Rosenborg BK - Lillestrøm SK søndag 26. juli kl. 20.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bjarmann
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 2939

    Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
    Wikipedia: Roy helge Olsen er en norsk fotballdommer FRA TRONDHEIM.



    NFF: kan vi saa faa en dommer fra Romerike neste gang RBK kommer til Lilleström ? En som skruppellöst og uten betenkningstid gir oss shittbillige, latterlige straffer i kamp etter kamp hver gang de kommer - Vil ikke det vaere FAIR PLAY i beste NFF-stil???
    Jeg vil se Arild Myklebust dømme LSK-RBK på Åråsen, det blir like partisk som igår
    I år så tar vi alt

    Kommentar

    • mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

      Du verden som folk har imot denne dommeren her inne...

      Mannen gjorde ikke noe annet enn å drite seg ut, som dommere gjør flere ganger i hver kamp, se bare på offside håndtering og "tvilen skal komme angriper til gode". Vi har sett langt værre feilvurderinger på Lærkendal før. Kippe og Occean er dommerenes favorittobjekter for feildømming, muligens grunnet keitete bevegelsesmønster kombinert med tankfysikk.

      Jeg er enig i at dommeres ufeilbarlige holdning etter kamp kan provosere noen og enhver. Det blir imidlertid litt drøyt å påstå partisk dømming kampen sett under ett, tross enkelte feilvurderinger var det ikke ille. Imidlertid er jeg enig i at NFF bør unngå og sette opp dommere som kommer fra samme område som et av lagene fordi dette underbevisst kan påvirke avgjørelsen i tvilstilfeller.

      Vi ble løpt i senk i går og når 10 mann pakkes i forsvar rundt egen 16 blir det ganske vanskelig å få til noe offensivt. Det blir ofte litt for langt frem, for få av spillera gidder å ta turen.
      Vi trenger sårt flere samtidige løp på midtbanen vel så mye som en kreativ pasningslegger. Alternatnativene er for få pga manglende initiativ uten ball i midtbaneleddet, oppspill til spissene hver gang blir litt for enkelt.

      Bartene vant fortjent selv om det avgjørelsen falt på en irriterende måte.
      Fugla mot nye høyder

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Jeg ser at Berg var fornøyd med samhandlinga i går og jeg merker at jeg blir rimelig provosert her jeg sitter. Ikke bare at vi knapt hadde ballen, men de mange svake klareringene det siktes til kan vel nettopp forklares ved mangelen på samhandling, eller hva Berg? LSK'ere som oppfører seg som om de ikke vil ha ballen, ikke klarer å følge Bergs intensjoner, eller som rett og slett ikke evner å slå en vettug pasning uansett avstand. Jeg veit ikke hvor mange ganger i går vi pådro oss kontringer imot etter reint slurv og feilpass. De få gangene vi klarte å holde litt på ballen så stoppet det til slutt bare opp i all sin planløshet. Samhandling, Berg?! Noe så elementært som samtidige bevegelser virker å være fullstendig fraværende i LSK. Hvordan kneble de gule? Press høyt og tving Kippe til å bli den som må slå langt. Så enkelt, så effektivt! Nå har laget ditt ballen så mye at sjansen for seier har økt betraktelig.

        Og samhandlingen defensivt var heller ikke mye å skryte av, backfireren rygga like mye som vanlig akkurat som det i store perioder var helt hvitt i området foran vår sekstenmeter. Dette var virkelig en kamp der man absolutt ikke skal se på resultatet og prate om hvor lenge man holdt uavgjort, da gjør LSK seg selv en gedigen bjørnetjeneste! Vi ble rundspilt og nok en gang ettertrykkelig fortalt hvor langt opp det er til de beste lagene i landet. Fem år kan bli knapp tid å rette opp denne skuta på, Berg. Å gå ut på klubbens offisielle sider med ting som dette gjør mer skade enn gang - fordi det så åpenlyst er pisspreik!

        Til slutt var det jo litt gledelig å lese papirutgaven av VG i dag og se Dæhlis positive(!) omtale av LSKs nye satsing.

        Kommentar

        • OppsalKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2008
          • 1881

          Opprinnelig skrevet av mooph
          Du verden som folk har imot denne dommeren her inne...

          Mannen gjorde ikke noe annet enn å drite seg ut, som dommere gjør flere ganger i hver kamp, se bare på offside håndtering og "tvilen skal komme angriper til gode". Vi har sett langt værre feilvurderinger på Lærkendal før. Kippe og Occean er dommerenes favorittobjekter for feildømming, muligens grunnet keitete bevegelsesmønster kombinert med tankfysikk.

