstattere for hverande. Kiko og Nosa er de to med best delferdigheter, en rollefordeling som får det beste ut av begge. Med flere kamper sammen kan det bli en glimrende duo.

                                    Myklebust er foreløpig det beste fra start på venstre. De andre utfordrerne er fremdeles best som innbyttere, og er mer eller mindre svake bakover. Min mening er at kanskje mange legger for mye i det at en spiller må være best med den foten han har nærmest krittlinja. Det kommer helt an på situasjon og spillestil.

                                    Myklebust kan bli enda bedre ved å true motstanderen sentralt. Gjør han det, spiller det liten rolle om han er venstre eller høyrebeint. Innlegg bør verken være lange eller høye. Husk at det er kanttyper som makter å true sentralt i banen og forsere ledd som er de vanligste spillerne nedover i Europa og i Sør-Amerika. At norske spillere ofte ikke har ferdigheter nok til det, er en annen sak. Pål Strand-typen finnes knapt. Myklebust må spille og kombinere mer i gjennombrudd. Støtten fra backen må være bedre når han går innover.

                                    Både Nosa og Edwin har ferdigheter som ikke kan erstattes av andre i troppen. Derfor bør begge være i laget. Det de mangler kan læres på kort tid. Linken mellom dem kan bli enda bedre enn forbindelsen mellom Koren og Mifsud. Afrikansk telepati. Jeg ser stadig større tegn til effektivitet og forståelse av norsk fotball.

                                    OO der han var i vinter, men større hurtighet og gjennombruddsstyrke, kan bli en kultduo sammen med en litt mindre utgave i Edwin. Får han ballen i medløp og spilt god, er spisspotensialet enormt.

                                    Kommentar

                                    Working...