Nå må det hentes spillere...

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
    Jeg synes det er lettere tragisk å slippe Bjørkøy gratis. Til tross for at han har tempoproblemer er han blant våre klart beste ballbehandlere. Han mister sjelden ball, slår sjelden feilpasninger og jobber utrettelig defensivt. Han er i tillegg anvendelig og klager ikke på lite spilletid. Han får urettferdig kritikk for å ikke ta ansvar, det var liten tvil om at Otto og Bjørkøy var de to som styrte under LSK 2 matchen i går. Jeg har alltid hatt sansen for Bjørkøy og synes det er tragisk om vi velger å slippe han uten å få en krone for han. Å gi bort Bjørkøy er det nærmeste du kommer veldedighet. Jeg har ingen tro på at han forsterker Odds første 11'er, men han forsterker definitivt troppen. Jeg tror ikke Bjørkøy befinner seg på lønnstoppen og jeg skulle gjerne sett feks. Occeans lønnspose forsvinne før Bjørkøys.
    Ikke vanskelig å være enig i det meste av det du skriver her.
    Men vi kan altså ikke "bli kvitt" de det ikke er ettersspørsel etter. Markedet har sagt at Bjørkøy er "attraktiv", og derfor forsvinner han.
    Som jeg har nevnt tidligere, så tror jeg fokuset på å kutte kostnader nå er så ekstremt stort at enkelte andre prisnsipper må vike.
    Og det forstår jeg.
    Mvh
    Gammer´n (Per T)

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
      Ikke vanskelig å være enig i det meste av det du skriver her.
      Men vi kan altså ikke "bli kvitt" de det ikke er ettersspørsel etter. Markedet har sagt at Bjørkøy er "attraktiv", og derfor forsvinner han.
      Som jeg har nevnt tidligere, så tror jeg fokuset på å kutte kostnader nå er så ekstremt stort at enkelte andre prisnsipper må vike.
      Og det forstår jeg.
      Samtidig har vi et salgsbudsjett vi skal holde. Mulig at en del av pengene som skulle gå til Björköys lönn går inn i denne potten. Om vi også får kvitta oss med Riseths lönn så har vi skrapa sammen et greit bidrag.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • Canário
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1471

        Investorene bør bidra til forsterkninger. Vi er ikke er i en posisjon til å avgi to etablerte spillere til norske klubber etter at Nordtveit og Riise er borte. Isteden har andre bunnlag beholdt omtrent alle sine og til og med forsterka. Glimt har i spleiselag fått Andre Hansén, VIF henta Birgir Madsen, SIF trolig Riseth og FFK satser sedvanlig på å få inn forsterkninger for å berge sesongen. Store utskiftninger i stallen er alltid en utfordring, uavhengig av om kvaliteten på de som drar og de som kommer nesten er lik. Og hittil har det ikke kommet inn noen - unntatt kanskje en midtstopper som trolig må spille seg inn en stund før han blir god. Den tiden kan vi bruke på våre egne juniorer.

        Fremtidshåp har vi nok av - vi må ha spillere som kan prestere med en gang. Riseth veit hva det dreier seg om på benken. Husk at han også har spilt flere gode kamper. Apropos neste motstander: Sist gang Stabæk var på Åråsen var han outstanding. Jeg synes kritikken er litt overdreven. I fjor hadde vi i mange kamper hatt store problemer uten ham. Å bytte han ut, med måneder igjen av kontrakten, mot en spiller som sjelden har spilt soneforsvar, er uansett naivt og altfor ettergivende. Han kan godt være med på å sende Godset oppover.

        Jeg deler ingen avslappede holdning foran høsten. Omløpshastigtenen på spillere er stor, og det er som sagt alltid en utfording. Vi har dessuten ikke erstattet en. Det signalet oppfattes nok også av spillergruppa, spesielt de med høye ambisjoner. Begynner resultatene å utebli litt i tillegg kan det ha en forsterkende og resignerende effekt. Med de utskiftningene vi har er vi litt i flytsonen kanskje litt på tross av formen...

