Nå må det hentes spillere...

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    Opprinnelig skrevet av superbøffel
    Selvfølgelig kan man gjøre det på den måten, men jeg mener fortsatt det eneste man oppnår er en sovepute for ledelsen i forhold til økonomisk styring. La gjerne investorer kjøpe spillere, men klubben må selv bære driftskosnadene på de.
    Langt på vei enig, klubben bør lønne sin egen spillerstall. Men, unntaksvis, dersom det skulle dukke opp et meget spesielt og spennende prospekt, ville jeg nok ikke sagt nei til en slik delt løsning på kjøp/drift.

    Jeg bare spikker litt fliser.
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

    Kommentar

    • aguado
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 448

      Opprinnelig skrevet av superbøffel
      Selvfølgelig kan man gjøre det på den måten, men jeg mener fortsatt det eneste man oppnår er en sovepute for ledelsen i forhold til økonomisk styring. La gjerne investorer kjøpe spillere, men klubben må selv bære driftskosnadene på de.
      Jeg mener dagens modell ikke er bærekraftig fordi klubben mister muligheten til å tjene penger på spillersalg. Og ved store signeringer er ikke nødvendigvis overgangssummen den største delen av kaka.

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        Kan vel glemme Guastavino nå...
        De fleste har vel ikke sett på han som ett realistisk valg uansett pga kostnadene. Men nå er han uansett enig med Brann om sine personlige betingelser i følge VG.

        Kommentar

        • kimmern
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2005
          • 1174

          sånn som ståa er nå mener jeg det er viktigere at vi får inn en midtstopper til.
          vi må få tetta igjen bakover

          Kommentar

          • erikh
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2008
            • 443

            Opprinnelig skrevet av kimmern
            sånn som ståa er nå mener jeg det er viktigere at vi får inn en midtstopper til.
            vi må få tetta igjen bakover
            Jeg har tidligere värt veldig fokusert på det offensive, og behovet for vinger. Nå skal jeg benytte anledningen til å moderere meg litt sånn i etterpåklokskapens lys etter TIL matchen.

            1) Nosa spiller til tider strålende (med unntak av et par pasninger som fikk meg til å skrike höyt, og noen situasjoner hvor det virker som om han ikke konsentrerer seg helt enkelt), og viser at han kan bekle en kantrolle.

            2) Essediri har vist seg stadig bedre utover sesongen, og jeg mener nå han fortjener en ny kontrakt. Innleggene hans er utrolig bra, og han har offensiv vilje og fart, og kan faktisk drible. Jeg har veldig sansen for Karims spill for tiden og mener han klarer seg bra på backen, selv om jeg fortsatt hevder kantrollen må väre mest passende. Han gjör fortsatt feil som kan bli fatale, og sånn sett er det mer tilgivende å väre kantspiller.

            3) Jeg kritiserte Mykle veldig mye i starten av sesongen, da han hadde klippekort på laget og ikke presterte. Det paradoksale er at når han endelig begynte å levere, så ble han satt ut av laget. Uansett, mykle leverte etter min mening bedre prestasjoner utover, og kan faktisk fungere som venstre kant numera.

            Med det konkludert....forsvaret vårt er lekk som en sil og fremstår som et vaklende korthus. Jeg mener at med eriksen og MJ så har vi to klassebacker, og kippe er en favoritt for midt vedkommende. dermed mangler kun en passende makker for kippe i midten. Vidar er ikke svaret. jeg vet ikke hva det er, men jeg synes det er katastrofe hver gang de to spiller sammen. de dekker ikke opp for hverandre, går i samme dueller, kommuniserer ikke, vidar gjör minst en potensielt fatal tabbe i hver match, de har ikke hurtighet osv osv. Med Steinar pedersen som en defensiv potet som kan brukes på begge backene, i tillegg til husar, ringstad, gabrielsen, og essediri som alternativer på back dersom eriksen og/ell MJ er skadd, så virker det som om vi har god dekning på backplassen.

