Nå må det hentes spillere...

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Playboy1
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 2162

    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
    Enig. Får vi han for 2-3 bør vi vurdere det, men å brenne 5+ på han blir for mye.

    Det vil være idioti å bruke så mye penger på "stallfyll",det har vi mere enn nok av fra før av,og spesielt på spissplassene.
    Har vi penger å bruke ? så må vi ha 2 kantspillere,som går rett inn i første-elleveren vår.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7101

      Jeg tipper Berget havner i Stabæk.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        Beløpet er forlangende og et utgangspunkt for forhandlinger. Slik han ordlegger seg tror jeg vi kan begrense interesserte klubber til to - Stabæk og LSK:
        "- Det er jo ikke så mange klubber rundt Oslo, så det sier seg selv hvem de er, sier han."

        Jeg er litt redd denne kneskaden hans. Ellers er han vel verdt pengene.

        Kommentar

        • Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

          Opprinnelig skrevet av reka
          Beløpet er forlangende og et utgangspunkt for forhandlinger. Slik han ordlegger seg tror jeg vi kan begrense interesserte klubber til to - Stabæk og LSK:
          "- Det er jo ikke så mange klubber rundt Oslo, så det sier seg selv hvem de er, sier han."

          Jeg er litt redd denne kneskaden hans. Ellers er han vel verdt pengene.
          Indeedio. Jeg tror ikke dette er en ungkalv som ville funnet på å gå til Vif etter så mye tid i Lyn. Det er nok oss og Stabæk det står mellom, men Bærumsfolket har jo mindre kronespenn enn oss, så det skal vel noe til at de kan by oss ut. Regner med at Berg også er for driv/tiltrekningskraft å regne i forhold til å plukke dette lekre og forhåpentligvis friske eplet fra naboens etterhvert hurtig råtnende hagebytre.

          Whooosh!

          Jeg vil gjerne få meddele mitt rungende ja takk til alle mot formodning interesserte. Guttungen er jo bedre enn fløte mot halsbrann! Yes sire, kom hit Herr Hårfin!
          Ni principe ni rey...

          D10S!

          Kommentar

          • gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

            Opprinnelig skrevet av Grusom B
            Indeedio. Jeg tror ikke dette er en ungkalv som ville funnet på å gå til Vif etter så mye tid i Lyn. Det er nok oss og Stabæk det står mellom, men Bærumsfolket har jo mindre kronespenn enn oss, så det skal vel noe til at de kan by oss ut.
            Men de har kanskje en litt bedre og mer fristende sportslig plattform...
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

            Kommentar

            • Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

              Neida. De spiller jo i en gymsal med dustegress! Det er juks, og Jo Inge Berget er ikke typen som jukser.

              Eller jeg er grenseløst naiv og har utviklet altfor stor tiltro til mennesker basert på faretruende begrenset vurderingsgrunnlag. Huff, jeg savner mysognien som preget meg som arbeidsledig og bitter ungdom med altfor høye viker.

              Men alvorlig talat, jeg tror faktisk han ville plukket oss fremfor Stabæk om valget var rett frem. Han vet hva Berg kan gjøre for spillere.
              Ni principe ni rey...

              D10S!

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                Ryktene går jo om at Stabæk har fått skikk på økonomien (dvs. fått inn noen bæreposer med svarte tusenlapper fra rike tomsinger, noe lag som spiller i lyse- eller mellomblått* referer til som 'økonomistyring'). Tror ikke vi skal avskrive dem.

                Edit: Ikke rykter, akkurat: http://www.abcnyheter.no/node/98523
                Giveren er anonym. Lommemannen tjente 1,7 milllioner mens han satt i varetekt. DE to foregående setningene er ikke forbundet på noen måte.



                *Søpla, Molde,Stabæk, Chelski, ManC etc. Her er det en klar sammenheng.

                Kommentar

                • Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

                  Tottenham har også tendenser til blått hist og pist. Ikke glem dem.
                  Ni principe ni rey...

                  D10S!

                  Kommentar

                  • sholen
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2009
                    • 381

                    Hvis vi har noe penger til å hente nye spillere, så er det idioti og hente flere spisser. Midtbanen vår er egentlig ekstremt svak. Det er her det trengs forsterkninger, da kommer også de spissene vi har bedre ut av det. Er ikke så veldig orientert på det svenske markedet, og jeg er redd for at dette også er et marked som ledelsen også lett kan overse. Men håper i det lengste på at vi klarer å signere en rein venstrekant og høyrekant. Er det penger og mulighet igjen, så ser jeg gjerne en sentral midtbane spiller også.