        En klubb med ambisjoner om å være i toppen hadde garantert forsterka i en sånn situasjon. Men det er tydelig at ambisjonsnivået har blitt spist opp av en økonomi som er så totalt skakkjørt at det er tvingende nødvendig å spare bare litt penger så fort som mulig. Bjørkøy er det siste - og triste - eksemplet på både hvordan kjøp og salg av spillere har spilt totalt fallitt. Kjøper for 5, selger gratis, and the list go on... At Odd med et betydelig dårligere utgangspunkt enn vi hadde bare kan "få" spillere LSK har blakka seg på - og til og med får suksess - er til å grine av. Men overhodet ikke overraskende.

        Kommentar

        • vollafugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2006
          • 978

          Opprinnelig skrevet av superbøffel
          De kosta alt for mye inn, og det vi sitter igjen med er lettelse over å slippe lønnsforpliktelsene. Eneste vi fikk penger for var Brenne, 4 mill, noe som udiskutablet er årets beste salg.
          I den situasjonen klubben var i er det forståelig at klubben valgte selge Brenne til Odd for 4 mill. Men å kalle ham årets salg? Jeg er enig med BennyLem i at den overgangen mer likner årets kjøp (med unntak av fenomenet Makhtar Tioune). Odd hadde garantert ligget 4-5 plasser lenger ned uten Brenne.

          Jeg tar nesten for gitt at historien kommer til å gjenta seg med Bjørkøy.

          Kommentar

          • Ola
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1651

            Det handler ikke om sportslige vurderinger. For den som ikke har skjønt det enda; Sportsklubben er økonomisk skakkjørt! LSK har dratt på seg enorme faste kostander og har ingen annen mulighet enn å rydde opp. All ære til Bjarmann for den jobben han gjør. Det er tøft gjort å kvitte seg med spillere i den situasjonen vi er i, og høyst sannsynlig helt nødvendig. Blir vi kvitt Riseth også nå, så begynner snart den vonde lukta etter Nordlie/Fjørtoft å forsvinne fra veggene på Åråsen.

            Men som Benny sier; "oppryddingen må fortsette", og jeg ser gjerne at flere forsvinner ut av treningsfeltet og kontorlokalene.

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13277

              Er vel litt mye svartmaling her inne nå. Hverken Brenne eller Bjørkøy har blitt eller vil bli nevneverdig savnet av undertegnede. Brenne, som ikke orket å bo i Lillestrøm, men som var rimelig happy med lønningsposen? At disse "blomstrer" i Fagermos Uday-system er helt greit, jeg er ferdig med 4-3-3 og maskinfotball. Kan ikke finne en eneste spiller i Odd-laget som jeg virkelig ønsker til LSK. Hadde skutt meg om vi hadde spilt slik fotball som Odd bedriver. Og hvordan går det med "Oss" Grenland til neste år?

              Deretter nedrykksspøkelset: Ærlig talt, er det noen her som tror Riseth vil forsterke godset nevneverdig? Fyren har jo vært hakkekylling her på forumet siden han kom. Nedrykk blir avgjort av kampprogrammet, her sitter vi med henda fulle av ess og jokere. Dette er helt opp til oss selv, og om laget ikke klarer å denge iallefall tre av de bunnlagene vi har igjen og sikre plassen er det iallefall ikke Riseth som har skylda.

              Til sist: At ikke flere av dere priser dere lykkelige over at Søgård trolig får kontraktstilbud istedet for å sørge over Bjørkøy er mildt sagt merkelig. Noen måtte ut, det skjønte alle. Hva om det hadde vært vært Fetsundråneren som ble vraket til fordel for Bjørkøy?

