Nå må det hentes spillere...

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jesse Livermore
    Medlem
    Møteplager
    • Nov 2009
    • 93

    Opprinnelig skrevet av andersmm
    http://www.budstikka.no/sec_sport/se...icle279572.ece

    Thomas Rogne ser ikke ut til å väre särlig hissig på å fornye kontrakta. Håper vi gjör fremstöt her, da Berg og Bjarman har uttalt at vi er på utkikk etter en ung stopper. Fuglasupporter og greier.
    Rogne vil til Fugla, men LSK har et annet førstevalg på stopperplassen.

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      Opprinnelig skrevet av Jesse Livermore
      Rogne vil til Fugla, men LSK har et annet førstevalg på stopperplassen.
      Seriöst? Hvordan vet du det?
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6082

        Opprinnelig skrevet av Jesse Livermore
        Rogne vil til Fugla, men LSK har et annet førstevalg på stopperplassen.
        Gjetter du eller har du en kilde?

        Trodde egentlig vi bare var ute etter en yngre og mindre etablert stopper enn Rogne. Om vi derimot vil ha en ung stopper som holder tippeligakvalitet så tror jeg Mads Dahm er førstevalget du nevner.

        Hønefoss er vistnok nære å signere en stopper fra en av lagene som rykka ned i fjor. Tipper at det her er snakk om Dahm. Om Lillestrøm var villige til å konkurere med Hønefoss så tror jeg vi hadde signert Obifule. Regner dermed med at Dahm går til Hønefoss, i så fall blir det spennende å se om det har noen innvirkning på LSK og/eller Rogne.

        Ved slutten av sesongen i fjor gikk det rykter om at LSK fulgte med på Obifule, Simonsen, Knudtzon, Holmen, Dahm og Berget hos Lyn. Simonsen, Obifule og Berget har nå funnet seg nye klubber og i følge ryktene så var Lillestrøm ute med følere på i hvertfall Obifule og Berget.

        Ryktene i ryktetråden sier nå at Lillestrøm kan være i ferd med å hente en ving og kanskje en spiss. Jeg er litt redd for at ting kan tyde på at dette er Holmen og Knudtzon, men håper ikke det stemmer.

        Ettersom vi har 9 utlendinger i stallen alt (Otto, OO, Essediri, Logi, BB, Edwin, Nosa, Kiko, Dosso) er det lite trolig at vi henter nye utlendinger før noen av disse forsvinner. Dermed virker overganger med norske spillere mer sansynlige.

        Kommentar

        • ragnarrock
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 937

          at vi henter inn en spiss er lite trolig med tanke på at vi lot mykle og gundersen gå..
          mere enn nok spisser i stallen, Og på juniorlaget finnes enda mr Colin som virket veldig lovende ifjor!

          kjempe stemning hvis vi får tak i Rogne synes jeg.. kan ikke være mange år igjen i Johnsen og Pedersen, selv min kjære helt Kippe har jo rundet 30... og jeg må ærlig inrømme at intet ville glede meg mindre enn hvis Frode ble skvist ut av laget om 2år av et par 20åringer som har vokst seg til å bli enda bedre enn han. Da fungerer ting som det skal!
          Spørsmålet mitt med rogne blir.. er han god nok? rask nok? teknisk nok? hodesterk nok? ffulgte lite med på han ifjor må jeg inrømme..

          Har fortsatt tro på Bolly på vingen, men han er nok enda litt for veik, og kiko blir vel ikke 100%, selv om jeg tror at han blir førstevalget..

          etterlyser dermed enda, en god ving som kan bekle begge kanter og en som er hakket tryggere teknisk enn søgård på midten. men hvem finnes som er gode nok til å gå rett inn på laget, vi kan få gratis, og som ikke krever en kiko lønning?
          *Kjempe gutta fighte gutta!!*

          -RagnarRock-

          Kommentar

          • bird
            Medlem
            Møteplager
            • Nov 2009
            • 91

            Om han ønsker seg til fugla må B&B ringe med en eneste gang! Muligheten til å sikre seg et norges største stoppertalener kan ikke klubben la gå..

            Han kommer gratis, og han vil helt sikkert akseptere en lønn vi kan leve med. I tillegg er han en spiller vi kan tjene penger på ved et evt. vidresalg.

            Kommentar

            • ragnarrock
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 937

              lukter et potensielt flott sammarbeid med tokstad i årene fremmover.. gode spillere i alle ledd.. akk, la oss tillate oss selv å ende leve med fanitastiene, frem til sessongen starter iallefall
              *Kjempe gutta fighte gutta!!*

              -RagnarRock-

              Kommentar

              • McGuffy
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 5099

                Opprinnelig skrevet av HSft

                Ryktene i ryktetråden sier nå at Lillestrøm kan være i ferd med å hente en ving og kanskje en spiss. Jeg er litt redd for at ting kan tyde på at dette er Holmen og Knudtzon, men håper ikke det stemmer.

