Nå må det hentes spillere...

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Martin Olsen
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Jan 2007
    • 186

    Regelen er at du ikke kan spille samme dag for en klubb for så å signere for en annen i den samme datoen.
    Så de som spilte for LYN, Rosenborg, Stabæk eller LSK kan ikke selges i dette vinduet (bortsett fra England, der har åpent til klokken 17:00 i morgen).

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7101

      Ja, sånn var det, ja. Uansett er poenget at det ikke kommer flere Lyn-spillere i dette overgangsvinduet. Men vi kan alltids håpe på Fernando Torres.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • KrisB
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2008
        • 2923

        Det ble med Reid i dette vinduet. I en tekstmelding ttil RB skrev Torgeir Bjarmann at de ikke kjøpte noen fler og at Reid var den eneste signeringen de gjorde for denne gang.

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          Opprinnelig skrevet av KrisB
          Det ble med Reid i dette vinduet. I en tekstmelding ttil RB skrev Torgeir Bjarmann at de ikke kjøpte noen fler og at Reid var den eneste signeringen de gjorde for denne gang.
          Kan ikke skjønne at Lyn ikke solgte oss noen spillere..
          Trodde de MÅTTE selge jeg!!!

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Som forventa, men uansett skuffende at vi ikke får inn noen flere når vi så til de grader har solgt og lånt unna. Stallen er for tynn på ferdigheter, det er ikke nok konkurranse.

            Kommentar

            • El Caco
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2009
              • 2286

              Konkurranse føler jeg det er jo. I tillegg synes jeg det er deilig at vi ikke fikk noen spillere.

              VI HAR FAKTISK PENGER TIL OVERS
              Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

              Kommentar

              • andersmm
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 5764

                Jeg stiller meg undrende til Lyns opptreden i dette vinduet. Her skylder man penger i öst og vest, men sier nei til gode penger fra både Viking og LSK. I tillegg venter man til tolvte time, för man signerer en etablert TL-spiller som sikkert skal ha en decent lönn. Har man snubla over penger eller gambler man höyt og håper på mer velvilje fra pengeinnkreverne. Om Lyn holder plassen så kan jeg aldri tenke meg at de får beholde lisensen, det ville i så fall väre håplöst parodisk av NFF (hvilket i sin tur ikke ville väre noen overraskelse). Mulig Lyn gambler på dette. Jeg ville dog tro at det var bedre å få skikk på ökonomien og heller ta et nedrykk til adeccoligaen, ihvertfall på lang sikt.
                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                Kommentar

                • Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  Som forventa, men uansett skuffende at vi ikke får inn noen flere når vi så til de grader har solgt og lånt unna. Stallen er for tynn på ferdigheter, det er ikke nok konkurranse.
                  Jeg føler vi er greit besatt på de fleste plasser, men mangler litt:

                  Keeper: Logi er klart førstevalg nå. Har Otto som grei andrekeeper og Hansen er tilbake etter sesongen. Regner med at Logi blir LSK-spiller etter sesongen.

                  Backer: Har Johnsen, Pedersen, Ringstad, Lasse, Karim, Husar og Gabrielsen som kan bekle backen. Bra dekning.

                  Midtstopper: Har Kippe, Pedersen (egentlig back, men er meget bra som stopper om dagen), Reid som kan brukes. Her trenger vi en til. PSA vet man aldri om blir klar igjen. Gabrielsen foreløpig for ung, men kan bli meget bra om et års tid. Rå fysikk.

                  Kanter: Har Mykle, Karim, Husar (?), Bolly, Kiko (klart best sentralt), Tokstad (også best sentralt) og Nosa (bør spiller sentralt, men kan brukes her). Her bør vi definitivt får inn en til. Lasse kan vel også bekle kanten.

                  Midtbane: Har Nosa, Tokstad, Søgård, Kiko og Dosso igjen etter mange overganger. Bør ha en offensiv midtbanespiller til. Legenden kan brukes som offensiv midtbane.

                  Spisser. Har Bergmann, Legenden, Edwin, Occean, Mykle og Nosa som kan spille Spiss. Har også Mini-Bukken som viser positive takter her og TAG på utlån. Føler vi har ok dekning her.

                  Konklusjon: Ønsker en ny midtstopper, en ny kant og en ny offensiv midtbanespiller.