              Kommentar

              • El Caco
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2009
                • 2286

                Hvis det ikke blir hentet ny(e) spiller(e) de nærmeste dagene, skjønner jeg faktisk ikke var administrasjonen i LSK tenker med.
                Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                Kommentar

                • Johnny Sack
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Jun 2007
                  • 127

                  Veldig enig med Ola her. Tror vi skal være glad for at det endelig ser ut som vi har et team på plass som satser på å bygge en bred, solid stall og et lag som kan hevde seg i norge og forhåpentligvis i norden PÅ SIKT. Det er bra hvis satsingen videre nå tuftes på kontinuitet og langsiktig fokusert jobbing der man bygger et lag med unge, sultne spillere som passer sammen. Savner ikke overambisiøse ledere som blåser 60 mill på 3 år for ta 3 fjerdeplasser på rad for så å nesten rykke ned. Tror vi må regne med at klubben vil være et bånnlag/middelhavsfarer en stund til, men som forhåpentligvis vil bli et lag å regne med i mange år fremover. Savner stabilitet på åråsen.

                  Kommentar

                  • Henrik
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2006
                    • 2110

                    Penger som som spares på lavere lønnskostnader bør legges i potten for tilbakekjøp av arvesølvet, som måtte selges før sesongen, fremfor nye hastekjøp med bare få dager igjen av vinduet.

                    Kommentar

                    • Kimito
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 2601

                      Panikkreaksjoner på forumet er noe av det jeg synes gjør overgangsvinduene smått kjedelige. Riseth og Bjørkøy er ikke to spillere det er veldig stort behov for i klubben i dag, og begge hever nok voksen lønn (som voksne fotballspillere med et visst rykte).

                      Det ligger i sakens natur at avgangene kommer før innhentingene i Sportsklubben om dagen. Det er også klart at vi ikke gir fra oss Riseth dersom vi ikke får signert en annen midtstopper.

                      Pr. dags dato har vi Søgård, Nosa, Kiko, Dosso og eventuelt Tokstad, som kan gjøre en jobb sentralt på midtbanen. Det vil si at risikoen ved å sende Bjørkøy av gårde ikke er så stor.

                      I tillegg kan Bjørkøy spille høyreback (Eriksen, Essediri og Lunan) og til nød høyre kant, hvor han ikke gjør noen bedre jobb enn Kiko. Vi mangler minst én kantspiller, men Bjørkøy er ikke så mye bedre enn for eksempel Tokstad i den rollen.

                      Alt i alt synes det som valgene er overveide og fremtidsrettede. Vi har hentet Edwin og Nosa under B med langt og kort hår. Det kan være at vi klarer, eller til og med er i ferd med, å hente en spiller på kanten også. Den som lever får se.

                      Siden den grusomme 8. runden mot Start borte har vi bare tapt mot Molde, Viking og Rosenborg. Det er tre tap på fjorten kamper, hvorav to var mot Tippeligaens klart beste lag. Det betyr ikke at vi ikke er i faresonen lenger, men det er ikke typisk for lag som er på vei ned en divisjon (banker febrilsk i bordet).

                      For å sitere Science Fictions svar på Hakkespettboka: Don't Panic.
                      Ferdigskåra

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6082

                        Opprinnelig skrevet av Henrik
                        Penger som som spares på lavere lønnskostnader bør legges i potten for tilbakekjøp av arvesølvet, som måtte selges før sesongen, fremfor nye hastekjøp med bare få dager igjen av vinduet.
                        Klubben har en plan for tilbakekjøpet av Åråsen eiendom som ikke inneholder sparte lønnskostnader. La oss fortsette den sportslige driften og følge planen. Ingen panikk.

                        Kommentar

                        • Henrik
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2006
                          • 2110

                          Opprinnelig skrevet av HSft
                          Klubben har en plan for tilbakekjøpet av Åråsen eiendom som ikke inneholder sparte lønnskostnader. La oss fortsette den sportslige driften og følge planen. Ingen panikk.
                          Tjene pengene via eiendomsutvikling var det ikke? Det blir litt som X-Files, jeg tror det ikke før jeg får se det.

                          Kommentar

                          • m_skedsmo
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Aug 2006
                            • 212

                            Nå vet ikke jeg hva Bjørkøy tjente i LSK. Men hvis han så gjerne ville bli, så kunne han vel ha gjort sitt, reforhandlet sin kontrakt, vist ansvar for klubbens økonomi, og gått noe ned i lønn.

