Nyheter august 2009

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

Nettavisen

LSK-helten nær venn med United-stjerne

FORNØYDE: Stefan Logi Magnusson og Lillestrøm holdt nullen for første gang på nesten ett år mot Vålerenga søndag. Foto: Kyrre Lien ( Scanpix )

- Det er han som ringer meg, sier Lillestrøms superdebutant.
    Publisert 17.08.09 10:20

VÅLERENGA-LILLESTRØM 0-1

ULLEVAAL STADION (Nettavisen): De sto med 24 strake kamper med baklengsmål.
    De sto med totalt 45 baklengs på de samme 24 kampene.
    De hadde forsøkt både Otto Fredrikson og André Hansen mellom stengene, uten at de maktet å holde buret tomt.
    Men med innleide Stefan Logi Magnusson (31) mellom stengene, så holdt Lillestrøm endelig nullen for første gang siden 27. september 2008.

- Helt fantastisk
    - Det var veldig moro. Det var helt fantastisk å få spille her. Det var jo også ett år siden Lillestrøm holdt nullen. Så gjør vi det altså mot Vålerenga. Helt fantastisk, sier keeperen som på mange måter var en like stor matchvinner som den faktiske målscoreren, Frode Kippe.
    Islendingen reddet nemlig glimrende på store Vålerenga-sjanser fra både Mohammed Moa Abdellaoue, Bengt Sæternes og Mohammed Fellah før pause. Så reddet han de tre poengene med en ny kanonredning da Kristian Brix fikk avslutte alene med ham i sluttminuttet.
    - Kjente du til forholdet mellom LSK og VIF?
    - Vålerenga, ja? Jeg hater dem...nei da, men jeg har fått med meg at det var en derbykamp som betyr mye for klubben og fansen, sier han.

LSK med opsjon på kjøp
    Magnusson er på tre måneders utleie til Lillestrøm, og romerikingene har opsjon på kjøp. Keeperen, med fortid blant annet fra Bayern München og Bradford, legger ikke skjul på at han håper på permanent kontrakt.
    - Jeg har vært spent på Lillestrøm. Jeg ble anbefalt å reise hit, og i løpet av den uka jeg har vært her har jeg virkelig sett at det er en fantastisk klubb. Derfor håper jeg å få fortsette her, sier han.
    - Er dette ditt normale nivå?
    - Det er vanskelig å bedømme seg selv, men man prøver jo alltid å gjøre sitt beste, sier han ydmykt.

Ble kompis med Hargreaves
    Den ydmykheten har han kanskje lært noe av takket være sitt vennskap med Manchester United-stjernen Owen Hargreaves. Magnusson spilte nemlig i Bayern i et par års tid på 90-tallet. Samtidig prøvde også Hargreaves å skape et navn for seg selv.

Owen Hargreaves. Foto: FRANCK FIFE

- Vi er fortsatt veldig gode venner, innrømmer Magnusson.
    - Han har lært meg mye om livet, fortsetter han.
    - Hargreaves må vel kunne kalles en verdensstjerne?
    - For meg er han bare et fantastisk menneske og en god venn. Egentlig ikke noe mer enn det, selv om han faktisk også er en av mine favorittspillere, sier LSK-keeperen.
    - Ringer du ham ofte?
    - Det er faktisk han som pleier å ringe meg. Vi prater så ofte vi har tid, sier han.
    Owen Hargreaves slo etter hvert gjennom i Bayern München, kom seg inn på det engelske A-landslaget, og ble til slutt solgt til Manchester United for nærmere 200 millioner kroner.

- Var ung og utålmodig
    Magnussons karriere tok en annen vei.
    - Jeg trente med A-laget, og spilte for U21-laget, men jeg var ung og utålmodig. Jeg ville være førstekeeper. Derfor dro jeg videre. Hadde jeg vært like gammel som jeg er i dag, så ville jeg nok sagt ja til en ny kontrakt der. Da ville jeg vært mer tålmodig. Men man skal ikke angre, sier han videre.
    Magnussons karriere tok ham i stedet til svenske Öster, danske Farum og Odense og engelske Bradford før han de siste seks årene har spilt hjemme på Island.
    Før han nå altså havnet i Lillestrøm.
    - Han var bra, oppsummer LSK-trener Henning Berg.
    - Han hadde noen gode redninger i 1. omgang, og er generelt god i feltet og trygg ellers. Nå har vi to gode keepere, sier LSK-treneren fornøyd.

