Lillestrøm SK - Aalesund FK søn. 12. juli kl. 18.00
Collapse
X
-
Med Occean og Sundgot i tillegg til Edwin inne i feltet virket det for første gang som en god løsning å ha Essidiri der. Synd vi ikke kjørte mer på dette. Aafk skjønte alvoret og trakk ned Aarøy som midtstopper.Kommentar
-
Skal Berg og LSK få tilskuere tilbake må det tas et endelig oppgjør med langballene, folk er drittlei drillofotballen og når den i tillegg ikke gir resultater er det en rein nedrykksformel. Har ingen illusjoner om at Berg skal forvandle dette laget på rekordtid, men i det minste hinte til en viss endring. Det skjer så altfor sjelden at vi spiller opp bakfra, til og med i kamper som i dag hvor Essediri eier høyresida si i en hel omgang.
Uansett har jeg tro på HB, men det kommer til å ta laaaang tid før vi er å regne med igjen. Så får vi håpe på at vi unngår nedrykk i mellomtiden, for rykker vi ned er jeg redd det er slutt på sportsklubben slik vi kjenner den.Kommentar
-
Endelig fikk vi se Nosa på sentral midtbane idag. Fine kombinasjoner med Edwin. Dette vil bli bedre med mer spilletid sammen. Håper på et samspill med Sundgot, Nosa, Edwin og Riise sålenge han er her. Etter at OO kom på banen, kom Essidiri virkelig til sin rett på høyrebacken. Selv om jeg helst ser et LSK-lag uten Occean, kan det i noen kamper funke bra hvis vi kommer til mange innlegg.
På minussiden synes jeg Ringstad og Tokstad fikk liten støtte fra lagkameratene. Ringstad fikk veldig sjelden initiativ foran seg. Riise trakk ofte inn og ble markert, mens andre stod stille. I perioder synes jeg Tokstad sjelden ble brukt og når han først ble brukt, fikk han den ikke i noen gode posisjoner. Synes det virket som at gutta bare brukte ham dersom det ikke fantes andre løsninger. Er ikke lett å blomstre for en 17 åring under slike forhold. I tllegg hadde Kiko alt for høy feilprosent idag.
Ellers er jeg litt bekymret om vi mister Nosa i flere kamper, samtidig som Riise og Nordtveit muligens forsvinner. Spesielt Nosa og Riise er jo de spillerne i tillegg til Edwin med individuelle ferdigheter og uforutsigbarhet.Kommentar
-
Synes Berg virker altfor likegyldig til den dårlige offensive samhandlingen som er i laget. Noe er ALVORLIG feil når et svakt AaFK skaper minst like mange sjanser som LSK på hjemmebane, og vårt eneste offensiv-våpen er lange flanker fra Karim Essediri på høyre back.
Når han så sier at man ikke vil bruke spillepausen til å sondere terrenget etter nye spillertyper i det hele tatt, så begynner det å ose stanken av nedrykk. Klubben flørter med nedrykk for andre sesongen på rad. Hvor mye lenger skal LSK spille naiv dritt-fotball, slik LSK gjør i kamp etter kamp, også på hjemmebane?
For info: stallen er IKKE god nok, fordi vi mangler hvertfall en god offensiv midtbanespiller. En kreativ kraft som spiller ballen RASKT fremover, ikke som i dag: treige arbeidsgamper som spiller støttepasninger bakover, bakover, bakover og avslutte med en poleball fra backer opp på spisser som ikke er er spess gode i lufta og taper første og andreballene.
Han kan gjerne ha en skuddfot som av og til treffer målet med harde skudd også. Det er skikkelig mangelvare i dagens stall. Bjørkøy skøyt med skarp i FFK, her skyter han knapt nok fislete lompeskudd. Hvorfor??? Hvor faen ble det av kruttet i støvlene til katta i sekken?
Hallo i luken, Berg: denne klubben trenger en nummer 7. Enda mer enn den trenger defansiv drilling. Og defensib drilling burde du kunne, det trengs virkelig etter denne ferien.
Neste kamp er borte mot 12 mann på Lerkendal.
Marek Sapara står "først i køen" til å forlate RBK. Hvordan var det med det løftet ditt nå som klubben befinner seg i en sportslig motbakke, Tommy Sharif ? :-/ Eller var det bare tomt PR-shitsnakk det der?Last edited by Hamburg & Kanari; 13.07.2009, 00:21.LSK Norges beste lagKommentar
-
Berg: et legg fra dørlinja er 100 ganger mere verdt enn en jævla poleball fra egen banehalvdel. I hvertfall når vi ikke er sterke i lufta og i duellene der oppe, og midtbanen heller ikke er løpssterk.
