Defensivt er vi en katastrofe

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Henrik
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2006
    • 2110

    #21
    For meg er det to store problemer.

    Vi får ikke spilt inn en fast backrekke bak, med spillere i sine beste posisjoner. F.eks er Essediri er ingen back, og LKE er ingen venstreback. Disse evige forandringene og rotasjonene av spillere, og tendensen til å fjerne dem fra sine beste posisjoner sørger for at den defensive samhandlingen er mangelfull.

    Den sentrale midtbanen har i veldig mange kamper i år blitt totalt overspilt og rett og slett blitt løpt rundt. Dette skaper store defensive problemer for hele laget. Det er ganske åpenbart for meg at den sentrale midtbanene vi har spilt mye med i det siste, ikke er den beste komposisjonen av den lagdelen som stallen gir mulighet for per dags dato.

    Når i tillegg Otto ikke har utstrålt samme autoritet og sikkerhet som han gjorde i 2007, blir det veldig vanskelig å holde tett bakover.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7092

      #22
      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
      Jeg nevnte også de sentrale midtbanespillerne som selvsagt skal ha sin del av skylda for at Viking kommer ofte framover. Det er likevel ikke til å stikke under en stol at de første to målene til Viking kom på defensiv dødball og hadde i så måte lite med det å gjøre. Nummer tre er en blanding av dårlig følging av løp av Dosso og elendig markering av Essediri.

      Uansett hvor få sjanser vi slipper til, slipper vi inn mål. Vi gjør stort sett grove feil i forsvaret hver jævla kamp, jeg finner dette merkelig da vi tross alt har relativt brukbare forsvarsspillere. Vi er nødt til å ta tak i det defensive asap, det nytter ikke å slippe inn så jævla mange mål.
      Markeringsglippene på dødball er rett og slett utilgivelige på TL-nivå. Bjarnason skal ikke få gå opp helt uhindret fire meter fra vårt mål på 1-0.

      Essediri er ett kasus, men det viktigste, som jeg jo har ment i et år nå, er gjennomgripende tempomangler sentralt i banen. Bjørkøy var grusom i Stavanger og ble totalt avslørt på manglende aksjonsradius, mens den heller ikke lynraske Søgård måtte gjøre halvannen manns jobb - noe han aldri hadde forutsetninger for å klare.

      Med en sentral midtbane bestående av Nosa og for eksempel Kiko mener jeg at vi bør være godt forspent i denne lagdelen tempomessig. Og da tror jeg vi også vil se at sikkerheten i den bakre fireren blir mye bedre.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        #23
        Opprinnelig skrevet av trigz
        Markeringsglippene på dødball er rett og slett utilgivelige på TL-nivå. Bjarnason skal ikke få gå opp helt uhindret fire meter fra vårt mål på 1-0.
        Bjarnason dytter Karim unna med stive armer. Derfor går han opp alene. Om det var noen som ikke gjorde jobben på 1-0 var det mannen i sort.

        Karim var ikke god i Stavanger, men han kan ikke lastes for 1-0.
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13277

          #24
          Karim er nok ikke noen duellspiller. Tviler sterkt på om Bjarnasson ville skubbet Pedersen, Riseth eller Johnsen like lett unna, stive armer eller ei.
          Last edited by reka; 07.07.2009, 09:54.

          Kommentar

          • OppsalKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2008
            • 1881

            #25
            Opprinnelig skrevet av superbøffel
            Bjarnason dytter Karim unna med stive armer. Derfor går han opp alene. Om det var noen som ikke gjorde jobben på 1-0 var det mannen i sort.

            Karim var ikke god i Stavanger, men han kan ikke lastes for 1-0.
            Om han spilte på høyresiden av midtbanen så regner jeg med han måtte tåle en del stive armer gjennom en kamp.

            Derfor kan han lastes for 1-0. Og det tredje målet i tillegg.
            Nå bosatt på Rasta !!!!!

            Alltid Celtic og LSK

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              #26
              Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
              Om han spilte på høyresiden av midtbanen så regner jeg med han måtte tåle en del stive armer gjennom en kamp.

