Nå må det hentes spillere...

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kimmern
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2005
    • 1174

Hønefoss har en rik onkel i bakhånd og det er han som står for pengene.

Men jeg stusser litt fordi de begår jo akkurat de samme "feilene" som vi har gjort tidligere og andre klubber har gjort(lyn, ffk, start ++) og fortsatt gjør(viking).
    Om da hønefoss rykker ned, eller den rike onkelen stikker av eller ikke oppnår de resultater som er forventet(tilskuere, tabellen etc) så vil de slite. Da kommer alle orkene og maggotene fra pressen til å være der 24/7 og lage unødvendig støy og helvete. "Den som glemmer fortiden, er dømt til å gjenta den" er det noe som heter og det er jo akkurat det de driver med!
    hvis siggurdsonn nå kommer dit på en lønn på 2 mill, så er jeg sikker på at en kontinutetsbærer som frode lafton fort kunne tenke seg en ekstra påskjønnelse for tapper innsats i klubben.. også bare ruller det på...

Derfor er jeg veldig glad for vi ryddet opp i fjor og berget plassen, det er INGENTING mas i fra pressen på treningene for tiden eller noe.

Når dette er sagt så sier Henning at de er på jakt etter en spiller med et godt venstre bein, men ikke for en hver pris og det er noe jeg er helt enig i.
    Last edited by kimmern; 07.01.2010, 10:49.

Kommentar

• McGuffy
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 5102

Opprinnelig skrevet av andersmm
      Helg og Emil Johansson bör absolutt vurderes. Bajen har trilla ut, og begge spillerne er for gode for superettan. Bajens ökonomi er rimelig anstrengt om dagen, så det bör väre mulig å få til en grei deal.

Ser forövrig at Helsingborg er ute etter signaturen til Johansson. Skulle dog tro at han ville värt mer komfortabel med å reise utenlands om han skal forlate Bajen.

Emil Johansson klar for Molde, ifølge TV2.

Kommentar

• HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6104

Mine ønsker:

Erling Knudtzon
        Jo Inge Berget
        Magnus Sylling Olsen (KIL)
        Daniel Sjölund (Djurgården, bosman)
        Emil Johansson (Hammarby)
        Simon Helg (Hammarby)
        Her har vel en del av spillerne som har blitt nevnt mest blitt satt i en liste. Status hittil:

Berget - Godset
        Sylling Olsen - Aafk
        Sjølund - Ny treårskontrakt med Djurgården
        Johansson - Molde

Kommentar

• andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

Opprinnelig skrevet av HSft
          Her har vel en del av spillerne som har blitt nevnt mest blitt satt i en liste. Status hittil:

Berget - Godset
          Sylling Olsen - Aafk
          Sjølund - Ny treårskontrakt med Djurgården
          Johansson - Molde
          Simon Helg og Erling Knudzon har ikke flytta på seg enda. Jeg tar gledelig i mot begge. Verken Helg eller Knudzon har noe i Superettan/Adecco å gjöre.
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13278

Jeg vil heller at klubben setter av penger til forsterkninger midtveis i sesongen enn at vi blåser kronene i vinter. Det er alt for mange usikkerhetsmomenter i troppen nå, og alt for mange som har en vei å gå for å bevise at de er tippeligamateriale. Til sommeren vil vi se hvem som har en fremtid i LSK og hvem som må bort. Da kan vi kvitte oss med daukjøttet og få inn erfarne spillere.

Kommentar

• Stan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 1094

Opprinnelig skrevet av reka
              Jeg vil heller at klubben setter av penger til forsterkninger midtveis i sesongen enn at vi blåser kronene i vinter. Det er alt for mange usikkerhetsmomenter i troppen nå, og alt for mange som har en vei å gå for å bevise at de er tippeligamateriale. Til sommeren vil vi se hvem som har en fremtid i LSK og hvem som må bort. Da kan vi kvitte oss med daukjøttet og få inn erfarne spillere.
              Jeg orker ikke en vårsesong til i bunnstrid.....