            Ergo; först og fremst trenger vi en ny midtstopper. Gjerne en med litt hurtighet. Jeg sier det igjen; jeg vil gjerne ha Birger Madsen. Utrolig nok er det null fokus på at kontrakten hans går ut etter sesongen, og ingen klubber har (i det minste som har blitt avdekket i medier) lagt seg etter ham. Jeg fatter det ikke, men dette må uansett utnyttes til å få til en bra deal.

            ...jeg legger allikevel til et nytt forslag til ving i "Forslag til nye spillere" tråden siden det jo ikke kunne skade med en partner in crime til fremadstormende karim på backen

            Kommentar

            • Ketil Cantona
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6813

              Siden du sikkler på denne Madsen men ingen klubbledere gjør det - har det ikke slått deg at han ikke er god nok kanskje?!

              Eneste linken jeg finner han på er Viking for 2 år siden.

              Kommentar

              • erikh
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2008
                • 443

                Opprinnelig skrevet av Paddis
                Siden du sikkler på denne Madsen men ingen klubbledere gjør det - har det ikke slått deg at han ikke er god nok kanskje?!

                Eneste linken jeg finner han på er Viking for 2 år siden.
                Det er seff én mulighet...alternativt er det heller: han har värt en squad player i sandefjord så lenge han har värt en toppspiller. Sandefjord er ikke en spesielt profilert klubb, og er en nöktern gjeng med få "medieapekatter".

                Så må det jo også sies på generelt grunnlag --- at alle andre ikke har fått med seg noe, betyr ikke at dette "noe" ikke er verdt å få med seg...det kan rett og slett väre så enkelt som at det store flertall ikke nödvendigvis er så intelligent. Som min far så elegant sa det i en diskusjon vi hadde hvor det ble henvist til at opinionen mente sånn og sånn: "Det er flere sauer enn ulver her i verden...men det betyr vel ikke nödvendigvis at sauen er smartere enn ulven, gjör det vel det?"

                Kommentar

                • Pingla
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 376

                  Skulle vi hentet en stopper nå, vil jeg tro vi hadde hentet en for å komplementere Kippe - og det gjør ikke Madsen.

                  Men for min del tror jeg spillerne vi har p.t. er de som må sørge for å beholde plassen i tippeligaen.
                  ¯\_(ツ)_/¯

                  Kommentar

                  • Emil B
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 5921

                    Opprinnelig skrevet av Paddis
                    Siden du sikkler på denne Madsen men ingen klubbledere gjør det - har det ikke slått deg at han ikke er god nok kanskje?!

                    Eneste linken jeg finner han på er Viking for 2 år siden.
                    Birger Madsen er mer enn god nok for LSK. Han er tross alt kaptein for Sandefjord. SF avslo et bud på 7,5 mill. fra Viking i fjor. Han er velkommen til Åråsen!

                    Kommentar

                    • Ketil Cantona
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6813

                      Etter min mening er han en Kippe type - vi trenger en som kan spille ved siden av Kippe... En med bra føtter og lynende hurtig.

                      Madsen er IKKE god nok. Han har spilt for Manglerud, Skeid og Sandefjord, skulle han være så god hvorfor i en alder av 27 har han ikke prøvd seg hos et bedre lag?

                      Hvorfor skal vi fortsette med å ha norges tregeste forsvar?

                      Kommentar

                      • KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

                        Opprinnelig skrevet av Paddis
                        Hvorfor skal vi fortsette med å ha norges tregeste forsvar?
                        Er Madsen så jævla treg som du skal ha det til? Husker at han holdt følge med Edwin i en løpsduell når vi spilte mot Sandefjord på Åråsen. Dette var en duell jeg trodde Edwin skulle vinne lett, men Madsen holdt forbausende lett følge. Jeg kan heller ikke huske at et temposvakt forsvar har vært tema når det gjelder Sandefjords.

                        Kommentar

                        • McGuffy
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 5099

                          Ifbm spillerjakt, så kan det vel være på sin plass å minne om reglene ifht klubbutviklet, forbundsutviklet og såkalte frie spillere.