              Derfor kan han lastes for 1-0. Og det tredje målet i tillegg.
              Nå er du på viddene. Greit at Karim ikke spilte en stor match, men det får være måte på heksejakt. At han "burde tålt" å bli dytta unna er sludder og vås. Det blir som å argumentere for at Håvard bude vunnet hodeduellen mot Hulsker fordi han sikkert har fått en albue før, han spiller jo til daglig i England.

              Ut i fra din argumentasjon skal våre spillere forhindre baklengsmål på tross av dytting, felling ag albuer, noe som er totalt kunnskapsløst å kreve.
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7092

                #27
                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                At han "burde tålt" å bli dytta unna er sludder og vås. Det blir som å argumentere for at Håvard bude vunnet hodeduellen mot Hulsker fordi han sikkert har fått en albue før, han spiller jo til daglig i England.
                Nei, de to situasjonene kan ikke sammenliknes. Det dyttes og skubbes på enhver corner. Essediri kunne vært bedre forberedt i situasjonen og klart å stå imot dytten.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Kaizer
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Nov 2006
                  • 139

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Loddet
                  Hadde Otto mulighet til å redde den første headinga? Nei
                  Hvem var skyld i at de fikk corner i utgangspunktet?
                  "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                  Kommentar

                  • Leif A
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 3962

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Kaizer
                    Hvem var skyld i at de fikk corner i utgangspunktet?
                    Men herregud'a mann! Hvem er det du har lært argumentasjonsteknikk av? Erasmus Montanus?
                    I følge logikken din, så kan du vel strengt tatt gi Lenin skylda, siden Finland oppnådde selvstendighet i etterkant av den russiske revolusjonen.
                    Knurr...

                    Kommentar

                    • Kaizer
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Nov 2006
                      • 139

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                      Men herregud'a mann! Hvem er det du har lært argumentasjonsteknikk av? Erasmus Montanus?
                      I følge logikken din, så kan du vel strengt tatt gi Lenin skylda, siden Finland oppnådde selvstendighet i etterkant av den russiske revolusjonen.
                      Det var en latterlig inngripen av Fredrikson, han holdt på å slå ballen i eget mål, en ball han enkelt burde plukket ned og hvor han ikke hadde en eneste Viking spiller bak seg, han hadde ikke oversikt eller kontroll på situasjon i det hele tatt.

                      Så nei, jeg tror ikke det er samme argumentasjonen.
                      "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                      Kommentar

                      • Leif A
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 3962

                        #31
                        Det er vel egentlig meningsløst å forsøke å argumentere imot deg og ditt korstog mot Otto, men allikevel:

                        Argumentet du bruker skulle tilsi at enhver corner imot LSK er ensbetydende med baklengsmål. Annen grunn til å klare å skyve skylda over på Otto finnes det ikke.

                        Det blir som å hevde at Mor Lille er en sten fordi hun ikke kan fly.
                        Knurr...

                        Kommentar

                        • OppsalKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2008
                          • 1881

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                          Det er vel egentlig meningsløst å forsøke å argumentere imot deg og ditt korstog mot Otto, men allikevel:

                          Argumentet du bruker skulle tilsi at enhver corner imot LSK er ensbetydende med baklengsmål. Annen grunn til å klare å skyve skylda over på Otto finnes det ikke.

                          Det blir som å hevde at Mor Lille er en sten fordi hun ikke kan fly.
                          Otto Frederiksen er en shotstopper, og veldig bra på det. Akkurat som Andre Hansen.

                          Problemet er det finnes to typer av "keeper". De som står på streken (Victor Valdes, Iker Casillas, bl.a.) og de som kom for ballen i feltet uansett hva skjer (Petr Cech, Edwin Van Der Saar,osv).

                          De som foretrekker å sta på streken er meget avhengige av å ha en bakfire (særlig midtstopper) som kan konkurere og vinne luftduellene. Bare Kippe er en garantist for dette i 2009's LSK lag. Som en konsekvens, så kan Otto se ut som en hjelpløs idiot når ballen går forbi ham.
                          Nå bosatt på Rasta !!!!!

                          Alltid Celtic og LSK

                          Kommentar

                          • OppsalKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2008
                            • 1881

                            #33
                            Here is a piece of advice to our centre-halves.