                            Samme med Riseth. Mannen er snart 40 og langt over middagshøyden. Likevel tjener han mest av spillerne? Hvor er logikken her.

                            Kommentar

                            • sbraathen
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Apr 2004
                              • 88

                              Opprinnelig skrevet av El Caco
                              Hvis det ikke blir hentet ny(e) spiller(e) de nærmeste dagene, skjønner jeg faktisk ikke var administrasjonen i LSK tenker med.
                              de redder faktisk ganske mye av klubbens bedritne økonomi og kvitter seg med daukjøtt som i utgangspunktet ikke burde blitt hentet inn gjennom portene våres. er vel begrenset hvor mange sentrale midtbanespillere vi trenger. Bare bli kvitt Riseth også nå, så begynner det å likne noe.

                              Takk Torgeir for at du viser hva ekte kjærlighet til klubben er. Ikke det tulle Nordlie og Fjøra holdt på med.
                              Nosa er tydelig rørt av Kanarifansen, og er helt klar på hvor mye de betyr for han.
                              - Jeg elsker fansen vår, jeg elsker dem høyt!

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                Opprinnelig skrevet av m_skedsmo
                                Nå vet ikke jeg hva Bjørkøy tjente i LSK. Men hvis han så gjerne ville bli, så kunne han vel ha gjort sitt, reforhandlet sin kontrakt, vist ansvar for klubbens økonomi, og gått noe ned i lønn.

                                Samme med Riseth. Mannen er snart 40 og langt over middagshøyden. Likevel tjener han mest av spillerne? Hvor er logikken her.
                                Tror ikke nödvendigvis det bare er her skoen trykker. Sportslig sett er de heller ikke så store tap.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  Synes dette er kjempespennende tider i klubben! Slik jeg ser det følger ikke Berg & co annet enn sin gameplan, og de gjør det nokså nådeløst. Som GIF-gutt selv hadde ingenting gjort meg gladere enn å se Bjørkøy gjøre suksess, men helt fra start så dette dårlig ut. Husk at han ble kjøpt inn like før seriestart da det ble skreket etter nye forsterkninger. Minner mye om et kjøp preget av panikk og hastverk. RBK-interessen var åtet vi slukte rått og som legitimerte kjøpet.

                                  De gambler mye også, TL-plassen er fortsatt ikke sikra og nå ser det også mørkere ut for andrelagets mulighet til å klare seg. TL-plassen er det som teller til syvendde og sist i situasjonen vi er i, andrelaget får bare være. Tror fortsatt de kan klare seg. For forsterkinger kommmer ikke, ihvertfall ikke slike som kan karakteriseres som umiddelbare, det er i så fall snakk om fler billige importer med ferdighetene som Berg har satt som kriterier, talenter med fart, teknikk og pasningsfot.

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7101

                                    Det hadde jo vært toppen av ironi om Andre Bergdølmo blir standin for Vidar Riseth resten av sesongen...
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • Boudewijn
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Jul 2007
                                      • 207

                                      Nå er det visst, i følge min kilde, 100% sikkert at Reid får kontrakt. (Om ikke faren har et stort huslån som søpla går inn og nedbetaler). Med Reid på plass kan Riseth gå.
                                      Byråkratkanaris

                                      Kommentar

                                      • Cruz
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 398

                                        Opprinnelig skrevet av Boudewijn
                                        Nå er det visst, i følge min kilde, 100% sikkert at Reid får kontrakt. (Om ikke faren har et stort huslån som søpla går inn og nedbetaler). Med Reid på plass kan Riseth gå.
                                        Utlån ut sesongen, med opsjon på kjøp? Når det gjelder stoppere fra eksotiske steder, synes i hvert fall jeg det er å foretrekke.
                                        Fra legenden Tommy Lund til legenden Arild Gilbert Sundgot - 1000 kamper i toppen

                                        Kommentar

                                        • antikris
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2005
                                          • 520

                                          Hva mener du? Romanus var jo klasse. Spilte på landslaget og greier!

                                          Kommentar

                                          Working...