Rosenborg BK - Lillestrøm SK søndag 26. juli kl. 20.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Udyret
    Medlem
    Hoffnarr
    • Oct 2008
    • 47

    #61
    Betting

    Noen som vet om det går an å sette penger på at Roy Helge dømmer straffe til RBK på søndag?

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      #62
      Ringstad - Bolly på venstre kan jo bli morsomt, men jeg skulle gjerne sett Eriksen klar på høyre. Mer tro på Eriksen - Tokstad, enn jeg har på Essediri - Tokstad.

      Kommentar

      • Fridtjof
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2005
        • 2120

        #63
        Som Lars skrev i treningstråden så var ikke Johnsen tilstede på trenings i dag. Eriksen så sin side lå halvannen time på sidelinja og tok sit-ups og push-ups.

        Svært lite tyder på at noen av dem spiller i morgen, for å si det sånn. Sannsynligheten for at begge starter er omtrent jevngod med Mulla Krekars kandidatur på FrPs Stortingsliste for 2013-valget...
        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

        Kommentar

        • erlando
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 858

          #64
          Ringstad - Bolly ser jeg på som en defensiv katastrofe. Ringstad er brukbar, men vil få nada hjelp av Bolly og vil farlig fort ende opp med å være 1 mot 2 store deler av kampen.

          Offensivt er jeg også redd både Bolly og tildels Tokstad vil "gjemme seg bort" og at vi derfor ender opp med ingen reell bredde i spillet og langballer uten adresse som de to på topp må jage.
          Ja til pause i pausen!

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            #65
            Opprinnelig skrevet av erlando
            Ringstad - Bolly ser jeg på som en defensiv katastrofe. Ringstad er brukbar, men vil få nada hjelp av Bolly og vil farlig fort ende opp med å være 1 mot 2 store deler av kampen.

            Offensivt er jeg også redd både Bolly og tildels Tokstad vil "gjemme seg bort" og at vi derfor ender opp med ingen reell bredde i spillet og langballer uten adresse som de to på topp må jage.
            ikke veldig enig i spådommen om Bolly. defensivt har han jobbet bra de gangene han har fått sjansen.
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • bjarmann
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 2939

              #66
              faen nå ga baku meg et håp om poeng på lerkendal! blir jeg skuffa igjen
              I år så tar vi alt

              Kommentar

              • dollyholly
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2007
                • 965

                #67
                Var egentlig positiv til denne kampen. RBK, slitne etter kampen på torsdag og viktige spillere ute, men når jeg ser det laget som er aktuelt må jeg si at all optimisme er borte.

                Dette laget holder ikke mål, spesielt kantene er svake. Beklager at jeg er så negativ, men tror faktisk dette laget skulle ha slitt i 2.divisjon.

                Håper jeg tar grundig feil, men tror det blir slakt på søndag.

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av dollyholly
                  Dette laget holder ikke mål, spesielt kantene er svake. Beklager at jeg er så negativ, men tror faktisk dette laget skulle ha slitt i 2.divisjon.

                  Håper jeg tar grundig feil, men tror det blir slakt på søndag.
                  Karabakh ville også ha slitt i 2. divisjon. Jo dårligere lag vi stiller med på søndag, desto lettere vil RBK ta på kampen. Jeg forventer seier etter solid defensivt spill og litt Edwin-magi.

                  Kommentar

                  • Emil B
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 5921

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av RSP


                    LSKs gult korttabbe

                    ÅRÅSEN:
                    Nosa Igiebor har blitt drillet i LSK sin startoppstilling hele uka, men på grunn av tre gule kort må han stå over mot Rosenborg.

                    PER KRISTIAN TORVIK
                    Publisert 24.07.2009 kl 14:28 Oppdatert 24.07.2009 kl 14:42

                    Midt i formasjonstreningen i formiddag ga LSK-trener Henning Berg beskjed til Nosa Igiebor om at han må stå over for tre gule kort mot Rosenborg søndag.
                    Han fikk sitt tredje mot Aalesund før ferien – og har gult kort mot Start og Lyn fra tidligere.
                    – Det er uheldig at jeg fikk vite at vi har ført opp ett av de gule kortene på en annen spiller, etter at Nosa er blitt brukt i formasjonstreningen. Men det er sånt som skjer, sier Henning Berg.

