Nå må det hentes spillere...

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • El Caco
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2009
    • 2286

    Opprinnelig skrevet av andersmm
    Ingolf burde nok ikke regnes som en spiller som vil gå rett inn å prestere i TL. Han spiller meg bekjent enda ikke fast i den Islandske ligaen. Men jeg er helt enig i at det er en spiller som det ville värt digg å få til Åråsen.

    Om vi hadde funnet en midtbanespiller som kunne bekle den offensive sentralrollen OG kantrollen, så ville det värt utmerket. Vi blir voldsomt nakne når Nosa er utilgjengelig. Daniel Sjölund burde väre aktuell. Offensiv midtbanemotor i DIF, kantspiller i Finlands landslag. Löser begge oppgavene bra. Bosmann.
    Syntes det er spennende tanke og se til Sverige etter gode spillere. Jeg regner også med at du har rett, at disse spillerne er mer enn nok kapable for en plass i førsteelleveren vår. Men jeg har mine tvil om at Berg ser mot Sverige for forsterkninger, dessverre.
    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6082

      Opprinnelig skrevet av andersmm
      Ingolf burde nok ikke regnes som en spiller som vil gå rett inn å prestere i TL. Han spiller meg bekjent enda ikke fast i den Islandske ligaen. Men jeg er helt enig i at det er en spiller som det ville värt digg å få til Åråsen.
      Helt enig her. Det er derfor jeg kunne tenkt meg han som en tredje. Kjenner ikke så veldig got til spilleren, men tror han hadde vært moden for et og annet innhopp. Han er vel bare ett år yngre enn Bergmann og spiller for et større lag i Island enn det Bergmann gjorde.

      Tror ikek vi har råd til dobbeldekning. MEn ettersom vi ikke har vinger i stallen overhode for tiden vil jeg ha inn to som kan gå rett inn på llaget og en som er ung og fremadstormende. I tillegg får vel Bolly i hvertfall ett år til på å vise seg.


      Opprinnelig skrevet av andersmm
      Om vi hadde funnet en midtbanespiller som kunne bekle den offensive sentralrollen OG kantrollen, så ville det värt utmerket. Vi blir voldsomt nakne når Nosa er utilgjengelig. Daniel Sjölund burde väre aktuell. Offensiv midtbanemotor i DIF, kantspiller i Finlands landslag. Löser begge oppgavene bra. Bosmann.
      Mye av grunnen til at vi blir så nakne uten Nosa er jo at vi ikke har noen andre strenger å spille på. Om vi har tekniske og gode vinger så er vi ikke like avhengige av en offensiv midtbane med de ferdighetene.

      Svenskene som blir nevnt i tråden her vet jeg ikke helt hva står for, eller hvor sansynlig det er at vi kan få dem over hit. Men de beste signeringene klubben har gjort har vært spillere jeg aldri har hørt om.

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        Svenskene jeg har omtalt spiller for kriserammede Djurgården og Hammarby. Et av de to lagene rykker 99% sikkert ned, og sjansen er stor for at begge kan ryke. Selv uten nedrykk tror jeg en del spillere begynner å gå lei, da begge klubbledelsene får FFKs administrasjon til å se helprofesjonell ut. Samtidig sliter klubbene med ökonomien, og särlig Djurgården har värt sykt lössluppne med spillerkjöp og lönninger de siste årene.
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • *46*

          Opprinnelig skrevet av andersmm
          Svenskene jeg har omtalt spiller for kriserammede Djurgården og Hammarby. Et av de to lagene rykker 99% sikkert ned, og sjansen er stor for at begge kan ryke. Selv uten nedrykk tror jeg en del spillere begynner å gå lei, da begge klubbledelsene får FFKs administrasjon til å se helprofesjonell ut. Samtidig sliter klubbene med ökonomien, og särlig Djurgården har värt sykt lössluppne med spillerkjöp og lönninger de siste årene.
          Lest i en av storavisene i Stockholm i helga at flere spillere ikke følger med Djurgården ned. Blandt disse var Pa Dembo Touray, som jeg forøvrig håper å aldri noen sinne se i LSK drakta (off-topic, men han tror jeg er eneste jeg til dag dato har sett pådratt seg gult kort for å kaste/dytte bort egen spiller.....).

          Tipper både Djurgården og Hammarby ryker ned en divisjon. Öis har vel ikke spesielt mange spennede spillere - hvis man skal se på nedrykkskandidater i Sverige?

