Nå må det hentes spillere...

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7103

    Opprinnelig skrevet av HSft
    Jeg synes vi trenger en ny stopper før neste sesong. Ellers er det greit. De mest aktuelle stopperne er kanskje MAds dahm og Adrian Reid.
    Når Reid blir vraket til fordel for venstrebacken vår den ene gangen han får en mulighet til å spille, er vel det et ganske klart signal fra klubben om at han ikke er god nok.

    Hvis vi skal hente en ballvinner som kan fungere som pasningssentral på midten, bør imidlertid banens beste spiller i går plukkes opp. Han heter Kasey Wehrman. Synd han er litt i eldste laget.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6082

      Opprinnelig skrevet av HSft

      Ser ikke for meg at vi har Essediri, Eriksen, Simonsen og Gabrielsen til å bekle høyrebacken neste år.
      Jeg glemte Pedersen i farta.

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Pri nummer en for 2010 må være å sette en midtbane! Vi kan bare ikke fortsette med å behandle fotballens viktigste lagdel som et åpent ekperiment der spillere nærmest konsekvent settes i roller de ikke har best forutsetninger for å lykkes. Poteten er borte i moderne fotball, med noen veldig få unntak. Ser man på de virkelig gode lagene i TL utsettes midtbanekonstellasjonen kun for forandringer ved skader og karantener. Det handler om å bygge relasjoner over tid.

        Øverst på min ønskeliste er Obiefule, ellers får vi se til Sverige og/eller øst-Europa for billige og gode spillere.

        Kommentar

        • PA
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2004
          • 500

          Opprinnelig skrevet av Skinke
          PA er mr anti Sundgot.
          ja, det er jeg.
          men var ikke han jeg rettet hele innlegget om.
          vi har en del spisser i troppen nå. De som jeg regner med har mest bet av de er vel Occean og Sundgodt.

          Kommentar

          • Henrik
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2006
            • 2110

            Essediri, Søgård og Myklebust (også Riseth da) har kontrakter som går ut, og LSK har som kjent ikke verdens beste økonomi, samt at Berg sikkert ønsker å hente inn noen av sine "egne" spillere.

            Jeg tror ikke vi fornyer med Essediri, da vi selv uten han er relativt bra forspent på backene, og at Berg nok har en greie for Simonsen. En Eriksen som nå virker å ha fått bukt med skadene sine tar nok høyrebacken neste år tipper jeg.

            Myklebust tror heller ikke får ny kontrakt, han har ikke klart å ta steget. Det er ikke plass til han på topp, og på kanten har vel ikke overbevist noen.

            Søgård er ikke god nok slik jeg ser det, og det er et stort svakhetstegn at han spiller så mye. Jeg tror dog han får ny kontrakt, og det kun fordi han er lokal. Hadde han ikke vært fra Romerike er jeg helt sikker på at han hadde vært ute.

            Foran neste sesong så er det vel kantene som er viktigst å styrke. Vi har vel ingen høyrekanter i hele troppen under kontrakt neste år, mens Bolly vel er den eneste venstrekanten (også JML da, om han kommer tilbake). Her må vi forsterke, personlig har jeg tro på at Bolly vil ta nivået greit om han får tillit, han har jo vist at han har potensiale selv om han ikke har fått det ut.

            Sentralt mener jeg at vi bør satse på Nosa offensivt (gi mannen en ny kontrakt nå!), mens da Kiko, Dosso og Søgård vel må kjempe om den defensive plassen sentralt. Personlig foretrekker jeg Kiko her men noe sier meg at han kanskje tjener så godt at han ønskes ut av klubben.

            Forøvrig vil jeg si at min begeistring for Logi har sluknet litt, etter at jeg var helt fra meg av begeistring etter kampen mot vif. Han er kjempegod på strek, men han virker usikker i feltet. Og frisparket han slapp inn i går var vel det andre som gikk inn i keeperhjørnet siden han kom (om jeg husker riktig). Jeg har derimot kjempetro på Andre Hansen, og er overbevist om at vi vil få igjen for å satse på allerede nå.

            Kommentar

            • holmiz
              The kjøkken-kanariz
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6064

              Opprinnelig skrevet av Skinke
              PA er mr anti Sundgot.
              Typen til Xantippe med andre ord?

              Opprinnelig skrevet av PA
              Occean og Sundgot kan det fort hende blir solgt for og lette på Lønnsutgiftene og pga at vi har en del spisser i stallen nå.
              Dette er veldig enkelt: Førstemann kan gjerne selges til høystbydende strax sesongen er over, sistemann blir til statuen hans er ferdig og står ved siden av Tommy.

