Nyheter juli 2009

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Leif A
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 3962

Målet som tente Lillestrøm

Aalesunds Peter Kopteff "tok en Sundgot".

TENT: Her setter LSKs Edwin Eziyodawe inn 1-1 under eliteseriekampen mellom Lillestrøm og Aalesund på Åråsen stadion i Lillestrøm søndag kveld. Kampen endte 1-1.
    Foto: Kyrre Lien / SCANPIX

LILLESTRØM (Dagbladet.no) Lillestrøm - Aalesund 1-1

For to år siden sendte Arild Sundgot Lillestrøm til cupfinalen — mye takket være en meget omdiskutert hands som ga LSK det viktige 1-0-målet mot Stabæk i semifinalen.

Søndag fikk Sundgot og Lillestrøm smake sin egen medisin da Peter Kopteff tok ballen i egne hender mot slutten av førsteomgangen.

Fredrik Carlsens heading ble fanget opp av Kopteff, som først fikk kontroll over ballen da han hadde brukt høyrelabben, og finnen dunket inn ledermålet mellom beina på landsmannen Otto Fredrikson.

Kanskje var det akkurat det kampen trengte.

Etter en god innledning hadde begge lagene sovnet fullstendig inn, men Kopteffs scoring betydde i alle fall at temperaturen økte i LSK-leiren. Nosa Igiebor kokte og fikk gult kort for protestene, dommerne ble overøst av skjellsord da de gikk til pause, og LSK virket fortsatt tente og hissige da de kom ut i andreomgangen.

Etter et drøyt kvarter fikk de sin belønning, da Karim Essediris presise innlegg fant pannebrasken til Edwin Eziyodawe — og 1-1, nigerianerens fjerde seriemål for sesongen.

LSK-presset fortsatte, men Henning Bergs mannskap slet med å skape de store målsjansene.

I stedet var det nevnte Kopteff som brukte beina i stedet for hendene, men kanonen kvarteret før slutt endte i stolperota.

Fem minutter etterpå dunket Khari Stephenson til på halv volley fra 25 meter, men Otto Fredrikson fikk med nød og neppe dyttet ballen til corner, og dermed ble det poengdeling på Åråsen - ikke helt urettferdig etter spill og sjanser.
    Knurr...

Kommentar

• Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

Kopteff handset Aalesund til ett poeng

Av Lillian Holden 12.07.2009 kl. 19:55 Kilde: VG NETT
      ÅRÅSEN (VG Nett) (Lillestrøm - Aalesund 1-1) Aalesund så lenge ut til å kunne stjele med seg tre poeng fra Åråsen etter at Peter Kopteff dro ballen med seg med hånda og scoret. Men det var før lille Edwin fikk ballen på pannebrasken.

Peter Kopteff fikk Åråsen til å koke etter 39 spilte minutter i Lillestrøm. Aalesund-spilleren gjorde først en flott prestasjon, tok i mot ballen i Lillestrøms 16-meter og flikket ballen nydelig videre. Spissen fikk deretter ballen tilbake på løp, dro den med seg med hånda og satte kula i nettmaskene bak Otto Fredrikson.

Dommer Ken Henry Johansen godkjente scoringen, til heftige protester fra Lillestrøm-spillerne og hjemmefansen. TV-bildene i etterkant viste at målet skulle vært annullert, men det var Aalesund som kunne gå til pause med ledelse.

Nydelig Edwin-prestasjon

Det tok tid før Lillestrøm fikk uttelling på Åråsen, men da ballen først fant nettmaskene, skjedde det på nydelig vis. Etter at Aalesund hadde gått til pause med ledelse etter en svært omdiskutert scoring, var det et heltent hjemmelag som kom på banen igjen ette hvilen, og Aalesund fikk ikke ta mye del i spillet i begynnelsen av omgangen.

Etter 66. minutter kom Karim Essediri opp på høyrekanten, og slo en nydelig crossball inn i feltet. Det traff pannebrasken til Edwin, som satte ballen knallhardt i mål.

Lillestrøm serverte mye pent spill forover på Åråsen, men manglet det siste lille. Hjemmelaget, som har alternert med hele 12 spisspar i år, og kveldens parhester, Edwin og Sundgot, presenterte mye vakkert spill.

Aalesund kom til Åråsen med god selvtillit, etter at de slo Sogndal i cupen tidligere denne uka, og tok sin første seier på seks seriekamper mot Viking forrige helg. Lillestrøm på sin side hadde en overhøvling av Stabæk i cupen friskt i minne, samt et fire baklengsmål fra siste seriekamp.

