Logi har ikke brudd,så vi kan slappe av..
Skadede spillere 2009
Collapse
X
-
Men han hadde to brister.
Kampen mot klokka
Åråsen: Røntgenundersøkelsen av ribbeina til Stefan Logi Magnusson viste to brister etter at han ble kvestet av stabæks Fredrik Berglund mandag. Dermed kjemper keeperen med en kamp mot klokka og sin egen smerteterskel for å bli klar til kampen mot Odd Grendland 13. septemper.
-Allmenlegen sa først at jeg burde hvile i to uker, uten å gjøre noe som helst. Men det går ikke for en idrettsutøver. Nå må jeg først ha noen dager hvile, så får jeg se hvordan det går, sier Magnusson til RB.
Han sier det først og fremst er pusten som er problemet. Smertene skal han klare å leve med. Men samtidig vet han at han må være forsiktig.
-Det verste som kan skje er at jeg punkterer lungen. Det har jeg ikke akkurat veldig lyst til å gjøre.
Han følte han på sett og vis sviktet laget da han måtte gi seg.
-Men samtidig hadde jeg sviktet dem mer hvis jeg hadde blitt stående og ikke kunne yte bra nok. men jeg skal love at jeg skal gjøre alt for å bli klar til neste kamp.Kommentar
-
Utrolig deilig at det ikke er brudd. Hadde vel vært borte resten av sesongen, men nå er det kanskje bare Odd kampen som går tapt. Dog, vi kunne trengt en luftsterk keeper mot Kovacs og co :sKommentar
-
Logi: - Island vinner 2-1
Det ble ikke plass til Stefan Logi Magnusson på Islands landslag mot Norge, men likevel er den islandske LSK-keeperen sterk i troen på vegne av hjemlandet
Se hele intervjuet med Stefan Logi Magnusson på fredagens trening på LSK-TV
Trykk her for å gå til intervjuet med den islandske LSK-keeperen
Legges inn fordi i siste del av intervjuet snakker Stefan om skaden sin.Kommentar
-
RB- om de skadde.
Først: Olivier Ocean og Pål Steffen Andresen er de eneste som er helt uaktuelle til helgas kamp.
Men Magnusson, Eriksen og Ringstad skal være klare til kampen.
Togstad og Gabrielsen sto over torsdagens trenning, men de er ikke langtidsskadde.
Steinar Pedersen trente ikke med laget i går men han sier at det skal gå bra, fram mot Odd kampen og skal trene i dag for fult.Kommentar
-
Ut fra formasjonstreninga i dag ser det vel ut til at Lasse er kampklar og starter på høyrebacken. Etter de siste dagers trening ser det også ut til at Stian Ringstad (som Grønlund også skal ha nevnt som skada) trener for fullt og er kampklar, selv om han neppe starter mot Odd.
gilbert
PS. Sjekk alltid åpningsinnlegget i tråden "Stallen i 2009" for oppdatert info om skadesituasjon mm. DSKommentar
-
Lars-Kristian Eriksen
Selv om Lasse nok ikke hadde sin aller beste dag på fotballbanen i går, har vi fortsatt bare tapt én kamp (borte mot Viking) når han har spilt fra start i år, og det er betryggende å ha både ham og flere andre tilbake med status kampklar. Siden det, blant annet tidligere i denne tråden, har vært en del spørsmål og usikkerhet om Lasses skadeproblemer, gjengir jeg hovedpunktene i en helsides artikkel ("- Mitt verste skadeår") om Lasse fra Romerikes Blad (bare på papir) lørdag 12. september:
Lasse har hatt tre skadeavbrudd, hver gang med lyskestrekk og smerter. Den siste gangen fant bilder og undersøkelser ingen muskelskade, men smertene var i samme regionen. Det viste seg etter hvert at det er en meniskskade i samme område. Denne skaden kjenner han ingen ting til og den skaper ingen problemer for ham under trening eller i kamp, men han har litt smerter etter han har spilt. Det er imidlertid mulig at en bør gjøre noe med dette etter sesongen.
Dermed har vi vel fått en forklaring på Lasses langvarige skadetrøbbel, og på hans "mirakuløse" friskmelding i løpet av de siste to ukene.
gilbertKommentar
-
Det ble spekulert i det siden han ikke satt på benken lørdag, men lite konkret info har kommet på bordet.
I følge Tullebukk skal han spille for 2.-laget i dag.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
AC Milan-suksess med spillerkutt
Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.
Vet at dette er en sak om Rosenborg, men med de skadeproblemene vi har hatt de siste årene burde dette være superaktuelt for oss også.
Milan har redusert antall belastningsskader med 92 % de siste syv årene, jesus!
Vi har ikke råd til å bygge en testlab til 100millioner euro, men hadde vi greid å fått til noe av det Milan har gjort, kan vi redusere skadeproblemene våre drastisk.
Hva gjøres i Lillestrøm for å forebygge skader?"Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)Kommentar
-
Kommentar
-
Som tidligere nevnt valgte man å kvitte seg med et meget godt fysikalsk støtteapparat, med bl.a. en av de aller fremste spesialistene på idrettskader, for i stedet å ansette en fysio på heltid. Dette skjedde under Rösler og siden har det vært kaos. Tre år på kna-skolen kan ikke erstatte nesten tredobbelt så mange år på medisinstudiet og en lang spesialisering verdt hundretusener av kroner.Kommentar
Kommentar