              Opprinnelig skrevet av Skinke
              Håper og tror vi ikke selger Messediri. Han har vært gull for oss dette året. Søgård må få fornyet kontrakt, kanskje han ikke er god nok, men klubbspillere må vi ta vare på.
              Jeg håper også å få se Essediri i den hellige drakta neste sesong, da som rendyrket back hvor han til tider i år har vært rett og slett glimrende, og bare tanken på hva en vinter med terping og videreutvikling av hans innleggsfot kan utrette, ja det gjør meg glad. Forøvrig er jeg helt enig angående det du sier om Søgård, han og Legenden bør dessuten selv få bestemme når nok er nok. De to skal ihvertfall aldri, aldri, aldri, aldri aldri selges til en annen tippeligaklubb. Punktum. Aldri.
              Last edited by holmiz; 05.10.2009, 13:08. Begrunnelse: rettskrivning...
              Hilsen Anders

              Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

              Kommentar

              • PA
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2004
                • 500

                hvem er Xantipe ? :P

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Opprinnelig skrevet av El Caco
                  Det som er skummelt med tanke på Obiefule, er at han og Nosa fort kan blir for mye offensive og for lite defensive. Greit nok at Søgård og Mouehli suger balle til tider, men de passer på hjemover.
                  Samtidig handler det om å finne spillere som ikke mister ballen like ofte som Søgård og Kiko gjør, og dermed skaper farlige overganger imot. Mer ballsikre midtbanespillere er faktisk nøkkelen for både et bedre defensivt og offensvit spill. Dessuten er den defensive biten noe Nosa vil bli coachet på av Berg, han kommer seg ikke videre i karrieren hvis ikke denne biten blir bedre.

                  Kommentar

                  • sholen
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2009
                    • 381

                    Opprinnelig skrevet av HSft
                    Jeg synes vi trenger en ny stopper før neste sesong. Ellers er det greit. De mest aktuelle stopperne er kanskje MAds dahm og Adrian Reid.
                    hvis PSA blir kvitt skadene, så ser jeg ingen grunn til å hente noen forsvarsspillere i det hele tatt...kanskje Simonsen (hvis vi får han gratis eller billig)

                    Kommentar

                    • gamle-perta
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2418

                      Opprinnelig skrevet av sholen
                      hvis PSA blir kvitt skadene, så ser jeg ingen grunn til å hente noen forsvarsspillere i det hele tatt...kanskje Simonsen (hvis vi får han gratis eller billig)
                      Pessimisten her igjen..: Jeg tviler faktisk på om PSA er den "moderne" midtstopperen mange etterlyser. Blir ikke han veldig lik Kippe?
                      Mvh
                      Gammer´n (Per T)

                      Kommentar

                      • kimmern
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2005
                        • 1174

                        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                        Pessimisten her igjen..: Jeg tviler faktisk på om PSA er den "moderne" midtstopperen mange etterlyser. Blir ikke han veldig lik Kippe?
                        en ting er hvertfall helt sikkert, man kan ikke gamble på at han blir 100% skadefri til neste sesong, vi sa jo det samme i fjor før seriestart på denne sesongen

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6082

                          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                          Pessimisten her igjen..: Jeg tviler faktisk på om PSA er den "moderne" midtstopperen mange etterlyser. Blir ikke han veldig lik Kippe?
                          Var vel ingen som var henrykt over PSA i starten av sesongen. Tviler desverre på at han kommer til å herje neste år etter å ha gått skadet i en sesong. Ser også for meg at han vil være ute til tider med skader som følge av belastningen på kroppen etter et år med annen belastning under skadeperioden.

                          Om vi har muligheten ser jeg gjerne at vi henter Mads Dahm.

                          Kommentar

                          • dollyholly
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2007
                            • 965

                            Opprinnelig skrevet av Henrik
                            Forøvrig vil jeg si at min begeistring for Logi har sluknet litt, etter at jeg var helt fra meg av begeistring etter kampen mot vif. Han er kjempegod på strek, men han virker usikker i feltet. Og frisparket han slapp inn i går var vel det andre som gikk inn i keeperhjørnet siden han kom (om jeg husker riktig). Jeg har derimot kjempetro på Andre Hansen, og er overbevist om at vi vil få igjen for å satse på allerede nå.
                            Har lagt merke til at Logi er svak på utspark. Trodde han hadde mer kraft og presisjon i utsparkene!
                            Last edited by RSP; 05.10.2009, 17:34. Begrunnelse: Fjernet unødv. qouting.