(Saken fortsetter etter bildet)

LUFTENS BARON: Lille Edwin stupte frem, og headet inn den viktige utligningen for Lillestrøm. Foto: Scanpix

Lite effektive lag på Åråsen

Aalesund brukte et kvarters tid på å våkne, men tok deretter over mye av spillet. Den defensive rekken hos Lillestrøm fikk mer enn nok å henge fingrene i, og forsvarsspillet var ikke helt på høyden for Henning Bergs menn. Berg hevdet før kampen at noe av nøkkelen mot Aalesund var å gjøre godt defensivt arbeid, etter at kanarifuglene har presentert en del rufsete spill bakover de siste kampene.

En av omgangens største sjanser sto Tor Hogne Aarøy for. Etter 13 minutter fikk fyrtårnet et godt innlegg fra høyrekanten, men klarte å nikke ballen til side for mål fra kloss hold.

Et par minutter etter fulgte Fredrik Carlsen opp det offensive presset hos Aalesund, og spilte gjennom Peter Kopteff på venstrekanten. Spissen hadde fri bane fram mot Otto Fredrikson og LSK-buret, men Khaled Mouelhi tok et kjempeløp bakover og fikk tuppet ballen til corner i siste sekund.

Lillestrøm kom seg bedre med i kampen igjen, og både Edwin Eziyodawe og Nosa Igiebor hadde sin andel av sjanser som burde funnet veien til nettmaskene.

I stedet var det Aalesund som fikk uttelling med Peter Kopteffs omdiskuterte scoring. Dommer Ken Henry Johansens godkjenning av målet sendte gjestene i garderoben med 0-1-ledelse.

Andre omgang ble dominert stort av vertene, men det ble med det ene utligningsmålet.
      (VG NETT 12.07.2009 kl. 19:55, Sist oppdatert 12.07.2009 kl. 21:08)
      Knurr...

Kommentar

• Leif A
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 3962

Berg: - Vi burde vunnet

BURDE VUNNET: Henning Berg mente Lillestrøm skapte nok til å slå Aalesund. Foto: Kyrre Lien/Scanpix

Lillestrøm-treneren var misfornøyd med ett poeng.

LILLESTRØM - AALESUND 1-1:

Lillestrøm og Aalesund spilte uavgjort 1-1 på Åråsen søndag, i en kamp der gjestene tok ledelsen i før pause, og vertene presset på for både utligning og seiersmål i andre omgang.
        Peter Kopteff sendte Kjetil Rekdals menn i front fem minutter før pause, mens Edwin Eziyodawe utlignet for Lillestrøm et stykke etter pausen.
        LSK-trener Henning Berg var klar på at LSK burde vunnet kampen.
        - Vi hadde sjanser nok, burde scoret flere og vunnet denne kampen. Men vi er ikke helt der vi bør være. Hadde vi vært det, ville vi vunnet i dag, sier LSK-treneren til TV 2.
        Purungt Lillestrøm-lag
        Lillestrøm-treneren hadde gjort fire utskiftninger fra laget som tapte 4-0 for Fredrik Berglund og Stabæk onsdag, og den tidligere landslagsstopperen hadde virkelig valgt å gi unggutta sjansen i oppgjøret mot Aalesund. Håvard Nordtevit (19), Stian Ringstad (17), Kristoffer Tokstad (17), og Emmanuell Nosa Igiebor (19) hadde alle fått sjansen.

JUBEL: Aalesund-spillerne feirer Peter Kopteffs 1-0-scoring. Foto: Kyrre Lien/Scanpix
        Og det var også hjemmelaget som kom til kampens første store sjanse. Etter 12 minutter samarbeidet Edwin Eziyodawe og Emmanuell Nosa Igiebor bra, før sistnevnte fyrte løs fra rundt 16 meters hold. Avslutningen strøk stolpen til Anders Lindegaard i Aalesund-buret, og Kjetil Rekdals menn slapp med skrekken.

Kopteff ordnet ledelse
        Like etter presenterte gjestene seg for Åråsen-publikummet. Først fikk Tor Hogne Aarøy stå helt alene på bakerste stolpe, men fyrtårnet fikk ikke helt dreis på headingen, og ballen gikk utenfor. Deretter var Peter Kopteff på farten, men iherdig jobbing av høyreback Karim Essediri stoppet finnen fra å komme til avslutning.
        Fem minutter før pause var imildertid samme mann på farten igjen, og denne gangen var det ingen som kunne hindre scoring. Kopteff spilte vegg med Aarøy inne i boksen, og fra skrått hold satte han ballen i mellom beina på Otto Fredrikson. Det kunne se ut som om finnen brukte hånda, men det var uansett vanskelig for dommeren å se.