                          Det er vel satt en grense på 11 såkalte "frie spillere". Frie spillere er "enkelt" sagt spillere som ikke har spillt tre år i Norge i perioden mellom de var 15 og 21 år.

                          Per i dag har vi 10 slike spillere.

                          Otto, Magnusson, Occean, Húsar, Sigurdarson, Dosso, Edwin, Nosa, Karim, Kiko.

                          Det betyr vel strengt tatt at vi kun kan hente én fri spiller til, før noen må ut.


                          Under følger utdrag fra Rundskriv NR. 08/09 som gikk til alle klubbene i TL og AL. Jeg har plukket ut definisjonene på hva som er hva:


                          2. Spillertropp

                          En spillertropp for klubber i 0. eller 1. divisjon menn kan bestå av 25 spillere, minimum 14
                          av disse spillerne skal være lokalt utviklede spillere (LUS). Av disse 14 skal minst 2
                          spillere ha vært registrert i egen klubb (såkalt klubbutviklet spiller, jfr. kravene i pkt. 3), og
                          resterende 12 spillere skal ha vært registrert i en annen klubb, som er medlem i Norges
                          Fotballforbund (såkalt forbundsutviklet spiller, jfr. kravene i pkt. 4).
                          En spillertropp for klubber i 0. eller 1. divisjon menn kan, uavhengig av antall spillere totalt
                          i spillertroppen, bestå av maksimalt 11 øvrige spillere eller såkalte ”frie” spillere (jfr.
                          kravene punkt 6).”

                          3. Klubbutviklet spiller

                          En “klubbutviklet spiller” er en spiller, som uavhengig av nasjonalitet og alder, har vært registrert hos sin nåværende klubb for en periode, sammenhengende eller ikke, på minimum tre hele sesonger (en sesong starter med den første offisielle kamp i den relevante nasjonale/regionale serien og slutter med den siste offisielle kamp i den samme serien) eller 36 måneder i perioden fra spilleren er 15 år (eller starten på sesongen hvor spilleren fyller 15 år) og 21 år (eller slutten på sesongen hvor spilleren fyller 21 år).

                          Unntak fra kravet om at spilleren må ha vært registrert i klubben, gis i de tilfeller spilleren har profesjonell kontrakt med klubb i 0. eller 1. divisjon menn, og lånes ut til en annen klubb innenfor ovennevnte alderstrinn og til klubb som er/har vært medlem av Norges Fotballforbund. I slike tilfeller godskrives utlånsklubben den tiden spilleren har vært utlånt ved vurderingen av om spilleren er klubbutviklet.

                          Samarbeidende klubber, med referanse til klubblisensens Sportskriterium 02, gjelder også, forutsatt at denne klubben fortsatt er godkjent samarbeidsklubb i henhold til klubblisensens kriterier for dette.

                          4. Forbundsutviklet spiller

                          En “forbundsutviklet spiller” er en spiller, som uavhengig av nasjonalitet og alder, har vært registrert hos klubb som er/har vært medlem av Norges Fotballforbund, for en periode, sammenhengende eller ikke, på minimum tre hele sesonger eller 36 måneder i perioden fra spilleren er 15 år (eller starten på sesongen hvor spilleren fyller 15 år) og 21 år (eller slutten på sesongen hvor spilleren fyller 21 år-

                          5. Unge norske spillere som vil bli definert som LUS

                          En spiller som fyller 16 eller 17 år i løpet av inneværende år, blir regnet som enten ”klubbutviklet” eller ”forbundsutviklet” (jfr. kravene i punkt 3 og 4), dersom spilleren har vært registrert i NFFs medlemsklubb/klubber i minimum de tre forutgående årene.

                          6. Øvrige spillere eller såkalte ”frie” spillere

                          En spiller som ikke faller inn under definisjonene nevnt i punktene 3, 4 og 5, regnes som såkalt ”fri” spiller.

