Nå må det hentes spillere...

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mooph
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 1496

    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
    Langt viktigere nå å få inn en stabil midtstopper som går rett inn på laget en å tenke på salgspotensiale.
    Veldig mange av målene imot kommer av markerings svikt av midtbanen så jeg tror ikke det hjelper stort med kun en ny midtstopper. F.eks var begge måla TIL fikk markeringsglipper av midtbanespillere.

    Det jeg tror vil være det viktigste er å bedre samhandlinga under press av ballfører på midten slik at en unngår å skape rom som motstandera kan utnytte. Press på ballfører fungerer kun når denne ikke finner noen å passe til.
    Fugla mot nye høyder

    Kommentar

    • Emil B
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2006
      • 5921

      Opprinnelig skrevet av antikris
      Hmm. Reid var på prøvespill hos enga og ble ikke funnet god nok tror jeg. Men det var jo Nosa også da, så det trenger ikke å bety noe egentlig. Litt usikker på De Wulf. Jævlig kult navn, men hvis han ikke kan gå rett inn på stopperplass og forsterke oss, ser jeg ikke helt vitsen. Har han tempo? Da kunne han jo vært aktuell.
      Opprinnelig skrevet av pitbull007
      Trening 11.08.09. i skiftende vær var på Vigernesjordet fra 10.00 til 12.00.
      Når det gjelder de 3 prøvespillerne så vet jeg ikke helt....vanskelig å bedømme de etter en trening. Men jeg ble ikke spesielt imponert over noen av dem.

      De Wulf(midtstopper): Hengslete, ikke spesielt rask, teknikken var vel ikke mye å skryte av heller. Matcher vel de fleste i luftrommet muligens og har jo en del erfaring. Kan ikke se at han kan styrke laget våres nevneverdig. Da er det like greit med Steinar eller Vidar.
      Reid(midtstopper): Noe mer tempo i kroppen enn De Wulf, virka en del tryggere med kula i beina. Litt usikker på duellstyrken hans.
      Felix(kant): Liten...enda mindre enn Mykle Ikke spesielt mye involvert i spillet i dag, så vanskelig å bedømme. Hurtig og teknikken virker habil.
      .....

      Kommentar

      • antikris
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2005
        • 520

        Da er vel den saken avgjort. Tempo er veldig vanskelig å trene opp. Det er ikke styrke. Sats på Reid sier jeg.

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          Opprinnelig skrevet av mooph
          Veldig mange av målene imot kommer av markerings svikt av midtbanen så jeg tror ikke det hjelper stort med kun en ny midtstopper. F.eks var begge måla TIL fikk markeringsglipper av midtbanespillere.
          Var vel Riseth som flöy inn i Kippes duell og skapte kröll i markeringa på andre målet?
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            Opprinnelig skrevet av mooph
            Veldig mange av målene imot kommer av markerings svikt av midtbanen så jeg tror ikke det hjelper stort med kun en ny midtstopper. F.eks var begge måla TIL fikk markeringsglipper av midtbanespillere.
            Nå som Nordtveit er borte ser jeg ikke helt at det ikke skal hjelpe å få inn en ny midtstopper som går rett inn på laget. Vi har pr dags dato ingen som er gode nok til å spille sammen med Kippe i midtforsvaret.

            Det at midtbanespillere glipper i markeringene har vel fint lite å si på at vi er avhengige av å få en ny stopper.
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13277

              Om vi skal ha en garantert forsterkning må vi vel leie. Klubben har ikke råd til å kjøpe en slik spiller, og det er vel også uaktuelt om man ser på hvilke føringer som ligger til grunn for spillerkjøp.

              Kommentar

              • BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

                Opprinnelig skrevet av reka
                Om vi skal ha en garantert forsterkning må vi vel leie. Klubben har ikke råd til å kjøpe en slik spiller, og det er vel også uaktuelt om man ser på hvilke føringer som ligger til grunn for spillerkjøp.
                Kan alltids håpe på et lykketreff ala Anders Rambekk eller Arne-Vidar Moen (sisntnevnte fikk til gjengjeld en gedigen kultsang). Men jeg tviler sterkt på at vi får det til.

