Nå må det hentes spillere...

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sholen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2009
    • 381

Opprinnelig skrevet av dennis
    Begynner nå og innse at det ikke kommer til å bli hentet inn noen nye spillere denne sesongen. Håper selvfølgelig at jeg tar feil, men det er jo null signaler eller rykter om at vi skal hente noen nye heller. Bortsett fra han fra Follo, men det er fremtidsrettet signering.

Virker nesten som om Berg er fornøyd med den troppen han disponerer for øyeblikket. Jeg mener fremdeles at det bør inn to, i alle fall én, midtbanespiller før neste sesong. Midtbanen vår er rett og slett for treig og for dårlig med ball i forhold til de fleste lag i TL.

Nå som Lyn AS er konkurs og da er det også mye som skal til for at FC Lyn Oslo får profflisens, så bør man gjøre et forsøk på Paul Obiefule og kanskje Erling Knudtzon.

På tiden og hoppe ned fra gjerdet og sondere terrenget litt B&B

Kommentar

• Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

Opprinnelig skrevet av sholen
      Begynner nå og innse at det ikke kommer til å bli hentet inn noen nye spillere denne sesongen. Håper selvfølgelig at jeg tar feil, men det er jo null signaler eller rykter om at vi skal hente noen nye heller. Bortsett fra han fra Follo, men det er fremtidsrettet signering.

Virker nesten som om Berg er fornøyd med den troppen han disponerer for øyeblikket. Jeg mener fremdeles at det bør inn to, i alle fall én, midtbanespiller før neste sesong. Midtbanen vår er rett og slett for treig og for dårlig med ball i forhold til de fleste lag i TL.

Nå som Lyn AS er konkurs og da er det også mye som skal til for at FC Lyn Oslo får profflisens, så bør man gjøre et forsøk på Paul Obiefule og kanskje Erling Knudtzon.

På tiden og hoppe ned fra gjerdet og sondere terrenget litt B&B
      Saken er vel at det må fler ut før noen kommer inn. Dette har vel vært rimelig klart en stund.

Jeg er veldig usikker på om Husar, Joon og Bert finner seg nye klubber som har råd til å lønne de.

TAG burde vel være mulig å få gitt bort.
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• sholen
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2009
        • 381

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
        Saken er vel at det må fler ut før noen kommer inn. Dette har vel vært rimelig klart en stund.

Jeg er veldig usikker på om Husar, Joon og Bert finner seg nye klubber som har råd til å lønne de.

TAG burde vel være mulig å få gitt bort.
        I sommer var jo ikke dette et problem. Vi la jo inn bud på to Lyn spillere, etter og ha solgt BHR. Da hadde vi fortsatt de spillerne du nevner på lønningslisten for 2010. Enig at disse ikke har noe fremtid i LSK, men det bør jo begynne og skje ting, før aktuelle spillere for oss blir signert av andre klubber.

Kommentar

• GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

Hva skal vi med norske spillere når de ikke garantert løfter laget? Den håndfull av nordmenn som faktisk kan utgjøre en vesensforskjell har vi uansett ikke muligheten til å signere. På tide at folk her inne lukter kaffen og skjønner at vi toppen klarer å signere en etablert spiller i år.

Og det bør være en utenlandsk midtbanspiller med individuelle ferdigheter. Håper man har kikkerten vendt mot bedre og billigere spillere utenlands. Danske klubber ribber Allsvenskan for tida, og Molde og RBK har allerede tatt sitt fra seriemesteren AIK. Fortsatt er det mye å velge i der til spottpris i forhold til spillere som f.eks. Sylling Olsen.
          Last edited by GIFKanari; 11.12.2009, 13:43.

Kommentar

• general
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2004
            • 1150

sylling olsen til aalesund.. rb skriver om overgangen til VR og kommenterer nederst at olsen har gått til aalesund
            Seriegull 2016!!!

Kommentar

• andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Hva skal vi med norske spillere når de ikke garantert løfter laget? Den håndfull av nordmenn som faktisk kan utgjøre en vesensforskjell har vi uansett ikke muligheten til å signere. På tide at folk her inne lukter kaffen og skjønner at vi toppen klarer å signere en etablert spiller i år.

Og det bør være en utenlandsk midtbanspiller med individuelle ferdigheter. Håper man har kikkerten vendt mot bedre og billigere spillere utenlands. Danske klubber ribber Allsvenskan for tida, og Molde og RBK har allerede tatt sitt fra seriemesteren AIK. Fortsatt er det mye å velge i der til spottpris i forhold til spillere som f.eks. Sylling Olsen.
              Emil Johansson og Simon Helg er knallspillere. Bajen har rykka ned, og det burde gå å hente nevnte herremenn for en grei pris. I tillegg er Djurgårdens Daniel Sjölund Bosman. I tillegg er Miiko Albornoz i BP en kjempespennende spiller, men han har värt på prövespill hos Feyenoord forrige uke, noe som leder meg til å tro at det kan bli i overkant dyrt.

