Viking FK - Lillestrøm SK søn. 05.juli kl. 18.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

Opprinnelig skrevet av Kaizer
    Utrolig skuffende.

Jeg går vanligvis ikke før slutt, men gjorde det for første gang i dag, vi gir bort kampen til Viking og vi bør få oss en ny keeper først som sist, Otto holder rett og slett ikke mål.

Ikke Terje Hauge heller for den slags skyld, Fillo faller lettere enn A.Robben likevel får han frispark hver eneste gang, direkte latterlig og jeg forstår godt frustrasjonen til både Riise og Eriksen.
    Gratulerer Kaizer. Jeg er ikke overrasket over at du kommer frem fra skyggene fra Lars Ivars superbe keeperspill. Jeg antar du har ventet på en mulighet til å nok en gang peke på svakt keeperspill fra Otto's side, og nok en gang bommer du på skiva. Otto sto absolutt ikke frem som en keeper i verdensklasse i dag, men han kan heller ikke lastes for at vi slipper inn 4.

Tør jeg håpe på nok en gjenopplivning av Lars Ivar Moldskred-tråden? Jeg foreslår du spør hva gutta i Drammen synes først, før du går så langt.
    Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1289

Opprinnelig skrevet av andersmm
      Pisspreik. Steinar Pedersen er en dårligere spiller enn Nordtveit. Punktum. De som så SPs stoppervikariat i fjor holder nok med meg. Vidar Riseth har värt en bedre spiller enn det Nordtveit er pdd. Det er dog lenge siden Riseth var på det nivået og denne sesongen har han ikke värt bra nok.

Jeg behöver ikke å fortelle hva Nordtveit har bidratt med. Det er du som slenger ut tåpelige påstander om at han er grunnen til at vi slepper inn mange mål. Derfor skal DU få lov til å fortelle hvorfor Nordtveit ikke gjör en god nok jobb og hvordan i huleste helsike SP eller VR kunne gjort jobben bedre. Det er snakk om en spiller som sammen med Kippe og Riise har värt best i LSK i år. Samtidig kan du utdype hvordan du mener at EN forsvarsspiller er årsaken til lekkasje bakover, for sist gang jeg sjekket så skal hele laget samvirke offensivt OG defensivt. Og jeg kan ikke minnes at Nordtveit har gjort veldig mange personlige feil som har fört til baklengs. Värsågod; opplys oss.
      I vinter ble det fokusert hardt på defensiv trygghet og SP of Ringstad var spillere som fremstod trygge og fotballkloke i sitt spill. En uke før seriestart fikk SP fyken til fordel for Nordtveit som gikk rett in på høyreback i seriestarten mot Stabæk. Etter det har ikke forsvarsspillet vårt lignet grisen og Nordtveit har verken vært bedre eller dårligere enn de andre, men han er tross alt den forsvarsspilleren som har flest minutter på banen bak der.
      Jeg avskriver ikke Nordtveit på noen måte, men hans opphold i LSK så langt forsvarer ikke de forandringer som måtte gjøres for at han alltid skal ha plass blant de 11. Hvis han da også skulle glippe etter 1. august så er Nordtveits LSK eventyr en gedigen skuffelse.

Kommentar

• vollafugl
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2006
        • 978

Opprinnelig skrevet av maxpayne
        Gjesp, fortell oss heller hva Nordtveit har bidratt med som klubben ikke har fra før. Kanskje blir Nordtveit bra på sikt men da er han høyst sannsynlig ikke i LSK. Hadde Nordtveit hatt en langtidskontrakt med klubben hadde jeg ikke hatt noe problem med å bruke han slik Henning Berg har gjort, men totalt sett har han ikke levd opp til hva som var forventet av han fram til 1. august. Steinar Pedersen hadde gjort jobben like godt.
        Du er garantert den eneste i landet som mener dette. Alle andre mener at Nordtveit har vært blandt lagets (og eliteseriens?) beste spillere hittil i år. Ressonementene dine bygger åpenbart på en eller annen form for overtro som bare du skjønner noe av.

Kommentar

• maxpayne
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 1289

Opprinnelig skrevet av vollafugl
          Du er garantert den eneste i landet som mener dette. Alle andre mener at Nordtveit har vært blandt lagets (og eliteseriens?) beste spillere hittil i år. Ressonementene dine bygger åpenbart på en eller annen form for overtro som bare du skjønner noe av.
          F... jeg har ikke sagt at han er dårlig men han tilhører Arsenal. Et av verdens beste klubblag og da forventer jeg mer av han enn at han er den forsvarsspilleren i LSK med flest minutter på banen etter 30 baklengs.

Kommentar

• Kristian
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2004
            • 690

Gi meg noe av det du røyker. Det er tydeligvis sterkt. Nordtveit har vært en av de beste for oss i år. Han er trygg, vinner dueller, og har en fantastisk pasningsfot som har sikret mål allerede.