                Forsterkninger trengs uansett, med den kebabgjengen vi besitter lukter det nedrykk.
                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                Kommentar

                • mooph
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 1496

                  Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                  Nå som Nordtveit er borte ser jeg ikke helt at det ikke skal hjelpe å få inn en ny midtstopper som går rett inn på laget.
                  Gjentagelse; De fleste måla forårsakes av markeringsglipper på midtbanen. Du får ikke færre mål imot selv om vi hyra inn en Alessandro Nesta klone.
                  Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                  Det at midtbanespillere glipper i markeringene har vel fint lite å si på at vi er avhengige av å få en ny stopper.
                  For så vidt, men vi kan like gjerne finne en "ung og lovende" som en "sikker og erfaren". Mindre mål imot blir det ikke før midtbanen blir sterkere i markeringene.
                  Fugla mot nye høyder

                  Kommentar

                  • Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

                    Opprinnelig skrevet av mooph
                    Gjentagelse; De fleste måla forårsakes av markeringsglipper på midtbanen. Du får ikke færre mål imot selv om vi hyra inn en Alessandro Nesta klone.

                    For så vidt, men vi kan like gjerne finne en "ung og lovende" som en "sikker og erfaren". Mindre mål imot blir det ikke før midtbanen blir sterkere i markeringene.
                    Hvem foreslår du at skal utgjøre stopperparet vårt da? Har vi noen gode nok i klubben som kan spille med Kippe?

                    Jeg ser ikke hvem det skal være hvertfall.

                    Hvis du mener det eneste laget vårt trenger nå defensivt er bedre markeringer av midtbanespillerne trur jeg du undervurderer problemene vi har defensivt kraftig.
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                    Kommentar

                    • mooph
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 1496

                      Det virker som noen tror at det er forsvarsleddet som har den meste av skylda for alle måla imot, mens jeg mener at det ikke er slik.

                      Det jeg sier derfor er at en ikke kan forvente mindre mål imot selv om vi henter en erfaren midtstopper. Vi kan forvente en liten økning feil ved å benytte en uerfaren stopper (aka Gabrielsen), men dette bør Kippe kunne ta noe av for. Slik som situasjonen var når PSA kom skikkelig igang for et par år sia.

                      Det som imidlertid virkelig hadde redusert antall store sjanser imot er bedre defensiv samhandling (press/markering avtaler) på midtbanen.
                      Fugla mot nye høyder

                      Kommentar

                      • rulfi
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2007
                        • 982

                        Ikke for å si at vi ikke trenge midtstopper, men mooph har helt klart et poeng med at midtbanen må ta av noe mer også. Vi har sluppet inn mål i 29, 30(eller hva det er for noe), seriekamper på rad. Her har vi vel prøvd PSA, Kippe, Riseth, Håvard, SP(i fjor), Gabrielsen(?). Har alle disse utenom Kippe levert dårlig? Var ikke Håvard helt konge? Likevel slapp vi inn mål i hver kamp.

                        Ja, vi trenger en ny stopper som kan gå inn nå, for på sikt kan vi få fram Gabrielsen, Mosis og kanskje på PSA tilbake før skadene.

                        Derimot trenger vi noe mer på midten også, da forsvaret får alt for mye press på seg. Samhandlingen er ikke god nok. Forhåpentligvis kan Kiko ta det defensive, kanskje sammen med Søgård, også kan Nosa ta det offensive og gjøre at vi får en mer balansert midtbane.

                        Tro det at med en ny god stopper så slipper vi inn drastisk ferre mål, det tror jeg blir å tro på julenissen. Ny stopper alene er ikke nok. God balanse på midten, og gode forsvarere er gull verdt.

                        Det hjelper heller ikke på og bytte backer og stoppere til hver kamp. Hadde vi hatt noe fast fra første kamp og frem til i dag, med bare små utkiftninger, så tror jeg forsvaret ikke hadde hatt så mye rot. Da kjenner spillere hverandre og har en god samhandling. Det har jo vært null kontinuitet på laget hittil i år, selv om det ser bedre ut nå.

                        Så er mye som kan bli bedre og ikke bare legge dette på at det mangler en eller to gode spillere i en posisjon. Det er alene ikke nok.

                        Kommentar

                        • Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

                          Opprinnelig skrevet av mooph
                          Det virker som noen tror at det er forsvarsleddet som har den meste av skylda for alle måla imot, mens jeg mener at det ikke er slik.