DUELL: Tøffe tak mellom Tor Hogne Aarøy og Khaled Mouelhi. Foto: Kyrre Lien/Scanpix
        Dermed kunne Aalesund gå til pause ett mål foran motstanderen.
        Lillestrøm slo tilbake
        Men til tross for at de lå under til hvilen lot ikke Lillestrøms unggutter seg knekke så lett. Laget startet andre omgang bra, og etter 57 minutter fikk de en kjempesjanse. Igiebor spilte gjennom til Arild Sundgot, som avsluttet fra kloss hold, men skuddet ble blokkert av en Aalesund-spiller rett foran målstreken. Det lå likevel en scoring i luften.
        Og snaue ti minutter senere kom den. Karim Essediri slo et hardt og presist innlegg fra sin høyreside, og på bakerste stolpe dukket Edwin Eziyodawe opp. Spissen stanget ballen hardt midt i mål, og Lindegaard i AaFK-målet rakk aldri å reagere. Dermed var lagene like langt med 25 minutter igjen på matchuret.
        Begge lag kom seg til et par brukbare sjanser mot slutten, men ingen klarte å sette inn det avgjørende målet, og dermed endte det hele med poengdeling. Dette betyr at Lillestrøm fortsatt sliter i bunnen med sine 19 poeng, mens Aalesund ligger midt på tabellen med 22 poeng fra 18 kamper.

Last edited by RSP; 12.07.2009, 21:25. Begrunnelse: Fjernet reklame.
        Knurr...

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

lsk.no

Fredrikson: - Kjedelig at vi ikke klarte alle tre

Til tross for utligning og flere sjanser ble det bare ett poeng på Åråsen
          søndag kveld. Otto Fredrikson ønsket alle tre.

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

RB

Spydde i pausen

ÅRÅSEN:
            (LSK – AaFK 1-1). Stian Ringstad slet mer med egen kropp enn Aalesund-spillerne.

MARTIN HOLTERHUSET
            Publisert 12.07.2009 kl 21:13 Oppdatert 12.07.2009 kl 21:26

Nesbuen fikk sjansen fra start på venstreback mot Aalesund og leverte en god kamp. 17-åringen slet med kvalme i hele første omgang og spøy i pausen.
            – Det var veldig ubehagelig, sier Ringstad om episoden.

Han tror et stort væskeinntak før kampen kan ha vært årsaken til den ukomfortable følelsen han hadde i de første 45 minuttene.

Kan bedre
            Unggutten hadde et godt tak på Peter Kopteff og de andre AaFK-spillerne, men var ikke helt fornøyd med at han ikke bidro mer i det offensive spillet.
            – Jeg kan mye bedre enn det jeg fikk vist, men alt i alt syntes jeg det gikk greit, sier Ringstad.

Kunne scoret
            Etter 35 minutter fikk han ballen servert i beina etter en corner. Klareringen fra Tor Hogne Aarøy havnet hos backen som fikk tid og rom til å sikte fra 20 meter.
            – Jeg prøvde "å curle" ballen i hjørnet, men traff ikke godt nok, sier unggutten.

Kristoffer Tokstad fikk også sjansen fra start og leverte til mer enn godkjent.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

lsk.no

Frustrerende poengdeling for LSK

Kjørte over Aalesund, men fikk bare poengdeling.

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

Bergens Tidende

Berg: - Vi burde vunnet

Av: André Almløv Publisert: 12.07.2009 kl. 22:40 , endret: 12.07.2009 kl. 22:45

LSK - AaFK 1-1: Lillestrøm-trener Henning Berg mente laget hans burde utnyttet det spillemessige overtaket hjemme mot Aalesund.

Henning Bergs Lillestrøm styrte det meste på Åråsen før pause, men fikk ikke uttelling på sjansene sine. Det fikk derimot gjestene Aalesund, som kunne gå til pause med ledelse 1-0 etter en tvilsom scoring av Peter Kopteff. Etter pause fortsatte hjemmelaget å presse og fikk til slutt uttelling da Edwin Eziyodawe satte ballen i mål med et kontant hodestøt etter et glimrende innlegg fra Karim Essediri.

- Jeg synes vi spilte god fotball i perioder. Vi kom til mange muligheter og var spillemessig bedre enn dem. Vi burde vunnet, men likevel er jeg fornøyd med at vi kommer tilbake etter å ha ligget under, sier Berg.

Ingen forsterkninger
                I motsetning til trenerkollega Kjetil Rekdal i Aalesund har ikke Berg planer om å bruke ferien til å lete etter forsterkninger til høstsesongen. For Berg er det viktigere å få troppen skadefri.

- Vi har en bra tropp her og kommer til å jobbe med å utvikle den videre. Vi kommer ikke til å jakte forsterkninger i ferien, sier Berg, som nok en gang lot to 17-åringer, Kristoffer Tokstad og Stian Ringstad, få tillit fra start.

Fantastisk scoring
                Målscorer Eziyodawe spilte en brukbar kamp på topp for hjemmelaget, og målet han scoret var av den vakre sorten. Men det var forarbeidet til Karim Essediri som var den største prestasjonen.

- Jeg fikk et veldig fint innlegg fra Karim og var sikker på å score. Scoringen var fantastisk og jeg er veldig fornøyd, men jeg skulle hatt flere, sier Eziyodawe, som dedikerte målet til en venns nyfødte baby.

