Hva med å leie han ut de siste kampene? 3 x vinn situasjon for de invoverte parter.
Nå må det hentes spillere...
Collapse
X
-
-
Kommentar
-
Ifølge Fagermo er Bjørkøy aktuell for Odd (gammelt nytt), men jeg synes klubben bør være forsiktig med å kvitte seg med for mange spillere. Nå som Riise og Nordtveit er forsvunnet og Bjørkøy muligens på vei ut, så vil kvaliteten på trening bli dårligere dersom den skal fylles opp av juniorer. Sesongen har vist at vi ikke kan bruke for mange juniorer på laget samtidig. Når det så som værst ut etter 8 kamper, ble førsteellveren satt opp med rutinerte spillere og da begynte resultatene å komme. Vi må ha spillere som vet hva dette dreier seg om.Kommentar
-
dette håper jeg blir utgangspunkt til 2010 sesongen :
Bjørkøy kan bare dra til odd, vi har nok dekning sentralt på midten og kan heller bruke evt overgangssum, samt reduserte lønnskostnader til å finansiere en ny spiller.
håper også vi signerer logi magnusson, har han og andre som keeperpar, og selger otto for en relativt bra sum.
med karim, , lars kristian eriksen, ringstad, johnsen evt gabrielsen mener jeg vi har bra nok dekning med backer som holder høyt nok nivå.
Frode kippe, PSA, steinar pedersen har vi 3 bra stoppere, hvorav frode er toppnivå i norge, samt PSA som kan være det, og som har potensiale til å stabilisere seg der. i tilegge er pedersen en helt okei backup. Mener også vi bør hente en topp klasse midstopper. ( gjerne tore reginiussen ) men kan også bli en annen.
sentralt har vi Søgård, kiko, dosso som jeg ser som den defensive spilleren. Dosso må stabilisere seg på et høyere nivå enn han er. dette mener jeg er urealistisk foran neste sesong, men vil tro han til tider kan gjøre det bra. Espen gjør alltid bra kamper og en god jobb, og kiko er også meget solid. derfor unødvendig å forsterke her. skal heller ikke glemme tokstad, som jeg trur kan få et gjennombrudd neste sesong.
offensivt ser jeg kun igiebor, og evt sundgot, men han skal regnes som spiss. derfor ser jeg helst at vi henter en ganske rutinert offensiv midtbanespiller. Jeg foreslår FFks Celso borges som min ønsketenkning.
på høyrekant synes jeg vi kan bruke magnus myklebust. god defensiv, bra offensivt også på gode dager, og kan sammarbeide bra med back. Men her bør vi også hente inn en ny spiller for back-upens skyld. Hva med Abgar barsom ? erling knudtzon ? daniel stensland ?
venstrekanten kommer nok også til å bli et lite problem. Vi har mathis bolly som den eneste rene venstrekanten jeg ser. han blir nok litt for ustabil også neste år, men trur han vil glimte til til tider. Men ingen tvil om at vi trenger en venstre kant. Ringstad kan bekle posisjonen, men jeg ønsker meg jonathan parr! hurtig, venstrebent spiller. trur han kunne passet godt inn.
På topp har vi occean og sundgot som de "store sterke" dette trur jeg holder. I tilegg har vi hurtige, tekniske edwin som blir ennå bedre neste sesong. Magnus kan også brukes som spiss. I tilegg har vi Bjørn Bergmann som jeg tror tar et steg neste sesong og kan overaske litt.
må hvertfall hentes inn forsterkninger på begge kantene, en midstopper og en offensiv midtbane! kanskje en aldri så liten spiss ogsåKommentar
-
Tore Reggis? Celso Borges? Keep dreamin'. Kan vi opprettholde litt saklighet her? De spillerne kommer aldri hit, så lenge vår sportslige og finansielle situasjon er som den er."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
dette er da ikke usaklig. Kan vi presenter en sportslig ramme som er fristende nok kan det fort være håp. Tore reginiussen var kanskje litt å ta i, men mannen er bosman og kan visstnok havne i brann! da er vel ikke vi helt uaktuell ? og hva hvis FFk rykker ned? celso borges kan neppe bli så altfor dyr da..Kommentar
-
Jeg tror vi har en fordel med tanke på at Bosman-spillere ser at vi:
1. Klarer å stå av finanskrisen uten å sette ned spillerlønninger.
2. Klarer å få solgt spillere til store Europeiske ligaer, både med sportslig med- og motgang.Kommentar
-
dette er da ikke usaklig. Kan vi presenter en sportslig ramme som er fristende nok kan det fort være håp. Tore reginiussen var kanskje litt å ta i, men mannen er bosman og kan visstnok havne i brann! da er vel ikke vi helt uaktuell ? og hva hvis FFk rykker ned? celso borges kan neppe bli så altfor dyr da..