                Ettersom vi har 9 utlendinger i stallen alt (Otto, OO, Essediri, Logi, BB, Edwin, Nosa, Kiko, Dosso) er det lite trolig at vi henter nye utlendinger før noen av disse forsvinner. Dermed virker overganger med norske spillere mer sansynlige.
                Det hevdes jo fra usikre kilder (tullebukk) at Tony Ujah kommer i midten av januar. Tviler sterkt på at vi henter enda en spiss i tillegg til ham. Ujah går selvsagt også på fri spiller-kvoten, og trekker den opp til ti mann.
                Last edited by McGuffy; 06.01.2010, 16:33.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6082

                  Opprinnelig skrevet av McGuffy
                  Det hevdes jo fra usikre kilder (tullebukk) at Tony Ujah kommer i midten av januar. Tviler sterkt på at vi henter enda en spiss i tillegg til ham. Ujah går selvsagt også på fri spiller-kvoten, og trekker den opp til ti mann.
                  Ujah kommer vistnok tilbake i midten av januar, men bare for å trene med laget. Vi kan uansett ikke hente flere frie spillere før Otto er leid ut eller solgt.

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    Opprinnelig skrevet av HSft
                    Ujah kommer vistnok tilbake i midten av januar, men bare for å trene med laget. Vi kan uansett ikke hente flere frie spillere før Otto er leid ut eller solgt.
                    Stemmer dette Tony kommer på 3 mnd turist visum og skal først og fremst trene med laget og vise seg frem...Jeg trodde han var klar noe han sa selv :???:

                    Kommentar

                    • McGuffy
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 5099

                      Opprinnelig skrevet av HSft
                      Ujah kommer vistnok tilbake i midten av januar, men bare for å trene med laget. Vi kan uansett ikke hente flere frie spillere før Otto er leid ut eller solgt.
                      Okei, trodde han var klar jeg, fikk inntrykk av det.

                      Er det bekreftet at forbundstyret i NFF har redusert fri spiller-kvoten til fra 11 til 9, slik de hadde som mål? Har ikke sett dette bekreftet ennå.

                      Evaluering av LUS-bestemmelsen

                      Forbundsstyret har vedtatt at LUS-bestemmelsen skal evalueres i tett samspill med
                      klubbene i Tippeligaen og Adeccoligaen innen 31. desember 2009.

                      Forbundsstyrets mål er å øke antall LUS-spillere til 16 og dermed redusere antall ”frie”
                      spillere til 9 fra og med 1.1.2010.

                      Kommentar

                      • tullebukk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 5446

                        Opprinnelig skrevet av McGuffy
                        Okei, trodde han var klar jeg, fikk inntrykk av det.

                        Er det bekreftet at forbundstyret i NFF har redusert fri spiller-kvoten til fra 11 til 9, slik de hadde som mål? Har ikke sett dette bekreftet ennå.
                        Mener og ha hørt at det fortsatt er 11.

                        Kommentar

                        • heidar
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2129

                          Opprinnelig skrevet av HSft
                          Om Lillestrøm var villige til å konkurere med Hønefoss så tror jeg vi hadde signert Obifule.
                          Jeg tror han ble veid og funnet for lett.
                          En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                          Endelig er mørketida over.

                          Kommentar

                          • *46*

                            Opprinnelig skrevet av heidar
                            Jeg tror han ble veid og funnet for lett.
                            Det tror jeg også. Er glad han ikke havnet i LSK.
                            Opprinnelig skrevet av HSft
                            Ryktene i ryktetråden sier nå at Lillestrøm kan være i ferd med å hente en ving og kanskje en spiss. Jeg er litt redd for at ting kan tyde på at dette er Holmen og Knudtzon, men håper ikke det stemmer.
                            Hvis man velger å ta inn Holmen når man ikke ga Myklebust ny kontrakt - da skjønner jeg ikke noe som helst.... Dumpe en etter min mening relativt god spiller, for å ta inn en som ligger på ett lavere nivå vil være rart. Han tar kule salto'er, men det forsvarer det ikke alene

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              Opprinnelig skrevet av *46*
                              Det tror jeg også. Er glad han ikke havnet i LSK.

                              Hvis man velger å ta inn Holmen når man ikke ga Myklebust ny kontrakt - da skjønner jeg ikke noe som helst.... Dumpe en etter min mening relativt god spiller, for å ta inn en som ligger på ett lavere nivå vil være rart. Han tar kule salto'er, men det forsvarer det ikke alene
                              Har hørt at Lsk veit hvordan han skal brukes,og er jo en glimrende spiller og sette inn mot treige midtstoppere.Få orden på avslutter egenskapene hans så er ikke han så aller værst. Gutten har enorm fart og ikke så dårlig teknikk som mange tror. Så jeg kunne tenkt meg han i troppen jeg.:???:Og han er garanter billigere en Myklebust.Og han har sikkert scoret flere mål en Mykle også og det på et mye dårligere lag. Faktisk 7 mål på 27 kamper i 2008.
                              Last edited by tullebukk; 06.01.2010, 21:55.