                            Kommentar

                            • dollyholly
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2007
                              • 965

                              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                              Pessimisten her igjen..: Jeg tviler faktisk på om PSA er den "moderne" midtstopperen mange etterlyser. Blir ikke han veldig lik Kippe?
                              Finner vi en midtstopper som er lik Kippe har vi et meget bra midtforsvar, ifølge mange har han vært LSK beste denne sesongen. Så skjønner ikke denne "er han ikke litt lik Kippe"

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13277

                                Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                Finner vi en midtstopper som er lik Kippe har vi et meget bra midtforsvar, ifølge mange har han vært LSK beste denne sesongen. Så skjønner ikke denne "er han ikke litt lik Kippe"
                                Kippe har vel ikke så mange årene igjen på øverste nivå og PSA er en perfekt erstatter.

                                Kommentar

                                • dollyholly
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2007
                                  • 965

                                  Opprinnelig skrevet av reka
                                  Kippe har vel ikke så mange årene igjen på øverste nivå og PSA er en perfekt erstatter.
                                  3 år igjen av kontrakten, samt at en midtstopper kan holde på til han runder 40, PSA og Kippe er et perfekt midtstopperpar, kanskje landets beste. PSA med farten, Kippe med duellstyrken.

                                  Kommentar

                                  • norskpoker
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2007
                                    • 399

                                    Dette bør vi etter min mening gjøre foran neste sesong:

                                    Selg Occean - gjerne til Odd - totalt innsparing/inntjening: 5 mill
                                    La Myklebust gå - innsparing: 1 mill
                                    Gi Søgård ny kontrakt til 500k i året - innsparing: 0,5 mill

                                    Det er to spillere vi bør hente asap: Keita og Pedersen fra Godset. For å få dette til må vi være smarte. Rykker Godset ned øker mulighetene for å få dette til betraktelig. Fax dem et bud på 5 mill kontant med 30% videresalgsklausuler utover de vi betaler for dem og noen mill ekstra etter et visst antall kamper og mål. Så sender vi Midttun Lie og TAG til dem gratis og vi betaler lønna for dem. Godset får penger i hånda, erstattere som er gode nok til å hjelpe dem rett opp igjen, og vi får to meget spennende spillere. Holder Godset seg blir dette betrakelig verre å få til. Da tror jeg faktisk vi må bytte ut TAG med Sundgot samt gi dem et par ekstra millioner. Surt for mange, men for fremtiden til LSK tror JEG at dette er det riktige å gjøre. Tenk dere Bergmann og Pedersen på topp med Edwin og Gulbrandsen som innbyttere!

                                    Kommentar

                                    • Mauer
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2007
                                      • 270

                                      I kampen mot Lyn igår så spilte vi med tre venstrebeinte spillere på banen.. En keeper og to midtstoppere.. What a waste!? For meg så er det rart hvis ikke vi henter inn to venstrebeinte, unge spillere neste år.. Det MÅ være første priotitet for Henning til vinter'n.. Jeg begynner å bli dritt lei myklebust på venstrekanten! Han får jo faen ikke til en dritt! Når sant skal sies så kan Marius Johnsen utfylle vår venstreback neste år meget bra hvis han kommer seg i god form og holder seg skadefri

                                      Kommentar

                                      • mooph
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 1496

                                        Opprinnelig skrevet av Mauer
                                        For meg så er det rart hvis ikke vi henter inn to venstrebeinte, unge spillere neste år..
                                        Jeg liker nå best spillere som er like gode med begge bein...

                                        Vi trenger først og fremst, som alltid, kantspillere med utprega plasserings styrke. Jeg vil se folk som oppfatter hvor de burde befinne seg før de skal ha være der. Slikt skaper kaos i ethvert forsvar og gir sentral midtbane mange alternativer.

                                        Til en viss grad kan detta kan ordnes med samhandlingstrening, men jeg er skuffa over hva som sitter etter 1 år med HB så jeg forventer ikke akkurat noen revulosjon på det området.
                                        De eneste gangene vi har kommi rundt i år er jo når Essidiri har elga oppover langs linja. Et trekk som tidvis virker er for tynt på dette nivået og en ender opp med en endeløs rekke polere fra Kippe & Co.
                                        Fugla mot nye høyder

                                        Kommentar

                                        • BennyLem
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 2902

                                          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                          Pessimisten her igjen..: Jeg tviler faktisk på om PSA er den "moderne" midtstopperen mange etterlyser. Blir ikke han veldig lik Kippe?
                                          Kjeppe var da så moderne som bare det i går? Jeg la merke til:

                                          1. I første omgang forsøkte han på et slags fallende brassespark. Litt Svein Are Andreassen borte mot søpla på Bislett tendenser.

                                          2. I andre omgang var han oppe på høyrekanten ved cornerflagget. Med ryggen mot mål, så drar han av en mann og slår inn med høyrebeinet! Fyren presterte mer vingspill på noen sekunder enn det Myklebust og Tokstad klarte tilsammen i løpet av hele kampen. (litt usikker på hvem dette sier mest om, men det er neppe positivt for våre to "kanter").
                                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                          Kommentar

                                          Working...