Nå må det hentes spillere...

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #81
    Jeg vet ikke hvorfor, men av en eller annen grunn har jeg fortsatt trua på Martin Husár. Han har styrke, fart og brukbar teknikk. Håper Henning Berg klarer å få ut talentet hans.

    Kommentar

    • erikh
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2008
      • 443

      #82
      Opprinnelig skrevet av Torolf
      Jeg vet ikke hvorfor, men av en eller annen grunn har jeg fortsatt trua på Martin Husár. Han har styrke, fart og brukbar teknikk. Håper Henning Berg klarer å få ut talentet hans.

      Krysser fingre...men virker jo unektelig ikke som om han er i närheten av så veldig mye, med tanke på manglende spilletid selv i hjemlig serie? Men, får jo et pluss pga fortsatt ung alder!

      Hadde henning sett husar i trening för han ble sendt vekk, eller fikk aldri husar sjansen til å imponere vår nye trener?

      Kommentar

      • Henrik
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2006
        • 2110

        #83
        Husar var jo veldig klar på at det var back og ikke ving han alltid har vært og ønsker å være, når han uttalte seg om det forrige sesong.

        Når det gjelder nye spillere så skal det slk jeg ser det være unge og billige gutter. Pengene vi evt får fra Riise salget bør settes av til å kjøpe tilbake de 25% av Åråsen Eiendom AS som vi solgte i vinter, det er tross alt arvesølvet og mye av det økonomiske grunnlaget for toppklubben LSK.

        Kommentar

        • OppsalKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2008
          • 1881

          #84
          Steffen Nystrøm.

          Mannen er en "unpolished diamond".
          Nå bosatt på Rasta !!!!!

          Alltid Celtic og LSK

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            #85
            Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
            Steffen Nystrøm.

            Mannen er en "unpolished diamond".


            For andre gang etter at du har foreslått ham: Skadet ut sesongen!!

            Kommentar

            • vollafugl
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2006
              • 978

              #86
              Opprinnelig skrevet av Torolf
              Jeg vet ikke hvorfor, men av en eller annen grunn har jeg fortsatt trua på Martin Husár.
              Det har ikke jeg. Jeg er faktisk tilbøyelig til å mene at Husár er LSKs aller mest hodeløse kjøp noensinne. Andre har kanskje både floppet og kostet mer, men kjøpet av ham er det sløveste og mest planløse. Selve symbolet på hvor ukritisk LSK var inntil i fjor.

              Kommentar

              • OppsalKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2008
                • 1881

                #87
                Opprinnelig skrevet av KFL41
                http://dt.no/article/20090715/GODSET...4674/0/FORSIDE

                For andre gang etter at du har foreslått ham: Skadet ut sesongen!!
                Skadet eller ikke, han kunne godt levere et bedre kvalitet av innlegg enn Essidiri.
                Nå bosatt på Rasta !!!!!

                Alltid Celtic og LSK

                Kommentar

                • sbraathen
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Apr 2004
                  • 88

                  #88


                  kan dette bety at det er kontakt mellom Lyn og Lsk....hadde vært bra med indy tilbake på åråsen....trenger mer en stopper enn en høyrekant
                  Nosa er tydelig rørt av Kanarifansen, og er helt klar på hvor mye de betyr for han.
                  - Jeg elsker fansen vår, jeg elsker dem høyt!

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    #89
                    Tror ikke artikkelen bygger på så mye annet enn et uttalt ønske fra en del supportere. Tviler egentlig på at vi henter Indy. Tror heller vi henter en yngre spiller med større utviklingspotensiale. Vi er til stor del avhengig av Invest for å hente, og de vil nok ha et prospekt med mulighet for avkastning. Om vi henter ham så blir det med egne penger, og Lyn ser nok helst at en spillertype som Indy blir hos dem i den situasjonen de står oppe i nå. Tror helst de forsøker selge spillere med mindre duellstyrke og arbeidskapasitet, jmf. varslet om at "sexyfotballen er død".
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • CocaJerry
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2532

                      #90
                      spar småpenga, fortsett å sats på de unge.

                      Kommentar

                      • AG-3
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2006
                        • 1081

                        #91
                        Ser det tilstadighet er foreslått spillere fra Godset, Lyn, HamKam og annet bunnslam. Hva skal vi med alle disse? Blir vi bedre -enten på kort eller lang sikt-av å kjøpe "rust" fra disse bunnlagene? Neppe mye...