Kommentar

• Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

Greit nok.

Ingen stor forestilling på Åråsen i dag, men ett poeng var greit nok. kfl.no tok en snakk med Stian, Kristoffer og Henning.

Skrevet av Ronnie Hallén

Dagens kamp vil neppe gå inn i historiebøkene som en klassiker. Det ble ikke veldig mange sjanser, mye dueller og lite presisjon. Mye som lignet en kamp mellom to bunnlag med et tett kampprogram i beina. Resultatet var det vel ingenting å si på, sjansemessig var det jevnt, selv om Fugla nok hadde et lite spillemessig overtak.

Spydde i pausen
                  Stian Ringstad var tilbake i startelleveren etter en periode på benken og han gjorde sine saker bra på venstrebacken. Unggutten var godt fornøyd med å være tilbake på laget.

- Det var morsomt å få spille igjen, men var kjedelig at vi ikke vant i dag. Seieren sitter langt inne når jeg spiller tydeligvis.

- Det er flere som mener at du aldri spilte deg ut av laget, hva er dine tanker rundt det?

- Sånn er fotballen, det kom spillere tilbake fra skade som kanskje heller ikke har spilt seg ut. Henning ville nok gjerne ha litt mer rutine og det har jeg ingen problemer med å akseptere, jeg er bare 17 år og har allerede spilt mer enn jeg kunne drømt om før jeg kom hit. Jeg har tiden på meg og på sikt så skal jeg jobbe meg inn som fast på laget.

- Hva synes du om din innsats så langt i sesongen og i dagens kamp?

- Jeg har vel prestert ok, men hatt mer å gå på offensivt. Jeg har nok prioritert det defensive og vært litt forsiktig. I dagens kamp synes jeg det gikk greit. OK kontroll defensivt og etter at jeg fikk spydd opp litt i pausen, så syntes jeg det gikk bedre offensivt også.

- Viktig med poeng i dag?

- Kjempeviktig og veldig mye bedre enn et tap selv om vi selvfølgelig gikk for tre poeng i dag.

Godt med ferie
                  En som gledet seg til ferie, var Kristoffer Tokstad. En uke med avslapning med familie og et egentreningsprogram i hånda skal smake godt nå.

- Merker jo at det har blitt mye nå, men jeg synes det er gøy å få spille og i dag synes jeg at jeg hadde bra ork. Var mye roligere med ballen enn debuten fra start (Fredrikstad hjemme), ikke så mye sommerfugler i magen i dag.

- Hva vil du si om uavgjort i dag?

- Greit nok, sikkert et rettferdig resultat, men det var veldig godt å se scoringen til Edwin. Da synes jeg Aalesund så ferdige ut og vi jaget vinnermålet uten å få det.

- Du var jo en av de som ikke spilte så mye i vinter, det var Ringstad og Bolly som fikk mest oppmerksomhet, men utover i sesongen har du også fått dine sjanser.

- Jeg spilte ikke mye i vinter nei, men alt kan skje i fotball og jeg har hatt en fin utvikling som jeg håper skal fortsette. Har holdt meg skadefri og det er viktig. Jeg tror både jeg og laget vil reise oss etter denne pausen.

Færre utskiftninger
                  Henning Berg var klar på en ting, andre del av sesongen vil det bli langt mindre utskiftninger enn vi har sett så langt i sesongen. Mangel på samhandling har vært til tider påfallende. Foran dagens kamp endret han på tre av plassene fra kampen mot Stabæk, noen på grunn av skader, noen på grunn av prestasjoner.

- Lasse fikk en smell mot Stabæk, så da valgte jeg Stian, mens Karim fikk tillit på høyreback fremfor Vidar. Jon Anders har spilt alle kamper siden han kom tilbake fra skade og var sliten og da Nosa meldte seg klar så var det valget klart. Myklebust har slitt med noe i lysken, så han var uansett uaktuell i dag.

- Din vurdering av dagens kamp.

- Varierende. Vi spiller bra i 1. omgang og med litt mer trøkk i boksen så kunne vi fort ha ledet til pause og da hadde det vært en helt annen kamp. Men vi kommer tilbake og det er sterkt med tanke på de to foregående kampene.

- Du har gitt uttrykk for at det nå skal bli mindre utskiftninger og et mer stabilt lag, hva får deg til å tro at du klarer det?

- Først og fremst blir det færre kamper. Nå utover så blir det kamper en gang i uka, vi får tid til å jobbe med det spillet vi skal ha på treningene og forhåpentligvis får vi flere spillere tilbake fra skader. Og med færre kamper, så skal det bli mindre skader med mindre belastninger. Men, det er tett og jevnt mellom mange spillere i stallen, så ferdighetsmessig har vi ikke tapt så mye på utskiftningene, det har mere gått på mangel på samhandling.