                  I tillegg håper jeg vi fortsetter å hente unggutter fra lavere divisjoner uavhengig av posisjoner. Er flere som også bør vurderes solgt grunnet for høy lønn i forhold til prestasjoner og da må de erstattes.
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                  Kommentar

                  • Emil B
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 5921

                    Skulle gjerne sett at vi hadde hentet inn en ny kantspiller og en klassestopper. Anser ikke Reid som en kjempe signering. Men håper jeg tar feil.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                      Jeg føler vi er greit besatt på de fleste plasser, men mangler litt:

                      Keeper: Logi er klart førstevalg nå. Har Otto som grei andrekeeper og Hansen er tilbake etter sesongen. Regner med at Logi blir LSK-spiller etter sesongen.

                      Backer: Har Johnsen, Pedersen, Ringstad, Lasse, Karim, Husar og Gabrielsen som kan bekle backen. Bra dekning.

                      Midtstopper: Har Kippe, Pedersen (egentlig back, men er meget bra som stopper om dagen), Reid som kan brukes. Her trenger vi en til. PSA vet man aldri om blir klar igjen. Gabrielsen foreløpig for ung, men kan bli meget bra om et års tid. Rå fysikk.

                      Kanter: Har Mykle, Karim, Husar (?), Bolly, Kiko (klart best sentralt), Tokstad (også best sentralt) og Nosa (bør spiller sentralt, men kan brukes her). Her bør vi definitivt får inn en til. Lasse kan vel også bekle kanten.

                      Midtbane: Har Nosa, Tokstad, Søgård, Kiko og Dosso igjen etter mange overganger. Bør ha en offensiv midtbanespiller til. Legenden kan brukes som offensiv midtbane.

                      Spisser. Har Bergmann, Legenden, Edwin, Occean, Mykle og Nosa som kan spille Spiss. Har også Mini-Bukken som viser positive takter her og TAG på utlån. Føler vi har ok dekning her.

                      Konklusjon: Ønsker en ny midtstopper, en ny kant og en ny offensiv midtbanespiller.

                      I tillegg håper jeg vi fortsetter å hente unggutter fra lavere divisjoner uavhengig av posisjoner. Er flere som også bør vurderes solgt grunnet for høy lønn i forhold til prestasjoner og da må de erstattes.
                      Godt sammendrag, og jeg mener det poengterer problemene i troppen. Ferdighetene som trengs i en moderne fotball som er ekstremt tempo- og kontringsorientert ligger i all hovedsak i de unge spillerne. Spillere som man ikke kan forvente skal dra lasset og holde såpass nivå umiddelbart at de sørger for et høyt nok nivå på treningene. Altfor mange av våre etablerte spillere er grå arbeidsmaure. Vi er for avhengige av noen få spilleres ferdigheter og at de har dagen.

                      Eriksen er en moderne backtype, men har dessverere vært for mye skada. Myklebust er den som tør ta de sugende offensive raidene, men er samtidig såpass god defensivt at han paradoskalt nok ofres til en plass på banen han ikke har de samme mulighetene for å skinne. Essediri har kommet seg enormt og er noe vi trenger, men er altfor ujevn på sitt viktigste bidrag, innleggene. Sundgot har også ferdighetene spillmessig, men er så til de grader en av/på-spiller. Kiko er uvurderlig defensivt, men altfor ujevn offensivt. Søgård henger i store deler rett og slett ikke med når tempoet skrus opp og lager for mange unødige frispark. Han er for begrensa som spiller og kan heller ikke bidra offensivt som er så utrolig viktig i dagens fotball.

                      Occean har skjult og vært hemmet av en tåskade som satt ham mer tilbake enn noen har villet innrømme. En litt keitete kraftspiss som blir avblåst for nærmest alt, i sterk kontrast til for eksempel Kovacs. Kjempen som til og med får straffer for holding. En durkdreven kraftkar som kjenner knepene. Problemet mitt med Occean er at han ikke er utprega god på noen områder, til tross for størrelsen er han for eksempel ikke særlig god på hodet. Han sliter med timingen. Spillmessig sinker han også for ofte fremdriften.

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7101

                        Opprinnelig skrevet av El Caco
                        Konkurranse føler jeg det er jo. I tillegg synes jeg det er deilig at vi ikke fikk noen spillere.
                        VI HAR FAKTISK PENGER TIL OVERS

                        He-he. "KOPPEN ER HALVFULL!" :mrgreen:
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • KrisB
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2008
                          • 2923

                          Opprinnelig skrevet av Emil B
                          Skulle gjerne sett at vi hadde hentet inn en ny kantspiller og en klassestopper. Anser ikke Reid som en kjempe signering. Men håper jeg tar feil.
                          Fra dagens kamp:

                          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                          Straffen ble forårsaket av at Reid holdt en mann inne i feltet på et frispark, i følge dommeren.
                          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                          Ja, og denne karen her holdt enda mer åpenlyst enn det Vidar gjorde. Manglet egentlig bare at han satt håndjern på Start-spilleren...
                          Sørlendingene stiller for øvrig med opp til fire-fem mann jeg har sett i eliteserien...
                          Opprinnelig skrevet av vermu
                          50 min Svak åpning. Reid med 2 småfeil allerede.
                          Opprinnelig skrevet av vermu
                          52 Reid lager et klønete frispark. Kan bli farlig.
                          Opprinnelig skrevet av vermu
                          55 Reid igjen med dårlig klarering. Corner Start.
                          Opprinnelig skrevet av vermu
                          Svakt forsvarspill igjen og elendig av Sutterud etter en corner.
                          hmmm.... Det går ann å ha en dårlig dag også. Berg kan ikke ha tatt inn Reid på laget hvis han ikke har vist seg noe bra frem i det hele tatt.

                          Kommentar

                          • iL
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 10771

                            jeg så deler av kampen, og Reed var ikke så dårlig som de skal ha det til. Fint overblikk, og virket trygg på seg selv.
                            Kanarifugla flyr høyt i år!

                            Kommentar

                            • Stray Cat
                              Moderator
                              • Aug 2008
                              • 5916

                              Opprinnelig skrevet av KrisB
                              hmmm.... Det går ann å ha en dårlig dag også. Berg kan ikke ha tatt inn Reid på laget hvis han ikke har vist seg noe bra frem i det hele tatt.
                              Opprinnelig skrevet av iL
                              jeg så deler av kampen, og Reed var ikke så dårlig som de skal ha det til. Fint overblikk, og virket trygg på seg selv.
                              Kan vi få en avklaring på dette nå? Heter fyren Reed (som det står på LSK.no) eller Reid, som det står alle andre steder?
                              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                              Kommentar

                              • rugbar
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Apr 2007
                                • 152

                                ser ut til at lsk.no roter....

                                Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                Kan vi få en avklaring på dette nå? Heter fyren Reed (som det står på LSK.no) eller Reid, som det står alle andre steder?

                                på lsk.no bruker Reid og Reed om hverandre...



                                Så det er nok Reid som er riktig. Det blir brukt i alle mediene og på wikipedia.org

                                Uansett pinlig av LSK og ikke vite hva sin egen spiller heter... Fy skam seg!!!

                                Kommentar

                                • BennyLem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2902

                                  Opprinnelig skrevet av rugbar
                                  Uansett pinlig av LSK og ikke vite hva sin egen spiller heter... Fy skam seg!!!
                                  Hvis vi leser litt mellom linjene, så kan det virke som om dette er en signing LSK selv ikke har den store tiltroen til. Ikke vet de hva han heter, og velkomsten på mandag var heller lunken (se egen tråd).
                                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                  Kommentar

                                  • El Caco
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2009
                                    • 2286

                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    He-he. "KOPPEN ER HALVFULL!" :mrgreen:
                                    Stemmer! Vi må tenke optimistisk!
                                    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7101

                                      Opprinnelig skrevet av rugbar
                                      Uansett pinlig av LSK og ikke vite hva sin egen spiller heter... Fy skam seg!!!
                                      Han heter Adrian Reid. Saken du henviser til er antakelig skrevet av Bache, som står for mye av dekningen vår om rekruttlaget, og er nok bare en skriveleif. Ole Kristian og jeg har såvidt jeg har sett alltid skrevet navnet hans riktig.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                        Hvis vi leser litt mellom linjene, så kan det virke som om dette er en signing LSK selv ikke har den store tiltroen til. Ikke vet de hva han heter, og velkomsten på mandag var heller lunken (se egen tråd).
                                        Ærlig talt da BennyLem, måte på negativitet

                                        Det der var første gangen jeg så navnet hans feilstavet ut av en god del artikler jeg har lest om ham. Helt tilfeldig. Eller er jeg enig i at det er på grensen til skammelig måten han ble presentert på. Et tegn på manglende profesjonalitet. Altfor tidlig å felle noen dom over Reid, jeg tipper vi for eksempel må tåle feilposisjoneringer i Essediri-klassen en god del ganger. Han må få tid på seg.

                                        Berg har leid inn Reid fordi han passer inn i filosofien, en mer spillende midtstopper, og som nok vil få stor tiltro når han blir varm i trøya.

                                        Kommentar

                                        • aguado
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 448

                                          Skjønner ærlig talt ikke hva vi skal med Reid. Han er hentet inn som erstatter for Riseth, men er knapt nok god nok for andrelaget(?). Neste år er PSA tilbake igjen, så da er det mindre alvorlig, men hva skjer dersom vi får en langtidsskade på enten Kippe eller Pedersen denne sesongen?

                                          Kommentar

                                          Working...