Kommentar

• sbraathen
      Medlem
      Møteplager
      • Apr 2004
      • 88

rb.no

PÅ VEI BORT?: Telemarkavisa skriver at Odd jakter John Anders Bjørkøy.
      Bjørkøy kan havne i Odd

Investorer skal stå klare til å punge ut.
      Publisert 17.08.2009 kl 10:45 Oppdatert 17.08.2009 kl 10:50

Odd imponerer i serie og cup. Skien-klubben vil forsterke laget før sesonginnspurten. Ny mann kan bli Lillestrøms John Anders Bjørkøy.
      Trener Dag-Eilev Fagermo vil ikke kommentere navn på aktuelle nye spillere, men ifølge Telemarksavisa har flere trofaste Odd-investorer sagt ja til å bidra.
      Det kan bety at Bjørkøy blir Odd-spiller i løpet av uken.
      – Vi jobber knallhardt for å få på plass finansieringen av en ny spiller. Vi håper det ordner seg denne uka, sier Fagermo til lokalavisen.
      Bjørkøy var kaptein i Fredrikstad, men har slitt etter overgangen til Lillestrøm.
      LSK ønsker å kutte utgifter, og eksterne investorer i Odd skal være villig til å betale Bjørkøy 1,2 millioner kroner årlig. (ANB-NTB)

Nosa er tydelig rørt av Kanarifansen, og er helt klar på hvor mye de betyr for han.
      - Jeg elsker fansen vår, jeg elsker dem høyt!

Kommentar

• KrisB
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2008
        • 2923

RB.no

-Måtte gjøre endringer.
        Ullevaal: Den nykomponerte venstresia med Martin Husàr og Mathis Bolly fungerte særdeles dårlig de første 45 min. I pausen tok Henning Berg grep og satte innpå Marius Johnsen og Magnus Myklebust.
        -Martin var mye bedre på trening denne uka, og Mathis har også vært bedre. Samtidig visste vi at Marius ikke holdt 90 min. Derfor valgte vi å starte med Martin.
        Men i pausen måtte vi gjøre grep, sier Henning Berg.

Kommentar

• okb
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 2377

Sakset fra www.lsk.no

Bergdølmo fra start i kveld
          17/08/2009
          André Bergdølmo starter kveldens rekruttkamp for LSK. Han er usikker, men gleder seg til comebacket.

Les mer ved å trykke her...
          Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• KrisB
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2008
            • 2923

RB.no

Foto Lisbeth Andresen

Lokaloppgjør i 2.divisjon

Følg LSK 2 - Ull/Kisa live her!
            I kveld er det klart for lokaloppgjør i 2.divisjon.

Lillestrøm 2 ligger nederst på tabellen uansett utfallet i kveldens kamp, for Ull/Kisa er kampen viktig for at de skal klatre på tabellen. Med seier kan de klatre flere plasser

Følg kampen mellom LSK 2 og Ull/Kisa her.

Kommentar

• KrisB
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2008
              • 2923

RB.no

GARANTI: Skedsmo-ordfører Anita Orlund forsikrer at det ikke lenger er aktuelt å bygge ny fotballstadion på Måsan, så lenge Forsvaret så tydelig har klargjort at det er uforenlig med deres aktiviteter. FOTO: ROAR GRØNSTAD

– Ofrer ikke én arbeidsplass for ny fotballstadion

LILLESTRØM:
              Anita Orlund, ordfører i Skedsmo og ivrig støttespiller for ny fotballstadion for LSK og fotball-EM til Lillestrøm i 2016, vil definitivt ikke risikere 900 arbeidsplasser på Kjeller.

Skedsmo-ordføreren er ikke helt upåvirket av alt EM-bråket, og gjør det nå klart:
              – Jeg har aldri ment at vi godt kan legge stadion til Måsan på bekostning av arbeidsplassene på Kjeller. For å gjøre det helt krystallklart: Jeg er ikke villig til å ofre en eneste arbeidsplass på Kjeller for et nytt stadion. Jeg mener at jeg har vært veldig tydelig og klar på dette hele veien, sier ordføreren.
              Orlund vil svært gjerne klargjøre sitt standpunkt i diskusjonene rundt hvor en nytt stadion skal plasseres.
              Hun har registrert de mange kritiske røstene mot et nytt LSK-stadion, eventuelt også en framtidig EM-stadion.