- Stian Ringstad tilbake på laget. Denne skribenten har savnet ham og ment at han aldri har spilt seg ut av laget, hva er dine tanker om hans sesong og dagens kamp.

- Dersom vi hadde ment at Stian var den beste venstrebacken i stallen, så hadde han spilt. Når det er sagt så må vi ikke glemme at han er 17 år og har tiden foran seg. Det ble nok stilt urealistiske forhåpninger til Stian før sesongen. Han spilte meget godt i vinter, men det er forskjell på treningskamper og kamper i Tippeligaen med publikum, media og en litt annen guts hos motstanderen. Synes han klarer seg fint i dagens kamp og leverer godkjent.

- En annen unggutt som fikk tillit i dag var Kristoffer Tokstad, din vurdering av hans innsats.

- Jeg synes han løper mye, står på, klarer seg veldig bra og har godt samspill med Karim på høyresiden. Blir nok litt sliten av utover i andre omgang, så derfor valgte vi å bytte ham ut.

Nosa og Kiko på midten var spennende. Begge to har gode ferdigheter, mye tempo i kroppen og gjorde en bra match sammen på midten i dag. Henning var enig.

- De gjorde det bra i dag. Nosa var endelig tilbake på sentral midtbane, en posisjon han er tiltenkt i fremtiden. Når han blir 100% etter skaden sin, så blir han viktig for oss utover i sesongen. Sånn sett passer det bra med en liten ferie nå.

- Hvordan gjør du opp status nå før ferien. Selv om LSK vaker nede i bunnen av tabellen, nyter du stor tillit både innad i klubben og blant supporterne.

- Jeg er veldig glad for støtten fra supporterne, men det er en grunn til at jeg nå har arbeidsro og det er at klubben vet hvor vi var i fjor, hvilke økonomiske rammevilkår vi har. Lista har rett og slett blitt lagt ganske lavt. Vi er ikke fornøyd med poengfangsten så langt, men alle som har sett oss vet at vi har hatt marginer mot oss, spesielt i begynnelsen av sesongen og med litt mer normal uttelling ville vi kanskje ligget midt på tabellen, noe som ville vært mer i samsvar med våre ambisjoner før sesongen. Jeg tror vi vil klatre utover i sesongen og så får vi se hvor vi ender ved sesongslutt.

kfl.no tar også en velfortjent ferie, vi er tilbake etter neste hjemmekamp.

Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

RB: Børsen Lillestrøm SK - Aalesund FK

Lillestrøm – Aalesund 1-1 (0-1)

Åråsen stadion.

Mål: 0-1 (39) Peter Kopteff, 1-1 (66) Edwin Eziyodawe (Karim Essediri).

Gule kort: Stian Ringstad og Nosa Igiebor, LSK. Fredrik Carlsen og Andreas Lindegaard, Aalesund.

Tilskuere: 6.907.

Målsjanser: LSK 5, Aalesund 6.

Cornere: LSK 12, Aalesund 3.

Dagens kanarifugl: Edwin Eziyodawe.

Stadionstemning: 6

Kampkarakter: 4

LSK (4-4-2):

OTTO FREDRIKSON 6
                    LSKs beste i cupfadesen. Bommet totalt på Aalesund første corner, men skovturen fikk ingen konsekvenser. Uheldig, men kan ikke lastes, for Kopteffs scoring. Veldig våken da Stephenson kom gjennom etter pause og fikk hjelp av sine beste venner – stolpene – da målscoreren fyrte løs igjen. Kjemperedning da han fistet Stephensons dupper over.

KARIM ESSEDIRI 5
                    Løp glimrende opp Kopteff da finnen kom alene med Fredrikson etter kvarteret. Ble imidlertid overspilt da Kopteff brukte hånda for å gi gjestene ledelsen. Kom ikke mye med offensivt før han serverte lekkert på Eziyodawes utlikning. Virket som den assisten ga ham selvtillit, for avslutningen av kampen var god fra tunisieren.

HÅVARD NORDVEIT 5
                    Ikke satt på de største prøvene før pause, og klarte seg fint i de duellene han hadde med Aarøy. Ikke nok opp i presset før Aalesunds ledermål. Satt på svært få prøver etter pause. Ble bare balltriller i det oppbyggende spillet, siden Kopteff lå høyt på hans side. Taklet så det luktet svidd ved noen anledninger.

FRODE KIPPE 5
                    Siden Aalesund lot LSK få sette i gang bakfra, ble kapteinen veldig sentral i den oppbyggende spillet. Ikke veldig skapende. Mange voksne dueller med fyrtårnet Aarøy. De kom han godt ut av. Flink til å bryte i forkant. Knapt nok involvert i Aalesunds sjanser.