                              Kommentar

                              • Canário
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 1471

                                Det er nok heldigvis usannsynlig at Holmen er aktuell. Han er 27 år og treffer omtrent ikke reint på ballen. Det er dessuten vanskelig å gjøre noe med grunnteknikken i den alderen. Selv om Berg er god til å få fram spillere har han ingen trylleformular som gjør udugelige spillere gode. Skal Holmen spille "godt" må han ha mengder med tillit, noe jeg mistenker hadde mer med utilgjengelige spisser å gjøre enn at han var et førstevalg i Lyn. Det eneste han kan brukes som er som en taktisk variasjonsmulighet hvis vi trenger å endre kampbildet, men den jobben tror jeg Guldbrandsen kan gjøre bedre. Ujah er nok også et mye bedre alternativ skal vi ha en hurtig spiss. Begge har iallfall gode basisferdigheter Berg kan gjøre "edlere". Å løpe hurtig rett fram er ikke viktig i dagens fotball. Det kommer det heller aldri til å bli. Men å ha hurtighet/tempo til å se løsninger rask, orientere seg hurtig (hvor førstetouchen er et godt virkemiddel for å få "tid" til å ta de beste valgene), ha gode, tekniske ferdigheter og avslutningsegenskaper krever tempo på en helt annen og viktigere måte, noe ikke Holmen er i nærheten av å ha.

                                Jeg er også glad vi ikke signerte Obiefule, Simonsen eller noen andre vi ikke trenger. Godt å se at klubben ikke lenger bare henter navn som er tilgjengelige, men som man egentlig ikke har behov for.
                                Last edited by Canário; 06.01.2010, 23:35. Begrunnelse: presisering

                                Kommentar

                                • andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

                                  Enig. Vi har Edwin, BBS og Guldbrandsen på spissplass allerede. De tre ligger alle närt 40 meter-rekorden på toppidrettssenteret, med andre ord er dem like raske som Holmen. I tillegg er dem fotballspillere.
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                  Kommentar

                                  • andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

                                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                    Og han har sikkert scoret flere mål en Mykle også og det på et mye dårligere lag. Faktisk 7 mål på 27 kamper i 2008.
                                    I 2008 var Lyn et mye bedre lag enn LSK.
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      Har lyst på å dvele litt med VG's artikkel om overgangsmarkedet - hvem er vinneren?



                                      Har lyst på å diskutere bitte litt rundt artikkelen med hensyn på LSK mot røkla. Jeg mener LSK faktisk er en av vinnerene på overgangsmarkedet. Hvorfor? Jo man kvitter seg med minst 4-5 spillere som sikkert er dyktige, men som ikke passer inn i LSK eller på nivået. Man henter ikke inn noen nye bare for å hente inn og legge en alt for høy bunke daler på bordet. Jeg er personlig litt skuffet at noe nytt ikke har kommet inn, men muligens det kommer inn ett par - og det vil være meget veloverveid det som kommer inn.

                                      Jeg mener faktisk LSK er en av vinnerene på overgangsmarkedet sammen med ett par andre lag som ser ut til å kvitte seg med "overflødige" spillere. Pluss RBK som dessverre ser ut til å ha tatt noen gode signeringer - det unner jeg dem ikke

                                      Kommentar

                                      • erikh
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2008
                                        • 443

                                        Leste i VG i dag om Kristian Oern Sigurdson som visstnok skal gaa fra brann til hoenefoss, og det spekuleres i en aarsloenn rundt 2 millioner!!! tydeligvis hvertfall en klubb som fortsatt danser i loennsmanesjen.....greit at vi ikke la oss ut med poelsebyen over obiefule tror jeg...

                                        Kommentar

                                        • andersmm
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2006
                                          • 5764

                                          Overgangsgamet ser i år ut til å handle om å kvitte segmed enhver spiller som ikke forsvarer en plass i laget på lengre sikt. Markedet overflommes av klubbløse spillere av varierende kvalitet. Ingen våger å hente nye spillere før de har kvittet seg med noen. Bjarmann har gjort en bra jobb i dette racet, og vi står i god posisjon når Husar finner seg ny adresse. Har vi plass i stallen og midler til å hente spillere, er det gode muligheter for å gjøre billige, smarte signeringer i tiden fremover.

                                          Hønefoss har fått en flying start med alle sine bosmenn, og har i tillegg et par hissige investorer med seg. Stusser dog litt over innkjøpspolitikken. De har hentet gode spillere, men at man har forsterket så mye på sentral midtbane er litt merkelig. Her hadde de allerede grei dekning med blandt annet Bangura. Bangura tror jeg fort kan bli årets nykommer.
                                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                          Kommentar

                                          Working...