          Jeg er enig i at dommeres ufeilbarlige holdning etter kamp kan provosere noen og enhver. Det blir imidlertid litt drøyt å påstå partisk dømming kampen sett under ett, tross enkelte feilvurderinger var det ikke ille. Imidlertid er jeg enig i at NFF bør unngå og sette opp dommere som kommer fra samme område som et av lagene fordi dette underbevisst kan påvirke avgjørelsen i tvilstilfeller.

          Vi ble løpt i senk i går og når 10 mann pakkes i forsvar rundt egen 16 blir det ganske vanskelig å få til noe offensivt. Det blir ofte litt for langt frem, for få av spillera gidder å ta turen.
          Vi trenger sårt flere samtidige løp på midtbanen vel så mye som en kreativ pasningslegger. Alternatnativene er for få pga manglende initiativ uten ball i midtbaneleddet, oppspill til spissene hver gang blir litt for enkelt.

          Bartene vant fortjent selv om det avgjørelsen falt på en irriterende måte.
          De vant fortjent. Det er jeg helt enig i. Men tafatte spiller som står og ser på Lustig putta (etter returen fra Iversen sitt skudd via Frederiksen) var det som irriterte meg mest.
          Nå bosatt på Rasta !!!!!

          Alltid Celtic og LSK

          Kommentar

          • mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

            Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
            Men tafatte spiller som står og ser på Lustig putta (etter returen fra Iversen sitt skudd via Frederiksen) var det som irriterte meg mest.
            1)
            Essediri burde sluppet snusleppa tidllig og vinka på offside.
            Essediri er vel egentlig en offensiv spiller og gjør derfor en del slike glipper (både konsentrasjonsvikt og feilvurderinger). Til hans forvar kan sies at han stadig blir bedre som beck, han har faktisk overrasket meg positivt.

            2)
            Ringstad kan vel på sett å vis kritiseres for ikke å følge Lüstig. Det er ikke lett å plukke opp løp motstanders beck da en gjerne har en mann å passe på fra før. Rutine kreves.
            Fugla mot nye høyder

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Til slutt var det jo litt gledelig å lese papirutgaven av VG i dag og se Dæhlis positive(!) omtale av LSKs nye satsing.
              Grøss... Er både Davy og Dæhli er pro LSK ? Noe må være seriøst galt...
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

                Opprinnelig skrevet av mooph
                Grøss... Er både Davy og Dæhli er pro LSK ? Noe må være seriøst galt...
                Vi anses ikke som noen trussel eller maktfaktor lengre beklageligvis. Er nok her det ligger.

                Kun som noen tusseladder som svikter på alle områder.
                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                Kommentar

                • KanariLance
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • May 2006
                  • 59

                  Bartene vant fortjent, det finnes det overhode ingen tvil om, og det er ikke der poenget ligger. Jeg var beyond rasende etter matchen, og er det faktisk enda. Og min frustrasjon rundt tapte fugla-kamper pleier å gi seg samme kveld, men altså ikke denne gangen.
                  Det mest altoppetende irroterende er at det jo ikke går an å få gjort en dritt med det. Rune P. støtter alltid opp om sine undersåtter, og det virker ikke som at latterlige feil får konsekvenser i det hele tatt.
                  Kunne skrivi flere sider om hvor mye jeg hater den forbanna idioten RHO, men jeg er bare rett og slett for oppgitt til at jeg gidder. Men at han bør brenne sakte i sitt eget fett, og at han bør møte tidenes hets neste gang han kommer på Åråsen, finnes det jo ingen tvil om.

                  Så til tross for at trønderhælvettene vant fortjent, så syns jeg gutta kjempa heroisk, og vi blei frastjælt ett poeng dommerfaen.
                  FORZA FUGLA
                  I med og motgang, vi er Lillestrøm!
                  FUGLA FOR LIFE!

                  Kommentar

                  • Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

                    Opprinnelig skrevet av mooph
                    Du verden som folk har imot denne dommeren her inne...

                    Mannen gjorde ikke noe annet enn å drite seg ut, som dommere gjør flere ganger i hver kamp, se bare på offside håndtering og "tvilen skal komme angriper til gode". Vi har sett langt værre feilvurderinger på Lærkendal før. Kippe og Occean er dommerenes favorittobjekter for feildømming, muligens grunnet keitete bevegelsesmønster kombinert med tankfysikk.

