Nå må det hentes spillere...

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Uwes disippel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6039

    Opprinnelig skrevet av Oslo_Fugl75
    Fikk denne meldingen tilbake angående Tamandani fra en grekisk fyr som har litt peiling; virker lovende syntes jeg

    "hey, glad you asking me. He was a player that coach hadn't good relations but he has been really helpful for AEK sometimes. AEK have more quality and attacking players than him thats why he left. He will help big in Norway I guess."
    Han har pult kona eller dattera til treneren med andre ord.

    Kommentar

    • Fotball24/7
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2008
      • 266

      Tamandani hadde et par ting som kan tale til hans fordel. Med den fysikken og det tempoet han hadde, er det lettere å venne seg til norsk fotball. Dermed kan vi bruke han fra dag 1.
      Dette er en ball

      Kommentar

      • Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

        Opprinnelig skrevet av Hexaphim
        Hva gjelder antall m'er på slutten av norske ord er regelen klokkeklar og uten unntak(?): kun én m. Stum, rom, tom, etc.
        Good to know, takk for den. For ordens skyld; jeg underviser ikke i norsk. Thankfully my english is downright spectacular. Så episoden med Sikkel på nytt nå, der han vinner ballen drar av to mann og spiller pent gjennom, og selv om jeg fortsatt mener han ikke burde havnet i den situasjonen så er det en voldsomt god prestasjon. Jeg vil se mer, men det betyr ikke at jeg legger meg på magen og blånekter om han blir hentet før Odd-kampen.
        Ni principe ni rey...

        D10S!

        Kommentar

        • Håkon Henriksen
          Administrator
          • Nov 2003
          • 6411

          Vedrørene vår greske venn som kartlegges så har jeg hentet litt info.
          Han er en lagspiller, setter seg selv aldri forran laget.
          Han har hatt en god periode nå, men er i en bølgedal, han har vistnok også vært utsatt for noe skader, og de skal være muskulære..

          Min kilde i Hellas som er AEK supporter til sin hals, så håper han virkelig at han får en opptur nå, for det fortjener han. Han er en spiller man kommer til å like..
          Håkon Henriksen
          -
          Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
          -
          ALT FOR FUGLA

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            Ser ut som om Nsaliwa er på vei (jmf. Tullebukk i ryktetråden). Steike väre hvilken superhelt Bjarman er. Fjöras bravader blir jo pinlige i forhold. Vi begynner å få en god, bred stall med mye konkurranse.

            Håper denne gjengen kan stille til start mot Aafk:

            -----------Logi------------
            Karim-Steinar-Kippe-Eriksen
            --------Nsaliwa------------
            Knudzon--------Nosa--Tarik
            --------Sundgot-----------
            ------------Ujah-----------

            Good shit.

            Kommer Tamandani kan det bli få minutter på Sögård'n i år (Ja, jeg veit at denne påstanden fremsettes hvert eneste år.) Godt at vi også har en Ringstad som tydeligvis önsker å vise seg frem hver gang han får sjansen. Har värt särdeles frisk de gangene jeg har sett ham i år. I tillegg har vi Tokstad, som vi vet kan gjöre en jobb på kanten, og helt sikkert tar nye steg i år. På topp har vi to stygg-gode reserver i Edwin og Bergmann. Sistnevnte kan fort skaffe seg en fast plass i försteelveren om han får ting til å stemme.

            Om vi henter Nsaliwa tror jeg vi godt kan stille uten Nosa iblandt. Han viste i tillegg til duellstyrke og godt pasningsspill at han er dyktig på å före ball forbi motstandere og har virkelig ro med ballen. Litt av de samme kvalitetene som Nosa. Kiko-Nsaliwa funker nok greit det også.
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • tullebukk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 5446

              Tipper Espen får mange kamper i år også . Og ikke minst han er superviktig og ha i klubben.Håper han får en jobb i Lsk når han legger opp+at han avslutter med 1-2 år i Flisbyen.

              Kommentar

              • merch
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2007
                • 938

                Eneste svake plassene vi har nå er vel Logi og Eriksen i start elveren. Ville gjerne sett Bugge Pettersen fortsatt jeg men det vil aldri bli noen realitet på Åråsen vil jeg tro!

                Eriksen burde prestere MYE bedre enn i fjor om han skal forsvare å være i første elveren!
                lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
                sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

                Kommentar

                • El Caco
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2009
                  • 2286

                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                  Ser ut som om Nsaliwa er på vei (jmf. Tullebukk i ryktetråden). Steike väre hvilken superhelt Bjarman er. Fjöras bravader blir jo pinlige i forhold. Vi begynner å få en god, bred stall med mye konkurranse.

