Nå må det hentes spillere...

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13277

    Vestkantklubben eid av østeuropeere og østkantklubben styrt av en vestkantsoss? Heia Skeid.

    Kommentar

    • McGuffy
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 5099

      Fra forumet på thereggaeboyz.com om vår nye mann Adrian Reid:

      Opprinnelig skrevet av jamatl
      He is a very professional and intelligent footballer who came through the national u20 and u23 teams. He is composed and strong in the air and with the ball at his feet.

      He has extensive youth international experience playing and/or training in Jamaica, Brazil, Honduras, USA and Norway.

      I understand the Norwegian league is very physical so he needs to add some bulk to his frame. Give him some time to adjust, he will ready for the 2010 season.

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Ser ut til at det ihvertfall ikke blir Berget. Selv om Molde nå er en toppklubb ble jeg likevel litt overraska over at han vil dit. Virka som han gjerne helst ville bli i Oslo-området.

        Kommentar

        • sbraathen
          Medlem
          Møteplager
          • Apr 2004
          • 88

          synes også det er rart, men uansett så ville jeg ikke hatt han til klubben...er det noe vi har mye av, så er det spisser.....sitter bare å venter på at knudtzon skal signere for oss.....herregud som jeg håper det skjer.

          hadde jo ikke gjort noe med obiefule heller da. obiefule som defensiv midtbane og nosa som offensiv hadde vært knall
          Nosa er tydelig rørt av Kanarifansen, og er helt klar på hvor mye de betyr for han.
          - Jeg elsker fansen vår, jeg elsker dem høyt!

          Kommentar

          • McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5099

            Angående Obiefule og andre foreigners. Husk på at vi allerede har 11 utlendinger i stallen, inkl Adrian Reid.
            Maks antall utlendinger (frie spillere) i en spillertropp er nettopp 11.

            Se Rundskriv 08/09 fra NFF.

            Slik jeg forstår det skal troppen registreres 01. september, og da kan det stå 11 utlendinger (frie spillere) på lista.

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13277

              Trist. Ville selvfølgelig ikke sagt nei til Berget uansett om stallen hadde hatt 30 spisser, her handler det om kvalitet. Er redd Molde har gjort et kjempevarp her og vil få igjen det flerdobbelte av investeringen sin.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Opprinnelig skrevet av reka
                Trist. Ville selvfølgelig ikke sagt nei til Berget uansett om stallen hadde hatt 30 spisser, her handler det om kvalitet. Er redd Molde har gjort et kjempevarp her og vil få igjen det flerdobbelte av investeringen sin.
                Ser ut til at han er Udineses eiendom, fortsatt et lån. Kanskje Udinese la føringer, hvem vet.

                Kommentar

                • El Caco
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2009
                  • 2286

                  Opprinnelig skrevet av sbraathen
                  synes også det er rart, men uansett så ville jeg ikke hatt han til klubben...er det noe vi har mye av, så er det spisser.....sitter bare å venter på at knudtzon skal signere for oss.....herregud som jeg håper det skjer.

                  hadde jo ikke gjort noe med obiefule heller da. obiefule som defensiv midtbane og nosa som offensiv hadde vært knall
                  Vil heller se Obiefule enn Knudtzon i LSK drakt. Men, kan jo bli vanskelig mtp antall utlendinger i troppen. Hvis det er riktig som du sier, så er det vel opplagt at det var Knudtzon og Simonsen som Lillestrøm har lagt inn bud på.
                  Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13277

                    Bare utleie til Molde? Flott, synes alltid det er trist når andre tippeligaklubber gjør kjempevarp til en billig penge, slik som Shelton og Hæstad.
                    Last edited by reka; 30.08.2009, 11:31.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6082

                      Opprinnelig skrevet av McGuffy
                      Angående Obiefule og andre foreigners. Husk på at vi allerede har 11 utlendinger i stallen, inkl Adrian Reid.
                      Maks antall utlendinger (frie spillere) i en spillertropp er nettopp 11.

                      Se Rundskriv 08/09 fra NFF.

                      Slik jeg forstår det skal troppen registreres 01. september, og da kan det stå 11 utlendinger (frie spillere) på lista.
                      Dette er interessant og har blitt diskutert fryktelig lite. Ser for meg at dette gjør fremtiden til Otto, Occean, Husar og Essediri mer usikker.

                      Berg og Bjarmann liker å hente utlendinger, så de vil nok helst ha muligheten til å hente flere om noen store talenter dukker opp.