Kommentar

• superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

Brann vil ha Thomas Rogne:

(VG Nett) Stabæk-stopper Thomas Rogne (19) er høyaktuell som forsterkning i Brann-trener Steinar Nilsens tropp.
                Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• McGuffy
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 5102

Opprinnelig skrevet av Stan
                  Jeg orker ikke en vårsesong til i bunnstrid.....
                  Jeg orker ikke en høstsesong til i bunnstrid...

Kommentar

• Yellow-not-jella
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2009
                    • 1606

Tja.

Det er 19 runder fram t.o.m 1. august, er det ikke da et såkalt vindu åpner da? 11 kamper igjen bare! Fra slutten av august er det bare åtte kamper igjen.

Jeg stemmer for en ny midtbanespiller innen utgangen av mars. Her må det kunne ofres noe. En eller annen med hjerte i klubben, og med littiranne peil på midtbanekonstellasjoner, MÅ bare se det åpenbare.

Som nybakt fatalist kan man jo se til bittelille Horefoss. Og grøsse. De har ihvertfall midfielders.

Edit: Hfoss får nykomponere som alle andre. Vi bør ta dem i kamp tre uansett.
                    Last edited by Yellow-not-jella; 13.01.2010, 00:35.

Kommentar

• andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                      Som nybakt fatalist kan man jo se til bittelille Horefoss. Og grøsse. De har ihvertfall midfielders.
                      Jeg klarer ikke å se hvordan Hönsa skal komponere en god midtbanefirer med de innkjöpene de har gjort. Obifuele, Bolseth, Bangura og Dimitriev kjemper jo alle om to plasser. Jeg skulle lagt mer penger på kantspillere og backer.

Jeg grösser ikke så mye av Hönefoss. De har gjort et par bra kjöp, men förstelveren deres er fortsatt ikke noen sensasjon. Bangura og Dimitriev har gjort sakene sine bra på midtbanen, og särlig Bangura virker som en spennende type. Utvalget på sentral midtbane forbedres, men jeg vet ikke om förstellveren blir voldsomt mye bedre, på denne posisjonen. Obifuele kommer til å kjempe med Dimitriev og Bolseth om plassen siden av Bangura.

Angrepet er selvfölgelig forsterket med Angan, uten tvil en spennende gutt. Forsvaret er kanskje forsterket om Sigurdsson kan finne tilbake til nivået fra 2007. Om HBK derimot har henta 2009-Örn Sigurdsson kunne de spart seg for de millionene.

Jeg ser helst at vi henter spillere som vi er sikre på forsterker laget, i de lagdelene der det virkelig behöves. Til fornuftige priser. Hönefoss strategi for å hente spillere virker for meg litt forhasta. Bare fordi man har penger behöver man ikke bruke dem.
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

Det er en vanskelig avveining, å kjøpe en spiller i høstvinduet har svært sjelden vist seg å være en umiddelbar forsterkning. Det er ikke mange Sapara-tilfeller i norsk fotball for å si det sånn.

Kommentar

• Canário
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 1471

Jeg klarer ikke å se hvordan Hönsa skal komponere en god midtbanefirer med de innkjöpene de har gjort. Obifuele, Bolseth, Bangura og Dimitriev kjemper jo alle om to plasser. Jeg skulle lagt mer penger på kantspillere og backer.

Jeg grösser ikke så mye av Hönefoss. De har gjort et par bra kjöp, men förstelveren deres er fortsatt ikke noen sensasjon. Bangura og Dimitriev har gjort sakene sine bra på midtbanen, og särlig Bangura virker som en spennende type. Utvalget på sentral midtbane forbedres, men jeg vet ikke om förstellveren blir voldsomt mye bedre, på denne posisjonen. Obifuele kommer til å kjempe med Dimitriev og Bolseth om plassen siden av Bangura.

Jeg ser helst at vi henter spillere som vi er sikre på forsterker laget, i de lagdelene der det virkelig behöves. Til fornuftige priser.
                          Helt enig med deg.