                    – Spesielt
                    På gult kortstatistikken i LSK har en krysset av for Khaled Mouelhi istedenfor Nosa.
                    Paradoksalt nok blir han satt inn sentralt på midtbanen, mens Mathis Bolly ser ut til å ta en plass på kanten.
                    Nosa Igiebor har fått gult kort for filming mot Start og for å ha pekt på storskjermen til dommeren for en situasjon han var uenig med dommeren i.
                    – Regler er regler. Men det er jo litt spesielt at han får gult kort for dette med storskjermen, mens situasjoner der spillere blir meid ned får passere. Han visste ikke om at den regelen fantes en gang, sier Henning Berg.
                    Å opplyse om det mener Norges Fotballforbund er klubbens ansvar.
                    Selv er Nosa lei seg for det inntrufne.
                    – Nå vet jeg i alle fall at jeg ikke skal peke mot storskjermen til dommeren en gang til, sier han litt oppgitt det som er skjedd.

                    http://www.rb.no/lsk-magasinet/article4479041.ece
                    Hvordan er det mulig og ikke klare å holde orden på hvem som har fått kort?? Latterlig dårlig av LSK.

                    Kommentar

                    • Jan Banan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2004
                      • 809

                      #70
                      Er stygt redd for at vi får skikkelig grisebank (nær sagt som vanlig på Lerkendal). Poeng kan vi uansett bare glemme.
                      - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                      Stuart Baxter har forstått det.

                      Kommentar

                      • Dole
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2004
                        • 1602

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                        Karabakh ville også ha slitt i 2. divisjon..
                        Neppe. Tror vi må stikke fingeren i jorda og innse at norsk fotball er katastrofalt dårlig. Det er en gjeng overbetalte middelmådigheter som løper rundt på banene her i landet. Det er ikke uten grunn at det knapt eksporteres norske spillere til utlandet, og at landslaget er på sitt dårligste nivå på 30 år.

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13277

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                          Er stygt redd for at vi får skikkelig grisebank (nær sagt som vanlig på Lerkendal). Poeng kan vi uansett bare glemme.
                          Tullball. Dette korthuset av et LSK lag stabler seg på beina med jevne mellomrom og leverer til bestått. Vi har en fair sjanse på poeng om vi unngår et av de jevnlige nervøse sammenbruddene som vi åpenbart ikke er villige til å hente inn profesjonell hjelp for å bli kvitt. Tror som Torolf på litt Edwin-magi. Hamrén er vant til at afrikanere ikke møter opp, og om de i motsatt fall stiller så bidrar de iallefall ikke på banen. Edwin løper på alt og kommer til å skremme krøllene av den altfor oppskrytte ernæringsfysiologen.

                          Dessuten - om vi taper reiser alle hjem i godt humør, og selv den mest innbitte kanarifan vil fortsatt le av at RBK røyk ut mot 11 sauegjetere i et bombekrater i kaukasus. Om vi derimot skulle påføre polelaget et poengtap regner jeg med at sivilforsvaret må mobilisere i Trønderlag.
                          Vi har alt å vinne og ingenting å tape. Dette blir en fest uansett, og hver straffe imot vil bli møtt med en hånlig, ironisk latter.
                          Last edited by reka; 24.07.2009, 19:52.

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            #73
                            Med Rade ute regner jeg med at sjansene for poeng er betydlig styrket..

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              #74
                              Berg drømmer om å holde nullen:

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                #75
                                Har Berg brukt ferien på å finne aggresiviteten i LSK-spillerne så har man kommet langt. I manglene på individuelle ferdigheter og evnen til å holde ballen i laget i pressituasjoner er dette alt vi har. Med Prica ute kan det bli mer spill på fot fra RBK og da gjelder det å henge med. Sånn sett kan det ha vært en ulempe for oss at Prica er ute, et RBK med mindre selvtillit kunne fort fortsatt holdt seg til langballene med ham på banen.

                                Absolutt null forventninger, poeng virker utopisk. Faktisk tviler jeg på at større undere har skjedd hvis vi får med oss noe som helst derfra. OK, kanskje ikke, men....