                      Om vi henter Logi så blir det dermed litt waste å ha en utlending som 2. keeper.

                      Husar har heller ikke vist et nivå som er umulig å erstatte.

                      Essediri sin fremtid er slik jeg ser det veldig avhengig av om Berg lykkes i å hente Simonsen eller ikke.

                      Kommentar

                      • KrisB
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2008
                        • 2923

                        Berg om overgangsvinduet:

                        - Adrian (Reid) kommer. Det er bare snakk om å få papirene klare.

                        Vidar (Riseth) har gått til Godset. Litt fordi han ville det selv og at han ikke var fast her. Vi ønsket å gjøre dette fordi vi sparer litt på økonomien.

                        John Anders Bjørkøy har gått til Odd Grenland, og det er også i forhold til det sportslige og av økonomiske grunner, sier Henning Berg til LSK.NO.
                        - Jonna er en som ville vært veldig fin å hatt her, men økonomien og totalpakka for oss gjør at vi måtte slippe han nå. Vi ønsker han all mulig lykke til sammen med Vidar untatt når de møter oss selvsagt. Vi ser også etter andre forsterkninger, og vi har hatt noen bud inne hos Lyn

                        - Hva skjer før overgangsvinduet lukkes ved utgangen av august på mandag?
                        - Jeg tror ikke det er så mye som kan skje innen det. Vi har gjort forsøk, og sett om vi kan forsterke troppen. Vi føler likevel at troppen vår er såpass bra at vi har mange skadefrie spillere nå. Med tanke på de prestasjonene som er gjort i det siste, og med Lasse (Lars Kristian Eriksen) frisk igjen, har vi bra konkurranse på alle plassene på laget. De spillerne vi ikke har fått napp på er mer for framtiden. Hva som skjer i framtiden vil tiden vise. Siden vi har fått nei på de budene nå så regner jeg med at det blir vanskelig før vinduet stenger. Jeg er litt overrasket, gjentar Berg

                        se intervju med berg:

                        Kommentar

                        • mrognan
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2008
                          • 846

                          Opprinnelig skrevet av HSft

                          Om vi henter Logi så blir det dermed litt waste å ha en utlending som 2. keeper.
                          Jeg regner med at tanken bak utlånet av Andrè Hansen til sagaøya er at Otto forsvinner i løpet dette eller neste overgangsvindu. Så da hentes Hansen tilbake før neste sesong.
                          Morten

                          Kommentar

                          • McGuffy
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 5099

                            Opprinnelig skrevet av HSft
                            Dette er interessant og har blitt diskutert fryktelig lite.
                            Jepp! Har prøvd å sette fokus på dette flere ganger, men ikke fått særlig respons.

                            Jeg tror for min del at Otto og Martin er de som ligger ytterst på kanten.

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              At Berg uttaler som om overgangsvinduet er nærmest verdiløst. Han vil selvfølgelig ikke si noe som skaper forventninger i situasjonen klubben nå er i. Men det jobbes nok helt til siste time. Jeg har hele tiden vært inneforstått med at det ikke kom noen etablerte forsterkninger nå, men hadde heller ikke ventet et spillersalg av den størrelsen som har vært. Hvis Nosa nå i tillegg er skada siden han ikke var på siste trening har vi en svært tynn midtbane. Vi mangler så til de grader ferdigheter og tempo på en så viktig lagdel.

                              Når sesongen er over burde en rekke av våre utlendinger være salgsobjekter, spillere som ikke utmerker seg i nok grad til å forsvare en plass. Otto, Husar, Kiko, Occean og Essediri bør alle evalueres.

                              Kommentar

                              • gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3208

                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Hvis Nosa nå i tillegg er skada siden han ikke var på siste trening har vi en svært tynn midtbane.
                                Nosa er bare forkjøla, ikke skada, og spiller mest sannsynlig på mandag.

                                gilbert

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                  Jepp! Har prøvd å sette fokus på dette flere ganger, men ikke fått særlig respons.

                                  Jeg tror for min del at Otto og Martin er de som ligger ytterst på kanten.
                                  Enig i at de bør være aktuelle hvis vi skal kvitte oss med noen.

                                  Et annet spørsmål er om vi har noen i klubben som kan søke norsk statsborgerskap. Det vil jo gi plass til andre.

                                  Mods: Mulig denne diskusjonen bør tas i annen tråd. Flytt i tilfellet.
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • McGuffy
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 5099

                                    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                    Et annet spørsmål er om vi har noen i klubben som kan søke norsk statsborgerskap. Det vil jo gi plass til andre.
                                    Skifte av statsborgerskap vil ikke ha noe å si. Beklager at jeg har skrevet utlendinger, det er upresist, men skal presisere litt for de som ikke tar seg tid til å lese det jeg har linket til.

