Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Den gangen Frode Kippe startet en kamp på topp, i prekær-spiss krise, (jeg lurer på om det var i 2004), så sa jeg følgende: Dette vil jeg ALDRI se igjen.
I dag satt jeg å håpet på Vidar Riseth som spiss den siste halvtimen. Vi vant INGEN dueller på Molde sin halvdel. Ingen!
Den gangen Frode Kippe startet en kamp på topp, i prekær-spiss krise, (jeg lurer på om det var i 2004), så sa jeg følgende: Dette vil jeg ALDRI se igjen.
I dag satt jeg å håpet på Vidar Riseth som spiss den siste halvtimen. Vi vant INGEN dueller på Molde sin halvdel. Ingen!
Satt og håpa litt på Riseth som spiss selv når han tok på seg leggskinn. Han har vært sykt god på avslutningstrening i det siste og kunne gitt duellstyrke på topp.
Jeg så ikke at KFL hadde en stand med søte kanarifrøkener. Jeg har tydeligvis bommet helt siden jeg stod 30minutter i kø med en haug svette mannfolk.
PS: Hvor stod disse søte stand jentene?
Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over
Å spille med en halvskadd Nosa, skjønner jeg ingenting av. Da hadde det vært bedre med lillebukken og evt Riseth som noen nevner. Etter min mening stilte vi med feil oppstilling, men Molde er et bedre lag uansett hvordan vi hadde stilt.
Det er overhodet ingen tvil om at Lillebror var LSKs beste, dog satt ettertrykkelig i skyggen av Thioune. Han var enorm!
At LSK ikke makter å skape èn jævla målsjanse på 95 min (ett min tillegg i første også...) er patetisk og ynkelig. Å ha Nosa på banen den siste halvtimen er i beste fall dårlig dømmekraft av HB, og det samme gjelder Dosso (har sjelden sett en så svak LSK-spiller) og Myklebust. Her burde Bolly og Tokstad kommet inn mye tidligere, og Gulbrandsen eller Riseth inn på topp. Kanskje mest sistnevnte, da vi strengt tatt ikke vant en eneste duell gjennom hele kampen.
Nei, dette får vi forsøke å glemme så fort som mulig, for et så svakt LSK er det lenge siden jeg har sett.
Null sjanser, og knapt nok en vunnen duell i hele kampen. Selv ikke Kippe var like dominant i duellspillet som han pleier å være.
Det eneste som smakte i dag var kebabtallerkenen på LS før matchen, og de tre ølene etterpå. Ellers intet.
Merkelig at dommer Moen klarer å ikke gi et direkte rödt kort når Magne Hoset med overlegg kicker Björkis i nöttene. Se på Moen, han står å ser rett på det men fölger ikke regelboken. Magne Hoset sier i intervjuet på TV2 at han kanskje skulle hatt et gult kort men reglene sier det er et soleklart rödt kort.
Nå var vi mökk dårlige og hadde sannsynligvis ikke klart å vunnet med en mann mer så jeg gir egentlig litt faen men den episoden der sier det meste om hvor dårlig det står til med dommerstanden i norsk fotball,- jeg presiserer at jeg ikke mener at dommeren var grunn til at vi tapte i dag men vil på generelt grunnlag påpeke hvor dårlige dommeravgjörelser vi ser gang på gang på gang på gang i norsk tippeliga.
Gratulerer LSK! For en kamp! I går hadde jeg hatt mer igjen for å se malinga tørke på veggen enn den kampen. Dette var skremmende dårlig! Kan faktisk ikke tenke meg en mer fortjent borteseier.
Med forsvarsrekka ute istedet for angrepsrekka kunne dette fort gitt enda verre overskrifter. Nå fikk iallefall Dagbladet endelig en mulighet til å lage en førstesidesak om LSK. Forøvrig var vel RBK-VIF årsverste i tippeligaen når det gjelder å ikke skape noe, vi hadde jo tross alt skudd på mål og en del halvfarlige dødballer
Gratulerer LSK! For en kamp! I går hadde jeg hatt mer igjen for å se malinga tørke på veggen enn den kampen. Dette var skremmende dårlig! Kan faktisk ikke tenke meg en mer fortjent borteseier.
Syns faktisk ikke det var SÅ fortjent seier, for Molde skapte sannelig ikke mange store sjanser de heller.
Men de skapte mer enn ingenting, så slik sett var det heller ikke ufortjent.
Kjenner jeg faktisk er nokså avslappa i forhold til dette tapet, skuffelsen gikk fort over.
Og det har nok noe med at mine forventinger ikke var skyhøye til denne kampen.
Med tanke på det mannskapet som vi stilte med, kunne det ikke gå bra.
Når fire av ellve spillere ikke spiller i de fast i de posisjonene som de spilte i går, og en av de i tillegg spiller halvskadd så kunne 0-0 fort vært seier.
Så etter å ha møtt motstandere som er jevngode eller litt dårligere enn LSK, så ser man fort at dagens lag på langt nær er noe topplag når vi møter motstandere som tilhører på øvre del av tabellen.
På gårsdagens lag er det slik jeg vurderer det kun fem/ seks spillere som holder nivå i årets TL.
