Nå må det hentes spillere...

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • El Caco
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2009
    • 2286

    Opprinnelig skrevet av sholen
    Ble tidligere diskutert her på forumet at Gislason ville bort fra Brøndby. Noen som veit noe om han fortsatt vil bort. Mener han ville vært ganske ganske ganske mye bedre enn Kiko.
    Men bedre en eventult Tamandani?
    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

    Kommentar

    • sholen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2009
      • 381

      Opprinnelig skrevet av El Caco
      Men bedre en eventult Tamandani?
      Jeg har ikke sett de minuttene han spilte mot Godset så det kan jeg ikke svare på, men fordelene med Gislason er jo at han har spilt under Berg før, og da synes jeg at han var meget god. I tillegg så vil han bort fra Brøndby, og vil derfor kanskje akseptere et lavere lønnstilbud mot spilletid.

      Kommentar

      • kimmern
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2005
        • 1174

        Opprinnelig skrevet av sholen
        Jeg har ikke sett de minuttene han spilte mot Godset så det kan jeg ikke svare på, men fordelene med Gislason er jo at han har spilt under Berg før, og da synes jeg at han var meget god. I tillegg så vil han bort fra Brøndby, og vil derfor kanskje akseptere et lavere lønnstilbud mot spilletid.
        det er jo akkurat det tam vil også.. hvis man skal se på hva som er skrevet om han.

        Kommentar

        • mooph
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 1496

          Vurdering av Guslason vs Tamandi blir jo som å vurdere suppesmak ut fra lukta.

          Gamboa, Tamandi... Jeg synes dette forumet's medlemmer lovpriser disse prøveklutene uhemmet uten særlig tilgjengelig faktagrunnlag. Godt innhopp i en treningskamp forteller ikke allverden. Er tørsten etter nytt blod så voldsom at enhver ukjent stakker umiddelbart ansees å som være akkurat det vi trenger i laget ?

          Jeg synes B-Gjengen har klart seg bra i sign-on-geamet hittil, en klar forbedring fra foregående år / trenere. Forhåpentligvis har de fortsatt større kontroll enn oss bivånere her inne som synes å sette tenna i alt spiselig.

          Med duganes venstrekant på plass i første del av sesongen tar jeg nå ting med knusende ro og finner en anstendig plassering på årets TL tabell sannsynlig ut fra nåværende tilgjengelig matriell. Denne tråden kan for min del avlives inntil videre, det er ikke lenger noen umiddelbar grunn til å hente forsterkninger.
          Fugla mot nye høyder

          Kommentar

          • Kimito
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 2601

            Tamandani viste frem åpenbare styrker i form av fart, duellstyrke og teknikk i løpet av det innhoppet. AEK-supportere sier at han er god. Han spilte 22 av 30 kamper i 07-08-sesongen hvor AEK kom på 2. plass i en liga som er mye bedre enn den norske. Sesongen etter spilte han 23 kamper (AEK havnet på 4.).

            Synes også det er interessant at AEK slipper inn flere mål denne sesongen, hvor de ettersigende har fått bedre spillere på midten. Dersom Tamandani er, som jeg sitter med en følelse av, en svært god defensiv midtbanespiller, kan det muligens gjøre noen underverker med statistikken vår bakover. Den var horribel i fjor.

            Det er klart jeg ikke kan vite, men jeg sitter med følelsen av at vi prøver å dra i land en spiller fra en hylle vi normalt ikke ville kunne hente fra.

            Tror riktignok ingen kan forvente å se mange mål fra han dersom vi får han til klubben.
            Ferdigskåra

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              Det er jo en grunn til at han ikke lenger er ønsket i AEK, det forteller i seg selv jo at noe negativt må finnes. Tam's personlighet må passe inn i LSK etc, mange forhold å vurdere for de som faktisk har hatt personlig kontakt med karen og sett ham på trening.

              En annen ting er at LSK allerede er bestykket med både Kiko og Råner'n i def. midt rollen, har klubben virkelig råd til Tam + ny kar på vingen når Tarik reiser?

              Please, Ikke kom å fortell meg at Kiko kan spille der! Vi har dessuten bra med flaks om Ringstad kan fylle den rolla fast allerede fra Juni i år.

              Finnes det penger så er det ikke meg imot å ha en stall på 100 spillere, men klubben bør kunne oppfylle krava til penge-gjengen til Nøff også neste år.