Kommentar

• mrognan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2008
              • 847

Opprinnelig skrevet av McGuffy
              Siden vi aldri taper når jeg lager kamptråden, så regner jeg med at det er greit at jeg fortsetter med det.
              Du har herved mistet denne jobben ;-)
              Morten

Kommentar

• andersmm
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 5764

F... jeg har ikke sagt at han er dårlig men han tilhører Arsenal. Et av verdens beste klubblag og da forventer jeg mer av han enn at han er den forsvarsspilleren i LSK med flest minutter på banen etter 30 baklengs.
                Statistikk er flott det, men det argumentet holder bare ikke mål. Du må klare å fortelle oss hva fyren gjör galt. Du kan da ikke forlange at han egenhendig skal tette igjen bakover. Han har sammen med Kippe värt best i forsvaret og er langt bedre enn alternativene på stopperplass. Nordtveits inntreden er en av mange variabler som skiller oppkjöringen og ligaspillet i år. Det er fullstendig bingolotto å mene at han har skyld i elendigheten. Det finnes masse andre faktorer som skiller oppkjöringskampene med tippeligaspillet.

For å gjöre en sammenligning med vitenskapen, så kan du se det slik:
                En forsker som gjör eksperiment, endrer et variabel av gangen, for bare slik kan han påvise effekten av den endringen. Om han endrer 10 ulike parametre så har han liten mulighet til å påvise eksakt hvilket som forårsaket en endring. På samme måte kan du se oppkjöringen og vårsesongen. En av mange "parameter" som skiller disse delene av sesongen er byttet av Nordtveit og Pedersen, men det finnes en hel masse andre ting som skiller dem. Skader på viktige spillere, höyere nivå på motstanden, alvoret som tellende kamper innebärer og et hav med andre variabler.

I fotballen har man ikke samme mulighet som i vitenskapen, hva angår muligheten til å påvise effekten av en endring og man blir nödt til å analysere i ettertid og pröve å gjöre endringer som gir önsket effekt. Dette innebärer at man må bruke sin kunnskap om faget og analysere kampene for å gjöre en bedömmning av hvilke endringer som förer til vilken effekt. Det er dette du feiler fatalt på. Du trekker ut en av mange variabler som skiller forsesongen og ligaspillet, uten å påvise hvordan dette påvirker oss. Du er nödt til å peke på hva det er i Nordtveits spill som koster oss så mange baklengsmål. Det du har langet ut med her er kun et skudd i blinde.
                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Mynten
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2008
                  • 484

Etter å ha kikket nærmere på kampen er jeg bare helt overbevist om at Essediri bør ha spilt sin siste kamp som back. Både på mål 1 og 3 er det hans mann som scorer etter total markeringssvikt. Sikkert ikke fordi han ikke prøver, men mannen er ikke egnet til å spille back. La han slippe, og skal ha spille så er det høyrekant han kan.

Kommentar

• GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

Essediri får tyn fra Semb som viser en tunisier med hoftefeste på 1-3. Ser helt jævlig ut!

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 3006

Opprinnelig skrevet av Mynten
                      Etter å ha kikket nærmere på kampen er jeg bare helt overbevist om at Essediri bør ha spilt sin siste kamp som back. Både på mål 1 og 3 er det hans mann som scorer etter total markeringssvikt. Sikkert ikke fordi han ikke prøver, men mannen er ikke egnet til å spille back. La han slippe, og skal ha spille så er det høyrekant han kan.
                      Mynten, han prøver faktisk ikke. Og det er det som kjennetegner Essediris spill også: laber innsats, står og ser på, går ikke på harde løp i angrep, gir ikke jernet i forsvar. Gir bort ballen. Løper ikke. Tackler ikke. Lemper for det meste høye pasninger uten å gjøre noe med ballen først. Lite bevegelig.

Jeg mener som RBK her: fyren strekker ikke til på toppnivå, og har sjelden ønsket en spillere mere vekk fra klubben enn nettopp Essediri. Gi han mere tillit nå og snart så spiller vi i Adecco mot Haugesund og Hønefoss. Gi han bort til en Adecco-klubb, Strømmen, Mjøndalen, whatever, og hent tilbake noen som kan gi oss litt blod og svette - dvs full innsats på topp og på backen: hent tilbake Steinar Pedersen fra Godset og ikke minst etterhvert nokså målfarlige Gundersen fra Nybergsund, så har vi forbedret / forsterket stallen betydelig med tanke på høstens kamper.
                      Last edited by Hamburg & Kanari; 05.07.2009, 23:09.
                      LSK Norges beste lag

Kommentar

• McGuffy
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 5102

Opprinnelig skrevet av mrognan
                        Du har herved mistet denne jobben ;-)
                        Jeg glemte å si at det kun gjelder for hjemmekamper..