Forøvrig: LSK-laget er så utrolig ræva ufarlige på corner at vi nesten ikke en gang behøver gå opp å ta de.
God fotball-ferie, er ferie spillerne bure vente til etter sesongslutt med å ta. Klubben er i sportslig krise slik jeg ser det etter bare 4 seire på 18 forsøk. Det er ikke LSK verdig rett og slett.LSK Norges beste lagKommentar
-
Neida, men poenget er vel at vi trenger en slik type spiller. Sårt. En playmaker. En slik type som vi har satt opp statue av foran stadion. En slik spiller som vi fant for small change shit i Slovakia for noen år siden og sendte videre til England. Og klubbens ledelse gidder ikke lete engang, sitter heller på en eller annen terrasse og gomler jordbær og tror at alt er i skjønneste orden nå som man har mulighet for å få EM-kamper, en stall med noen nye typer, det er sommer og solen skinner. Det er det ikke. Klubben står i fare for å rykke ned - og feiler i å levere stor fotball på hjemmebane foran eget publikum slik vi kjenner LSK. Det som gledet MEST i andreomgengen, i tillegg til en treffer fra Edwin, var sola som kom ut. Ikke spillet eller innsatsen til LSK for å vinne kampen 2-1, 3-1 eller 4-1. Det er faen meg til å grine av.Last edited by Hamburg & Kanari; 13.07.2009, 00:25.LSK Norges beste lagKommentar
-
Ganske uenig her.
Vi spiller overhodet ikke i nærheten av bra fotball. Når en spiller får ballen så jogger han opp til midtbanen og sender enten en håpløs lang ball videre mot ingenmannsland eller så snur han og spiller den bakover. Vi har ingen spillere med litt snev av en eneste offensiv tanke på midtbanen.
Fortsetter vi med dette spiller her så blir det som i dag, altså ikke 3 poeng. Og når vi ikke klarer å vinne mot Aalesund som er et bunnlag, på hjemmebane, da havner vi der vi skal være, i bunnen av tippeligaen 2009.
Vi skulle erstatte Koren med Sapara, så gikk det i dass pga en illojal agent og den uendelige pengebingen i nedre nord-Norge, så gav vi bare opp å finne erstatteren, liksom å begynte å kjøpe 5 nye defensive midtbanespillere istedenfor.LSK Norges beste lagKommentar
-
Oh, fishy, fishy, fishy fish!
That went wherever I... did go!Kommentar
-
Kommentar
-
Karim spilte til en 3'er i 1.omgang, men en meget sterk 7'er i 2.omgang. Defensivt er han for svak, dessverre. Elendig plasseringsevne, for svak i duellspillet og dårlige markeringer. Alikevel gir jeg cred i bøtter og spann til Karim etter denne kampen. Fantastiske driv fremover og suverene innlegg. Det er ikke hans feil at han blir plassert på backen, tross alt. Synes han kunne kjørt på enda mer på slutten da det var masse rom på kanten, men mulig han fikk beskjed om å holde igjen tilfelle Aafk fikk kontringsmuligheter. Hvorfor han ikke tok dødballene våre er jo en gåte.
Når det er sagt så er jeg usikker på om han klarer å levere på dette nivået fremover. Jeg har mine tvil. Flytt han hvertfall fremover i banen. Karim er ingen back, det skjønner jo alle.
Når det gjelder matchen generelt så er jeg ikke fornøyd i det hele tatt. Jeg synes ikke spillerne ofrer nok for laget. Hvor er tøffheten i duellspillet? Hvor er det gode gamle killerinstinktet? Aggressiviteten? Man skal jage etter hver ball, ikke jogge og late som at man gjør et forsøk.
Savnet også et taktisk mottrekk av Berg når Rekdal flytta Aarøy ned som stopper. Å poole ballen inn i midten der han lange dusten sto i et kvarter er skandale. Karim skulle vært flytta opp på kant, og spilt med 3 bak når Aafk hadde nada å by på offensivt uansett. Fått bredde i spillet og slått knallharde innlegg fra kant ved Karim, og Riise på motsatt. Da hadde vi trøkka dem enda mer bakover og kanskje hatt større sjanse til å vinne. Såpass risk må man ta på hjemmebane. Det er så skuffende at spillet vårt er totalt planløst.