                    Jeg er enig i at dommeres ufeilbarlige holdning etter kamp kan provosere noen og enhver. Det blir imidlertid litt drøyt å påstå partisk dømming kampen sett under ett, tross enkelte feilvurderinger var det ikke ille. Imidlertid er jeg enig i at NFF bør unngå og sette opp dommere som kommer fra samme område som et av lagene fordi dette underbevisst kan påvirke avgjørelsen i tvilstilfeller.

                    Vi ble løpt i senk i går og når 10 mann pakkes i forsvar rundt egen 16 blir det ganske vanskelig å få til noe offensivt. Det blir ofte litt for langt frem, for få av spillera gidder å ta turen.
                    Vi trenger sårt flere samtidige løp på midtbanen vel så mye som en kreativ pasningslegger. Alternatnativene er for få pga manglende initiativ uten ball i midtbaneleddet, oppspill til spissene hver gang blir litt for enkelt.

                    Bartene vant fortjent selv om det avgjørelsen falt på en irriterende måte.
                    Det er ikke fortjent naar avgjörelsen kommer 5 minutter för slutt, som fölge av juks og en udiskutabelt partisk, svak dommer. Sorry.
                    LSK Norges beste lag

                    Kommentar

                    • tippen
                      Juniormedlem
                      Bøffel
                      • Jul 2009
                      • 25

                      Opprinnelig skrevet av Simeone
                      Godt å se at Otto sto bra igår. Han kommer til å bli en viktig brikke hvis vi skal beholde plassen.

                      En god keeper kan bli det som avgjør hele bånnstriden. Her stiller vi sterkere enn både Godset med Moldskred og Lyn med en ukjent 18-åring.

                      Nå må vi holde nullen mot TIL og ta 3 poeng.

                      Syns Otto desverre taper seg med åra jeg....
                      1-1 scoringa på søndag...hmmm....det er alles keepere regel...du skal IKKE sende retur rett ut foran mål...hold den fast eller styr den ut til en av sidene..sier ikke at det er en keeper tabbe,men ikke no umulighet å lære seg å styre baller ut til sidene...det er desverre ikke første gang i år dette skjer...

                      Men...slenger meg på dritt slenginga mot dommer R.H.Olsen....
                      Kanskje mest mot NFF som setter han opp som dommer....
                      Syns vi bør utdanne bukken eller en annen gammel kjenning i lillestrøm,melde han inn som hoved dommer for Haugesund,så vi har muligheten til å få han som dommer når vi møter enga/Rbk....
                      Like patetisk.....

                      MEN....FORZA FUGLA!!!!! Nå tar vi Tromsø på søndag og møkkalaget 16.08.... eLSKer....

                      Kommentar

                      • _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4387

                        Vel.. Akkurat den kanonkula til Iversen på 200km/t fra 10 meters hold er ganske vanskelig å holde fast eller styre ut til siden. Her er det forsvaret som må være på vakt, og plukke opp løpene til RBKs spillere og ta returen. Spillerne våre sto som saltstøtter mens Lustig kriga inn 1-1.

                        Otto sto en kanon match mot RBK. Var svært nær å ta straffe til alkisen og.
                        ..................

                        Kommentar

                        • Tam
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Nov 2005
                          • 61

                          Lerkendal

                          La fler merke til at gresset på Lærkendal var noe høyt i helga ?
                          Ballen rullet ikke så fort der .

                          Kommentar

                          • Frott81
                            Juniormedlem
                            Bøffelpromp
                            • Oct 2007
                            • 14

                            La heller merke til at våre klareringer er latterlig dårlige.
                            Skjønner enda ikke hvorfor den ballen ikke kan bli klint unna i så pressede situasjoner.
                            Fatter heller ikke hvorfor vi rygger inn i vår egen 16 meter før vi får noe som i det hele tatt likner på press på ballfører, da har de allerede fått god tid på skudd fra rundt 20m. Skal ikke gi bort for mange slike muligheter i hver kamp før de sitter i goalen.

                            Edit: Mente som du sier Ola, at dette har vært ræva i hele sesongen.
                            Last edited by Frott81; 28.07.2009, 19:19.

                            Kommentar

                            • Ola
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 1651

                              Dette med klareringer har vært en gjenganger i hele år. Det er veldig mye LSK-spillerne er dårlige på, men akkurat klareringer og kast er så basic at det burde være overkommelig å gjøre skikkelig.

