Jesus fucking christ! Bytte inn Bjørkøy tre minutter på overtid når vi jager vinnermålet?! Det gikk over minuttet på det talentløse byttet og frisparket!! Hva faen, Berg??!! Og hvorfor må vi slå langt fra midtbanen istedenfor å spille oss rundt på kantene på slutten der? Det er håpløst mot et lag som AaFK og Årøy, han vant alt. Elendig og nok en kamp som befester oss som bunnlag, dette blir neglebiting til siste slutt. Nå går vi inn i en veldig hard periode.
Lillestrøm SK - Aalesund FK søn. 12. juli kl. 18.00
Collapse
X
-
Nok en gang er det dommerfeil som rævkjører oss, men jeg stiller uansett spørsmålstegn ved alle de lange ballene. AaFK er gode når det blir luftkrig, og da spiller vi rett i henda på dem. Uansett var det viktigste å ikke tap, samt å levere en god spillemessig kamp. Å vise at vi er et bedre lag enn disse tangojævlene var essensielt for selvtilliten, og det gjorde vi. Som sagt tidligere, til det det kjedsommelige, vi rykker ikke ned.
Når Edwin oppdager at han har lagkamerater har vi en av seriens aller beste spisser.
Vi spiller overhodet ikke i nærheten av bra fotball. Når en spiller får ballen så jogger han opp til midtbanen og sender enten en håpløs lang ball videre mot ingenmannsland eller så snur han og spiller den bakover. Vi har ingen spillere med litt snev av en eneste offensiv tanke på midtbanen.
Fortsetter vi med dette spiller her så blir det som i dag, altså ikke 3 poeng. Og når vi ikke klarer å vinne mot Aalesund som er et bunnlag, på hjemmebane, da havner vi der vi skal være, i bunnen av tippeligaen 2009.
Kommentar
-
Det jeg savner aller mest i årets LSK, er noe jeg har savnet nesten hele sesongen. Det er Trøkk og killerinstinkt. Virker som de er fornøyd med hvordan situasjonen er når du ser på spillet. Er virkelig noe man trenger når man er et bunnlag.
Men jeg er faktisk forsiktig optimist etter denne kampen. Viste prov på mange gode ferdigheter og at når vi får til spillet vårt er vi et virkelig farlig lag!
Dommere gidder jeg ikke kommentere lenger, fordi det ville tatt for mye av min verdifulle forumtid!Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.Kommentar
-
Vi er nødt til å få ned ballen og spille oss rundt på kantene, dette er fotball som duger i dag, ikke disse håpløse polerne mot etablert forsvar. Skal vi utnytte kvalitetene til spillere som Edwin og Nosa må ballen spilles mer langs bakken! Kippes server er i all hovedsak håpløse, langt fra å treffe noe gult, slutt med det tullet!
Spill fotball!Kommentar
-
Vi spilte ikke nødvendigvis spesielt bra nei, men det var så bra som alle utskiftningene og den manglende stabiliteten tillater. Samspill er x i ligningen som gir finspill, dermed burde det være lett for alle å se at store prosenter av feilpasningene kommer som en følge av at enkeltspillere ikke er vant til lagkameraters løpsmønstre i kamp. Får vi bare satt en ellever vil alt se mye bedre ut, og med all uflaksen og marginene i mot vi har måttet tåle så langt må det jo snart snu. Jeg krysser i alle fall fingrene, for dette mannskapet er egentlig mer enn godt nok til å forsvare sjetteplasstipset jeg la inn før sesongen. Det betyr ikke at det ikke fortsatt er nødvendig med utskiftninger enten nå eller etter sesongen, men det er et annet tema. Poenget mitt er uansett at vi var bedre enn AaFK, og at det var det aller viktigste etter gymsalfadesen.
Forøvrig enig i at Berg rotet til byttene i dag. Tokstad var i ferd med å komme ordentlig inn i kampen, og det var helt tydelig at luftkrigen var et tapsprosjekt. Dermed var det meningsløst å sette inn Occean. Bytte av Bjørkøy er også tullete, og som mange påpeker mistet vi mye tid på det.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Utrolig bittert med 1 poeng!
+
Ringstad på back
Edwin (trives på Åråsen!)
-
Kiko (110 feilpasninger minst)
At vi ikke har mer ærgjerrighet, hands eller ikke hands, Kopteff skal ikke komme forbi der."A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
- NosaKommentar
-
NEI!!NEI!!NEI!
Mye som kan sies om kampen i dag, og jeg regner med det blir stor uenighet om hvem som var gode og dårlige ute på banen.
Att vi ikke vinner kampen er surt, men att vi ikke klarer å mobilisere noe framover er skremmende. Altså, når det er 10 min igjen så virker det som om spillerne er redde for å presse på for å få ett mål. Det er noe dritt, og jævlig feigt når hjemmepublikumet har betalt dyre dommer for å se LSK vinne. Ser heller LSK tape kampen i forsøk på å vinne den, enn å se LSK ikke tørre å gjøre ett forsøk på vinne kampen. Uavgort er det samme som tap på hjemmebane, det føles i allefall slik.
Lange baller = møkkaballer i LSK-favør.