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      Opprinnelig skrevet av reka
                      Beløpet er forlangende og et utgangspunkt for forhandlinger. Slik han ordlegger seg tror jeg vi kan begrense interesserte klubber til to - Stabæk og LSK:
                      "- Det er jo ikke så mange klubber rundt Oslo, så det sier seg selv hvem de er, sier han."
                      Utvider du Oslo-begrepet littegrann, så kan du ta med Hønefoss, Fredrikstad og Strømsgodset i samme slengen.
                      Strømsgodset har neppe råd.
                      Fredrikstad kan muligens finne på å hoste opp noen imaginære millioner nok en gang.
                      Hønefoss har en "rik onkel," og Berget er vel fra Hadeland om jeg ikke husker aldeles feil (andre får sjekke, jeg gidder ikke).

                      Det skal visst være en klubb til i Oslo-området, men jeg klarer i farten ikke å komme på hva den heter.....
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13277

                        Han snakker jo klubber "rundt" Oslo og ikke i Oslo. Tror fansen av klubben du tenker på heller ville begått masseselvmord langs ei elv i Sør-Amerika enn å få klubben titulert som noe "rundt" Oslo.

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6082

                          Berget hadde vært en meget bra signering. MEn ettersom jeg velger å tro på ryktene om at vi allerede har signert Ujah, så ser jeg på en slik overgang som meget usansynlig.

                          Kommentar

                          • sholen
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2009
                            • 381

                            Tv2sporten.no

                            Stefan Gislason vil bort fra Brøndby


                            Den gamle Lyn-helten er ute i kulden.
                            29 år gamle Gislason har gått fra å være fast inventar på Brøndbys midtbane til å være et tredjevalg under trener Kent Nielsen.
                            I sommer mistet islendingen også kapteinsbindet i klubben.
                            - Jeg kommer til å se meg rundt i januar. Jeg har tre år igjen av kontrakten, men jeg ser om det er muligheter andre steder. Jeg er i den alderen hvor jeg vil spille. Jeg føler jeg kan bidra med mye, sier han til onside.dk.
                            Det er to år siden Gislason kom fra Lyn til Brøndby. Han har et godt fotballnavn i Norge og Danmark og bør være attraktiv for flere klubber.
                            - Jeg er ikke førstevalg eller andrevalg. Jeg må prøve å vise at jeg hører hjemme på laget.
                            I august meldte TV 2 at Fredrikstad ville hente islendingen, men at de ble avvist.


                            Kommentar

                            • Yellow-not-jella
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2009
                              • 1606

                              Så hent Gisla da! Om enn på lån. Eventuelt Wehrman, sentral midt er viktig!

                              Ingen må komme å fortelle meg at Jo I. Berget hadde blitt stallfyll. En supersuksess hadde han blitt. Penger inn når vi selger'n igjen å. Kunne sikkert ha gjort en flott jobb på kant også i perioder. Har stålkondis og er lettbeint. Dessverre er det mye vif-fans på Hadeland å, i tillegg til fugla. Men uff, han er litt "bøylete" på håret er han ikke?

                              Sakser: "Styreleder Gullik Anthon Jensen i Stabæk Holding AS forteller at mangemillionærene Kjell Christian Ulrichsen og Peder Brinkman Backe overtar holdingselskapet med datterselskapene Fornebu Arena og Fornebu Event. Duoen er ifølge 2008-ligningen god for rundt 800 millioner kroner." Grøss, mangler bare Winche-Lanche.

                              Er redd det blir mange afrikanere med for lite samhandling neste år gitt...

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13277

                                Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                                Så hent Gisla da! Om enn på lån. Eventuelt Wehrman, sentral midt er viktig!
                                Pussig at du nevner begge: Jeg husker best at Gisse filmet på Kasey et rødt kort ved å late som om han ble slått. Skeptisk til fyren, men i nøden spiser fanden fluer.
                                Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                                Ingen må komme å fortelle meg at Jo I. Berget hadde blitt stallfyll. En supersuksess hadde han blitt. Penger inn når vi selger'n igjen å. Kunne sikkert ha gjort en flott jobb på kant også i perioder. Har stålkondis og er lettbeint. Dessverre er det mye vif-fans på Hadeland å, i tillegg til fugla. Men uff, han er litt "bøylete" på håret er han ikke?
                                Her må vi bare be og håpe. At det ikke står venstrekant på CV'en hans er irrelevant, fyren kan bekle alle offensive roller og er like kvikk i hodet som med beina. Drømmen er å se ham i tospann med BBS eller Edwin.