Otto- Stort sett trygg og rolig, kan ikke lastes for goalen.
Håvard- Kan bli så god han bare vil, men syns fortsatt at han er bedre som høyre back.
Frode- Bedre enn på lenge, men sliter med tempo som vanlig mot raske spillere.
Marius- Store tempo problemer. Men god å ha på dødballer, både offensivt og defensivt.
Bjørkis- Mangler fortsatt litt på formen, men stort sett trygg og spiller på det jevne.
Riise- Helt klart vår beste spiller. Jobbet og sleit begge veier. Men er helt klart ikke spiss. Bedre som offensiv midtbanespiller eller hengende spiss.
Så var det resten da...
Karim- har jo ikke levert så aller værst fra backen og spiller på det jevne. Men syns ikke han hører hjemme på et TL lag.
Dosso- Sleit fælt med å finne seg til rette på kanten. Har uansett ikke overbevist meg i år uansett posisjon. Ikke TL nivå enda.
Espen- En sliter som alltid yter 100%, men ferdighetene blir avslørt mot lag i toppen av tabellen.
Mykle- Enten må gutten plasseres i posisjoner som han hører hjemme i, eller så må han erstattes. Holder ikke nivå. Sier ikke mer.
Men at det pipes og bues mot ham av LSK supportere er bedritent og hører ikke hjemme på Åråsen.
Nosa mannen- Kommer til å bli genial for LSK, men å la gutten spille halvskada er bare tull. Hadde vært bedre om Bukken Jr hadde spilt fra start og heller bytta inn Nosa mannen. Syns vel heller ikke at han skulle spille spiss.
Så da er det bare å krysse fingrene for at det flere skada spillere som faktisk er på vei tilbake og at vi snart kan mønstre våre beste spillere igjen.
Da er jeg på G igjen......i går var jeg så sint og skuffa at jeg ikke orka verken å snakke om kampen, eller skrive no her.
Denne kampen minnet meg faktisk på Christopher Schous stunt - forfall!
....og det er faen ikke positivt!
Dette var elendig elendig elendig!!! Ingen skikkelige sjanser og vi ble fraløpt i nesten alt og ferdighetene ble liksom middelmådige og klønete. Samtlige baller som ble mæla oppover ble lett fanget av en solid bakre molde-rekke. Vår forsvarsrekke sleit veldig med tempoet.
Nå skal det sies at Molde ikke presterte mye de heller, men at vi tapte kampen kan neppe sies å være urettferdig......dsv....
Rykkene til en frisk Edwin kunne kanskje utgjort forskjellen mellom tap og seier i går....
Nå tar jeg helg og tenker på andre ting!
Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?
Den største sjansen til LSK var da Kippe headet utenfor på en corner. I tillegg hadde vel Bjørkøy et "skudd" (som vel egentlig var en brytning) fra 16-17 meter som gikk et par-tre meter utenfor i 1-omgang.
Helt sjanseløst, men nå får vi krysse fingra for at det i det minste er èn spiss klar til Start-kampen...
Trist kamp i går. Defensivt var det ganske greit, men med tanke på at hele laget spilte forsvar skulle det vel bare mangle. Jeg trøster meg med at Molde er blant de bedre i ligaen i år, og at Lillestrøm vil få til mer mot antatt dårligere lag, når de får igjen noen spisser fra skade.
Jeg satt faktisk å håpet på at Kippe skulle bli flyttet opp på spissplass i løpet av kampen i går, på bekostning av Nosa. Jeg tror Kippe kunne hatt en del å bidra med fremover på banen i gårsdagens kamp. Styrke og en spiller som kan treffe ballen med hode manglet i angrepet i går. Kippe er riktignok viktig i forsvaret, men i en hjemmekamp der vi ikke skaper noe fremover kunne vi godt ta risikoen ved å bruke Riseth eller Ruben i midtforsvaret.
Trist kamp i går. Defensivt var det ganske greit, men med tanke på at hele laget spilte forsvar skulle det vel bare mangle. Jeg trøster meg med at Molde er blant de bedre i ligaen i år, og at Lillestrøm vil få til mer mot antatt dårligere lag, når de får igjen noen spisser fra skade.
Jeg satt faktisk å håpet på at Kippe skulle bli flyttet opp på spissplass i løpet av kampen i går, på bekostning av Nosa. Jeg tror Kippe kunne hatt en del å bidra med fremover på banen i gårsdagens kamp. Styrke og en spiller som kan treffe ballen med hode manglet i angrepet i går. Kippe er riktignok viktig i forsvaret, men i en hjemmekamp der vi ikke skaper noe fremover kunne vi godt ta risikoen ved å bruke Riseth eller Ruben i midtforsvaret.
Ruben i midtforsvaret høres ut som en dårlig drøm. Ville nok heller sett en riseth på topp. Kanskje ikke den beste spissen men han er hvertfall sterk og bedre i duellene enn nosa
Molde hadde vel i alt to sjangser så så fortjnet var det ikke. De hadde det meste av banespillet men allikevel. Uavgjort kunne blitt et helt fair resultat
Kommentar