                            When you are playing against smaller, quicker strikers its quite usual to lay a little bit deeper than usual rather than playing a high line. This increases your reaction time and allows you to read the game a split-second longer than you would be accustomed to. In addition to this, its quite important not to let said striker run off your shoulders and create complete chaos throughout the back-fucking-four.

                            If you dont actually heed this piece of advice, said striker will have a complete fucking field day against two central defenders who have great airial prowess, heart and guts but lack a yard of pace.

                            Consequently, we're likely to watch break after break and counter-attack after counter-attack against us and see goal after fucking goal fly into our net.

                            Yours Sincerely,

                            One Fucking Unhappy Camper.
                            Nå bosatt på Rasta !!!!!

                            Alltid Celtic og LSK

                            Kommentar

                            • antikris
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 520

                              #34
                              Defensivt er vi ikke en katastrofe. Vi er en føkkings latterlig katastrofe. Fy faen, kampen mot Stabæk er noe av det værste jeg har sett. Vi har heldige som bare tapte 4-0.

                              Kommentar

                              • mooph
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 1496

                                #35
                                Litt skremmende at det defensive stadig tar nye skritt i feil retning.

                                Jeg er at den oppfatning at treningstiden bør benyttes slik at laget blant annet bedrer samhandling og ansvarsfordeling. Dermed vil prestasjonene under kamp bedres. Hos oss ser ikke trening ut til å ha noen slik effekt, snarere trert imot.

                                Hva dette skyldes kan en jo lure på, men trenere burde vi jo iallefall ha nok av.
                                Fugla mot nye høyder

                                Kommentar

                                • antikris
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2005
                                  • 520

                                  #36
                                  Syns vel 3-0 målet til stabæk viser hvor god samhandling som eksisterer.

                                  Kommentar

                                  • bjarmann
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 2936

                                    #37
                                    Vi har Norges dårligste forsvar, ferdig med det!
                                    I år så tar vi alt

                                    Kommentar

                                    • Hamburg & Kanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 3006

                                      #38
                                      Alle står å ser på, milevis unna det som skjer, der det skjer.

                                      Jeg kan også se på fotball, Riseth. Kan ikke jeg få den fucking lønna di på 3 1/2 mill, så kan du se beundre god fotball på TV istedenfor å stå utpå der å glo. I dag gjør du igjen feil som er latterlige med din rutine og på det her nivået. Skam deg. Selv Kippe står å ser på alle måla i dag. Sidebackene evner ikke stoppe målgivende innlegg, regner vel ikke med at de er farlige? Fucking hell.

                                      Grøss og gru for et forsvarsspill. Takk skal du faen med ha, defensiv-trener Bergdølmo.

                                      Forøvrig er HELE LAGET ræva defensivt. Det begynner på topp med alle spisser (unntatt Myklebust) som komplett driter i å forchecke. Sundgot, Occean & Nigerianerne driver og jogger rundt og sparer krefter til ... hva ? Spissene forchecker ikke, motstanderne får lette oppspill mot en treig midtbane og et vaklende/feilende forsvar.

                                      Det må være en fryd å spille i mot dette LSK-laget. Det ser riktig så artig ut, og spisser som ikke har fått det til før, får det til å løsne riktig når LSK kommer på banen. Fy faen.
                                      LSK Norges beste lag

                                      Kommentar

                                      • Emil B
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2006
                                        • 5921

                                        #39
                                        Kjøp en ny forsvarspiller for de pengene man får ved et evt. salg av Riise. Det de fire bak leverte i går er det verste jeg har sett noen gang. Vi hadde flaks at Hoff er ræva. Kunne fort vært 7-0 etter full tid.

                                        Kommentar

                                        • Kaizer
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Nov 2006
                                          • 139

                                          #40
                                          Viss vi skal bruke Riseth så må vi bruke ham sentralt på midtbanen.

                                          I midtforsvaret er han en rett og slett en vits og jeg skulle likt å vite tallet på mål han har forært motstanderne siden han kom fra RBK i tidenes undercover operasjon.

                                          Oppdraget er snart utført Riseth, forhåpentligvis får du aldri en kamp i forsvaret igjen.
                                          "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                                          Kommentar

                                          Working...