Nå må det hentes spillere...

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6082

    Opprinnelig skrevet av kimmern
    indy er solgt til viking.. argh
    Ble usikker på om jeg kulle gi tommel opp eller ned til denne. Det er i hvertfall dritkjipt. Nå er de to jeg ville ha fra lyn solgt til andre klubber. Må nok se ti utlandet etter forsterkninger nå.

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      Mads Dahmm spiller en meget god kamp for Lyn nå, synes ikke Magne Simonsen har gjort seg bort heller.
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • PA
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2004
        • 500

        Opprinnelig skrevet av xeR
        Mads Dahmm spiller en meget god kamp for Lyn nå, synes ikke Magne Simonsen har gjort seg bort heller.


        Knudzen ( unnskyld om det er skrevet feil)

        Er ikke han linket til oss? han har jo vært bra?

        Kommentar

        • Mollari
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Dec 2003
          • 135

          I følge Grønlund så blir det ikke noe henting:

          Daglig leder Frank Grønlund sier han er innforstått med at LSK kommer til være et bunnlag sesongen ut og at det kan ende med nedrykk.
          - Det er bare å se i hvitøyet at vi er på kvalik, sier Grønlund.
          - Det eneste som gjelder er hardt arbeid, vi har ingen finansielle muligheter til å hente spillere, sier han og peker, som Sundgot, på at roen i klubben er bevart til tross for sviktende resultater.
          Hva med å byttelåne da Grønlund?
          http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

          Kommentar

          • Emil B
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2006
            • 5921

            Opprinnelig skrevet av PA
            Knudzen ( unnskyld om det er skrevet feil)

            Er ikke han linket til oss? han har jo vært bra?
            Knudtzon har ikke vært veldig bra i år, spilt 17 tippeligakamper i år (7. fra start og 10. innhopp pluss kun et mål)
            Er ikke veldig keen på at han skal komme til LSK.

            Kommentar

            • andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

              Jeg tar det meste som sies fra klubbens side vedrörende spillere inn og ut med en klype salt. Vi får se når vinduet stenger. Vi har investorer som nettopp har fått payback fra Riisesalget, og burde väre interessert i å reinvestere en del av disse pengene. Ikke fordi de historisk har hatt megasuksess med investeringene, men fordi vi endelig har en trener som kan gi gutta langt bedre avkastning enn tidligere.

              Forsåvidt bra at klubben uttaler minimalt til media rundt spillerkjöp og salg. Det funker nok bedre enn Bruun-Hansen modellen.
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                Opprinnelig skrevet av PA
                Knudzen ( unnskyld om det er skrevet feil)

                Er ikke han linket til oss? han har jo vært bra?
                Tror du roter litt her, Knudtzon er ikke linka til oss, men Simonsen ble vel nevnt i en avisartikkel for 2-3 dager siden.
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6082

                  Sentrale personer i LSK Invest har jo uttalt seg positivt om å hente spillere til klubben nå. Så selv om klubben ikke selv har penger så bør det være mulig å hente en spiller om man finner rikig mann.

                  Kommentar

                  • PA
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2004
                    • 500

                    Opprinnelig skrevet av xeR
                    Tror du roter litt her, Knudtzon er ikke linka til oss, men Simonsen ble vel nevnt i en avisartikkel for 2-3 dager siden.

                    fant den linket jeg tenkte på. VG hadde bare sagt at vi på forumet hadde snakket litt om Knudtzon

                    http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...p?artid=563941

                    Kommentar

                    • sten
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2005
                      • 873

                      mente jeg leste att flere investorer hadde sagt att dem ikke kunne sitte å se på att LSK rykket ned så dem er vel interessert i å investere vil jeg tro

                      Kommentar

                      • Hel1017
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Oct 2008
                        • 196

                        Opprinnelig skrevet av sten
                        mente jeg leste att flere investorer hadde sagt att dem ikke kunne sitte å se på att LSK rykket ned så dem er vel interessert i å investere vil jeg tro
                        Det hjelper vel lite at investorene er villige, hvis LSK ikke kan ta lønnskostnadene?
                        Men får håpe at det ikke er tilfelle?

                        Jeg skulle gjerne sett at vi hadde kunne hentet minst to spillere.