Ikke aktuell

Det er tre steder som har blitt lansert som aktuelle for ny fotballstadion. For også uavhengig av om Lillestrøm skulle få fotball-EM, så skal LSK bygge ny stadion.
              Måsan, som er område ved den vestlige delen av rullebanen på Kjeller, er av flere blitt ansett som desidert beste alternativ.
              – Vi var i kontakt med Forsvaret i april-mai for å klargjøre om det var mulig å ivareta begges behov. Særlig ble mulige endrede innflygingstraseer diskutert, forteller ordføreren.
              I etterkant er dette ble det klargjort fra Forsvarets side at flyplass og fotballstadion ikke er forenlig.
              Brigader Frode Flølo gjorde det klart at dersom man ville starte byggingen av en stadion på Måsan slik at den står klar til 2016, måtte Forsvaret se seg om etter et annet sted å være umiddelbart.
              – Etter dette har ikke Skedsmo kommune gjort noe mer i forhold til Måsan-alternativet. Når Forsvaret sier at dette ikke går å kombinere, er det kurant. Vi anser Måsan nderfor å som uaktuelt areal. Derfor jobber vi nå videre med andre tomtealternativer, sier hun.
              Også de nye tomtene som nå vurderes er sentrumsnære, bekrefter hun. Men vil ikke si konkret hvor de ligger.
              – Hvor vil du helst ha et nytt stadion selv da ?
              Orlund smiler lurt, men vil ikke gå ut med sine eventuelle preferanser.
              – Vi skal ha i et nytt møte i EM-komiteen torsdaf denne uka, så får vi se. Men det jeg vel kan si, er at vi også sjekker ut noen nye steder i tillegg til de to stedene som er lansert i tillegg til Måsan, på Vigernes og langs Nitelva ved Norges Varemesse.

Avklares før jul

Orlund gjør det klart at kommunen nå har startet det konkrete arbeidet med å finne den beste tomta for nytt stadion.
              – Vi skal levere en tomt, og målet er at dette skal være avklart i løpet av 2009. Ja, denne prosessen bør være sluttført i god tid før jul, sier hun.

Kommentar

• KrisB
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2008
                • 2923

LSK.no

Bergdølmo senket Ull/Kisa
                (LSK 2-Ull/Kisa 3-1) Bedre comeback får du ikke. LSK 2 vendte 0-1 til pause til 3-1 og nytt håp om 2. divisjonskontrakt neste år. André Bergdølmo laget to av målene i comebacket.

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

RB

Foto Lisbeth Andresen

LSKs reddende engel

ÅRÅSEN:
                  Stefan Logi Magnusson (28) kjempet med nebb og klør da han stoppet Vålerenga.

PER MORTEN SØDAL
                  Publisert 17.08.2009 kl 22:56 Oppdatert 17.08.2009 kl 23:00

NOE Å STREKKE SEG ETTER: Stefan Logi Magnusson mener han har mer inne enn det han viste på Ullevaal. I går kvittet han seg med superkampen med egentrening på Åråsen. FOTO: BENJAMIN A. WARD

Keeperhelten feiret fantomkampen med Heartbreak Ridge og Clint Eastwood til langt utpå morgenkvisten.

28-åringen hadde egentlig tenkt til å se kampen på nett-tv da han kom hjem til leiligheten på Volla rundt midnatt. Men da internett streiket, ble det tv i stedet. Der spilte actionhelten Clint Eastwood en skikkelig "befalsatan" i Heartbreak Ridge som fikk orden på en heller rufsete forsvarsstropp og gjorde dem klare til krigen. Ikke helt ulikt jobben Magnusson selv gjorde på Ullevaal bare timer tidligere.
                  – Jeg klarer aldri å sovne med en gang rett etter en kamp. Og Clint Eastwood er bra. Det ble sent, ja, gliser keeperen til Romerikes Blad.
                  Såpass sent at den planlagte egentreningen i går ble utsatt.
                  – Jeg forsov meg litt, innrømmer han.

Savner datteren
                  Islendingen bor foreløpig alene i Lillestrøm. Det kommer han nok til å gjøre ut den tre måneder lange låneperioden. Med både kjæresten Eva (23) og datteren Isabella (3) – som han har med en annen – hjemme på sagaøya, kan det bli en del ensomme timer.
                  – Isabella bor nord på Island, ikke så langt på Akureyri. Da jeg var hjemme kjørte jeg seks timer hver vei for å hente henne og ha samvær i fire dager. Deretter var det sammen veien tilbake. Det betyr veldig mye for meg. Derfor er det klart at jeg savner henne, men samtidig er det dette jeg vil.
                  Kjæresten har lærerjobb på Island og spiller eliteseriehåndball i Valur Reykjavik.
                  – Vi får se hva som skjer framover. Om jeg blir her neste sesong, kan det jo hende hun kommer over.