                                Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                                Er redd det blir mange afrikanere med for lite samhandling neste år gitt...
                                Nå synes jeg Nosa og Edwin er flinke til å finne hverandre, men jeg savner klokere bevegelser og evne til å involvere mer av laget. Nosa må lære seg å løpe i posisjoner hvor han kan skape overtall sammen med kantspillere. Ditto med Edwin. Blir for mye rett mot mål. Når dette kommer på plass vil ting skje.

                                Kommentar

                                • mooph
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 1496

                                  Opprinnelig skrevet av reka
                                  Nå synes jeg Nosa og Edwin er flinke til å finne hverandre, men jeg savner klokere bevegelser og evne til å involvere mer av laget. Nosa må lære seg å løpe i posisjoner hvor han kan skape overtall sammen med kantspillere.
                                  Jepp. Derfor trenger vi kantspillere mer enn noe annet. Spillere som tenker kant og veit hvor de skal være til rett tid.

                                  Hovedproblemet med f.eks. Mykle er ikke med ball, men mangelen på spilleforståelse uten kula fordi Mykle er spiss og ingenting annet.
                                  Essediri har glimta til noen få ganger når han spiller kant, men er som regel bedre når han kommer opp fra backplassen. Tokstad mangler også plasseringsevnen, men han har tia foran seg. Kiko er helt blåst når han kaver rundt utpå sia der, samma med Nosa (selv om han gjør mye bra med ballen).

                                  Vi mangler utprega kantspillere på begge sider og sentral midtbane lider under dette. Mye lettere å servere når det er alternativer å velge mellom. Gilbert vil også servere genierklerte pasninger på førstetouch dersom kantene veit å starte riktig. Til og med Occean hadde nok blitt tatt inn i varmen igjen om kantspillet fungerte, mannen er jo meget god til å komme først.

                                  Vi trenger desperat alternative mønstre fremover, ergo trenger vi kantspillere mer enn noe annet !
                                  Fugla mot nye høyder

                                  Kommentar

                                  • Bibaboy
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2008
                                    • 712

                                    Rune Ertsaas

                                    Dette er en spiller som jeg tror kan passe godt inn i profilen til LSK. 22 år. Rask, Kan bekle både spiss og kant. Misfornøyd med spilletiden i Molde. I artikkelen står det at to stk TL klubber ønsker spilleren. Håper LSk er den ene.
                                    Fugla Forever

                                    Kommentar

                                    • gamle-perta
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2418

                                      Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                                      Dette er en spiller som jeg tror kan passe godt inn i profilen til LSK. 22 år. Rask, Kan bekle både spiss og kant. Misfornøyd med spilletiden i Molde. I artikkelen står det at to stk TL klubber ønsker spilleren. Håper LSk er den ene.

                                      Er ikke dette en ny "midt på treet-spiller"..? Har vi ikke nok av dem allerede..?
                                      Men for all del..
                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)

                                      Kommentar

                                      • Martin Olsen
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Jan 2007
                                        • 186

                                        Har allerede Tore Andreas Gundersen på Kontrakt som passer til beskrivelsen, Ung, kan spille kant og spiss.
                                        Vi bør se etter spillere som kan forsterke 11`ern. Stallspillere har vi.

                                        Kommentar

                                        • Henrik
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2006
                                          • 2110

                                          At vi ikke trenger Ertsaas, og at vi bør hente spillere som går rett inn i startoppstillingen er jeg helt enig i. Men at Gundersen kan spille kant legger jeg inn store protester mot. Jeg har sett Gundersen, Occean, Søgård, Brenne, Bjørkøy, Tokstad, Kiko og sikkert flere andre sentrale spillere på kantene de siste sesongene. Fellesnevneren for de alle er at det har fungert middelmådig på sitt beste, og for det meste meget dårlig.

                                          Jeg vil ha kantspiller(e), ikke spillere som i bestefal mistrives der.

                                          Kommentar

                                          Working...