Men mest av allt så føler jeg att dette lukter det adecco av i lang vei, sorry, vi er ikke bedre.Kommentar
-
1 Rosenborg 17 12 5 0 34 - 12 41 2 Molde 18 11 4 3 34 - 19 37 3 Odd Grenland 18 7 8 3 33 - 24 29 4 Start 18 7 7 4 33 - 28 28 5 Stabæk 18 7 6 5 29 - 19 27 6 Brann 18 7 5 6 28 - 28 26 7 Vålerenga 17 7 4 6 30 - 27 25 8 Viking 18 6 6 6 23 - 24 24 9 Aalesund 18 6 4 8 20 - 28 22 10 Sandefjord 18 5 6 7 24 - 28 21 11 Lillestrøm 18 4 7 7 24 - 31 19 12 Tromsø 16 4 6 6 21 - 25 18 13 Fredrikstad 18 5 3 10 21 - 27 18 14 Strømsgodset 18 4 5 9 17 - 25 17 15 Bodø/Glimt 18 4 5 9 18 - 34 17 16 Lyn 18 1 9 8 16 - 26 12
På sikker plass med 2 poeng ned til godset. Hva tilsier at vi fortjener å rykke ned? Har vi hatt i overkant tur og marginer så langt?"Alltid blodsprengt"!
Fong/Macho
Even NordlienKommentar
-
1 Rosenborg 17 12 5 0 34 - 12 41 2 Molde 18 11 4 3 34 - 19 37 3 Odd Grenland 18 7 8 3 33 - 24 29 4 Start 18 7 7 4 33 - 28 28 5 Stabæk 18 7 6 5 29 - 19 27 6 Brann 18 7 5 6 28 - 28 26 7 Vålerenga 17 7 4 6 30 - 27 25 8 Viking 18 6 6 6 23 - 24 24 9 Aalesund 18 6 4 8 20 - 28 22 10 Sandefjord 18 5 6 7 24 - 28 21 11 Lillestrøm 18 4 7 7 24 - 31 19 12 Tromsø 16 4 6 6 21 - 25 18 13 Fredrikstad 18 5 3 10 21 - 27 18 14 Strømsgodset 18 4 5 9 17 - 25 17 15 Bodø/Glimt 18 4 5 9 18 - 34 17 16 Lyn 18 1 9 8 16 - 26 12
På sikker plass med 2 poeng ned til godset. Hva tilsier at vi fortjener å rykke ned? Har vi hatt i overkant tur og marginer så langt?
Kommentar
-
Skal Berg og LSK få tilskuere tilbake må det tas et endelig oppgjør med langballene, folk er drittlei drillofotballen og når den i tillegg ikke gir resultater er det en rein nedrykksformel. Har ingen illusjoner om at Berg skal forvandle dette laget på rekordtid, men i det minste hinte til en viss endring. Det skjer så altfor sjelden at vi spiller opp bakfra, til og med i kamper som i dag hvor Essediri eier høyresida si i en hel omgang.Kommentar
-
Det er bare å se Molde mot Brann på TV nå, der begge lag utnytter spillerne de har med de individuelle ferdighetene, nå har akkurat Huseklepp putta nok en sinnsyk scoring i en kamp de knapt har vært over midtbanen. Molde har sine afrikanere. Vi sender snøballer i hytt og pine.Kommentar
-
Jesus fucking christ! Bytte inn Bjørkøy tre minutter på overtid når vi jager vinnermålet?! Det gikk over minuttet på det talentløse byttet og frisparket!! Hva faen, Berg??!! Og hvorfor må vi slå langt fra midtbanen istedenfor å spille oss rundt på kantene på slutten der? Det er håpløst mot et lag som AaFK og Årøy, han vant alt. Elendig og nok en kamp som befester oss som bunnlag, dette blir neglebiting til siste slutt. Nå går vi inn i en veldig hard periode.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
En ting som skuffer meg stort i dag er hvor dårlig Riise er i 2. omg. Jobber jo faen meg ikke engang.
En annen ting er at jeg synes Nosa jobber til tider for dårlig hjem. Og ikke minst mister ballen i farlige posisjoner. Kan ikke begynne med hælspark sentralt på midtbanene som skaper overganger for motstanderen. Jeg mener ikke at han ikke skal spille for han er jo en av de to vi har med teknikk og offensive kvaliteter.
Jeg mener helt klart at problemet i dag er at vi har verken Søgård eller Bjørkøy på banen. De løper mye og skaper balanse i laget. De takler bedre og skaper flere ballvinninger enn der Mouheli og Nosa klarer. Greit nok at Bjørkøy har vært under pari de siste kampene men er overbevist det er grunnet et dårlig treningsgrunnlag go hardkjør de siste ukene. Det var Søgård og Bjørkøy som gikk i spissen og begynte å ta trepoengere for LSK med hard jobbing og killerinstinkt.
Tror 4-2-3-1 hadde passa LSK perfekt.
De to sentrale plassene hadde Mouheli, Søgård og Bjørkøy kjempet om.
Kanskje følgende lagopppstilling;
Otto
LKE-Kippe-Nordtveit-Johnsen (Ringstad, Riseth, Lunan)
Bjørkøy/Søgård, Mouheli (Søgård eller Bjørkøy)
Riise-Sundgot-Nosa (Mykle, Essedirri, Tokstad, Bolly)
Edwin (Occean, Guldbransen, Bergman)
Med to dype midtbanespillere er det større muligheter for backene å bli mer offensive og komme rundt på kantene. Noe som passer LKE og M. Johnsen (Ringstad) perfekt.Kommentar
-
Ble vi ikke snytt for en straffe også da? Ved Sundgots avslutning inne i feltet der..Super KanarisKommentar
Kommentar