                                    Man har tre definisjoner.

                                    Klubbutviklet spiller: (Her må vi ha 2)
                                    En “klubbutviklet spiller” er en spiller, som uavhengig av nasjonalitet og alder, har vært
                                    registrert hos sin nåværende klubb for en periode, sammenhengende eller ikke, på
                                    minimum tre hele sesonger i perioden fra spilleren er 15 til 21 år.

                                    Forbundsutviklet spiller:
                                    En “forbundsutviklet spiller” er en spiller, som uavhengig av nasjonalitet og alder, har vært registrert hos en klubb som er medlem av NFF for en periode, sammenhengende eller ikke, på minimum tre hele sesonger i perioden fra spilleren er 15 til 21 år.

                                    Fri spiller: (Max 11)
                                    Spillere som ikke kommer inn under de to overnevnte kategorier. Som oftest utlendinger.

                                    Kommentar

                                    • Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

                                      Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                      Skifte av statsborgerskap vil ikke ha noe å si. Beklager at jeg har skrevet utlendinger, det er upresist, men skal presisere litt for de som ikke tar seg tid til å lese det jeg har linket til.

                                      Man har tre definisjoner.

                                      Klubbutviklet spiller: (Her må vi ha 2)
                                      En “klubbutviklet spiller” er en spiller, som uavhengig av nasjonalitet og alder, har vært
                                      registrert hos sin nåværende klubb for en periode, sammenhengende eller ikke, på
                                      minimum tre hele sesonger i perioden fra spilleren er 15 til 21 år.

                                      Forbundsutviklet spiller:
                                      En “forbundsutviklet spiller” er en spiller, som uavhengig av nasjonalitet og alder, har vært registrert hos en klubb som er medlem av NFF for en periode, sammenhengende eller ikke, på minimum tre hele sesonger i perioden fra spilleren er 15 til 21 år.

                                      Fri spiller: (Max 11)
                                      Spillere som ikke kommer inn under de to overnevnte kategorier. Som oftest utlendinger.
                                      Takk for info. Burde ha visst det etter mange timer med FM.

                                      Hvis jeg forstår reglene rett vil f.eks Bergmann være en klubbutviklet spiller om 3 år iom at han vil gå under de 2 øverste punktene. Eller er han det allerede på samme måte som norske unggutter som ikke er gamle nok til å oppfylle kriteriene?

                                      Minbukken har jo f.eks ikke oppfylt kriterene siden han kun er 16 år.
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                      Kommentar

                                      • McGuffy
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 5099

                                        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                        Takk for info. Burde ha visst det etter mange timer med FM.

                                        Hvis jeg forstår reglene rett vil f.eks Bergmann være en klubbutviklet spiller om 3 år iom at han vil gå under de 2 øverste punktene. Eller er han det allerede på samme måte som norske unggutter som ikke er gamle nok til å oppfylle kriteriene?

                                        Minbukken har jo f.eks ikke oppfylt kriterene siden han kun er 16 år.
                                        Sigurdarson vil være klubbutviklet om noen år ja.

                                        Angående de yngre spillerne så står dette også i det jeg linker til:

                                        En spiller som fyller 16 eller 17 år i løpet av inneværende år, blir regnet som enten
                                        ”klubbutviklet” eller ”forbundsutviklet” (jfr. kravene i punkt 3 og 4), dersom spilleren har
                                        vært registrert i NFFs medlemsklubb/klubber i minimum de tre forutgående årene.

                                        Kommentar

                                        • Folke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2008
                                          • 5955

                                          Profftilværelsen i italienske Udinese ble alt annet enn forventet for Jo Inge Berget (18). Søndag kveld forhandlet han frem sin egen lønn med Molde for de tre neste årene.


                                          Molde kjøper Berget.. Han ble solgt for ca 6 mill til Italia og Molde kjøper han for en lavere sum står det i dagbladet i dag.
                                          Det er vel i utgangspunktet ikke penger til det i LSK, men noe må det da være siden de har lagt inn bud på 2 Lyn spillere. Så skulle tro det var mulig å kjøpe han, spesielt siden han selv har uttalt at han gjerne ville holde seg i Oslo området.
                                          Blir skuffet om det ikke kommer inn noen nye før overgangs vinduet stenger!!

                                          Kommentar

                                          Working...