              Note; Når Kiko kom var også det fra en hylle vi normalt ikke plukker fra. Store ord, men en mer moderat suksess.
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • Kimito
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 2601

                Opprinnelig skrevet av mooph
                Det er jo en grunn til at han ikke lenger er ønsket i AEK, det forteller i seg selv jo at noe negativt må finnes.

                En annen ting er at LSK allerede er bestykket med både Kiko og Råner'n i def. midt rollen, har klubben virkelig råd til Tam + ny kar på vingen når Tarik reiser.
                Det finnes alltid en grunn. Klart det. Men er det trener eller spiller som feilvurderer? Er det personlig? Det kan ikke vi vite.

                Jf. Tullebukk leter vi etter en venstreving i tillegg til Tamandani. For meg å uttale meg om hvorvidt vi har råd til det er mer spekulativt enn for meg å uttale meg om Tamandani. Sistnevnte vet jeg noe om.
                Ferdigskåra

                Kommentar

                • Mauer
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2007
                  • 270

                  Opprinnelig skrevet av Kimito
                  Det finnes alltid en grunn. Klart det. Men er det trener eller spiller som feilvurderer? Er det personlig? Det kan ikke vi vite.

                  Jf. Tullebukk leter vi etter en venstreving i tillegg til Tamandani. For meg å uttale meg om hvorvidt vi har råd til det er mer spekulativt enn for meg å uttale meg om Tamandani. Sistnevnte vet jeg noe om.
                  Og siden Bjarmann har gått ut å sagt at vi prøver å hente Tamandi, så regner jeg med at han er god nok for LSK, derfor synes jeg det er rart at man skal stille seg kritisk til B&B vurderingsevne! Jeg synes ihvertfall ikke at noen av kjøpene til B&B kan kalles for bomkjøp, derfor har jeg full tiltro til at hvis LSK prøver å hente Tamandi så er han god nok for en plass på midtbanen i start 11'ern

                  Og jeg tror ikke Tamandi blir så innmari dyr som mange på forumet her tror. Han er ikke ønsket i AEK lenger, og derfor er de sikkert villig til å slippe han litt billigere, og Tamandi har selv uttalt at han ikke bryr seg om han spiller i Afghanistan eller Norge. Han sa at han har en så sterk lidenskap for fotball at han er bare ute etter å spille fotball, og det virker som han mener det. Derfor tror jeg også han er villig til å gå med på en bra avtale både for LSK og seg selv. Jeg sier ikke at han blir billig eller nesten gratis for LSK, men jeg tror han blir billigere enn det mange her på forumet tror HVIS en avtale skulle gå i orden.

                  Kommentar

                  • armykanari
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2009
                    • 742

                    Krister Wemberg skal trene med Fulham

                    Vis jeg ikke tar helt feil nå så har vell Lillestrøm vært interesert i denne lovende stopperen? som spiller i moss.... og nå er han muligens på vei til London

                    IKKE det at norskefans.com er til å stole på til tider.

                    Kommentar

                    • kjellfjell
                      Juniormedlem
                      Bøffel
                      • Jun 2006
                      • 29

                      Hvorfor har de fjernet Tamandani-artikkelen på LSK.no mon tro?
                      LSK rykker aldri ned. De hører hjemme i den norske eliteserien, slo Erik Mykland fast i TV2-studioet.

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        Opprinnelig skrevet av kjellfjell
                        Hvorfor har de fjernet Tamandani-artikkelen på LSK.no mon tro?
                        Av samme grunn som folk har blitt bedt om å ikke nevne navn og skrive så mye her inne på forumet om evt nye spillere...
                        B-gjengen er på farta, den som venter får se ;-)

                        Kommentar

                        • andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

                          Kan moderatorene legge inn auto-sensur på navnet T******** N******?
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                          Kommentar

                          • Kimito
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 2601

                            Opprinnelig skrevet av andersmm
                            Kan moderatorene legge inn auto-sensur på navnet T******** N******?
                            Auto-korrigering til Jimmy Tamandi er bedre.
                            Ferdigskåra

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              Opprinnelig skrevet av Folke
                              Av samme grunn som folk har blitt bedt om å ikke nevne navn og skrive så mye her inne på forumet om evt nye spillere...
                              B-gjengen er på farta, den som venter får se ;-)
                              Håper du ikke sikter til meg med lekkasje av navn? har hvert veldig forsiktig med navn jeg da tror jeg?