                        Forsvaret trenger forsterkninger. Hadde helst sett at vi kunne ha hentet en spillende stopper med fart. Evnt en venstre back og fått Pedersen inn i midten sammen med Frode.
                        LKE virker ikke til å komme tilbake og spille stabilt over tid, ei heller Johnsen.

                        Og så trenger vi en kantspiller på midten. Hadde jeg fått bestemme ville jeg ha kjørt Mykle over på høyre og en ny spiller inn på venstre.
                        Med all respekt for Bolly og Tokstad som er to kjempe talenter, men de har ikke vist noe så langt i år som tilsier at de er klare for tippeligaspill enda.
                        Og kampene som kommer et alt for viktige til at de kan brukes til å eksprimentere med unge spillere.

                        For neste sesong syns jeg også at man må ta en vurdering på spillere på sentral midtbane.
                        Er virkelig Kiko og Bjørkøy spillere som skal få tillit i et framtidig LSK lag?
                        Personelig syns jeg de begge er for lite kreative og for treige til å spille sentralt.
                        Mulig at Nosa og Kiko kan bli et bra par sentralt på midten, men da bør det kanskje være Nosa som setter opp spillet og er ballfordeler og Kiko være arbeidsmaueren som tar "krafttakene".

                        Men alt dette avhenger av penga til LSK.
                        Jeg har sagt det før og i fare for å gjenta meg selv...
                        Et nedrykk til Adecco kan bli mye dyrere enn å bruke litt ekstra penger på å holde plassen i år..
                        Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

                        Kommentar

                        • antikris
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2005
                          • 520

                          Personlig tror jeg utspillet i media om at vi faktisk kan rykke ned, både fra Frank og Arild, er en melding om at de som har penger og muligheter til å investere i nye spillere nå må bla opp.

                          Det som er kjipt er at vi trenger nye spillere i flere ledd og det tviler jeg på at vi får.

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            Opprinnelig skrevet av Hel1017
                            Det hjelper vel lite at investorene er villige, hvis LSK ikke kan ta lønnskostnadene?
                            Men får håpe at det ikke er tilfelle?
                            Med et eventuellt Otto-salg frigjöres det lönnspenger, og om vi kan selge/kvitte oss med en til spiller fra et ledd der vi har bra dekning så frigjöres ytterlige noen kroner.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • fugla4ever
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Jul 2005
                              • 212

                              lurer virkelig på hvem som vil otto, har jo ikke akkurat vist klassespill i det siste???

                              Kommentar

                              • aguado
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 448

                                Dersom dette investoropplegget i det hele tatt skal være en bærekraftig løsning må klubben i det minste gis mulighet til å trekke fra utgiftene på spilleren ved et eventuelt videresalg. F.eks. i tilfellet Riise virker det på meg som om klubben har hatt alle utgifter, som direkte lønnskostnader, arbeidsgiveravgift, utgifter til treningsfasiliteter og treningsopphold, fysio, lege, diett osv. osv. Og etter at Riise er blitt solgt sitter de igjen med ingenting. De burde i vært fall fått tilbake de løpende utgiftene de har hatt.

                                Dersom dette ikke er mulig burde en droppe hele investorgreia. Særlig i dagens marked kan en jo omtrent få hva som helst så lenge en er villig til å ta over lønnskostnadene.

                                Kommentar

                                • Hel1017
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Oct 2008
                                  • 196

                                  Opprinnelig skrevet av jalapenos
                                  Dersom dette investoropplegget i det hele tatt skal være en bærekraftig løsning må klubben i det minste gis mulighet til å trekke fra utgiftene på spilleren ved et eventuelt videresalg. F.eks. i tilfellet Riise virker det på meg som om klubben har hatt alle utgifter, som direkte lønnskostnader, arbeidsgiveravgift, utgifter til treningsfasiliteter og treningsopphold, fysio, lege, diett osv. osv. Og etter at Riise er blitt solgt sitter de igjen med ingenting. De burde i vært fall fått tilbake de løpende utgiftene de har hatt.

