LSKs medisinske apparat, spillernes kostholdsvaner osv

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    Opprinnelig skrevet av *46*
    Behøver Ole Einar Bjørndalen å være fasiten for alt som gjøres i kostholdet?
    Det jeg er mest opptatt av er at de selv tar ansvar for hva de spiser og gjør hva de kan for å stå best mulig rustet til trening/kamp for sin arbeidsgiver LSK. Min kommentar var myntet på det utsagnet om at Fratelli var ordentlig mat.. Det får være opp til hver enkelt å finne ut hva som gjør at de stiller best mulig forberedt til kampen i kveld og alle andre arbeidsdager!

    Kommentar

    • *46*

      Opprinnelig skrevet av Folke
      Det jeg er mest opptatt av er at de selv tar ansvar for hva de spiser og gjør hva de kan for å stå best mulig rustet til trening/kamp for sin arbeidsgiver LSK. Min kommentar var myntet på det utsagnet om at Fratelli var ordentlig mat.. Det får være opp til hver enkelt å finne ut hva som gjør at de stiller best mulig forberedt til kampen i kveld og alle andre arbeidsdager!
      Kanskje det heller burde reist på Ullevålseter og hørt om Pål Anders kunne servert dem havregryn til avskjedsmiddagen?

      (Pål Anders Ullevålseter var forøvrig en pioneer i kosthold i Paris-Dakar den gangen han begynte å kjøre løpet der nede. Alle lo av han der han satt med primusen alene i teltet sitt og lagde næringsrik mat, mens de andre satt i fellesteltet og spiste biff og andre tunge retter).

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13272

        Jeg driter i om det er havregryn eller BIFF, men når spillerne må stå over kamper på grunn av magesjau må det få konsekvenser. Intet toppidrettsmiljø vil finne det akseptabelt at utøverne gang på gang må stå over viktige konkurranser fordi de har pådratt seg matforgiftninger/magetrøbbel. Den slags er lett å unngå. Vi hadde flere episoder for et par år siden som trolig kan ha kostet oss poeng.

        Når det gjelder treninger synes jeg det samme bør gjelde. Om spillerne bruker magen som en unnskyldning for å ta seg treningsfri er vel enda mer alvorlig.

        PS! Jeg tror en del kanarifans ville falt for fristelsen om de arbeidet på en resturant og så flere sentrale vif-spillere bestille mat der. Jeg ville iallefall tatt en liten temperatursjekk på meg selv før jeg begynte på salaten. Håper noen gjennomgår lojaliteten hos de ansatte på Fratelli.

        Kommentar

        • aguado
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 448

          Hallo? Gjør dere selv en tjeneste og google langrenn+mageproblemer. Det niende treffet, rett under noen artikler om Northug og Svindal, handler om nettopp Bjørndalen, mannen som mangle omtaler som et forbilde.

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            Har lagt inn et lignende innlegg før, men gjør det uansett igjen.

            Fastfood har ingenting med toppidrett og gjøre. Jeg driter i om spillerne koser seg med hjemmelagt Pizza/burger/taco eller hva faen de vil hjemme, men hold dere unna gatekjøkken for faen! Burde få lønnstrekk hvis magesjau grunnet kebab var grunnen til sykdom!
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              Opprinnelig skrevet av jalapenos
              Hallo? Gjør dere selv en tjeneste og google langrenn+mageproblemer. Det niende treffet, rett under noen artikler om Northug og Svindal, handler om nettopp Bjørndalen, mannen som mangle omtaler som et forbilde.
              Verdens mest profesjonelle idrettsutøver hadde infeksjon i magen, en gang i 2005.. Den lukta det svidd av :-)

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3499

                Opprinnelig skrevet av Folke
                Verdens mest profesjonelle idrettsutøver hadde infeksjon i magen, en gang i 2005.. Den lukta det svidd av :-)
                Og det var jo etter dette at han tok lærdom, ved å si "we have really good cock with us". Tror nok uansett at fotballspillere har en del å lære av utholdenhetsutøverne når det kommer til kosthold. Det laget som først tar dette alvorlig blant samtlige spillere vil få en stor konkurransefordel.

                Kommentar

                • Gjest

                  Litt pussig at Nosa ikke tåler maten i Lillestrøm...

                  når han sannsynligvis er oppfostra på eksotiske småretter som flamingoegg, elefantburger og gnu..