                  Håper denne gjengen kan stille til start mot Aafk:

                  -----------Logi------------
                  Karim-Steinar-Kippe-Eriksen
                  --------Nsaliwa------------
                  Knudzon--------Nosa--Tarik
                  --------Sundgot-----------
                  ------------Ujah-----------

                  Good shit.
                  Føler sommerfuglene kommer i magen etter kampen mot Godset og å se denne oppstillingen. Lenge siden jeg har gledet meg så mye til sesongstart. Hvem hadde trodd LSK kunne by på så mye offensiv, teknisk og tempo-preget fotball for ett år siden? Fantastisk B&B!
                  Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                  Kommentar

                  • *46*

                    Nå er det vel nok spillere snart? Er litt bekymret for hvordan dette skal gå økonomisk.... En så jo hvordan Lyn sto tilbake økonomisk når B&B sluttet der (selv om det var andre som også var med og styrte pengebunken der også). Må si at jeg er litt bekymret.

                    Kommentar

                    • erikh
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2008
                      • 443

                      Opprinnelig skrevet av *46*
                      Nå er det vel nok spillere snart? Er litt bekymret for hvordan dette skal gå økonomisk.... En så jo hvordan Lyn sto tilbake økonomisk når B&B sluttet der (selv om det var andre som også var med og styrte pengebunken der også). Må si at jeg er litt bekymret.

                      Tror det var en hel del Morgan Andersen involvert der ogsaa. Samtidig er det vanskelig aa gaa i balanse eller profitt i en klubb uten inntekter. Det har LSK.

                      For det andre, og langt viktigere; pengebruken har da ikke tatt av i LSK!

                      Vi har betalt rundt millionen for Ujah og Knudtzon. Logi kom vel ogsaa for noe saant? = 3 millioner

                      Tarik betaler vi ikke loenna til, men en mindre, symbolsk engangskompensasjon for perioden han er her.

                      I samme perioden har vi solgt BHR og faatt noen millioner til klubben der, og Otto er det vel ingen som vet saa mye om i forhold til overgangssum annet enn at det ble spekulert rundt vederlagsfritt etter at Bjarmann uttalte at det ikke var mye det var snakk om.

                      Vi har kuttet loennsutgifter paa: JML, TAG, Husar, Bertheussen, Otto, Myklebust, Vidar Riseth, og Riise....de nye kontraktene til Espen og Karim involverte ogsaa meningsfulle reduksjoner i loenn. Man har ogsaa kuttet minst en stilling i administrasjonen (noen glemt her?)

                      Saann jeg ser det, saa er dette langt penere enn det har vaert foer oekonomisk. tror ogsaa LSK har vaert flinke med inntektsnivaaene, og markedsavdelingen har gjort et godt arbeid paa sponsor-fronten

                      Jeg tror ikke det brukes for mye penger naa. Det virker som fokuset fortsatt ligger paa taering etter naering. Det er dette med balanse da, at man klarer aa vaere offensiv men samtidig balanserer dette opp mot risiko. Saa langt synes jeg man har kjoept billig, saa faar vi se hva en eventuelle Tamandani overgang kommer paa.

                      Forskjellen i neste runde er vel at vi kanskje da kan nyte aa ha noen spillere som faktisk er verdt noe.

                      Kommentar

                      • andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

                        Opprinnelig skrevet av *46*
                        Nå er det vel nok spillere snart? Er litt bekymret for hvordan dette skal gå økonomisk.... En så jo hvordan Lyn sto tilbake økonomisk når B&B sluttet der (selv om det var andre som også var med og styrte pengebunken der også). Må si at jeg er litt bekymret.
                        B&B kan ikke tilskrives ansvaret for Lyns økonomiske fiasko. Det er andre mennesker som har ansvaret for å balansere utgifter og inntekter. Både her og i Lyn har de fått økonomiske rammer de skal holde seg innenfor. Det er Lynledelsens eget ansvar at de ga B&B et ikke-bærekraftig lønnsbudsjett å jobbe med. Jeg tror ikke det er noen umiddelbar fare for at vi skal gå i den fella. Etter en tid med økonomisk galskap står bærekraft og økonomisk trygghet høyt på agendaen.
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          Opprinnelig skrevet av andersmm
                          B&B kan ikke tilskrives ansvaret for Lyns økonomiske fiasko. Det er andre mennesker som har ansvaret for å balansere utgifter og inntekter.
                          Selvfølgelig hadde B&B stort ansvar for Lyns miserable økonomi, det var de som hentet spillerne og gjennomførte lønnsforhandlingene. Men, som riktig påpekt, så hadde de også romslige rammer med Brynestads pengesekk i bakgrunn.
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Selvfølgelig hadde B&B stort ansvar for Lyns miserable økonomi, det var de som hentet spillerne og gjennomførte lønnsforhandlingene. Men, som riktig påpekt, så hadde de også romslige rammer med Brynestads pengesekk i bakgrunn.
                            Det er jo det jeg sier. Trener og sportssjef har ikke ansvar for at klubbens økonomi skal gå opp i opp. Det er andre menneskers jobb å vite hvor mye som kan brukes på ulike utgiftsposter. Når de får rammer å forholde seg til går de vel også ut i fra at klubben har råd. De kan da ikke ta ansvar for et uholdbart driftsbudsjett. Det er ikke deres jobb.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • *46*

