Dagsrevyen og fem minutters gjennomgang av lagopstillinger før avspark skulle man tro. Hadde det vært TV2 skulle man vel også hatt 5 min reklame før og etter gjennomgang av lagene. Dog hadde jeg gjerne sett kampstart enda senere med tanke på temperaturen. Mot Molde taklet vi heten like godt som førstegangsturister i Thailand.
Lillestrøm SK - IK Start ons. 01.juli kl. 19.35
Collapse
X
-
Skandaløst dårlig argumentasjon. Alternativet Riseth har da vært en like stor kløne i år, og han lærer ikke av sine feil. Han legger opp neste år. Når gabrielsen driter seg ut tar han lærdom og gjør sannsyneligvis ikke om det med det første. Om han skal utvikle seg er han avhengig av spilletid. Riseth bør være backupen da han ikke er med videre og ikke blir noe bedre enn han er. Han er ikke trygg heller, så da er valget greit.
Riseth er hvertfall mer spillende enn Kippe. Hvis han ikke er småskada, da er det verre.Kommentar
-
Poenget er at RG kan komme til å koste oss poeng mot Start, noe hverken han eller LSK er tjent med. Tar lærdom? For oss som så Askerkampen live er valget enkelt. Da var R.Gabr. helt ute å kjøre.
Riseth er hvertfall mer spillende enn Kippe. Hvis han ikke er småskada, da er det verre."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Skader før Start-kampen
Etter treninga i går søndag (se mitt referat i treningstråden) og RB (papir) i dag å dømme er situasjonen nå slik at
Arild er klar for kamp !
Kiko skal også være kampklar.
Lasse er fortsatt usikker, tester formen i dag.
Edwin og Nosa er også usikre (og deltok til forskjell fra Arild, Kiko, Lasse og Ollie ikke i fellesøvelsene i går).
Ollie er i full trening (men neppe aktuell alt onsdag).
Riseths fravær fra treninga i går skyldes etter dagens RB å dømme at han var sjuk, ikke skaden i andrelagskampen.
Jeg har justert skademerknadene i "Stallen i 2009" i tråd med dette. For øvrig hadde det vært greit med tilbakemeldinger på hvordan denne oppdateringa av stall-tråden fungerer:
Er de fleste klar over at oppdatert skadeinfo skal finnes i denne tråden ? Leses den med dette for øyet ? Er de korte merknadene jeg har prøvd på dekkende og tilstrekkelige ?
For sikkerhets skyld legger jeg foreløpig inn skadeinfo også som egne meldinger, som denne posten.
gilbertKommentar
-
Tipper Henning sender utpå følgende lag :
Otto i kassa, ingen diskusjon.
Backrekka består av Karim+Marius på sidene, med Vidar og Håvard sentralt.
En midtbane bestående av Espen og Bjørkis sentralt, med Magnus og Kristoffer( muligens Kiko ) på kanta.
med Legenden Sundgot og lillebror Riise på topp!!
Kanskje får vi se Kiko iløpet av kampen, kanskje også Lasse .På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "Kommentar
-
En midtbane bestående av Espen og Bjørkis sentralt, med Magnus og Kristoffer( muligens Kiko ) på kanta.
Kanskje får vi se Kiko iløpet av kampen, kanskje også Lasse .
Jeg har stor tro på Ringstad, Tokstad, Gulbrandesen etc, men sitter med følelsen at vår spillestil ikke levner dem store muligheter til å få vist seg frem. Vi er jo overhode ikke opptatt av å ha ballen i laget! Berg jobber med saken, men det vil ta lang tid å foandre på et så sementert spillemønster som vi har vært belemra med altfor lenge.Kommentar
-
Kanskje får vi se Kiko iløpet av kampen, kanskje også Lasse .
Tror Arild får den hengende spissplassen og Riise tar venstrevingen fra Myklebust(eller høyrevingen fra Tokstad).
Håper også vi får med Eriksen.Kommentar
-
-
Er enig i vurdering av Tommy Skjerven (aka LSKs nemesis) som motstandernes 12 mann hver gang LSK spiller med han på banen. Statistikken hans lyver ikke, dette er en dommer som virkelig misliker LSK som klubb og alt det vi står for. Han burde virkelig vært skånet for å dømme LSK, så inn i gamperæva bedriten han har vært de gangene jeg har sett han dømme vår klubb.
I diskusjonen om Riseth, så savner jeg et tema: nemlig hva som skjedde med RBK det året de kjørte han opp på midtbanen. Det var faktisk en massiv suksessfaktor.