Det er godt det er en liten pause nå. Får håper vi får flest mulig tilbake fra skade, så vi for første(?) gang i år kan stille vårt aller beste mannskap mot RBK. Rade Prica har karantene forøvrig...................Kommentar
-
Jeg vet det ikke er poenget ditt, men Robert Koren kom ikke fra Slovakia, men Slovenia.Kommentar
-
Sapara har vi ikke sjangs på, LSK er et sportslig tilbakesteg for ham, dessverre. Han vil ut av landet og forsvinner i dette vinduet. Uansett hjelper det ikke å skaffe spillere som ham hvis vi ikke forandrer måten vi spiller fotball på. Spillere som Sapara må involveres, ikke risikere nakkesleng i hver kamp pga. luftskyts over midtbanen. Nosa gjorde mye rart i går, men også mye positivt. Det samme gjelder Kiko. Sammen med Edwin og Essediri var de kreativiteten i går, men alle involveres for lite. Lillebror hadde en dårlig dag på jobben, typisk nok når vi trengte ham aller mest. Jeg mener Nosa/Kiko er verdt å satse på sentralt, de utfyller hverandre bra. Feilprosenten er forholdsvis høy, men den skapende kraften er så mye høyere enn Søgård/Bjørkøy kan tilby. Sistnevnte duo har heller ikke noen mindre feilprosent. Og glem nå Essediri på backen, bruk ferien på å drille ham der han hører hjemme og vurder om han er god nok, ellers bør han finne seg en annen klubb. Han var veldig god i en omgang i går, men Ålesund er tross alt Ålesund.
Dessuten kan det godt hende at det kommer noe nytt, Berg sa det samme som nå i forrige vindu, likevel sto plutselig Nosa der et par uker etter at vinduet hadde stengt. Men det er ikke overveiende sannsynlig at det i så fall vil være en umiddelbar forsterkning.Kommentar
-
Denne kampen ga et tydelilig bilde på hvor mye vi sliter. Til tross for at vi kanskje hadde opp mot 70 prosent ballkontroll i 2. omgang, så skaper vi ikke en eneste stor sjanse utover scoringen. Faktisk produserer Aalesund flere store sjanser enn oss.
Det forteller følgende:
1) Angrepsspillet vårt er alt for ensformig og lett å forsvare seg mot. Vi trenger veldig mye overtak og mange sjanser for å score.
2) Forsvaret er helt uten struktur. Vi slipper til selv dårlige motstandere veldig lett.
Fortsetter denne trenden så rykker vi rett ned.
Jeg savner også innstas og vilje til å ofre seg i duellene. Spesielt var dette veldig synlig på mange av de 12 (!) cornerne vi hadde. Særlig i duellene om andreballen så sto vi og så på mens Aalesund fikk klarert. Til og med spillere som Kippe, Occean og Arild trakk seg og lot mindre robuste spillere hos motstanderen vinne ballen.
Jeg trodde aldri jeg skulle oppleve et LSK-lag som var så dårlig i forsvar og som ikke gadd å gå i dueller foran motstanderens mål.
Dette skuffer meg voldsomt!
Til slutt et spørmål til treneren eller andre som har greie på slikt:
Hvorfor fortsatte man å pumpe høye baller inn i midten da Aarøy ble flyttet ned som ekstra midtstopper?Mvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Det er som du sier Per, vi lar ALLE lag spille seg gode mot oss, forsvaret vårt suger lut. Sitter forsvarsspillet så kommer det andre fremover også, sånn har omtrent alltid fotballen vært. Få orden på forsvarsspillet, PRI EN!Kommentar
-
Til tross for at vi kanskje hadde opp mot 70 prosent ballkontroll i 2. omgang, så skaper vi ikke en eneste stor sjanse utover scoringen. Faktisk produserer Aalesund flere store sjanser enn oss.
Det forteller følgende:
1) Angrepsspillet vårt er alt for ensformig og lett å forsvare seg mot. Vi trenger veldig mye overtak og mange sjanser for å score.Kommentar
-
Heldigvis avverges situasjonen med at Mathisen løper rett inn i Kippe etter veggspill med Aarøy. Et bedre lag hadde scora der.Kommentar
-
En annen ting, fikk Nosa virkelig gult i går? Står at han fikk det for kjeftbruk i noen kampreferat, men bare Ringstad står med gult i all kampstatistikk jeg har sett i etterkant. I så fall er han vel ute mot RBK.Kommentar
-
Mvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
Kommentar