                              Kommentar

                              • Canário
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 1471

                                Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                                Han er en lagspiller, setter seg selv aldri forran laget.
                                Han har hatt en god periode nå, men er i en bølgedal, han har vistnok også vært utsatt for noe skader, og de skal være muskulære..
                                Takk for info. Det eneste som bekymrer meg med Tamandani er nettopp kombinasjonen 28 år og skadeplaget. Håper ikke skader har vært et stort problem for ham tidligere. Det virker som han har en del gode ferdigheter, men førsteinntrykket mitt var ikke "løp og kjøp". Jeg har heller ikke studert han noe større enn det jeg så i LSK-hallen, men da synes jeg han manglet litt tempo. Han har god fysikk og pasningsfot, som jeg er enig i at vi kan trenge. Men rekkevidden og intensivitet i spillet hans synes jeg ikke var imponerende. Har på følelsen av at han mot mer temposterke og ballsikre lag vil han få større problemer.

                                Men jeg har lyst til å se mer av han før jeg gjør meg opp en sikker mening. Det kan heller ikke være lett å komme rett inn i den rollen.

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  Opprinnelig skrevet av tullebukk

                                  Håper du ikke sikter til meg med lekkasje av navn? har hvert veldig forsiktig med navn jeg da tror jeg?
                                  Hva gjelder rykter o.l. har du helt klart utelukkende bidratt positivt...
                                  Flere ganger har du jo også sagt at vi ikke skal diskutere navn!
                                  Venter i spenning på ett par nye spillere mot slutten av overgangsvinduet nå, men hvem det blir får vi vel vente spent på....

                                  Kommentar

                                  • Bibaboy
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2008
                                    • 712

                                    Opprinnelig skrevet av Folke
                                    Hva gjelder rykter o.l. har du helt klart utelukkende bidratt positivt...
                                    Flere ganger har du jo også sagt at vi ikke skal diskutere navn!
                                    Venter i spenning på ett par nye spillere mot slutten av overgangsvinduet nå, men hvem det blir får vi vel vente spent på....
                                    Et par nye spillere? Vi begynner vel strengt tatt å få en komplett stall mht. antall hvis vi tar vår økonomiske situasjon i betraktning. Jeg hadde blitt veldig glad hvis vi fikk inn det defensive midtbaneankeret som vi nå kanskje trenger aller mest, men da er vel faren stor for at at vi må kvitte oss med en spiller først.
                                    Fugla Forever

                                    Kommentar

                                    • Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

                                      Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                                      Et par nye spillere? Vi begynner vel strengt tatt å få en komplett stall mht. antall hvis vi tar vår økonomiske situasjon i betraktning. Jeg hadde blitt veldig glad hvis vi fikk inn det defensive midtbaneankeret som vi nå kanskje trenger aller mest, men da er vel faren stor for at at vi må kvitte oss med en spiller først.
                                      Mener jeg har hørt(lest) at det fortsatt er penger til forterkninger og vi ønsker en venstrekant og en sentral midtbanespiller.

                                      Correct me if im wrong.
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                      Kommentar

                                      • Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

                                        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                        Mener jeg har hørt(lest) at det fortsatt er penger til forterkninger og vi ønsker en venstrekant og en sentral midtbanespiller.

                                        Correct me if im wrong.
                                        Penger finnes det alltid, dog er det forskjell på pengene. På årmøtet til LSK spurte undertegnede hvem som tar hvilke kostnader på nye spillere hentet av "investorer". I dag samarbeider LSK med to selskaper som er med og bidrar med nye spillere, LSK Invest AS og Øye Sport AS.

                                        I de tilfellene de to sistnevnte selskapene er med og bidrar med nye spillere, er det de selskapene som dekker alt av overgangssum, sign on fee og eventuelle agenthonorarer.

                                        Men, det er LSK som dekker alt av lønnskostnader, så her er det åpenbart at en kan komme opp i situasjoner hvor det finnes penger til å hente spillere, men hvor klubben ikke kan ta på seg å dekke lønnskostnader og således må si nei.

                                        Med tanke på at LSK har budsjettert med en lønnsnedgang på 10 millioner for spillerstallen i 2010, så vil jeg tro at handlingsrommet ikke er veldig stort med mindre man er sikre på at noen forsvinner ut....
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

                                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                        Kommentar

                                        • tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

                                          Tipper at de neste som går ut av stallen er Kiko og Metern ,begge med solide lønninger.

                                          Kommentar

                                          Working...