Lillestrøm SK - IK Start ons. 01.juli kl. 19.35

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hamburg & Kanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 3006

    Opprinnelig skrevet av andersmm
    Helvete så tamt dette startlaget er uten bolla. Vi har jo ganske bra styr på oppgjöret, og bör klare å spille oss til flere sjanser. Synd at myklebust ikke får satt noen av sjansene, på returen fra Riises frispark blir han jo nesten takla av Sögård.
    Når spillere som tidligere har vært vaksinerte mot å score, står i kø for å score for klubben, er det tegn på at spillerne er riktig motiverte og på rett vei utviklingsmessig. I en klubb der midtbanespillere har hatt vanskelig for å komme til scoringer (i de siste par sesongen) bør det være fokus på dette.

    Det er et sunnhetstegn at Søgård prøver å lage mål, selv om det ikke alltid lykkes. Etterlyser samme innstilling fra Bjørkøy - hvor blir det av målene dine, Bjørkøy, slike som du lagde mange av i FFK ?
    LSK Norges beste lag

    Kommentar

    • ulfpulf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 2505

      Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
      Sundgot bommer aldri på straffe.
      I prinsippet er jeg enig med deg, men han bommet på den forrige, mot Strømsgodset hjemme i fjor:

      På overtid fikk LSK straffe, men Arild Sundgot satte ballen i stanga fra krittmerket.

      http://www.kanari-fansen.no/debatt/showthread.php?p=278709

      Kommentar

      • Geirfugl
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 561

        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
        Sundgot bommer aldri på straffe. Mannen er sikker som banken.

        Hadde LSK fått sitt rettmessige antall straffer ville han sikret oss flere poeng, og trolig vårt over 100 scorede mål for klubben nå.
        Vel, jeg har da sett ham bomme, og den ene av de gangene glemmer jeg dessverre aldri.
        Men han hadde byttet hjørne nå, sikkert trent på straffer i skadeperioden

        Kommentar

        • Kristian
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2004
          • 690

          Har sett bedre straffer av sundgot. Var keeperhøyde på den i går.

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            Opprinnelig skrevet av Kristian
            Har sett bedre straffer av sundgot. Var keeperhøyde på den i går.
            Har knapt sett bedre av Sundgot. Han ser Høie går tidlig og bytter side. Uttagbart.
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • jerven
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2007
              • 272

              Opprinnelig skrevet av Geirfugl
              Vel, jeg har da sett ham bomme, og den ene av de gangene glemmer jeg dessverre aldri.
              Men han hadde byttet hjørne nå, sikkert trent på straffer i skadeperioden
              Nei dessverre er det vanskelig å glemme det. Men jeg følte meg sikker når Arild gikk frem igår.



              (Advarsel: Innholdet på linken kan frembringe dårlige minner)

              Kommentar

              • Kristian
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2004
                • 690

                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                Har knapt sett bedre av Sundgot. Han ser Høie går tidlig og bytter side. Uttagbart.
                Liker'n best når den går øverst i krysset jeg da.

                Kommentar

                • erlando
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 858

                  Hvorfor sikte på krysset når halve målet er åpent? Det er, heldigvis, ikke stilkarakterer i fotball.
                  Ja til pause i pausen!

                  Kommentar

                  • Fish
                    -Start Supporter-
                    Bøffelpromp
                    • Aug 2006
                    • 11

                    Leser her at Hulsker får gjennomgå på det verste for albue-episoden i går. Er enig i at det ser stygt ut og at det er veldig kjipt for Nordtveit. Samtidig kan vel alle erkjenne at slike høye albuer er det massevis av i hodedueller i TL (Oliver Occean anyone?) og at det her er et uhell at treffet blir slik at tanna til HN ryker. Men ja, Hulsker må slutte med veivinga si - som alle andre like duellspillere må.

                    Benytter dessuten anledningen til å minne dere om at dere hadde en keeper som burde sittet i fengsel fremdeles for det han gjorde med Fevang i '07. Fei for egen dør, dere.

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      Opprinnelig skrevet av Fish
                      Leser her at Hulsker får gjennomgå på det verste for albue-episoden i går. Er enig i at det ser stygt ut og at det er veldig kjipt for Nordtveit. Samtidig kan vel alle erkjenne at slike høye albuer er det massevis av i hodedueller i TL (Oliver Occean anyone?) og at det her er et uhell at treffet blir slik at tanna til HN ryker. Men ja, Hulsker må slutte med veivinga si - som alle andre like duellspillere må.