                  Kommentar

                  • xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

                    Det er mange som vet mye her...
                    Kan noen som har god kjennskap til Nosa sin helse her komme med håndfaste bevis på at mageproblemene hans skyldes dårlig gatekjøkkenmat?
                    Kan det tenkes at han enten har en form for virussykdom? En kronisk lidelse? Sliter kroppen hans med å venne seg til norsk bakteriekultur?
                    JEg synes det er rart for jeg har spist gatekjøkkenmat i 20 år uten å bli dårlig en eneste gang.
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                    Kommentar

                    • rælingen kanaris
                      Kaptein Reketråler
                      Myklebust Light
                      • Jul 2005
                      • 1445

                      Har jo sett både Nosa, Ujah, og ikke minst Esset mange ganger sittende på saf-saf, men har bare sett dem sitte der å prate med eiern, aldri sett de med en Kebab i hånda...
                      Custodes
                      I med og motgang

                      Kommentar

                      • *46*

                        Opprinnelig skrevet av xeR
                        JEg synes det er rart for jeg har spist gatekjøkkenmat i 20 år uten å bli dårlig en eneste gang.
                        Ble faktisk slått ut to ganger av Burger King på kun en mnd... Når jeg jobba i Oslo i starten av 20 åra.

                        Kommentar

                        • Leif A
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 3962

                          Opprinnelig skrevet av *46*
                          Ble faktisk slått ut to ganger av Burger King på kun en mnd... Når jeg jobba i Oslo i starten av 20 åra.
                          Dengang da, hver gang når...
                          Knurr...

                          Kommentar

                          • okb
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 2377

                            Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                            Har jo sett både Nosa, Ujah, og ikke minst Esset mange ganger sittende på saf-saf, men har bare sett dem sitte der å prate med eiern, aldri sett de med en Kebab i hånda...
                            Bare for å oppklare denne. Nosa, Anthony og Karim er kompiser med Saf Saf-eieren. De er ofte innom for å prate med han uten at de nødvendigvis spiser.
                            Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                            Kommentar

                            • Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

                              Dårlig gjort å ødelegge folks konspirasjonsteorier med å komme med fakta
                              Knurr...

                              Kommentar

                              • Martin Olsen
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Jan 2007
                                • 186

                                Synes det er ganske ufint å komme med beskyldninger på Resturanter og folk som arbeider der.
                                Bedre å komme innom Åråsen og høre hva som virkelig feiler han istedenfor komme med Svada!!

                                Kommentar

                                • BennyLem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2902

                                  Opprinnelig skrevet av okb
                                  Bare for å oppklare denne. Nosa, Anthony og Karim er kompiser med Saf Saf-eieren. De er ofte innom for å prate med han uten at de nødvendigvis spiser.
                                  Da er det bare å spinne videre. Spørsmål:
                                  1. Hva er ofte? Daglig?
                                  2. Hvorfor er de "kompiser"? Fordi de er litt for gode kunder?
                                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                  Kommentar

                                  • norskpoker
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2007
                                    • 399

                                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                    Da er det bare å spinne videre. Spørsmål:
                                    1. Hva er ofte? Daglig?
                                    2. Hvorfor er de "kompiser"? Fordi de er litt for gode kunder?
                                    1. Hvor ofte er BennyLem sammen med Lyn-Fans? Daglig?
                                    2. Hvorfor er han sammen med Lyn-fans? Fordi han er Lyn-fan selv?

                                    Kommentar

                                    • BennyLem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2902

                                      Opprinnelig skrevet av norskpoker
                                      1. Hvor ofte er BennyLem sammen med Lyn-Fans? Daglig?
                                      2. Hvorfor er han sammen med Lyn-fans? Fordi han er Lyn-fan selv?
                                      Patetisk. Hvorfor skyte budbringeren?

                                      Benny har gått på Åråsen i 30 år. Min lojalitet er til klubben, ikke til spillere eller trenere.

                                      Nosa hadde en "innsats" 16. mai som virket å være basert på et kosthold bestående av kebab og dispensercola fra gatekjøkken som burde vært stengt av mattilsynet.
                                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                      Kommentar

                                      • Ballen
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • May 2004
                                        • 227

                                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                        Da er det bare å spinne videre. Spørsmål:
                                        1. Hva er ofte? Daglig?
                                        2. Hvorfor er de "kompiser"? Fordi de er litt for gode kunder?
                                        Eieren av Saf-Saf er tunisier, så der har du nok grunnen til at han og Karim er kompiser iallfall...

                                        Kommentar

                                        • xeR
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 11206

                                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                          Da er det bare å spinne videre. Spørsmål:
                                          1. Hva er ofte? Daglig?
                                          2. Hvorfor er de "kompiser"? Fordi de er litt for gode kunder?
                                          Hvor paranoid er du?

                                          Nosa og Ujah er unge utlendinger. Vær glad de har venner og trives sosialt i byen sin.
                                          De har sikkert blitt introdusert via Karim som er tunisier, slik som bestyreren på saf saf.
                                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                          Kommentar

                                          Working...