Med tanke på at han ikke akkurat er sikkerheten selv bak der, kombinert med manglende kreativitet og fightervilje blant enkelte på LSK-midtbanen de siste sesongene, så burde denne ideen i alle fall diskuteres. Mens han ennå er på vår lønningsliste.LSK Norges beste lagKommentar
-
Et lag som ikke skremmer noen, dessverre. Knapt en som kan dra av en motspiller. LSK2 blir fornedra på Ullensaker og illustrerer med all tydelighet at problemene våre er grunnleggende og bunner i så mye mer enn skader. Etter å ha sett gårsdagens kamp på Ullevål og en knall førsteomgang i gymsalen i Winche Lanche-land, blir man så jævla pinlig berørt av å tenke på det vi presterer for tida. Avstanden opp er enorm! Det er en ungutt på Stabæk, Hedenstad, som har gjort mer ut av seg på en omgang enn det vi til sammen har sett av våre unggutter. En spiller som faktisk kommer på offensive løp.
Jeg har stor tro på Ringstad, Tokstad, Gulbrandesen etc, men sitter med følelsen at vår spillestil ikke levner dem store muligheter til å få vist seg frem. Vi er jo overhode ikke opptatt av å ha ballen i laget! Berg jobber med saken, men det vil ta lang tid å foandre på et så sementert spillemønster som vi har vært belemra med altfor lenge.LSK Norges beste lagKommentar
-
Med tanke på skadesituasjon håper jeg på følgende lag;
Otto (AH er det liten vits å håpe på enda, da Otto ikke har spilt seg ut)
Ruben-HN-Riseth-MJ (Ingen vits å håpe på SR, da MJ tydlig er 1. valg)
BHR-Bjørkøy-Søgård-Bolly
Sundgot
BukkenJR eller BBS
Blir LKE klar så MÅ han inn.
Skulle Edwin eller Nosa våkne opp etter ett besøk hos mirakelmannen i natt, så selvfølgelig skal begge med.. men kun dersom de er skadefrie.Kommentar
-
I dagens Papir-RB sies, i referatet fra gårsdagens andrelagskamp, at Stian Ringstad ble spart av hensyn til ONSdagens kamp mot Start, og at Kristoffer Tokstad av samme grunn bare spilte én omgang. Det må vel tolkes som at de er høyaktuelle I MORGEN, og forhåpentligvis ikke bare til å varme benken.
gilbert
PS: Stygg bommert angående kampdagen der, naturligvis. Min unnskyldning må være at jeg skal på tjenestereise og ikke får sett kampen, og at jeg derfor mentalt allerede er, ikke bare på feil jorde, men i utlandet. DS.Kommentar
-
I dagens Papir-RB sies, i referatet fra gårsdagens andrelagskamp, at Stian Ringstad ble spart av hensyn til dagens kamp mot Start, og at Kristoffer Tokstad av samme grunn bare spilte én omgang. Det må vel tolkes som at de er høyaktuelle i dag, og forhåpentligvis ikke bare til å varme benken.
gilbertKommentar
-
Kommentar
-
Med de siste oppdateringer her inne friskt i minne, er det på tide å begi seg ut på mitt forslag til startoppstilling i denne kampen:
Otto
LKE-Arsenal-MJ-Ringstad
Tokstad-Jonna-Råner'n-Riise
Gilbert-Mykle
Stanser vi Bolanos og Hulsker, vinner vi denne kampen. På tide at 2-0 tipset går inn nå.Kommentar
-
Dette blir garantert en vanskelig kamp, og sett ut fra tabellen så er den i mine øyne en sekspoenger. Med ett eller ingen poeng så ankrer vi opp i bunnen, med seier så kan vi fort få litt medvind i seilene...Mvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Treninga i dag tyder på følgende lag:
Myklebust
Sundgot
Riise - Søgård - Bjørkøy - Mouelhi
Eriksen - Riseth - Nordtveit - Essediri
Fredrikson
Ser ikke bort fra at Johnsen kommer inn og at backene blir rokkert på.
Skjønner ikke helt hvorfor Mouelhi skal inn og ta høyrevingen, ser ikek for meg at det blir noen suksess. Synes han heller burde fått noen kamper sentralt for 2. laget. Tokstad er i mine øyne et bedre alternativ.
Riise og Myklebust kan fort bli en viktig kobinasjon for oss i denne kampen. Vil tro vårt farligste våpen blir småspill mellom Myklebust som trekker litt ut til siden og møter og Riise, og påfølgende innlegg til Gilbert.Kommentar
-
Riise er klart best på høyre eller som hengende spiss til nød. Mouheli har vist at han ikke har noe på kanten å gjøre.
Myklebust kan bli spennende å se som spiss igjen, men vil heller ha han på venstrekant for å få Riise i sin vante posisjon.
Jeg ville valgt dette laget:
Otto
LKE-Riseth(grøss)-Nordtveit-Ringstad
Riise-Søgård-Bjørkøy-Mykle
Arild-Den av de andre som er skadefrie.
Hvis ingen andre en Arild av spissene er friske bør Bolly ta venstrekanten og Mykle spille spiss.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
Kommentar