                                  Dersom dette ikke er mulig burde en droppe hele investorgreia. Særlig i dagens marked kan en jo omtrent få hva som helst så lenge en er villig til å ta over lønnskostnadene.
                                  Dette er en jævlig bra tankegang, men..... Jeg er ikke så sikker på at ledelsen i LSK vi gå hen å kjøpe spillere som er finansiert med investormiddler.
                                  Det virker på meg som om strategien framover vil være å hente og utvikle spillere som er egen eiendom. Som Nosa, Edwin, Dosso, Ringstad, Tokstad, Bolly, Bergmann, osv som man kan bidra for LSK i noen år og siden selges hvor man sitter igjen med hele gevinsten selv.

                                  Og dette er helt klart veien å gå framover, da investerer man tid og penger i egen eiendom og slipper å bruke masse penger på en spiller som de aldri får annet en utgifter på.

                                  Og så må man vurdere, hvis det kommer investorer på banen, skal man holde seg til denne strategien for en hver pris? Og unngå ekstra kostnader...
                                  Eller skal man gjøre et unntak nå for å få inn en klassespiller eller to og redde plassen i tippeligaen. Med økte kostnader.

                                  HVIS det kommer investorer på banen da?
                                  For en ting framstår som temmelig sikkert og det er at det blir neppe henta spillere UTEN investorer med på laget.
                                  Og da må nok klubben leve med at de drar på seg ekstra kostnader.

                                  Og en plass i tippeligaen i 2010 bør være en god investering i seg selv, og verdt hver ekstra krone.
                                  Og så får det heller være at man taper eller går i null på nok en investoreid spiller...
                                  Det er nemlig dyrt å være fattig!
                                  Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

                                  Kommentar

                                  • superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

                                    Opprinnelig skrevet av jalapenos
                                    Dersom dette investoropplegget i det hele tatt skal være en bærekraftig løsning må klubben i det minste gis mulighet til å trekke fra utgiftene på spilleren ved et eventuelt videresalg. F.eks. i tilfellet Riise virker det på meg som om klubben har hatt alle utgifter, som direkte lønnskostnader, arbeidsgiveravgift, utgifter til treningsfasiliteter og treningsopphold, fysio, lege, diett osv. osv. Og etter at Riise er blitt solgt sitter de igjen med ingenting. De burde i vært fall fått tilbake de løpende utgiftene de har hatt.

                                    Dersom dette ikke er mulig burde en droppe hele investorgreia. Særlig i dagens marked kan en jo omtrent få hva som helst så lenge en er villig til å ta over lønnskostnadene.
                                    Usedvanlig naivt å tro at en investor vil være med på en slik løsning. Da gir investoren vekk store deler av muligheten han har til å tjene/få tilbake penger, samtidig som driftskostnadene på spillerstallen er noe klubben uansett skal og må ta over driften, ikke via investormidler.

                                    Det er så enkelt at om klubben ikke klarer å drifte i økonomisk null eller bedre, vil klubben før eller siden gå konkurs. Se på Lyn. En slik løsning vil kun bli en sovepute for klubben (om noen skulle gå med på den) og gjøre kostnadsfokuset enda svakere.
                                    Enøyd i de blindes dal.

                                    Kommentar

                                    • xeR
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 11206

                                      Det beste ville vel vært å fått spillere inn ved hjelp av investorer og med en mulighet til å kjøpe ut spilleren fra investorene etterhvert. Mener å ha hørt at Brann har gjort dette før.
                                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                      Kommentar

                                      • Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

                                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                        samtidig som driftskostnadene på spillerstallen er noe klubben uansett skal og må ta over driften, ikke via investormidler.
                                        Tja, slike avtaler kan jo for eksempel reguleres slik at drift over en kontraktsperiode også er en del av spleiselaget. Dersom man henter en spiller på Bosman, så kan investorene dekke en prosentandel av lønna og følgelig få en prosentandel av et eventuelt salg.
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

                                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                        Kommentar

                                        • superbøffel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 5611

                                          Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                          Tja, slike avtaler kan jo for eksempel reguleres slik at drift over en kontraktsperiode også er en del av spleiselaget. Dersom man henter en spiller på Bosman, så kan investorene dekke en prosentandel av lønna og følgelig få en prosentandel av et eventuelt salg.
                                          Selvfølgelig kan man gjøre det på den måten, men jeg mener fortsatt det eneste man oppnår er en sovepute for ledelsen i forhold til økonomisk styring. La gjerne investorer kjøpe spillere, men klubben må selv bære driftskosnadene på de.
                                          Enøyd i de blindes dal.

                                          Kommentar

                                          Working...