STIAN RINGSTAD 4
                    Tilbake etter mer enn to måneder på benk og tribune. Virket ganske trygg defensivt og tok heller ikke store sjanser framover på banen den første halvtimen. Fikk en kjempesjanse, men skuddet fra returrommet gikk like utenfor. Tullete gult kort for å sparke bort ballen. Ikke utfordret defensivt etter hvilen. Prøvde seg framover, men kom aldri til innleggsmuligheter.

KRISTOFFER TOKSTAD 5
                    Har tidligere klart seg bra de gangene han har fått sjansen. Stor løpskapasitet og mye involvert i starten. Kom også godt fra nærkampspillet hvor han framsto med autoritet. Falt mer av utover i omgangen, men var aktiv de første minuttene etter pause. Ble ofret da Berg satset offensivt.

KHALED MOUELHI 3
                    Åpnet med flere svake pasninger og var nok også heldig med at Kopteff ikke fikk noe da han ble lagt i bakken farlig nær 16-meterstreken. Hevet seg noe utover i omgangen, men klarte på ingen måte å prege kampen. Trenden fortsatte etter pause. Mye upresist fra tunisieren.

NOSA IGIEBOR 3
                    Føler seg mye bedre etter ankelskaden og fikk også starte i favorittposisjonen. Nonchalant balltap før Carlsens tidlige halvsjanse og også flere tvilsomme involveringer på egen banehalvdel. Mer ballsikker offensivt og kom også til noen avslutninger. Har et stykke igjen til toppformen.

BJØRN HELGE RIISE 3
                    Syk, men spilte sist. Stor sett kun involvert i dødballer den første halvtimen. Litt mer med etter pause, men lyktes langt fra med alt av det han foretok seg. Kan ikke tas på innsatsen, men det var noe mer tafatt over kantspilleren enn det som har vært gjennomgangsmelodien den siste tiden.

ARILD SUNDGOT 4
                    Ny tillit etter svak innsats sist. Flink til å gi spissmakker Eziyodawe mye rom, men hadde også flere upressede pasningsfeil i starten. Led under manglende fart og brukte også vel lang tid med ballen ved enkelte anledninger før pause. Noen fine flikker etter hvilen og også farligere i boksen.

EDWIN EZIYODAWE 6 BB
                    Veldig involvert i åpningsminuttene og kom også til LSKs første sjanse etter fint samspill med Sundgot. Den andre kom kort tid senere, men avslutningen gikk rett utenfor. Virket litt het i de situasjonene. Så ut til å være på vei ut av kampen før han sikkert headet inn Essediris krempasning.

SUM 11 MANN: 49

INNBYTTERE:

OLIVIER OCCEAN 5
                    (33 min. for Tokstad).
                    Positivt innhopp fra canadieren. Kom til en del avslutninger, både i og utenfor boks. Ble for mye feilvendt til å utbytte potensialet til fulle.

SUM 12 MANN: 54

JOHN ANDERS BJØRKØY
                    (1 min. for Mouelhi).

DOMMER

KEN HENRY JOHNSEN 3
                    Valgte å spare det gule til Skiri for munnbruk for så å gi Igiebor kortet for samme forseelse etter AaFKs ledermål. Og nigerianeren hadde helt rett i at Kopteff handset før målet. Pekte heller ikke på straffemerket da Sundgot ville ha hands etter timen. Den avgjørelsen kan forsvares. Ga Ringstad et fortjent gult for sabotasje, men ikke til Aarøy i andre omgang. Ikke konsekvent nok, men veldig fin bruk av fordelsparagrafen trekker opp.

ANALYSEN
                    Et LSK på jakt etter å reise kjerringa gikk rett i angrep og Eziyodawe burde gitt laget ledelsen på en av sine sjanser i åpningsminuttene. Men gjestene virket også farlige de gangene de kom til mot et ikke alltid like godt organisert LSK-forsvar.

Utover i omgangen var LSK det førende laget, men fikk veldig lite ut av sine mange dødballer. Kalddusjen kom da Nordtveit og Essediri ble overspilt fem minutter før pause.

LSK lyktes ikke med å skape det store trykket etter pause heller, og fortvilelsen begynte å spre seg før Essediris lekre servering til Eziyodawes utlikning.

Selv om LSK presset mot slutten, hadde gjestene også muligheter til å avgjøre. Høye baller i boksen da Aarøy ble trukket ned var nok heller ikke den rette resepten.

Ett poeng var mye bedre enn null, men samtidig to for lite for kanarifuglene.

Vurdert av Per Morten Sødal

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

Aftenposten (papir)

Banens beste: Edwin Eziyodawe
                      Var til tider et angrep alene og skapte flere sjanser for hjemmelaget. Burde dog har scoret et mål eller to til.
                      Last edited by RSP; 13.07.2009, 09:20.

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

lsk.no

Bjørn Helge: - For mye nesten

Resultatet sto ikke til prestasjonen for LSK mot Aalesund.