                        Kommentar

                        • andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av AG-3
                          Ser det tilstadighet er foreslått spillere fra Godset, Lyn, HamKam og annet bunnslam. Hva skal vi med alle disse? Blir vi bedre -enten på kort eller lang sikt-av å kjøpe "rust" fra disse bunnlagene? Neppe mye...
                          Det er vel ikke snakk om å kjøpe benksliterne til disse lagene. Alle lag i TL, også bunnlaga, har gode spillere. Noen har mange, andre har få.

                          Grunnen til at bunnlagenes spillere foreslås, er at de fort er åpne for et klubb-bytte.
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                          Kommentar

                          • tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av AG-3
                            Ser det tilstadighet er foreslått spillere fra Godset, Lyn, HamKam og annet bunnslam. Hva skal vi med alle disse? Blir vi bedre -enten på kort eller lang sikt-av å kjøpe "rust" fra disse bunnlagene? Neppe mye...
                            Enkleste måte og få ny kontrakt på er jo og tappe bånnlaga for spillere.

                            Kommentar

                            • erikh
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2008
                              • 443

                              #94
                              Selv om et lag ligger dårlig an på tabellen betyr ikke det at det ikke finnes bra spillere der. Spesielt når det kan finnes spillertyper som LSK desperat trenger...slik som vinger... er det meget interessant både grunnet bunnstriden og at vi kan svekke strategiske mostandere og ökonomisk pressede situasjoner hvilket kan redusere prisen på spilleren.

                              her må jeg med en gang poengtere tragedien i at LSK ikke kommer på banen med en gang når bjarnason blir tilgjengelig hos lyn. dette er en meget ung spiller med et internasjonalt snitt som atpåtil er ving. hvilket er en kronisk mangelvare i LSK. jeg er så lei av at det virker som om det kun er kanarifansen som innser det desperate, skrikende, ulidelig enorme, smertelig innlysende behovet av folk som kan passere en motspiller gå kontant til dödlinje og slå hardt inn mot occean/arildo/edwin etc etc.

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av AG-3
                                Ser det tilstadighet er foreslått spillere fra Godset, Lyn, HamKam og annet bunnslam. Hva skal vi med alle disse? Blir vi bedre -enten på kort eller lang sikt-av å kjøpe "rust" fra disse bunnlagene? Neppe mye...
                                Opprinnelig skrevet av erikh
                                Selv om et lag ligger dårlig an på tabellen betyr ikke det at det ikke finnes bra spillere der. Spesielt når det kan finnes spillertyper som LSK desperat trenger...slik som vinger... er det meget interessant både grunnet bunnstriden og at vi kan svekke strategiske mostandere og ökonomisk pressede situasjoner hvilket kan redusere prisen på spilleren.

                                her må jeg med en gang poengtere tragedien i at LSK ikke kommer på banen med en gang når bjarnason blir tilgjengelig hos lyn. dette er en meget ung spiller med et internasjonalt snitt som atpåtil er ving. hvilket er en kronisk mangelvare i LSK. jeg er så lei av at det virker som om det kun er kanarifansen som innser det desperate, skrikende, ulidelig enorme, smertelig innlysende behovet av folk som kan passere en motspiller gå kontant til dödlinje og slå hardt inn mot occean/arildo/edwin etc etc.
                                Jeg tror ikke LSK hadde noen sjans til å matche IFKs bud uansett. Svenskene er i desperat behov av forsterkninger etter å ha fått skader på viktige spillere og solgt unna andre. Salgene IFK har gjort de seneste årene har generert en del penger, noe som gir dem mye større handlekraft enn oss. IFKs sportssjef, Håkan Mild, høster også lovord for meget god kartlegging og vurdering på kjøpsfronten, derfor tror jeg IFK er villige til å strekke seg et godt stykke når de går for en spiller. I tillegg frister nok gullkamp og europaleague mer enn bunnkamp for Elmars del.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • bjarmann
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 2936

                                  #96
                                  Vi må gjerne hente flere spillere men jeg vil ikke se noen fra Lyn på laget. Kan ikke se noen fra Lyn som kan heve oss. Er allikevel redd vi henter stallfyll derfra pågrunn av Bergs og Bjarmanns fortid der
                                  I år så tar vi alt

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13277

                                    #97
                                    Synes det er nesten håpløst å rope på nye spillere når den gjengen som vi har her tydeligvis går på 80 % kapasitet, og er ute av stand til å motivere seg selv før kamper. Vi har sett tegn til at laget mangler kondis, fokus og selvdisiplin. I tillegg virker laget helt lost i mange kamper når de entrer matta, og har åpenbart fler mentale problemer enn the manson family. Godt mulig at ledelsen som er gamle spillere selv synes det er ålreit at man ikke spiser korn eller sliter seg ut på løping, samt at det eneste mentale virkemiddelet man trenger er en skyllebøtte i garderoben. Dog er vi i stor fare for å bli akterutseilt for godt fordi det synes som om kunnskap eller viljen til å tilegne seg den er fraværende på enkelte punkter i klubben. Få huet ut av 80- og -90 tallet og lær av moderne idrett for faen!

