Skadede spillere 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #21
    Moderatormelding:
    Innlegg slettet, denne tråden brukes til rapportering/oppdatering på spillernes skadesituasjon. Ta diskusjonen i kamptråden.

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      #22
      Hva er egentlig galt med Eriksen? Synes han spiller kamp, er ute tre kamper og så spillr en ny kamp igjen hele tiden. Alltid er det problemer med hoften.

      Kommentar

      • Rovfugl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 3672

        #23
        hvordan er status på MJ for tiden?
        DØ FOR FUGLA!!!
        http://www.fluefiskebloggen.no
        LSK er min religion
        Ujah er min gud

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          #24
          Opprinnelig skrevet av Henrik
          Hva er egentlig galt med Eriksen? Synes han spiller kamp, er ute tre kamper og så spillr en ny kamp igjen hele tiden. Alltid er det problemer med hoften.
          Rammet av innkjøpsjinxen til LSK. Helt hinsides dette skademaset på nye spillere.

          Kommentar

          • Arind
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2006
            • 459

            #25
            Jeg tenkte også på Marius Johnsen.......hvor står han?
            Eriksen er tydeligvis heller ikke noen suksess......blir han bra igjen?
            Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3208

              #26
              De som følger treningstråden vil se at Marius og Lasse begge driver alternativ trening med Geir Kåsene og ikke har deltatt i vanlig trening. Lasses egen prognose for noen dager siden var at han ville være kampklar om en ti dagers tid, dvs i løpet av denne uka.

              I treningstråden har jeg også rapportert hva Pål Steffen driver med og hva han sa om sin status og utsikter: Han sykler og driver styrketrening, men var usikker på om det ville ta to, tre eller flere måneder før han var tilbake - det vil si at vi neppe ser ham i kamp denne sesongen.

              For de som ennå ikke har fått det med seg, kan jeg opplyse eller minne om at jeg på oppfordring nå i en måneds tid har oppdatert tråden "Stallen i 2009" omtrent daglig også med skadesituasjonen (og karantener - obs obs trenerteam - Nosas karantene mot RBK hadde dere visst om hvis dere hadde fulgt med her...)

              Siden jeg (og moderatorer) gjør oppdateringene direkte som retting og ikke med nytt innlegg er det ikke umiddelbart synlig at det er kommet ny info i startinnlegget i "Stallen i 2009". Jeg håper at det likevel er en del forumbrukere som sjekker her og har utbytte av mine forsøk på oppdateringer. Dette kan jo være en passende anledning til å be om tilbakemeldinger: Hvis ingen veit om eller bruker denne lista også for å sjekke skader kan jeg jo spare meg bryet.

              Hvis det fortsatt er stemning for å legge inn info om skader og karantener i lista over stallen (i tillegg til nye spillere etc) er jeg naturligvis fortsatt avhengig av og veldig takknemlig for tips i denne tråden fra alle våkne forumbrukere og ikke minst direkte oppdatering også fra moderatorer.

              gilbert

              Kommentar

              • mats
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 621

                #27
                lasse regner med å være klar til neste kamp

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3208

                  #28
                  Som jeg skreiv tidligere, ja:

                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                  Lasses egen prognose for noen dager siden var at han ville være kampklar om en ti dagers tid, dvs i løpet av denne uka.
                  Ellers kan rapporteres fra dagens RB-papir at Stian Ringstads skade i andrelagskampen i går var overtråkk, at han var på beina kort tid etter, men ikke kunne fortsette kampen, og at en først i dag får vite hvor alvorlig overtråkket er. Overtråkket er følgelig notert i "Stallen i 2009".

                  gilbert

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3208

                    #29
                    Sundgot, Dosso og Ringstad

                    Dagens RB (papir) melder at Arild Sundgot, (Al)Hassane Dosso og Stian Ringstad, som alle er skadet, sto over kampen mellom LSK 2 og Turn lørdag ettermiddag. Ringstad har trolig røket leddbåndet i ankelen og må regne med å være borte i seks uker - så overtråkket tidlig i forrige andrelagskamp ble en alvorlig sak. RB sier ikke noe mer om Sundgots og Dossos skader, så vi får håpe at iallfall førstnevnte blir sprek nok til å starte eller byttes inn i neste kamp, på Ullevål om ei uke.

                    De som måtte ha anledning til å stikke innom treningene denne uka, kan gjerne rapportere hva de finner ut om Arild og Al.

                    Som vanlig, og nær daglig, er info om skadesituasjonen også oppdatert i startinnlegget i tråden "Stallen i 2009".

                    gilbert

                    Kommentar

                    • PåKampen
                      Juniormedlem
                      Bøffel
                      • Nov 2006
                      • 28

                      #30
                      Arildo

                      Noen som har hørt noe mer om Sundgot og hans angivelige skade?

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3208

                        #31
                        Oppdatering torsdag 11. august

                        I følge RB (papir) i dag er situasjonen slik:

                        Lars-Kristian Eriksen skal til spesialist for å finne ut hva som er problemet med hofta, og er høyst tvilsom til kampen på Ullevål søndag.

                        Alhassane Dosso har tråkka over, og blir neppe klar til søndag.

                        Marius Johnsen er i vanlig trening, og mener han blir kampklar.

                        Espen Søgård er også i nesten full trening.

