Tråden "Skadesituasjonen" ble oppretttet i 2008 og har glidd litt ut. Tråden trenger avløsning. I denne tråden oppdaterer vi hverandre/rapporterer om hvilke LSK-spillere som til enhver tid er skadet, når de kan forventes tilbake mv. Hvilke konsekvenser skadene har for lagoppstillingen diskuterer vi i den aktuelle kamptråden.
Skadede spillere 2009
Collapse
X
-
Ingen dårlig idé. Mtp. skadefrekvensen kreves det en viss innsats å opprettholde en samlet oversikt over skadesituasjonen, og ved siden av mod-jobben har jeg dessverre ikke kapasitet. Er det en frivillig som kunne tenke seg å ta jobben? Hvis ja, kjempemessig - send meg i så fall en PM så fikser vi det.Kommentar
-
Kommentar
-
Jeg prøvde noe lignende på Kanaripedia for en stund siden, men prosjektet ble vanskelig pga lite informasjon fra klubben, og mange skader!
Kommentar
-
Kommentar
-
Veldig enig i at kanaripedia er rette stedet for å holde skadestatusen ajour. Det bør også linkes til kanaripedia fra denne tråden ved jevne mellomrom for å gjøre forumbrukerne kjent med oversikten.
Jeg mener at siden på kanaripedia bør hete bare "Skadestatus" i stedet for "Skadestatus 2009". Det er fordi det er en oversikt som hele tiden skal holdes ajour, og det har ingen hensikt å opprette en ny tråd ved årsskifte.Kommentar
-
Den største utfordringen her blir vel å få skadeinformasjonen fra klubben. Det har vist seg veldig vanskelig tidligere å få svar på skader på spillerne og hvor lang tid det vil ta før de er tilbake.
Noen som har en løsning på dette?Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
se bare på http://www.kanari-fansen.no/wiki/index.php/2009
Dog dette er en digresjon, og kan diskuteres på denne linkenKanarifugla flyr høyt i år!Kommentar
-
I følge VG eller var det DB, så er Edwin klar igjen...?!!!Kommentar
-
Skadestatus før Moldekampen
Dagens RB har en stor artikkel om "Det store skadeåret" med oversikt over alle forfallene dette året. Den kommer vel på nettet og blir lagt ut i nyhetstråden i løpet av dagen. Men det er også en liten "margartikkel" med oversikt over skadestatus før hjemmekampen mot Molde, som jeg gjengir her, i kortform etter Geir Kåsenes vurdering:
Nosa: Trolig klar
Tokstad: Klar
Edwin: Spurtet mandag og trente med ball tirsdag, vurderes fram mot kampen
Arild: Bedre i ryggen, trener lett, vurderes fortløpende
Lasse: Løper godt, nær trening med ball
Ollie: Løper for fullt rett fram, trener noe med ball, mangler litt for skudd og sideveis forflytning, nær fotballtrening
Kiko: Mye bedre, trener snart fotball igjen
Steffi: Utvikling etter operasjon som ventet, vil være ute i 4-6 måneder
Jeg har oppdatert skadestatus i tråd med dette også i "Stallen i 2009".
Min eneste kommentar er at det ville være utrolig fint, men veldig overraskende, om Arild kunne vurderes som "fortløpende"....
gilbertLast edited by gilbert; 24.06.2009, 08:21.Kommentar
-
vet ikke om dette har noe av intresse men.
I dagens RB står det noe om lsk-forfallene.
LSK-forfallene
Totalt har LSK denne sesongen fått 95 forfall fra sine spillere til 17 kamper i serie og cup. Slik fordeler forfallene seg:
- 90 skader
- 3 sykdom
- 2 karantener
Kommentar
-
Fra RB.no:
Skadet Søgård
9 minutter ut i andre omgang måtte Espen Søgård kaste inn håndkle etter å ha pådratt seg noe som minner om en strekk
– Det kjentes ut som noen sparket meg bak på låret, men det var jo ingen bak meg, sier Søgård om skaden som gjorde at han måtte forlate banen.
Han skal til undersøkelse for å se om det er noe alvorlig, men han har god tro på at det bare er en skavank.
– En strekk pleier ikke å kjennes slik ut, men noe er det i hvert fall, forteller Søgård.Kommentar
Kommentar