                                    Som et addendum har jeg en stygg mistanke om at en del slike nedarvede holdninger stammer fra 70 og tidlig 80 tall da klubben faktisk utviklet seg på andre måter, og man pekte nese til alle andre klubber. Nå er det blitt en del av det mange regner som "vinnerkulturen" i veggene på åråsen (ha!) som ikke må røres og kveler all fornuftig nytenkning. Kill your darlings!!!!
                                    Last edited by reka; 24.07.2009, 20:31.

                                    Kommentar

                                    • Oddis
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 2744

                                      #98
                                      Ifølge fotballmagasinet.no er Indy aktuell for både LSK og Odd nå!
                                      Har bare lest overskriften, så skal ikke komme med noen bekreftelser her
                                      Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av reka
                                        Synes det er nesten håpløst å rope på nye spillere når den gjengen som vi har her tydeligvis går på 80 % kapasitet, og er ute av stand til å motivere seg selv før kamper. Vi har sett tegn til at laget mangler kondis, fokus og selvdisiplin. I tillegg virker laget helt lost i mange kamper når de entrer matta, og har åpenbart fler mentale problemer enn the manson family. Godt mulig at ledelsen som er gamle spillere selv synes det er ålreit at man ikke spiser korn eller sliter seg ut på løping, samt at det eneste mentale virkemiddelet man trenger er en skyllebøtte i garderoben. Dog er vi i stor fare for å bli akterutseilt for godt fordi det synes som om kunnskap eller viljen til å tilegne seg den er fraværende på enkelte punkter i klubben. Få huet ut av 80- og -90 tallet og lær av moderne idrett for faen!

                                        Som et addendum har jeg en stygg mistanke om at en del slike nedarvede holdninger stammer fra 70 og tidlig 80 tall da klubben faktisk utviklet seg på andre måter, og man pekte nese til alle andre klubber. Nå er det blitt en del av det mange regner som "vinnerkulturen" i veggene på åråsen (ha!) som ikke må røres og kveler all fornuftig nytenkning. Kill your darlings!!!!
                                        Første pri og helt klart det billigste burde da være å få de spillerne klubben alt har i stallen til å yte max... Som Reka sier her, noe er riv ruskende galt når godt betalte fotballspillere og ledere i en tippeligaklubb som omsetter for millioner ikke ser ut til å være engasjert og "klare til kamp"!!!

                                        Få hue ut av ræva og sett i gang å løp... Løp til dere stuper, reis dere opp og løp litt til. Få den jævla kula i mål og se til pokker å knip igjen bak der, spriker like lett som ei utsulta gammel fyllehore jo...

                                        Nordtveit og BHR er sammen med Kippe eneste som har levert til godkjent i år, når 2 av 3 blir borte... Ja da sier det seg vel selv at troppen trenger forsterkninger også, så dersom vi får i pose og sekk skal ikke jeg klage..!!
                                        Forventer mer av de som alt er i stallen og håper samtidig på en forsterkning eller to.. Spesielt noen som kan skape noe fremover.
                                        Nosa og Edwin kommer nok til å gjøre sakene sine bra fremover, men de varierer og er helt uten erfaring på det som kommer nå, så skal ikke legge alt på dem.
                                        Men det er ingen vits å hente flere som kan bli gode om 1-3 år nå, viktigste er forsterkninger... og da trenger klubben hjelp av investorer, også Sharif ;-) Så kanskje like greit å droppe den hetsen av han til vi ser hva som kommer, eller ikke kommer!!!!!

                                        Kommentar

                                        • Mollari
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Dec 2003
                                          • 135

                                          Veldig enig i Rekas innlegg. Men hva skal man gjøre for å røske opp i noe slikt? Skulle tro Berg har bein nok i nesa til å ta tak i det, men en trener blir veldig "ovenfra og ned". Man trenger kanskje også noen spillere, f.eks. en psycho kaptein med skikkelig tak som ikke er redd for å kreve 100% fra de andre gutta. Stabæk har f.eks. Nannskog. Jeg ser for meg at Kasey Wehrman var en sånn type. Kippe er en hardhaus på banen men jeg er ikke sikker på at han er en like god motivator.
                                          http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

                                          Kommentar

                                          Working...