                              Kommentar

                              • holmiz
                                The kjøkken-kanariz
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6064

                                Endelig er jeg på nett og kan kort nevne et par ting om kampen:
                                • Press på ballfører var totalt fraværende for vår del.
                                • Bartepakket er derimot meget flinke til å legge press på ballfører hos oss, frem til ca 70 spilte minutter, da dabber de tydelig av og viser tretthetstegn og dette burde vi utnyttet langt bedre.
                                • Noen som har tall på hvor mange ganger vi tapte ballen når vi faktisk hadde en god overgangsmulighet?
                                At bartepakket var langt bedre enn oss er jeg helt enig i, og at de fortjente å vinne er forsåvidt greit nok. Men sist jeg sjekket var det faktisk ikke opp til dommeren å sørge for at resultatet matchet kampbildet dersom bartepakket ikke klarte dette selv. Selv om de fleste med bart har vent seg til og forventer dette kamp etter kamp.
                                Hilsen Anders

                                Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                Kommentar

                                • Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

                                  Opprinnelig skrevet av holmiz
                                  Men sist jeg sjekket var det faktisk ikke opp til dommeren å sørge for at resultatet matchet kampbildet dersom bartepakket ikke klarte dette selv. Selv om de fleste med bart har vent seg til og forventer dette kamp etter kamp.
                                  Der er i slike situasjoner det kommer godt med å ha en dommer på banen som er født og oppvokst i Trøndelag...
                                  LSK Norges beste lag

                                  Kommentar

                                  • bolgebah
                                    Juniormedlem
                                    Bøffel
                                    • Oct 2004
                                    • 20

                                    Roy Helge Olsen var tydeligvis ikke trønder i kvartfinalen på Briskeby i 1989, da Roar Strand satte ballen i kryssbøyla inne i målet uten at Olsen fikk med seg scoringen. Ei heller da han viste ut Ole Einar Martinsen og ga Bodø/Glimt en latterlig straffe på Lerkendal i 93. Derimot er han altså plutselig trønder igjen når han altså dømmer straffe vår vei (og spør dere selv; hadde ikke dere hylt på straffe sjøl om det var Edwin i duell med Lago på motsatt side i tilsvarende situasjon?).

                                    Denne intermitterende trønderstatusen dukker altså opp de gangene Olsen dømmer i vår favør, men ikke ellers. Sannelig flaks at vi får Terje Hauge og Brage Sandmoen i omtrent annenhver serierunde til vanlig, da, slik at integritetens voktere på Romerike ikke må knaske nitroglyserin på helgebasis.
                                    Life is short. So are you.

                                    Kommentar

                                    • nebbjævel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2009
                                      • 511

                                      At han ikke så kryssbøylescoringa til Strand bekrefter bare hans oftalmologiske status. Olsen er og blir trønder and so are you.

                                      Kommentar

                                      • Uwes disippel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6039

                                        Du kommer opp med to eksempler som er henholdsvis 20 og 16 år gamle.
                                        Her snakker vi dommeravgjørelser mot i fleng.

                                        Kommentar

                                        • tippen
                                          Juniormedlem
                                          Bøffel
                                          • Jul 2009
                                          • 25

                                          Opprinnelig skrevet av bolgebah
                                          Roy Helge Olsen var tydeligvis ikke trønder i kvartfinalen på Briskeby i 1989, da Roar Strand satte ballen i kryssbøyla inne i målet uten at Olsen fikk med seg scoringen. Ei heller da han viste ut Ole Einar Martinsen og ga Bodø/Glimt en latterlig straffe på Lerkendal i 93. Derimot er han altså plutselig trønder igjen når han altså dømmer straffe vår vei (og spør dere selv; hadde ikke dere hylt på straffe sjøl om det var Edwin i duell med Lago på motsatt side i tilsvarende situasjon?).

                                          Denne intermitterende trønderstatusen dukker altså opp de gangene Olsen dømmer i vår favør, men ikke ellers. Sannelig flaks at vi får Terje Hauge og Brage Sandmoen i omtrent annenhver serierunde til vanlig, da, slik at integritetens voktere på Romerike ikke må knaske nitroglyserin på helgebasis.





                                          Hvilken tulling er dette????
                                          Jeg er da LSK patriot.....jeg beveger meg da ikke inn på trønderbartenes forum???? æsj.....stikk a.....du tiltrekker deg fluer...............


                                          eLSKer.....

                                          Kommentar

                                          Working...