Kommentar

• OppsalKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2008
                          • 1881

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Essediri får tyn fra Semb som viser en tunisier med hoftefeste på 1-3. Ser helt jævlig ut!

Har nettopp kommet tilbake fra Stavanger. Han Essidiri mister mann-markeringa på 1-0 målet fra hjørnesparket.

Hvorfor i helvete var ikke bakfiren Nordtveit, Riseth, Kippe, Eriksen ???
                          Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• sigurdsen
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 1826

Han er 18 år, en spiller med et utrolig potensiale, og et utrolig talent. Det at du setter han i samme bås som de som spiller fast på arsenals første lag er idiotisk. Han er Arsenal spiller ja, men det betyr ikke at han er like god som Senderos, toure og alle andre midtstopperne til Arsenal. Blir som å si at vi kan forvente like mye av en på juniorlaget vårt som av Kippe f.eks.
                            Personlig ser jeg Nordtveit som en som kan danne stopperpar med Hangeland inne 2 år. Blandt tippeligaens beste stoppere så langt i sesongen

Kommentar

• antikris
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 520

Hvis Berg fortsetter med Essidiri på back, begynner jeg å lure på om han en liten hjerneskade eller noe.

Kommentar

• Bolsen3
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2004
                                • 1061

Hvor mange spillere er det ikke som tilhører Arsenal? Kun en brøkdel av disse talentene som storklubbene soper inn fra øst og vest slår igjennom på øverste nivå. Å forlange noe mer av Nordtveit enn det han faktisk har prestert kun på bakgrunn av at han er under kontrakt med Arsenal er jo helt hårreisende! Personlig synes jeg han har prestert over alle mine forventinger. Dette er jo et prakteksempel på hvordan fakta kan missbrukes. "Han er jo Arsenalspiller, så da må han jo være bedre enn dette". Mer relevant fakta er vel at han er en Arsenalspiller med kun reservelagskamper og 0 Tippeligaminutter før han kom hit...

Kommentar

• GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

Lå og tenkte på Dosso i natt og fikk vondt i magen. Han sliter voldsomt, noe som forsåvidt ikke er uvant kost for nyankomne afrikanere i norsk fotball, men det er ikke engang glimt av teknikk og pasningskvalitet i spillet hans. Nok en midtbanespiller som har sin force defensivt hos oss. Redd det vil ta veldig lang tid før han finner seg til rette, hvis han rett og slett ikke bare er for dårlig. Både Edwin og Nosa virker å være langt lengre fremme i utviklinga si som spiller.

Kommentar

• OppsalKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2008
                                    • 1881

Lå og tenkte på Dosso i natt og fikk vondt i magen. Han sliter voldsomt, noe som forsåvidt ikke er uvant kost for nyankomne afrikanere i norsk fotball, men det er ikke engang glimt av teknikk og pasningskvalitet i spillet hans. Nok en midtbanespiller som har sin force defensivt hos oss. Redd det vil ta veldig lang tid før han finner seg til rette, hvis han rett og slett ikke bare er for dårlig. Både Edwin og Nosa virker å være langt lengre fremme i utviklinga si som spiller.
                                    Er ikke Dosso blitt skadet i tre måneder? Jeg skulle har slitt litt om jeg måtte gå innpå banen i en kamp som var nesten allerede tapt og hadde blitt bedt om å gjøre det umulige.
                                    Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                      Er ikke Dosso blitt skadet i tre måneder? Jeg skulle har slitt litt om jeg måtte gå innpå banen i en kamp som var nesten allerede tapt og hadde blitt bedt om å gjøre det umulige.
                                      Er litt usikker på hva du mener her, men han var vel ute med skade i noen uker, ikke tre måneder. Så har han spilt noen kamper i uvant posisjon før det ulykksalige innhoppet i går. Og jeg etterlyser ikke en trollmann, men en spiller som viser noen av de kvalitetene Berg og LSK selv har proklamert at de nå vil kjøpe inn.

Men for all del, kan hende det bare sitter langt inne.

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 3006

Lå og tenkte på Dosso i natt og fikk vondt i magen.
                                        Talt som en EKTE fan.
                                        LSK Norges beste lag

Kommentar

• Bondern
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Mar 2004
                                          • 150

Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                          Har nettopp kommet tilbake fra Stavanger. Han Essidiri mister mann-markeringa på 1-0 målet fra hjørnesparket.

Hvorfor i helvete var ikke bakfiren Nordtveit, Riseth, Kippe, Eriksen ???
                                          Søgård svikter totalt på 2-0, den ser verre ut.
                                          My cat's breath smells like catfood.
                                          -R.Wiggum

Kommentar

Working...