Å hente spillere til høstsesongen kan være lurt for å justere litt underveis i sesongen, men for oss har det vært tydelig i lang tid hva som trengs å korrigeres - venstrekanten.

Behovet for å forsterke til høsten blir borte om vi får henta en kant før seriestart. Likevel er det bedre å få en klassespiller i neste vindu enn en middelmådighet nå. Det gjelder uten tvil å ha litt is i magen og la pengene rente seg om ikke den rette spilleren dukker opp.

Men jeg liker at vi er ute med følere, og Mioretti er på prøvespill. Østerrikere bør være godt skolert for den norske serien, og har dessuten jevnt over bedre basisferdigheter enn norske spillere. Å starte med Søgård eller Kiko på venstrekant er uansett en fallitterklæring, og noe jeg helst ikke vil se det i det hele tatt kommende sesong.

Kommentar

• HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6104

Det er alt for mange usikkerhetsmomenter i troppen nå, og alt for mange som har en vei å gå for å bevise at de er tippeligamateriale.
                            Hvem tenker du egentlig på? Dosso og hospitantene?

Kommentar

• reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13278

Dessverre var det vel også flere av de etablerte som skuffet forrrige sesong. Spør du meg om en fast 11'er nå er det bare et par-tre spillere jeg er sikker på holder et bra nivå. Det er store usikkerhetsmomenter i hvert ledd, potensielt sentrale spillere er tilbake fra skade, og vi vil ikke få noe svar på hvor det må forsterkes før et stykke ut i sesongen. Til kanthylerne: For alt jeg eller dere vet kan Ringstad eller Bolly ta venstrekanten med storm.

Denne sesongen blir ren lotto.

Kommentar

• Yellow-not-jella
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2009
                                • 1606

En klassespiller i vinter. Ingen hyling, ingen lotto. Men en med klasse før april...

Kommentar

• WAK
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2006
                                  • 969

Kan være enig med deg på at sesongen kan få litt lotto preg men mener det er mere enn på 2-3 plasser vi har spillere med bra nok nivå.

Keeper; Bra nok nivå. Har vel ikke en av tippeligaens beste keeper men vi er en av de beste på bredde. Spørsmålet er hvem som forsvinner.

Backer; Mener vi har bra nok backer. Ganske sikker på at vi klarer å ta ut to gode backer blant Eriksen, Johnsen, Pedersen, Ringstad og Essedirri.

Stoppere; Kippe holder helt klart bra nok nivå. Er avhengige av han. PSA i toppform holder bra nok nivå men lite trolig at han er i toppform ved seriestart. Må bruke Pedersen eller Johnsen som midtstopper. Kan løse seg bra men usikkert. Burde hatt en midtstopper med tanke på uvissheten rundt PSA. Proritert som 3. valg i mine øyne.

Sentral midtbane; Tror dette blir Nosa sitt år. Holder helt klart bra nok nivå men vet ikke hvor stabil han er. Søgård og Mouheli holder nivå defensivt men ikke offensivt. Kanskje Mouheli holder nivå på sine glansdager men ser det alt for sjeldent. Har Tokstad i bakhånd, tror han vil overraske mange i år men trenger nok mer tid. Har løpekapasiteten og kreativiteten en midtbanespiller bør ha men tenger som sagt mer tid. Burde hatt en kreativ ny midtbanespiller. Prioritert som 2. valg i mine øyne.

Her burde vi helt klart hatt forsterkninger. Helst på begge sider men mest på venstre sida. Har mange unge spillere som kan overraske på kanten men burde hatt noen etablerte kanstspiller(e) vi kunne stolt på. Essedirri, Bolly, Ringstad og delvis Tokstad er vel de kantspillerne vi har i stallen. Tror faktisk Essedirri gjør seg bedre som back og tror Eriksen hadde overraska positivt på kant. Meget skeptisk til å sette sentrale spillere som Mouheli på kant. Helt klart prioritert som 1. valg i mine øyne.