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  #76
                                  Ekstra morsomt om vi skulle vinne er jo at rbk-forumet mm. har blitt oversvømmet av "klubbfotballen i norge er for dårlig"-innlegg. Det er mao ikke RBk som suger lut. Nokså ironisk, ettersom både Tromsø og Stabæk tok seg relativt enkelt videre mot tøffere motstand. Ville vært hyggelig å ødelegge noen illusjoner for "Å følge et fotballag er noen ganger en belastning"-gjengen i nedre nordnorge og diverse institusjoner rundt omkring i resten av norge. Er alltid ekstra deilig å vinne mot RBK nettopp fordi man vet at den store andelen med hjernedøde medgangssupportere får det ekstra ille.

                                  Kommentar

                                  • WAK
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2006
                                    • 967

                                    #77
                                    Starter vi med laget som er "antatt lag" på RBK-siden så tror jeg absolut vi har en sjanse til å få med poeng.

                                    Otto

                                    Nordtveit-Riseth-Kippe-LKE

                                    Bjørkøy-Søgård-Mouhelhi-Mykle

                                    Sundgot-Edwin

                                    Men det er vel flere av disse spillerne som ikke er klare.

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      #78
                                      Er det mulig? RBKs videoanalytiker og RBK.no klarer i samarbeid å anta en lagoppstilling med feil spiller på 7 (!) plasser i forhold til laget som er brukt på formasjonstreningene. Det hadde tatt dem ca. 14 sekunder å finne laget på Norges beste supporterforum. Håper resten av gjengen der oppe er like uvitende.

                                      Når det er sagt, hadde det vært gledelig om de hadde rett, for vi kunne virkelig ha trengt spillere som Eriksen og Myklebust der oppe.

                                      Kommentar

                                      • sparwasser
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3185

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av WAK
                                        Starter vi med laget som er "antatt lag" på RBK-siden så tror jeg absolut vi har en sjanse til å få med poeng.

                                        Otto

                                        Nordtveit-Riseth-Kippe-LKE

                                        Bjørkøy-Søgård-Mouhelhi-Mykle

                                        Sundgot-Edwin

                                        .
                                        Antatt lagoppstilling i følge RB (søndag):

                                        Fredrikson

                                        Essediri - Nordtveit - Kippe - Ringstad

                                        Tokstad - Bjørkøy - Mouelhi - Bolly

                                        Occean - Eziyodawe

                                        Kommentar

                                        • WAK
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2006
                                          • 967

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av sparwasser
                                          Antatt lagoppstilling i følge RB (søndag):

                                          Fredrikson

                                          Essediri - Nordtveit - Kippe - Ringstad

                                          Tokstad - Bjørkøy - Mouelhi - Bolly

                                          Occean - Eziyodawe
                                          Hvis vi starter med Essediri, Tokstad og Bollly vil at bedre enn et 3 måls tap være en bragd.

                                          Jeg er ingen fan av Riseth men jeg ville heller at Riseth inn i midten, Nordtveit ut på back og Essediri opp på kant.

                                          Fordi;

                                          1. Essediri er ingen back, han tørr ikke takle og gå i dueller. Må vi først bruke han er det kantspiller han er. Innleggene hans er faktisk bra.

                                          2. Rade Prica spiller ikke i dag så jeg tror kantene til RBK blir det vi først og fremst må stoppe i dag. Da er det greit å ha Nordtveit på back. Iversen er den vi må passe opp for i midten og det håper og tror jeg Kippe og Riseth kan klare.

                                          Bolly bør heller ikke starte i dag. Han har bevist gang på gang at han ikke er moden for tippeliga. Ihvertfall ikke starte. Han er alt for dårlig deffensivt og følger ikke mannen sin hjem. Med RBK sine offensive backer tror jeg det kan bli et stort problem. Gabrielsen spiller ofte kant på landslaget så tror han er et mye bedre alternativ. Guldbransen spilte kant tidligere og synes han har overbevist mer enn Bolly i sine innhopp for a-laget. Eneste som taler for Bolly er hvis backene til RBK er for offensive så kan det bli rom for Bollys fart.

                                          Kommentar

                                          Working...