                      Benytter dessuten anledningen til å minne dere om at dere hadde en keeper som burde sittet i fengsel fremdeles for det han gjorde med Fevang i '07. Fei for egen dør, dere.
                      Tull og tøys. Det Hulsker gjør er akkurat like lite pent som det Muller gjorde. Forskjellen er skaden, mens skadepotensialet er likt.

                      Det er feid for egen dør på Åråsen, jeg venter i spenning på om hyklerne i Kristiansand gjør det samme eller om Fair Play kun gjelder når mangelen på sådan går mot eget lag.
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • Fish
                        -Start Supporter-
                        Bøffelpromp
                        • Aug 2006
                        • 11

                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                        Tull og tøys. Det Hulsker gjør er akkurat like lite pent som det Muller gjorde. Forskjellen er skaden, mens skadepotensialet er likt.
                        Beklager, men det utspillet der tror jeg ikke engang dine egne vil være enig i. (Jo, sikkert noen, men ikke de med nogenlunde rasjonell vurderingssans.) Okke som, jeg kom ikke inn hit for å omvende noen - det klarer jeg nok ikke, men det bør være mulig å se ting i en litt større sammenheng. Vi trenger ikke være helt nedsnødd selv om vi er fotballsupportere, gjør vi vel. Jeg har sagt det jeg ville si. Farvel for nå og lykke til fremover.

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          Opprinnelig skrevet av Fish
                          Beklager, men det utspillet der tror jeg ikke engang dine egne vil være enig i. (Jo, sikkert noen, men ikke de med nogenlunde rasjonell vurderingssans.) Okke som, jeg kom ikke inn hit for å omvende noen - det klarer jeg nok ikke, men det bør være mulig å se ting i en litt større sammenheng. Vi trenger ikke være helt nedsnødd selv om vi er fotballsupportere, gjør vi vel. Jeg har sagt det jeg ville si. Farvel for nå og lykke til fremover.
                          Farvel og takk til deg. Begge situasjonene er overfall, forskjellen er valg av våpen.

                          Apropos rasjonell vurderingssans; det er interessant at Tørum ikke engang vil kommentere situasjonen, mens Hulsker mener Nordtveit kom seint inn i situasjonen.
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • WAK
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 967

                            Opprinnelig skrevet av trigz
                            Meget god kamp av LSK i går. Vi får håpe nøkkelspillere som Riise, Eriksen, Kiko og etter hvert Nosa holder seg skadefri utover høsten. Da skal vi slå godt fra oss. Og så flott å endelig se Magnus få det til å stemme!
                            Hvis Riise spiller for Fugla høstsesongen!

                            Kommentar

                            • WAK
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 967

                              Opprinnelig skrevet av superbøffel
                              Farvel og takk til deg. Begge situasjonene er overfall, forskjellen er valg av våpen.

                              Apropos rasjonell vurderingssans; det er interessant at Tørum ikke engang vil kommentere situasjonen, mens Hulsker mener Nordtveit kom seint inn i situasjonen.
                              Husker ikke hva Huskler sa ordrett men nevnte noe sånn som at "han hadde vunnet den duellen uansett....." Bare den kommentaren viser at mannen ikke eier noe som helst vett.

                              Kommentar

                              • Rovfugl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 3672

                                Opprinnelig skrevet av WAK
                                Husker ikke hva Huskler sa ordrett men nevnte noe sånn som at "han hadde vunnet den duellen uansett....." Bare den kommentaren viser at mannen ikke eier noe som helst vett.
                                han sa det så sleipt at han "trengte ikke bruke ufine midler for å vinne den duellen" , jævla bøllefrø! skal være jævlig glad du ikke gjorde noe slikt mot Riseth :-)
                                DØ FOR FUGLA!!!
                                http://www.fluefiskebloggen.no
                                LSK er min religion
                                Ujah er min gud

                                Kommentar

                                • Yellow-not-jella
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2009
                                  • 1606

                                  Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                  Når spillere som tidligere har vært vaksinerte mot å score, står i kø for å score for klubben, er det tegn på at spillerne er riktig motiverte og på rett vei utviklingsmessig. I en klubb der midtbanespillere har hatt vanskelig for å komme til scoringer (i de siste par sesongen) bør det være fokus på dette.

                                  Det er et sunnhetstegn at Søgård prøver å lage mål, selv om det ikke alltid lykkes. Etterlyser samme innstilling fra Bjørkøy - hvor blir det av målene dine, Bjørkøy, slike som du lagde mange av i FFK ?
                                  Til deg og Andersmm.

                                  Det var Håvard Nordtveit som forstyrra Mykle ved det frisparket. Men MM hadde trolig ikke fått ut fingarn da han fikk returen på venstra. Kastet seg ikke akkurat fram..