Alikevel, ingen av disse er aktuelle för vi kvitter oss med et gjeng spillere.
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Henrik
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2006
                • 2110

Jeg mener bestemt at vi holder oss med det laget vi har i dag, så da ser jeg heller at vi er forsiktige på spillermarkedet fremfor å presse en allerede presset økonomi. Gjerne legge litt kapital til side for å kjøpe tilbake de 25% av Åråsen Eiendom AS som vi måtte selge i vinter, fremfor å kjøpe nye spillere.

Kjedelig? Ja visst!

Kommentar

• Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

I løpet av vinteren blir det nok mulig å få tak i gode spillere til en lavere penge enn på mange år, så det lønner seg nok å ha litt is i magen...
                  Sylling Olsen er langt i fra en topp etablert spiller som har gjort seg fortjent til den lønnen det er spekulert i at han får i Aafk, så bra Berg ikke prøvde seg på han!

Kommentar

• reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13278

Må nok ha litt is i trusa når det gjelder spillerkjøp fremover. Pr i dag er vi ikke en medaljekandidat og det vil være godt gjort å havne over midten. Tror neppe B&B mener at ett eller to dyre spillerkjøp vil gjøre noe fra eller til, og vil holde hardt på lommeboka (med unntak av flere tenåringer). Det vil ta lang tid før klubben igjen har så god økonomi at vi kan holde følge med de 6-7 beste klubbene. Stallen i dag er skrale greier, og vil forsette å være skrale greier i lang tid. Om noen av de lovende talentene skulle slå til er vi garantert nødt til å selge unna.

Kommentar

• Lars2
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Jul 2009
                      • 89

Obifule har skrevet under for Hønefoss.
                      "Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad"

Kommentar

• andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

Fra kfl.no's julekalender:

Vi takker Per Svendsen for å være en kjernekar, holde spillere og garderobe i sjakk, og for å bringe oss denne lille nyheten: "I forbindelse med landskampen vi hadde borte på Island nå sist, så var jeg invitert i 40 års-laget til Kristinsson. Der var blandt annet Indridi, Logi, og Heidar. Heidar ga meg drakta si, og sa: "Si til alle på Åråsen at jeg kommer og avslutter karrieren min der!"
                        Nice. Gjerne i vinter.
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Nosferatu
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 763

Opprinnelig skrevet av andersmm
                          Nice. Gjerne i vinter.
                          Da skulle han faenmeg fått 1'ern også.
                          Ruben Gabrielsen - vår Stefan Strandberg.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

Da er Bertheussen og Jooooon offesiellt ferdig i LSK.

Gunda på prøvespill i Tyskland(!), og Husar i hjemmlandet for å prøve lykken.

Dette kan åpne for ny spillere.

Last edited by Kjell.T.Ring; 17.12.2009, 15:31.
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                              Dette kan åpne for ny spillere.
                              Kosta vel noen kroner å bli kvitt dem... Så det åpner neppe for noe nytt, selv om det nok er billigere enn å ha dem spillende i 3 div mot Høland.

Kommentar

• Bibaboy
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 712

Jo Inge Berget?

Dette hadde vært en strålende forsterkning...
                                Fugla Forever

Kommentar

• Robiwan
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2006
                                  • 603

Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                                  http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle2784260.ece

Hadde jo vært utrolig kult om de presenterte en ny spiller på kampen idag. Lov å håpe.
                                  Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

Kommentar

• *46*

Jeg kan helt klart styre min begeistring. Og i tillegg på lån ett år, er for min del alt for kortsiktig. I tillegg ble vel ikke overgangen til Molde noe av pga et kne (eller var det begge?). Ellers takk, pengene kan med fordel brukes andre steder.

Kommentar

• El Caco
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2009
                                      • 2286

Må bare nevne når jeg leste artikkelen om Berget.

"Paul Obiefule, som nylig ble hentet fra Lyn, skal for eksempel ha fått 1,5 millioner for å skrive under på en treårskontrakt med klubben. I tillegg får han om lag én million kroner i årslønn."

Har ikke Hønefoss fulgt med på hva som har skjedd i norsk fotball iår??? ER DET MULIG
                                      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• superbøffel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 5611

Opprinnelig skrevet av El Caco
                                        Må bare nevne når jeg leste artikkelen om Berget.

"Paul Obiefule, som nylig ble hentet fra Lyn, skal for eksempel ha fått 1,5 millioner for å skrive under på en treårskontrakt med klubben. I tillegg får han om lag én million kroner i årslønn."

Har ikke Hønefoss fulgt med på hva som har skjedd i norsk fotball iår??? ER DET MULIG
                                        Hønefoss har en rik onkel som har støtta klubben i 20 år. Om de mener det forsvarlig å signe Obiefule for den summen er vel ikke det noe å bli opphisset over?
                                        Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Ellef
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Feb 2006
                                          • 112

RE: Jo Inge Berget

Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                                          http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle2784260.ece

Hmmm. En god spiller, men ingen god løsning for LSK med en ettårig låneperiode slik det er snakk om, da havner vi fort i samme situasjon som med Nordtveit.

Hadde ikke gjort noe om det i pausen av kampen i dag ble presentert en ny ving, som skal rendyrkes som ving. Eller en ny sentral midtbanespiller som kan dunke ut Kiko, som på ingen måte har imponert meg.
                                          Wenche Myhre

Kommentar

Working...