                              Opprinnelig skrevet av Rønnern
                              Selvfølgelig hadde B&B stort ansvar for Lyns miserable økonomi, det var de som hentet spillerne og gjennomførte lønnsforhandlingene. Men, som riktig påpekt, så hadde de også romslige rammer med Brynestads pengesekk i bakgrunn.
                              Største delen av "skylda" er at Brynestad trakk seg ut og man hadde tilpasset en økonomi der han skøyt inn penger. Men nok om det - en helt annen diskusjon enn denne opprinnelig er.

                              Jeg er selvsagt glad for at klubben kjøper inn spillere, men håper økonomien igjen går over styr. Hadde vært så vannvittig surt... Det har vært gjort en vanvittig god ryddejobb av klubben med å få ut innkjøpte spillere om har floppa og/eller ikke passer inn i dagens lag. Tommel opp for det!

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                Opprinnelig skrevet av *46*
                                Største delen av "skylda" er at Brynestad trakk seg ut og man hadde tilpasset en økonomi der han skøyt inn penger. Men nok om det - en helt annen diskusjon enn denne opprinnelig er.

                                Jeg er selvsagt glad for at klubben kjøper inn spillere, men håper økonomien igjen går over styr. Hadde vært så vannvittig surt... Det har vært gjort en vanvittig god ryddejobb av klubben med å få ut innkjøpte spillere om har floppa og/eller ikke passer inn i dagens lag. Tommel opp for det!
                                Tror ikke du skal bekymre deg for utgiftene. Lönnsbudsjettet vårt har nok fått seg en kraftig reduksjon det siste året. Samtidig har kvaliteten på stallen tatt sjumilsteg. Nsaliwa er den eneste jeg kan tenke meg blir dyr. Men om han er på kant med AEKs trener så kommer han nok veeldig billig, og da kan man bruke litt "transferpenger" på lönning.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • Leif A
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 3962

                                  Er det plass til enda en på utlendingskvoten, da? Må ærlig innrømme at jeg ikke har oversikt over hvor mange hvert lag kan ha i stallen.
                                  Knurr...

                                  Kommentar

                                  • andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764



                                    Vi kan ha 11 "frie" spillere i troppen. Vi har 9 i dag.
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                    Kommentar

                                    • Leif A
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 3962

                                      Opprinnelig skrevet av andersmm
                                      http://ekstranett.fotball.no/Documen...US__i_2010.pdf

                                      Vi kan ha 11 "frie" spillere i troppen. Vi har 9 i dag.
                                      Hjertelig...
                                      Knurr...

                                      Kommentar

                                      • sparwasser
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3185

                                        Opprinnelig skrevet av andersmm
                                        http://ekstranett.fotball.no/Documen...US__i_2010.pdf

                                        Vi kan ha 11 "frie" spillere i troppen. Vi har 9 i dag.
                                        En stor fordel at disse reglene om "ikke-EU-spillere" ble forandret. Vår siste prøvespiller, Tamandani, er et godt eksempel. Født i Malawi, har 13 landskamper for Canada, men er nå tysk statsborger.

                                        Nsaliwa relinquished his Canadian citizenship to become a citizen of Germany (where he spent six years) in 2007 to avoid local rules limiting the number of non-EU internationals permitted in a team.[2]

                                        Kommentar

                                        • sholen
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2009
                                          • 381

                                          Ble tidligere diskutert her på forumet at Gislason ville bort fra Brøndby. Noen som veit noe om han fortsatt vil bort. Mener han ville vært ganske ganske ganske mye bedre enn Kiko.

                                          Kommentar

                                          Working...