Celso Borges har akkurat skrevet kontrakt med FFK og det er ikke automatisk slik at han kan gå vederlagsfritt ved et eventuellt nedrykk. Den som vil ha ham må betale greit med penger. Mannen har värt veldig god på landslaget i Gold-cup og ellers, noe som ikke går upåaktet hen hos storklubbene. Ved et nedrykk kommer det nok en klubb med langt större ressurser og plukker ham opp.
Så lenge spillerne får spilletid i sine respektive klubber, så tror jeg ikke de önsker å gå til en annen klubb på nedre halvdel, med mindre det er gode penger involvert."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Kommentar
-
Tore R tror jeg vi kan glemme. Samme med C.Borges. Syns vi burde prøve å hente Knudzon fra Lyn; masse speed, gode pasninger og ålreit teknikk. Kan hende vi trenger en stopper, men da en som kan utvikles litt. Pedersen og Kippe er greit nok ut sesongen og PSA kommer tilbake. Syns vi burde prioritere en kantspiller.Kommentar
-
Knudzon er en virkelig klassespiller in the making. Holder allerede godt TL-nivå, og har fortsatt mye å gå på. Mulig at B+B vurderer ham, men anser at vi får ham mye billigere om vi venter til sesongen er over. Lyn kommer etter all sannsynlighet til å enten; A) Rykke ned, eller B) Miste lisensen. Det gjör det i så fall mye lettere å hente ham."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
hvis det er litt penger til overganger etter sesongen så ser jeg gjerne følgende spillere ut og inn.
UT:
Karim - Føler at både Lasse og SP er bedre både defensivt og offensivt. Kontrakten går også ut etter sesongen.
Bjørkøy - (forhåpentligvis allerede i dette overgangsvinduet), har også veldig bra oppdekning sentralt i tillegg til at han ikke har vært i nærheten av det han er god for. Går utifra at lønnen hans er i toppen i klubben.
Otto - Selges, så sant Logi blir signert. Alt for ustabil.
Vidar - Ikke fornyet kontrakt. Ikke vært i nærheten av å prestere opp mot det nivået han har hatt tidligere. Skal bli godt å slippe å betale den enorme lønnen hans. Tusen takk Tom og Jan Åge.
Bertheussen - Trengs vel ikke å si så mye annet enn at han ikke holder TL nivå.
Midttun Lie - Samme som Bertheussen. Er vel "over the hill", i den grad han har vært "on the hill".
Gundersen - Vil ikke at han skal selges,men kanskje lånes ut enda en sesong. Har faktisk troen på at han kan bli noe å spare på. Trenger bare tid.
Myklebust - Er litt usikker på om Magnus bør få ny kontrakt. Avhenger vel litt om det blir hentet nye spillere eller ikke. Uten nye spillere er vi nødt til ha muligheter på kantene.
INN:
Midtstopper - Hadde jo vært jævelig artig med Reginiussen, men er vel pengesterke personer i Bergen. Rykker FFK ned er det jo mulig med Piiroja. Kristian Flittie Onstad er vel ledig hvis Reginiussen går til Brann.
Høyrekant - Erling Knutzon er den spilleren jeg gjerne vil se i LSK drakt. Kjapp, god teknisk og ung. Steffen Nystrøm er også et alternativ
Venstrekant - Mattias Andersson kan funke ganske bra, men er jo mye utsatt for skader. Erik Mjelde kunne også vært interessant.Nosa er tydelig rørt av Kanarifansen, og er helt klar på hvor mye de betyr for han.
- Jeg elsker fansen vår, jeg elsker dem høyt!Kommentar
-
Midtstopper - Hadde jo vært jævelig artig med Reginiussen, men er vel pengesterke personer i Bergen. Rykker FFK ned er det jo mulig med Piiroja. Kristian Flittie Onstad er vel ledig hvis Reginiussen går til Brann.
Høyrekant - Erling Knutzon er den spilleren jeg gjerne vil se i LSK drakt. Kjapp, god teknisk og ung. Steffen Nystrøm er også et alternativ
Venstrekant - Mattias Andersson kan funke ganske bra, men er jo mye utsatt for skader. Erik Mjelde kunne også vært interessant.
