Nå må det hentes spillere...

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimito
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 2602

Nå må vi slutte å klage hver gang Henning Berg er flink i media. Det hadde ikke vært klokt å si at vi var desperate etter en så god spiller og at man er livredde for at noen skal snappe han.
    Ferdigskåra

Kommentar

• Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

Opprinnelig skrevet av reka
      Vi får håpe at fyren er innelåst i hallen langt unna agenter og drit, mens Berg & co "kartlegger" hvor mye som er på kontoen og hvor mye de kan tigge til seg for å få signaturen hans.
      Eller hvor mye av Kiko sin lønn som kan/skal brukes....

Kommentar

• andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
        Kartlegging av en spiller fra det bedre mellomsjiktet i Europa som til og med har figurert som kaptein?? Ærlig talt, det er pisspreik fra Berg, slikt trenger man ikke kvalitetskontroll på såfremt han ikke har vært ute i lang tid pga. skade. Kartlegging er for unggutter.
        Tenkte samme sak tidligere i dag. Etter denne vinteren har jeg forstått at alt Berg og Bjarman sier i sammenheng med overgangsspekulasjoner, er like seriöst som galmannsrabling. "Vi er strålende fornöyd med stallen." osv. osv.
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

Opprinnelig skrevet av Kimito
          Nå må vi slutte å klage hver gang Henning Berg er flink i media. Det hadde ikke vært klokt å si at vi var desperate etter en så god spiller og at man er livredde for at noen skal snappe han.
          Jeg klager ikke, jeg sier bare at det å snakke om kartlegging i dette tilfellet er pisspreik ingen går på uansett. Kan kun komme på Pontus Farnruds overgang som eventuelt kan matche en transfer som dette. Det er ikke akkurat hverdagskost i Norge.

Svært fornøyd med innkjøpsmetodene jeg, så stille som de foregår, og da kan de like gjerne fortsette slik.

Kommentar

• Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

Navnet hans skal uttales Saliwa. N er som vår stumme H(hvor, hva, etc.), og er altså stum/stumm(det er virkelig ikke mulig å finne ut av hva som egentlig er skrivemåte, på tross av at to m'er egentlig burde være påkrevd og åpenbart). Saliwa Tamandani er på ingen måte vanskelig, bitches.

Selve spilleren er jeg ikke like sikker på som dere. Jeg likte veldig godt de første 25 minuttene hans, men utover et litt for risikabelt c-moment offensivt var de siste tjue ikke noe å juble over. Han har en fin merittliste med mange år i 2.Bundes og tre år i Hellas, men jeg vet ikke om den er mer imponerende enn for eksempel Sasa Radulovic sin. Synes vel godt vi kan vente litt og gjerne se ham mot Odd før vi bestemmer noe.
            Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• ulfpulf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 2509

Opprinnelig skrevet av Grusom B
              Navnet hans skal uttales Saliwa.
              Vær litt nøye uttalen av v-lyden. Den jevne nordmann, for eksempel meg, vil si Vat is your name? Saliva?
              Jeg så kampen i går sammen med en lege, som kvakk til da byttet ble annonsert.
              Saliva er nemlig spytt på doktorsk, altså latin.
              NB: Dette er ikke kritikk av speaker. W-uttalen kan ha vært perfekt, jeg hørte ikke etter.
              Beklager avsporingen.

Kommentar

• trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7134

Tipper desken til VG gnir seg i hendene hvis Saliva signerer for LSK. "Nsaliwa fikk LSK til å sikle!"
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Robiwan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2006
                  • 603

Opprinnelig skrevet av trigz
                  Tipper desken til VG gnir seg i hendene hvis Saliva signerer for LSK. "Nsaliwa fikk LSK til å sikle!"
                  Bare å gni i vei. Den som gnir sist gnir best
                  Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

Kommentar

• Hexaphim
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 2819

Navnet hans skal uttales Saliwa. N er som vår stumme H(hvor, hva, etc.), og er altså stum/stumm(det er virkelig ikke mulig å finne ut av hva som egentlig er skrivemåte, på tross av at to m'er egentlig burde være påkrevd og åpenbart).
                    Hva gjelder antall m'er på slutten av norske ord er regelen klokkeklar og uten unntak(?): kun én m. Stum, rom, tom, etc.

Det høres jo helt urealistisk ut at denne spilleren skulle ville komme til Lillestrøm uten å kreve millionlønn, men dersom han på mystisk vis har forelsket seg i Romeriket og folket der og vil til spille for Fugla for luselønn, så var det lille vi fikk se av ham veldig lovende. Med han på laget ville sesongen se enda mer lovende ut, og dermed mer foruroligende og skremmende!

Kommentar

• El Caco
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2009
                      • 2286

Saliwa Tamandani er på ingen måte vanskelig, bitches.
                      Opprinnelig skrevet av KrisB
                      Nsaliwa Tamandani.