                                  Kommentar

                                  • ulfpulf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 2505

                                    Da er det offisielt bekreftet at Hulsker ikke fikk noe kort.

                                    Her er det som står om kampen på fotball.speaker.no, som NFF peker til fra fotball.no:


                                    Kode:
                                           
                                                        Lillestrøm  3 - 2 Start
                                                                   (1 - 0)
                                     
                                    Arild Sundgot (straff)        1-0 27    
                                    Bjørn Helge Riise             2-0 56    
                                                                      60 2-1    Mads Stokkelien  
                                    Magnus Myklebust              3-1 61    
                                                                      82 3-2    Bernt Hulsker  
                                                                      90        Bård Borgersen  Rødt
                                                                      90        Hunter Freeman  Gult
                                     
                                    [B]Kampinformasjon[/B] 
                                    Serie             Tippeligaen 
                                    Tid               2009-07-01 19:35 
                                    Arena             Åråsen stadion 
                                    Tilskuere         6651 
                                    Dommer            Tommy Skjerven, KAUPANGER  
                                    Assistentdommer 1 Jan Petter Randen, KONGSVINGER  
                                    Assistentdommer 2 Roe Vidar Lien, ELNESVÅGEN  
                                    4. dommer         Kristoffer Leirdal, REINSVOLL  
                                    Dommerveileder    Arild Haugstad, FÅBERG

                                    Kommentar

                                    • superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

                                      Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                      Da er det offisielt bekreftet at Hulsker ikke fikk noe kort.

                                      Her er det som står om kampen på fotball.speaker.no, som NFF peker til fra fotball.no:

                                      Da åpner vel dette for en runde i "utestengelsesnemda" i NFF?
                                      Enøyd i de blindes dal.

                                      Kommentar

                                      • ulfpulf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 2505

                                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                        Da åpner vel dette for en runde i "utestengelsesnemda" i NFF?
                                        Jeg ville tro det. Jeg vet ikke hvordan praksis er nå, men for to år siden var regelene sånn:
                                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                                        Det er to kriterier som må oppfylles for å overprøve dommerens skjønn:
                                        1. At dommeren ikke har sett situasjonen. Etter Müller-saken er dette utvidet til at dommeren ikke har sett alle detaljer ved situasjonen.
                                        2. At det er en grov forseelse som gir minst to kampers karantene.
                                        "Sparke eller slå i kamp om ballen" er en av forseelsene som normalt skal gi to kampers karantene.
                                        "Voldsom opptreden mot med- eller motspiller" er en annen.

                                        Kommentar

                                        • Hamburg & Kanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 3006

                                          Opprinnelig skrevet av Fish
                                          Leser her at Hulsker får gjennomgå på det verste for albue-episoden i går. Er enig i at det ser stygt ut og at det er veldig kjipt for Nordtveit. Samtidig kan vel alle erkjenne at slike høye albuer er det massevis av i hodedueller i TL (Oliver Occean anyone?) og at det her er et uhell at treffet blir slik at tanna til HN ryker. Men ja, Hulsker må slutte med veivinga si - som alle andre like duellspillere må.

                                          Benytter dessuten anledningen til å minne dere om at dere hadde en keeper som burde sittet i fengsel fremdeles for det han gjorde med Fevang i '07. Fei for egen dør, dere.
                                          At spilleren går opp med albuer er som du påpeker, ikke unikt. Det som setter Hulsker i en spesiell posisjon er hans innstilling til det hele, komplett mangel på anger og vilje til å unnskylde seg. Det er det som definerer mannen som shitstøvel i samme liga som "take that you fucker" - Roy Keane på Alf Inge Håland (fotballinvalid), eller "han fortjente det" - Hannes Styggursson på Frode Kippe (brukket kjeve). Dette seter han i samme liga: "Jeg trengte ikke bruke ufine midler for å vinne den duellen" - Bernt rasshol Hulsker på Håvard Nordtveit (brukket tann). 99 % av alle andre spillere ville vist sporstsånd, og unnskyldt seg overfor den skadede motspilleren. Slik Müller f.eks. også gjorde den gangen Fevang buste inn i han og Müller kjørte kneet i han.

                                          Fostår forøvrig Müller godt, han var allerede blitt skadet unødig en gang i kampen av en Start-spiller, og når så Fevang kommr i 110 på en ball som han må betrakte som død og Müller befinner seg i luften så er det nesten å velge skad eller bli skadet. Fevang vet han har å takke seg selv, og har derfor holdt forbilledlig kjeft i etterkant. I motsetning til dette hjernedøde nautet Svein Mathiesen og endel Start-fans.
                                          LSK Norges beste lag

                                          Kommentar

                                          Working...