Reggis tror jeg drar til utlandet når han forsvinner, noe annet ville väre ytterst merkelig.
Piiroja er en long shot, og har vel värt i sökelyset til bl.a. Wigan. Alikevel er det litt tid siden sist og mannen har bikket 30. Kan väre mulig om FFK rykker ned, selv om jeg tror han kommer til å gå for en grei slump med penger. Usikker på om han er rett stoppertype, da han fort blir veldig lik Kippe.
Erling Knudzon er behörig diskutert. Har ikke hatt sin beste sesong hittils i år, noe som er bra for markedsprisen hans. Vi ser alikevel hva han kan med jevne mellomrom, bl.a. var han veldig god i Liverpoolkampen, og noterte seg for en finfin assist mot Start. Tror Berg vet akkurat hva som skal til for å få gutten opp på toppnivå igjen.
Nyström virker også spennende, men han er vel skadet om dagen. Vet ikke all verden om spilleren, men virker spennende utifra hva jeg har hört og sett. Han har heller ikke värt noe hett objekt på overgangsmarkedet, og ved ett godset-nedrykk burde han väre et realistisk mål.
Mattias Andersson er et etablert navn som antakeligvis kommer til å gå for en respektabel sum. Er grusomt skadeplaga, noe som gjör meg skeptisk. Videresalgspotensialet er heller ikke all verden da mannen fyller 28 i år.
Erik Mjelde ser jeg gjerne i LSK, men dessverre er Brann hans soleklare förstevalg i Norge, da gutten er bergenser og oppfostra i Brann. Bergenserne har etter all sannsynelighet ökonomisk slagkraft til å matche det vi måtte klare å skrape sammen. Mjelde har ei heller svekket markedsverdien sin denne sesongen, og kommer nok til å sörge for en ok sum til SF."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Ettersom hofteskaden til LKE er et mysterium, synes jeg det er eksepsjonelt viktig å beholde Essediri.
Innkjøpene; Midtstopper er etter min mening noen vi ikke trenger neste år. (faktisk) Jeg er også forsåvidt positiv til Knudtzon, men jeg kjenner en som spiller for Lyn og Erling har tydeligvis fotballforståelsen til en 7-åring. Og hvis det er noe vi har sett nok av iår, så er det spillere uten akkurat det.
Liker ikke helt personligheten Andersson. Merket i kampen mot de denne helga at han ikke gadd å følge løp hjemover etter å blitt lurt av Essediri. Det førte til en stooor sjanse for oss.Kommentar
-
Anderssons störste styrke har jo tidligere värt ekstrem fart. Nå har han hatt lange skadeavbrekk de siste årene, og jeg synes det er tydelig at han er satt tilbake litt på farta. Det er jo dette som bruker å gå tapt först ved langtiddskader."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Jeg ønsker ikke Piiroja. Han og Kippe blir for like, og det vil bli en meget høy kortfrekvens i sisteleddet.
Viktig å få inn en midtstopper med fart og rutine. PSA kan vi desverre ikke regne med da han blir skadet veldig ofte.
SP har gjort jobben så langt men en ny må inn ASAP.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Essediri, Myklebust og Sögård bör få nye kontrakter. Essediri bör bli förstevalg på höyreback fremover, om han skal spille slik han har gjort i det siste. Essediris siste kamper har etter min mening värt bedre enn Lasses kamper i år, uten at det er noe angrep på Lasse.
Sögård bör også få kontrakt, da han er en utmerket squadplayer som aldri klager på spilletid. Kontinuitesbärer og lokal gutt som egner seg til å piske litt innsats inn i laget når det behöves.
Myklebust begynner å få dreisen på sakene nå. Super i passningsspillet og gode bidrag fremover. Viser veldig godt samspill med afrikanerne. Også en defensiv ressurs, noe som gir backer mulighet til å bidra fremover. Med tanke på hva Henning Berg gjorde for Espen Hoffs karriere, ser jeg ingen grunn til at ikke Myklebust kan bli like god eller bedre. Har mye av de samme egenskapene.
Når det gjelder Husar er jeg usikker. Berg bör ta litt tid til å kartlegge spilleren, for han fremstår litt som et mysterie. Har helt åpenbart sterke ferdigheter fremover på banen, men önsker av en eller annen grunn å spille back. Forstår ikke helt hvorfor han ikke får det ut i kamp, når han tydeligvis er kjempegod på trening. Idrettspsykolog anyone?"A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
Kommentar