Kommentar

• KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

Diverse saker på lsk.no

Nosa: - Hjem for å puste ut
                          Nigerianeren rett på flyet hjem i dag.

Henning gleder seg til ferien
                          Mer trening og færre kamper vil gjøre LSK godt, tror Henning.

Magnus lyskeskadd
                          Spissen måtte stå over mot Aalesund.

Kiko bet tennene sammen
                          Og nå gleder Mouelhi seg til sol i Tunisia.

Karims beste kamp
                          Essediri var fornøyd med egen innsats, men misfornøyd med resultatet.

Edwin: - Fantastic to score
                          Det var liten tvil om at Edwin Eziyodawe ble dagens mann på Åråsen med fulltrefferen midtveis i den andre omgangen.

Kommentar

• Kanarifugl84
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2007
                            • 2319

lsk.no

JET: 0-2 mot Hammarby
                            13/07/2009
                            (LSK-Hammarby 0-2) LSK-juniorene var klart best i en omgang mot svenske Hammarby, men gikk likevel til pause med 0-2. Etter hvilen maktet de ikke å ta igjen det tapte.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

Østlendingen

Sogndal vurderer å hente Gundersen

Tore Andreas Gundersen er toppscorer i 1. divisjon og naturlig nok et hett navn i norsk fotball om dagen. Nå skal Sogndal være en av flere klubber som er interessert i å sikre seg spissen for høstsesongen.

Jan Morten Frengstad 976 04 610
                              jan.morten.frengstadostlendingen.no

Lørdag skrev Østlendingen at Lillestrøm og Nybergsund er enige om en forlengelse av utlånsavtalen mellom for Tore Andreas Gundersen, men spilleren selv har ennå ikke tatt den endelig avgjørelsen om hvor han ønsker å spille i siste halvdel av 2009-sesongen.
                              Dermed har Sogndal, som nå leder 1. divisjon, vist interesse for toppscoreren og Håvard Flo bekrefter overfor Østlendingen at Gundersen er et navn de vurderer.

Kjenner til interessen
                              - Vi diskuterer mange navn og er alltid interessert i å få gode fotballspillere til Sogndal, sier Flo, som innrømmer at Gundersen er ett av navnene som har vært oppe.
                              - Har det vært konkrete henvendelser til Gundersen eller Lillestrøm fra Sogndal sin side?
                              - Det kan det ha vært, men ikke som jeg vet om, sier en ferierende Flo.
                              Gundersen selv sier også at han vet om interessen fra sogndølene.
                              - Jeg kjenner til den og det er selvfølgelig noe jeg vurderer. Jeg vil ikke bruke ferien på å tenke så mye fotball, men jeg kommer nok til å ta en endelig avgjørelse etter Hønefoss-kampen med Nybergsund den 26. juli, sier Gundersen.

Lillestrøm bestemmer
                              Ifølge Gundersens agent, Tore Pedersen, skal det også være flere klubber som har vist interesse for spissen.
                              - Sogndal er en av flere kommer med en henvendelse. Men de har fått samme svar som alle andre, at det er Lillestrøm som sitter med nøkkelen her og at dette må gå gjennom de, sier Pedersen til Østlendingen.
                              I Lillestrøm er det Torgeir Bjarmann som styrer.
                              - Vi har ikke tatt noen beslutning angående Tore Andreas. Det kan både være aktuelt å ta han tilbake til oss, låne han ut til Nybergsund eller andre, sier han.
                              - For oss er det spillernes utvikling til det beste for Lillestrøm som står i sentrum. Avgjørelse på det vil vi ta sammen med spilleren, legger han til.
                              Bjarmann sier at LSK foreløpig ikke har fått konkrete forespørsler på Gundersen og han bekrefter i tillegg at Lillestrøm og Nybergsund er enige om en ny utlånsavtale for høstsesongen dersom dette er det riktige for spilleren.

Publisert tirsdag 14. juli 2009 kl. 03:00.

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

lsk.no

Nordtveit: - Det er opp til Wenger om jeg blir

Leiesoldat Håvard Nordtveit ønsker gjerne å bli på Åråsen ut året, men det er opp til Arsenal-manager Arsene Wenger.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

lsk.no

LSK-juniorene ute av Jet

(LSK-Fredrikstad 1-2) En god andre omgang kunne reddet spenningen i Jet, men på bakgrunn av en svak første halvdel var det ikke ufortjent at Jet-eventyret fikk en tidlig slutt for LSks juniorgutter.