Spisser; Tror Bergmann kan få mange bra innhopp og kanskje starte noen kamper. Burde kunne få et bra spisspar av Bergmann, Edwin, Sundgot og Occean.

Så jeg mener det ihvertfall er 4-6 plasser vi har bra nok nivå til å kjempe om å bli topp 5.

Burde få forsterkninger i proritert rekkefølge:

Kant, helst begge sider. Ihvertfall venstre.

Midtbane

Midtstopper

Står ganske likt mellom midtstopper og midtbane.

Skulle feks Nosa, Edwin, Bergmann fortsette utviklinga si samtidig som Kippe fortsatt spiller stabilt og godt. Og kantene overrasker stort ser jeg ikke bort fra at vi kan snuse på topp 5.

Mye kommer an på hva de andre klubbene forsterker med. Etter hva jeg har fått med meg så har flere klubber blitt svekka mer enn forsterka.

Stabæk har mista 2-3 gode spillere og fått 1-2.

Godset mista Andersson i fjor og Winsnes har gått til RævBK. Leier Berget og fått noen fra lavere divisjoner. Men tror de vil savne Winsnes.

Tromsø har mista Reginussen og Moldskred.

RævBK tror jeg blir sterke i år også. Så tror jeg DESVERRE søpla vil bli veldig gode i år. Mange unge spillere ( Nouri, Singh, Fellah) som var gode i fjor og vil mest trolig bli enda bedre i år. Tror også Moa vil blomstre i år. Får håpe Martine ødelegger det.....

Kommentar

• HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6104

Opprinnelig skrevet av WAK
                                    Burde få forsterkninger i proritert rekkefølge:

Kant, helst begge sider. Ihvertfall venstre.

Midtbane

Midtstopper

Står ganske likt mellom midtstopper og midtbane.
                                    Enig i det meste her, men jeg skulle gjerne hatt en spiss også. Synes faktisk det burde bli prioritert som nr. 2.

Vi har ganske mange ok spisser i stallen, men vi har ikke helt riktig type til å bekle spydspissrollen i mine øyne. Dersom vi får inn en spiss som kan bekle den rollen vil det trolig bety at Occean får lang vei til 11eren, ettersom han er nærmest den typen jeg tror Berg vil ha inn.

Midtbane og Midtstopper er vi ikke desperate etter. Her har vi god dekning, men om den rette dukker opp er det helt klart forbedringspotensiale.

Kommentar

• ragnarrock
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 937

god dekning på midtbanen?

nosamann og søgård/kiko er ikke en god kombinasjon.. begge de to sistnevnte kan komme inn og gjøre en ok jobb, men face it, espen, tross i hvor mye han jobber, har sine begrensninger.. og kiko må heve seg mange hakk for å fortjene et plass på laget synes jeg.. var jo drit dårllig i fjor.. 4mill i året du liksom...
                                      *Kjempe gutta fighte gutta!!*

-RagnarRock-

Kommentar

• reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13278

I tilllegg har vi jo skadene som rir troppen som en mare. Om det blir bra neste år er jeg faktisk litt usikker på. Som det påpekes er vi avhengige av at nøkkelspillerne Kippe og Nosa holder seg i form. Resten leverte for ujevne prestasjoner i 2009 til at jeg føler de er selvskrevne (dog holder jeg en liten knapp på Pedersen og Sundgot).

Kommentar

• MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3492

Jeg frykter vestresiden vår mest etter at Mykle har havnet i Odd. Han briljerte ikke fremover, men gjorde manns jobb bakover. Har liten tro på at Bolly vil gjøre en bedre figur der ute, og Søgård og Kiko har jo bevist at de ikke passer ute ved krittstrekene.

Høyrekanten er mindre utsatt siden Karim spiller der eller som hyperoffensiv back. Skulle gjerne sett en ny stopper som sikkerhet mot PSA's skader, men vi har nok forsvarere som burde klare å dekke opp der.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

Working...