                        Arild Sundgot trener alternativt, men er optimistisk med tanke på å spille på søndag.

                        Som vanlig er dette også lagt inn i "Stallen i 2009".

                        gilbert

                        Kommentar

                        • runarM
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 565

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av gilbert
                          I følge RB (papir) i dag er situasjonen slik:
                          Lars-Kristian Eriksen skal til spesialist for å finne ut hva som er problemet med hofta, og er høyst tvilsom til kampen på Ullevål søndag.
                          NÅ skal han til spesialist? Etter et halvt år som invalid? Hvor har han vært sendt tidligere, på legevakta? Himmel og hav....
                          runarM

                          Kommentar

                          • gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3208

                            #33
                            Jeg går ut fra at han skal til enda en (ny) spesialist - og tar som en selvfølge at han har vært hos flere spesialister allerede.

                            Så uproffe tror jeg slett ikke Geir Kåsene og det medisinske teamet er, jf at de akkurat nå får velfortjent skryt for å ha fått Riise på beina igjen - ingen liten prestasjon etter hvordan han sleit gjennom fjoråret og vinteren. For ikke å snakke om at få av oss vel hadde regna med å se så mye og så tidlig til Marius Johnsen som vi faktisk har i år ("ny" akillesskade til tross).

                            Av og til må en konstatere at skader er vanskelige å gi en helt god og riktig diagnose på - for fotballspillere som for oss andre.

                            gilbert

                            Kommentar

                            • sten
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2005
                              • 873

                              #34
                              nå er det vel ofte lang ventetid hos spesialister også.Har selv vært hos spesialist med kneet mitt og det tok ganske lang tid

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13277

                                #35
                                Stusser også veldig over at skadefrekvensen ikke har sunket særlig, selv med ny fysio. Kåsene har åpenbart gjort en grei jobb med Marius og Riise (om det da var særlig mye å gjøre med sistnevnte). I disse tilfellene var skaden kartlagt på forhånd.

                                Nye skader, derimot, ser ut til å skape hodebry i alt for lang tid før noe blir gjort. Vi har etterhvert nokså mange eksempler på at spillere har gått skadd eller har skrantet i lang, lang tid før det er rekvirert skikkelige undersøkelser. Jeg er overbevist om at klubben har et stort forbedringspotensiale her, og kan ikke se at andre klubber opptrer like uprofesjonelt. Regelen må være at skader utredes skikkelig med en gang. Klubben må iallefall få på plass et samarbeid med en fast lege eller legeteam. Det er svært beklagelig at man droppet Lars Kolsrud i 2006: http://www.rb.no/lokal_sport/article1912383.ece Modellen vi opererer med i dag fungerer helt klart elendig, og jeg synes det er en skam for klubben at nøkkelspillere går skadet i lang tid uten at de blir skikkelig utredet og får en diagnose. Det er liten tvil om at det er en sammenheng mellom Kolsruds avmarsj i 2006 og skadeproblemene som har forfulgt oss de siste sesongene.

                                Vi har nå slitt med skadeproblemer i over to år uten at noe annet er gjort enn å bytte fysioterapeut. Intet vondt om fysioer, men det må helt klart en kompetansehevning til. Vi har kun en fast fysio på dette så vidt jeg kjenner til, og han kan pr. def. hverken stille diagnoser eller rekvirere spesialistundersøkelser. Da er det ikke rart at det tar lang tid før man får svar. Å ha en enkelt fast fysio i stallen er en vits sammenlignet med hva vi kunne fått igjen av kompetanse for å knytte til oss et tverrfaglig team. Klubben bør snarest krype på knærne tilbake til Kolsrud med en stor sekk penger. Alle skadene koster oss uansett mye mer i det lange løp.
                                Last edited by reka; 11.08.2009, 09:32.

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av sten
                                  nå er det vel ofte lang ventetid hos spesialister også.Har selv vært hos spesialist med kneet mitt og det tok ganske lang tid
                                  Som toppidrettsutøver får du time nesten øyeblikkelig via olympiatoppen. Dette forutsatt at det blir skrevet en henvisning fra lege med en gang.

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    #37
                                    Moderatormelding:
                                    I denne tråden rapporterer vi om skadesituasjonen til spillerene. Skodiskusjoner osv. tas i egen tråd, og jeg har flyttet noen innlegg. Husk også at åpningsinnlegget i tråden "Stallen 2009" alltid inneholder oppdatert skadeinfo.

                                    Kommentar

                                    • KrisB
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2008
                                      • 2923

                                      #38
                                      Det så ikke helt godt ut det Logi fikk i går.

                                      Haan sier selv at det gjorde så vondt at han slet med å puste og holdt på å kaste opp.

                                      I dag skal han ta røngten, men Logi Magnusson sier til RB at han ikke tror det er noe ribbbeinsbudd.

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        #39
                                        Får bare be om at det ikke er ribbeinsbrudd, da er det fort tre-fire uker utenfor.

                                        Kommentar

                                        • trigz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 7092

                                          #40
                                          Logi sa også at han har spilt kamper med ribbeinsbrudd tidligere. Slet visst med å få puste, sa han i går, og det ble visst bare verre og verre.

                                          Tror han ville tatt 1-2-målet, og håper virkelig at skaden ikke er langvarig. Det ville vært krise.
                                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                          Kommentar

                                          Working...