          Kommentar

          • glasgow
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2007
            • 1252

            Opprinnelig skrevet av *46*
            Lest i en av storavisene i Stockholm i helga at flere spillere ikke følger med Djurgården ned. Blandt disse var Pa Dembo Touray, som jeg forøvrig håper å aldri noen sinne se i LSK drakta (off-topic, men han tror jeg er eneste jeg til dag dato har sett pådratt seg gult kort for å kaste/dytte bort egen spiller.....).

            Tipper både Djurgården og Hammarby ryker ned en divisjon. Öis har vel ikke spesielt mange spennede spillere - hvis man skal se på nedrykkskandidater i Sverige?
            Er den svenske ligaen bedre enn den norske.
            Svaret er nei.
            Hvorfor da kjøpe, hente spillere fra et lag som rykker ned.
            Det samme gjelder vel også for spillere fra Lyn eller ?

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              Opprinnelig skrevet av glasgow
              Er den svenske ligaen bedre enn den norske.
              Svaret er nei.
              Hvorfor da kjøpe, hente spillere fra et lag som rykker ned.
              Det samme gjelder vel også for spillere fra Lyn eller ?
              Tror ikke du skal være så kategorisk der. Hvilken skandinavisk lige exporterer flest spillere til de store ligaene i Europa? Ikke TL i alle fall... TL har høyere rating på grunn av RBKs eskapader i Europa, ikke ligaens generelle nivå.
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • *46*

                Opprinnelig skrevet av glasgow
                Er den svenske ligaen bedre enn den norske.
                Svaret er nei.
                Hvorfor da kjøpe, hente spillere fra et lag som rykker ned.
                Det samme gjelder vel også for spillere fra Lyn eller ?
                Jeg tror faktisk du tar feil på det punktet som vedrører den svenske ligaen - er ganske sikker på at den er bedre enn den norske.

                Når det gjelder kjøp av spillere fra klubber som rykker ned, så betyr det ikke at alle spillere på et lag som rykker ned er dårlige - alle behøver ikke å være dårlige :!:

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3500

                  Opprinnelig skrevet av *46*
                  Når det gjelder kjøp av spillere fra klubber som rykker ned, så betyr det ikke at alle spillere på et lag som rykker ned er dårlige - alle behøver ikke å være dårlige :!:
                  Jeg er både enig og uenig med deg her. Ja, det ver sikkert spillere på Lyn som vil forsterke oss, og andre lag i TL, men samtidig er det ikke alltid så positivt å ha for mange spillere med negative opplevelser ift til nedrykk sesongen før. De kan fort slite med litt dårlig selvtillit etter en dårlig sesong, og det kan fortsette om man starter neste sesong på samme måten.

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Opprinnelig skrevet av glasgow
                    Er den svenske ligaen bedre enn den norske.
                    Svaret er nei.
                    Hvorfor da kjøpe, hente spillere fra et lag som rykker ned.
                    Det samme gjelder vel også for spillere fra Lyn eller ?
                    Ferdighetsmessig vil jeg si svenske spillere er ganske så mye bedre enn norske, Tippeligaen har sin force på det taktiske i forhold til våre skandinaviske naboer. Sverige er absolutt et sted å se etter spillere vi trenger, bedre og billigere.

                    Mange navn er allerede nevnt, har selv blinka meg ut en lovende ung midtbanespiller i det suverene opprykkslaget Mjällby, David Løfqvist.

                    Kommentar

                    • *46*

                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                      Jeg er både enig og uenig med deg her. Ja, det ver sikkert spillere på Lyn som vil forsterke oss, og andre lag i TL, men samtidig er det ikke alltid så positivt å ha for mange spillere med negative opplevelser ift til nedrykk sesongen før. De kan fort slite med litt dårlig selvtillit etter en dårlig sesong, og det kan fortsette om man starter neste sesong på samme måten.
                      Men, man skal ikke glemme at ny sesong betyr blanke ark. Og det vet spillerene veldig godt! Ny klubb, nytt miljø osv - vil også gi nytt giv.