Kommentar

• hoyt
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 2850

Ruben Gabrielsen og Fredrik Gulbrandsen deltar i landskamper for U17 i Falkenberg Cup disse dager. Lagene Norge skal opp mot er Sverige, Wales og Island. Her er status:

Sverige - Norge 2-2

Mål: 0-1 Ruben Gabrielsen (20.min), 1-1 Josef Baffo (21.min), 2-1 Oskar Lewicki (27.min), 2-2 Ørjan Hopen (40.min)

Opprinnelig skrevet av www.fotball.no
                                    Norge tok ledelsen etter 20 minutter da Ruben Gabrielsen skallet inn et innlegg fra Ørjan Hopen.
                                    Norge (4-3-3): Eirik Holmen Johansen (Joakim Riis Rønnevig 41.min) - Sebastian Troupe, Hugues Wembangomo, Martin Bjørnbak, Ørjan Hopen - Markus Henriksen, Ruben Gabrielsen (Erik Benjaminsen 78.min), Haakon Simonsen Farstadvoll (Kristoffer Lie Løkberg 41.min) - Thomas Drage (Mergrim Hereqi 60.min), Mushaga Bakenga, Emmanuel Nii Ashitey Amarh (Fredrik Gulbrandsen 55.min).

"A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                    - Nosa

Kommentar

• vollafugl
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2006
                                      • 978

I en artikkel i Dagbladet om eliteserielagenes planer for overgangsvinduet siteres Bjarmann på følgende:

"- I utgangspunktet er vi fornøyd med stallen, og vi har ikke planer om å gjøre noen store sprell i dette vinduet..."

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

RB

LSK-spiss tippes som toppscorer

LILLESTRØM:
                                        Og nei, det er ikke i Tippeligaen.

Publisert 16.07.2009 kl 17:26 Oppdatert 16.07.2009 kl 17:29

Ballen har virkelig rullet Tore Andreas Gundersens vei etter at han gikk på lån fra LSK til Nybergsund.

Ved halsvspilt sesong i landets nest øverste divisjon, ligger han – sammen med Hønefoss Lars Lafton – på toppen av toppscorerlisten med 11 fulltreffere.

Nå spår spillselskapet Betsson at de holder seg der, skriver ostlendingen.no.

Og ikke nok med det, Gundersen og Lafton tippes å score over 20 mål denne sesongen.
                                        – Tore Andreas Gundersen er en klassespiss på dette nivået og han kan fort doble antallet scoringer i høstsesongen. Han har virkelig funnet seg tilrette i et spennende Nybergsund, sier oddssetter Bjørn Olav Jacobsen.

Floppet på Åråsen
                                        Gundersen, som aldri fortsatt er LSKs eiendom, rakk aldri å bli noen suksess i den gule drakta.

Etter at han banket inn 14 scoringer for Kongsvinger, gikk han til LSK med håp om å bli toppscorer. I stedet endte det med krangling med tidligere LSK-trener Tom Nordlie.

Heller ikke årets trener Henning Berg hadde tillit til Flisa-gutten, og dermed forsvant han på utlån til Nybergsund.

Der åpnet han målkontoen igjen, og samtidig som målene triller inn i Trysil, melder andre klubber sin interesse.

Nå er det Adeccoligaleder Sogndal som ønsker spissen i sine rekker.
                                        – Vi diskuterer mange navn og er alltid interessert i å få gode fotballspillere til Sogndal, sier Flo, som overfor ostlendingen.no innrømmer at Gundersen er ett av navnene som har vært oppe.

Samtidig hevder avisen at LSK og Nybergsund er enige om en forlengelse av utlånsavtalen mellom klubbene.

Kommentar

• hoyt
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2004
                                          • 2850

GULBRANDSEN MED MÅL FOR NORGE

Tirsdag ble Falkenberg cup åpnet med et sterkt uavgjortresultat mot Sverige. Torsdag fulgte Norge opp med en ny kamp da Wales ble slått 2-1.
                                          Et godt angrep endte opp med et innlegg fra høyrekanten, som Fredrik Gulbrandsen satte fint i mål.
                                          Kampfakta:

Norge - Wales 2-1 (1-1)

Sted: Vinberg, Sverige

Tilskuere: 220

Dommer: Jim Petterson, Sverige

Gule kort: Emmanuel Nii Ashitey Amarh, Norge. Joseph Walsh og Jake Mceneaney, Wales.

Mål: 1-0 Fredrik Gulbrandsen (3.min), 1-1 Daniel Alfei (25.min), 2-1 Mergrim Bereqi (41.min).

Norge (4-4-1-1): Joakim Riis Rønnevig - Hugues Wembangomo, Even Parkstad Johansen (Sebastian Troupe 66.min) , Martin Bjørnbak, Ørjan Hopen (Simen Solbak 39.min) - Thomas Drage, Markus Henriksen, Kristoffer Lie Løkberg (Ruben Gabrielsen 41.min), Emmanuel Nii Ashitey Amarh (Mushaga Bakenga 60.min) - Mergrim Bereqi (Erik Benjaminsen 71.min) - Fredrik Gulbrandsen.

"A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                          - Nosa

Kommentar

Working...