                          Det jeg sier derfor er at en ikke kan forvente mindre mål imot selv om vi henter en erfaren midtstopper. Vi kan forvente en liten økning feil ved å benytte en uerfaren stopper (aka Gabrielsen), men dette bør Kippe kunne ta noe av for. Slik som situasjonen var når PSA kom skikkelig igang for et par år sia.

                          Det som imidlertid virkelig hadde redusert antall store sjanser imot er bedre defensiv samhandling (press/markering avtaler) på midtbanen.
                          Det har hvertfall aldri jeg skrevet noe om. Det jeg har poengtert er at vi er ekstremt avhengige av en ny midtstopper når Nordtveit er borte. Vi har ingen som er gode nok der utenom Kippe.
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                          Kommentar

                          • jonny
                            Juniormedlem
                            Bøffelpromp
                            • Jun 2004
                            • 13

                            – Tanken var jo at det kanskje kunne være noen som var gode nok til at vi kunne hente dem. Dette skal være det nest beste laget på Jamaica, og nå vil Lillestrøm låne den ene midtstopperen deres. Det viser at det er et ordentlig nivå på disse gutta, sier Skarpmo.

                            Kommentar

                            • jonny
                              Juniormedlem
                              Bøffelpromp
                              • Jun 2004
                              • 13

                              Lillestrøm har denne uka sett på prøvespillerne Jimmy De Wolf fra Belgia, Adrian Reid fra Jamaica og Felix Ajala fra Nigeria. De Wolf er sendt hjem uten tilbud, mens klubben har beholdt de to andre ut uka. Spissen Ajala er på Åråsen for å kartlegges, mens midtstopper Reid kan være en aktuell kandidat til å styrke stallen.

                              Kommentar

                              • aguado
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 448

                                Ser bjørkøy er aktuell for en overgang til Odd til en pris av "så og si ingenting". Dersom dette er reell pris blir jeg rett og slett imponert, blir som å selge den nyinnkjøpte Audien sin til én krone, fordi de faste utgiftene ble for høye.

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  Opprinnelig skrevet av jalapenos
                                  Ser bjørkøy er aktuell for en overgang til Odd til en pris av "så og si ingenting". Dersom dette er reell pris blir jeg rett og slett imponert, blir som å selge den nyinnkjøpte Audien sin til én krone, fordi de faste utgiftene ble for høye.
                                  Vi fikk vel brukt Skoda til ny Audi A8 pris i utgangspunktet. 6 millioner var latterlig overprisa. Det er naturligvis trist om Bjørkøy forsvinner, men mest fordi han er LSK patriot. På banen har han ikke akkurat overprestert.

                                  Kommentar

                                  • Sultanen
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2005
                                    • 257

                                    Nå er det vel ikke en ny Audi vi snakker om her. Problemet er at vi har betalt mye for en gammel Audi. Nå tar vi vrakpanten og satser på en nyere bil med lavere driftsutgifter.

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6082

                                      Bjørkøy ut er jeg i utgangspunktet bare positiv til, men jeg hadde håpa vi skulle få et par mil for han.

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        Nå var det vel sånn at noen av overgangspengene vi skulle betale for Bjørkøy var prestasjonsrelaterte bonuser (spilte kamper eller noe)? Noen som vet hva de gikk ut på eller om de er oppfylt.

                                        Kan jo være sånn at han er få kamper unna å koste oss en del ekstra og vi sparer noen kroner på å la han gå i tillegg til overgangssummen.
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        • Geirfugl
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 561

                                          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                          Nå var det vel sånn at noen av overgangspengene vi skulle betale for Bjørkøy var prestasjonsrelaterte bonuser (spilte kamper eller noe)? Noen som vet hva de gikk ut på eller om de er oppfylt.

                                          Kan jo være sånn at han er få kamper unna å koste oss en del ekstra og vi sparer noen kroner på å la han gå i tillegg til overgangssummen.
                                          Ja, ganske sikker på at grunnprisen var rundt 3 mill. Når det er sagt: 1 av disse 5 må ut: Dosso, Kiko, Nosa, Søgård, Bjørkøy. Og da er vel regnestykket ganske enkelt..

                                          Kommentar

                                          Working...