                      Kommentar

                      • andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764



                        Kan spille spiss og kant. FFK har vel ikke råd lenger?
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                        Kommentar

                        • Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

                          Opprinnelig skrevet av andersmm
                          http://www.vg.no/sport/fotball/ligae...p?artid=573502

                          Kan spille spiss og kant. FFK har vel ikke råd lenger?
                          Vi er vel ganske langt unna å ha råd til han vi også. Vi har ikke penger til overgangssummen og han passer neppe inn i lønnsprofilen vår.
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                          Kommentar

                          • El Caco
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2009
                            • 2286

                            Rosenborg er vel raskt frempå her.
                            Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                            Kommentar

                            • andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

                              Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                              Vi er vel ganske langt unna å ha råd til han vi også. Vi har ikke penger til overgangssummen og han passer neppe inn i lønnsprofilen vår.
                              Jeg er helt med på at det ikke er veldig realistisk, men siden han bare gnager benken i Holland, så burde vel Herenveen väre interessert i å kutte den utgiftsposten. Han er tydeligvis helt ute i kulda. Derfor burde ikke overgangspengene väre all verden. Men gutten skal selvfölgelig ha en god slump med penger, noe som burde utelukke det hele.
                              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                              Kommentar

                              • Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

                                Opprinnelig skrevet av andersmm
                                Jeg er helt med på at det ikke er veldig realistisk, men siden han bare gnager benken i Holland, så burde vel Herenveen väre interessert i å kutte den utgiftsposten. Han er tydeligvis helt ute i kulda. Derfor burde ikke overgangspengene väre all verden. Men gutten skal selvfölgelig ha en god slump med penger, noe som burde utelukke det hele.
                                Et lån vil vel være mer realistisk i tilfellet. Hadde ikke gjort noe å ha han på venstrekanten neste år. Som spiss har vi ikke noe stort behov for han så lenge Edwin er i klubben.
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                Kommentar

                                • El Caco
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2009
                                  • 2286

                                  Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                  Et lån vil vel være mer realistisk i tilfellet. Hadde ikke gjort noe å ha han på venstrekanten neste år. Som spiss har vi ikke noe stort behov for han så lenge Edwin er i klubben.
                                  Hvis han er tilgjengelig på lån, og FFK klarer seg er det jo ganske så sikkert hvilken klubb det blir. Hadde vært ekstremt gøy å fått ham neste sesong, samt en ordentlig sentral midtbane så blir det ikke no nerveavslutning.
                                  Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                  Kommentar

                                  • Yellow-not-jella
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2009
                                    • 1606

                                    Kan vel bare drømme om Tarik og hans like. Hva med Knudtzon og Paul Obiefule fra Lyn? Midtbanen må styrkes. Noen må ofres for å få det til, ikke glem det. Denne finsk/svensken høres også lovende ut. Litt "all-round" preg får vi tåle på gode midtbanespillere, selvom det hadde vært digg om alle passte perfekt til 4-1-3-2 systemet.

                                    Kommentar

                                    • Lars2
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Jul 2009
                                      • 89

                                      Hva med å se mot talentfabrikken igjen? Skeid er allerede klare for nedrykk, og senest i går herjet Marius Pierau og Preben Mankowitz med midtbanen til Kongsvinger (Begge er 90-modeller). Ligger sikkert noe potensiale der, selv de er mer sentrale/indreløper- typer.

                                      Men veit i hvert fall at begge har bedre ballkontroll enn den gjennomsnittelige kanarifuglen, og at Pierau har en sinnsyk fysikk.
                                      "Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad"

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6082

                                        Opprinnelig skrevet av Lars2
                                        Hva med å se mot talentfabrikken igjen? Skeid er allerede klare for nedrykk, og senest i går herjet Marius Pierau og Preben Mankowitz med midtbanen til Kongsvinger (Begge er 90-modeller). Ligger sikkert noe potensiale der, selv de er mer sentrale/indreløper- typer.

                                        Men veit i hvert fall at begge har bedre ballkontroll enn den gjennomsnittelige kanarifuglen, og at Pierau har en sinnsyk fysikk.
                                        Pierau var jo fugl i fjor. Men jeg synes Tokstad viste mye bedre takter enn han. Pireau er en ok spiller, men ikke noe å satse på i mine øyne. Mankowitz kjenner jeg ikek til.

                                        Kommentar

                                        • vermu
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2008
                                          • 1729

                                          Opprinnelig skrevet av HSft
                                          Pierau var jo fugl i fjor. Men jeg synes Tokstad viste mye bedre takter enn han. Pireau er en ok spiller, men ikke noe å satse på i mine øyne. Mankowitz kjenner jeg ikek til.
                                          Jeg har fulgt noe med på Preben Mankowitz i år og i fjor. En spennende spiller med god teknikk og pasningsfot. Han har spilt mest sentral midtbane i Skeid , men spilte høyre indreløper mot KIL igår. Jeg liker spillertypen, men synes han blir noe "lett" og klarer ikke å prege kamper nok. Jeg vil dog ikke avskrive Mankowitz ennå, selv om han har en del igjen til Tippeliganivå per idag.

                                          Kommentar

                                          Working...