Hva er det som er så vanskelig med det navnet
                      Hm, på hjemmesiden til AEK Athens heter han Nsaliwa Tamandi og ikke Tamandani. Vet ikke hvem som har rett jeg..
                      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• Odinster
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Aug 2008
                        • 160

I følge bl.a. soccerway.com står hans personalia oppført slik:
                        First name: Tamandani, Last name: Nsaliwa, Nationality: Canada, Date of birth: 28 January 1982, Age: 28, Country of birth: Malawi, Position: Midfielder. Kilde: http://www.soccerway.com/players/tam...nsaliwa/19273/

Kommentar

• Odinster
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Aug 2008
                          • 160

...og i følge denne siden er han verdt ca 1.000.000 euro. Har Per Berg fått hele utbetalingen for Øies oppdrag på Storo-senteret mon tro..?

Kommentar

• kimmern
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2005
                            • 1174

jeg har bare sett de få minuttene av kampen som ligger på nettet. Om noen fikk et bedre inntrykk av han enn det som kom der, hva er det han skal være god på? overblikk, pasningsfot, skudd? går utifra at han er et anker siden han hadde trøye nr 4
                            Last edited by kimmern; 27.02.2010, 14:46.

Kommentar

• ON
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3639

Opprinnelig skrevet av kimmern
                              jeg har bare sett de få minuttene av kampen som ligger på nettet. Om noen fikk et bedre inntrykk av han enn det som kom der, hva er det han skal være god på? overblikk, pasningsfot, skudd? går utifra at han er et anker siden han hadde trøye nr 4
                              Eller så kan det ha noe med å gjøre at han kun var prøvespiller. Men ja han var vel def.midt? på en måte.

På tide at noen endrer trådtittelen til "trenger vi flere spillere?" etc.

Kommentar

• gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3218

Ballvinner, flink til å få med seg ballen i dueller, gode pasninger, overblikk var blant de ferdighetene jeg noterte meg. Tror ikke du generelt skal legge særlig vekt på draktnummeret - også Cristian Gamboa Luna spilte med drakt nummer 4 da han var med oss på La Manga og her hjemme, og han spilte ikke anker... Det var vel både da og nå en av draktene som var ledig for en prøvespiller. Men det stemmer opplagt likevel at Tamandani ser ut til å være mest defensivt midtbaneanker (men med gode offensive takter).

gilbert

Kommentar

• andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

Opprinnelig skrevet av Odinster
                                  ...og i følge denne siden er han verdt ca 1.000.000 euro. Har Per Berg fått hele utbetalingen for Øies oppdrag på Storo-senteret mon tro..?

http://www.transfermarkt.co.uk/en/sp...wa/profil.html
                                  Den sida der er fjern. Sök opp LSK-spillere der så skjönner du hva jeg mener.
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• ON
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3639

Opprinnelig skrevet av andersmm
                                    Den sida der er fjern. Sök opp LSK-spillere der så skjönner du hva jeg mener.
                                    Ikke for å spore av tråden, men Nosa er vist ca like mye verdt som Tarik. Hehe.

Kommentar

• HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6101

Opprinnelig skrevet av gilbert
                                      Ballvinner, flink til å få med seg ballen i dueller, gode pasninger, overblikk var blant de ferdighetene jeg noterte meg. Tror ikke du generelt skal legge særlig vekt på draktnummeret - også Cristian Gamboa Luna spilte med drakt nummer 4 da han var med oss på La Manga og her hjemme, og han spilte ikke anker... Det var vel både da og nå en av draktene som var ledig for en prøvespiller. Men det stemmer opplagt likevel at Tamandani ser ut til å være mest defensivt midtbaneanker (men med gode offensive takter).

gilbert
                                      Synes den mest fremtredende egenskapen hans var ro. Han tok det med ro og stressa ikke uansett situasjon.

Kommentar

• Oslo_Fugl75
                                        Medlem
                                        Bøffel
                                        • Feb 2007
                                        • 33

Opprinnelig skrevet av Odinster
                                        I følge bl.a. soccerway.com står hans personalia oppført slik:
                                        First name: Tamandani, Last name: Nsaliwa, Nationality: Canada, Date of birth: 28 January 1982, Age: 28, Country of birth: Malawi, Position: Midfielder. Kilde: http://www.soccerway.com/players/tam...nsaliwa/19273/
                                        Fikk denne meldingen tilbake angående Tamandani fra en grekisk fyr som har litt peiling; virker lovende syntes jeg

"hey, glad you asking me. He was a player that coach hadn't good relations but he has been really helpful for AEK sometimes. AEK have more quality and attacking players than him thats why he left. He will help big in Norway I guess."

Kommentar

• ON
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3639

Er han "bosmann" nå? Dvs at han koster 0?

Kommentar

Working...