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            Jeg veit ikke hvor fornuftig det er å kjöpe og lönne en etablert midtstopper nå. Neste sesong er PSA forhåpentligvis ferdigrestituert og klar, og om Gabrielsen skal satses på som stopper har vi ikke plass til noen Madsen. Pedersen og Johnsen kan også steppe inn i midten, og särlig Johnsen bör innse at han mangler visse kvaliteter en god moderne back bör inneha, og således satse mer på stopperplassen fremover. Det er ikke särlig god butikk å hente Madsen permanent.

                            Derimot er jeg veldig positiv til å leie en solid og rutinert stopper ut sesongen, og da er nok Birger Madsen uaktuell. Om han går fra SF, så er det ikke på utlån.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

                              Opprinnelig skrevet av jalapenos
                              Jeg mener dagens modell ikke er bærekraftig fordi klubben mister muligheten til å tjene penger på spillersalg. Og ved store signeringer er ikke nødvendigvis overgangssummen den største delen av kaka.
                              Dagens modell innbærer at LSK er med som "investor" i LSK Invest, dermed får LSK sin del av kaka. Og strengt tatt har hverken LSK eller investorene tjent noen penger på spillersalg de siste fire, fem årene.
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

                              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                              Kommentar

                              • kimmern
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2005
                                • 1174

                                det at det ikke har vært tjent noe på salg er det nok det forrige regimet sin feil(?). når man klarer å gi riseth 6 mill på 2 sesonger samtidig som koren hadde lyst til å bli bare han fikk litt bedre lønn.. og da gikk han gratis sammen med mifsud..

                                så sånn sett kan jeg forstå at investorer er skeptiske, og jeg bare håper ikke samme feil gjentaes den dagen nosa og eddy forsvinner.

                                Kommentar

                                • mrognan
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2008
                                  • 846

                                  jeg er ihvertfall glad vi ikke kaster bort tida vår på Guastavino:

                                  <pSeint på overtid, etter mye rot og kaos, ble Diego Guastavino endelig Brannspiller.</p


                                  tror kanskje det kan være en fordel å styre unna alt som har med Lyn-spillere å gjøre i dette vinduet, og heller ta det etter sesongslutt når dem har rykka ned til adecco eller tvunget ned til 2.div.
                                  Morten

                                  Kommentar

                                  • tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

                                    Håper jeg hørte feil angående summen Brann måtte ut med for Guastavino: jeg syns jeg hørte 2 mill (håper dem sa 10 mill) og hvis dette stemmer er det en mega katastrofe at vi ikke henta han..

                                    Kommentar

                                    • andersmm
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 5764

                                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                      Håper jeg hørte feil angående summen Brann måtte ut med forGuastavino: jeg syns jeg hørte 2 mill (håper dem sa 10 mill) og hvis dette stemmer er det en mega katastrofe at vi ikke henta han..
                                      2 mill er kanskje det Lyn får for overgangen.
                                      For å komme i närheten av Branns reele kostnader skal man så legge til:

                                      1) Sign on fee til G. Antakeligvis en anseelig klump med penger.
                                      2) G.s årslönn. Etter all sannsynelighet ikke noen luselönn.
                                      3) Terje Liveröd skal sikkert også ha en slant.
                                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                      Kommentar

                                      • tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

                                        Men skal vi overleve i år så nøtter det ikke og sitte på gjerdet og håpe at vi skal finne en ung billig spiller som går rett inn og dominerer...Dessverre det koster og redde kontrakten og nå syns jeg Lsk er veldig på etterskudd med spillere inn om dagen ,,alle lag rundt oss på tabbelen forsterker om dagen..Men dette er ikke noe nytt alle mener at vi har et alt for bra lag til og rykke ned ,bra lag ?? vi har ikke en spiller på midtbanen som har fart eller teknik til og drible av en eneste spiller og da vinner vi ikke kamper..Noe må gjøres nå før det er for seint..

                                        Kommentar

                                        • McGuffy
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 5099

                                          Hadde vi kjøpt Guastavino så hadde vi også kjøpt Terje Liverød. Nei takk!

                                          Kommentar

                                          Working...