Nøkkelkamper - slik kan kontrakten reddes

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    #21
    Synes også at dette er å krisemaksimere. Kampene forut for denne viser med tydelighet at vi ikke er noe bunnlag. Tabellen sier kanskje noe annet, så jeg skal ta meg tid til å forklare hvorfor jeg mener dette:

    A) Skadene. Ingen lag i ligaen er like skadeplaget som oss, og med tanke på at det stort sett er spillere med fast plass på laget som holdes ute, kan det ikke være mye tvil om at vi kommer til å kunne sette utpå en svært solid ellever om problemene noensinne gir seg. En backrekke med Eriksen-Nordtveit-Kippe-Johnsen er faktisk noe av det beste i ligaen.

    B) Hvis Edwin holder seg skadefri vil han kunne komme opp i tosifret. Så god er han faktisk. Jeg ser helst at han parres med enten Arildo eller Nosa, avhengig av hvem vi møter og hva slags stoppere disse stiller med. Med alle spissene inntakte har vi mer enn nok styrke fremover i banen til å score nok mål til at bunnstriden ikke engang bør næres en tanke.

    C) Vi har hatt forferdelige mengder marginer i mot oss. Med straffesituasjonene er det vel ingen som er naive nok til å tro at det vil snu seg, men resten vil jevne seg ut.

    D) Det krever stor psyke å snu den starten vi hadde til ni kamper uten tap. Det sier noe om den mentale styrken i laget, og jeg er sikker på at dette vil være avgjørende for vår videre klatring på tabellen.

    E) Det er fortsatt noe uforløst over laget, men jeg ser tendensen til bedre evne til å etablere angrep enn hva som har vært tilfelle på mange år. Det er mer plan og ro over angrepsspillet, selv om dette vel knappest var synlig mot Molde. Det var det imidlertid i de tre foregående kampene, og jeg tror det er rimeligere å se til disse kampene for resten av sesongen enn å bruke gårsdagens skadeherjede mannskaps prestasjon som templat.

    F) Myklebust kommer. Jeg er sikker.
    Ni principe ni rey...

    D10S!

    Kommentar

    • CFD
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 2319

      #22
      Opprinnelig skrevet av Grusom B
      F) Myklebust kommer. Jeg er sikker.
      Like sikker på at du ville sette alle pengene du hadde på at VIF rykket ned?
      Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

      Kommentar

      • Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

        #23
        Opprinnelig skrevet av CFD
        Like sikker på at du ville sette alle pengene du hadde på at VIF rykket ned?
        Jeg hadde ingen penger. Moot point. VIF ville vært nede i gjørma sammen med oss om de hadde hatt noen som helst marginer i mot seg, men i stedet går alt deres vei. Selv om de vel knapt har vært bedre enn motstanderen én eneste kamp. Jeg har også uttalt at karma er en hore, og dermed burde min troverdighet være lett gjennopprettet.
        Ni principe ni rey...

        D10S!

        Kommentar

        Working...