Står for uttalelsene
                  Hans uttalelser til Romerikes Blad i forrige uke om at han er Islands beste keeper, samt kritikken av landslagstrener Olafur Johannesson og keepertrener Bjarni Sigurdsson, gikk heller ikke upåaktet hen hjemme på sagaøya.
                  – Jeg har hørt at det ble en del styr, men jeg står for det jeg sa. Jeg tror oppriktig talt ikke at jeg vil få sjansen så lenge de to er inne i bildet. Det sa jeg og det står jeg for. Det er selvfølgelig en ære å spille for landet sitt, men det er tross alt jobben i LSK som er viktigst for meg nå.
                  Magnusson spilte sin siste landskamp i mars – mot Færøyene.
                  – Men da var det bare spillere fra den islandske serien. Sist jeg var i den "virkelige" troppen var i EM-kvalifiseringskampene mot Norge og Skottland i fjor høst.
                  28-åringen står med tre kamper med flagget på brystet, i tillegg har han drøyt ti kamper på benken.

Hyller fansen
                  Men at Magnusson er frittalende er godt kjent. Før han møtte pressen i går, hvisket trener Henning Berg ham noen velvalgte ord.
                  – Han ba meg være meg selv og tenke på at jeg var i et nytt land hvor ting jeg sa kunne bli tolket annerledes. Men selvfølgelig har jeg selvtillit. Det må jeg ha.
                  I går kunne 28-åringen tillate seg det meste. Fantomredningene mot Sæternes, Fellah, Moa og Brix i nevnte rekkefølge kommer nok til å gi ham heltestatus i Kanari-Fansen i mange år.
                  Selv hyller islendingen sine nye supporteres innsats på Ullevaal.
                  – De var fantastiske. Selv om de var færre hørte jeg dem mye bedre gjennom hele kampen. Fra vi kom på banen merket vi støtten, det var noe ekstra.

Sjuer
                  Men selvtilliten til islendingen har sine grenser. Da Romerikes Blad spurte om hvilken børskarakter han hadde gitt seg selv, svarte han følgende:
                  – Sju.
                  På RB-sportens spillerbørs spilte han til en soleklar åtter.
                  – Det var noe som kunne vært bedre.
                  – Ok, du hadde noen svake utspill...
                  – Ja, de fungerte ikke alltid like bra. Men vanligvis er utspillene min beste egenskap.
                  Godt å ha noe å gå på da, i så fall.

Kommentar

• KrisB
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2008
                    • 2923

LSK.no

Søgård: - Ville gi noe tilbake
                    Espen Søgård hadde få hemninger da LSK vant over Vålerenga søndag kveld. Nå ønsker han seg en ny trepoenger mot Strømsgodset.

Kommentar

• dennis
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 872

-
                      KUN LSK: John Anders Bjørkøy sier at han kun tenker på å redde plassen til LSK. FOTO ROAR GRØNSTAD

– Jeg tenker bare LSK

LILLESTRØM:
                      John Anders Bjørkøy om Odd-spekulasjonene.

Per Kristian Torvik

Som rb.no skrev mandag er John Anders Bjørkøy linket til Odd Grenland.
                      LSKs midtbanespiller sier han kun tenker på å være med å berge plassen for LSK.
                      – Det er det eneste som betyr noe, sier John Anders Bjørkøy etter å ha spilt 90 minutter for 2. divisjonslaget som slo Ull/Kisa 3-1 tirsdag kveld.

Ikke hørt noe
                      Det betyr ikke at han i en gitt situasjon ikke kan forlate LSK.
                      – Jeg vil aller helst bidra sportslig. Å sitte på benken når laget slår Vålerenga er ikke det jeg ønsker. Men hvis LSK er i en situasjon de trenger å frigjøre lønnsmidler, vil jeg ta en diskusjon om det, om det er det klubben vil.
                      – Har du hørt fra Odd?
                      – Ikke ett ord. Det var en stor overraskelse da broren min ringte meg og sa det sto i avisa.

– Er på blokka
                      Odd-trener Dag-Eilev Fagermo er på spillerjakt og har ambisjoner om å styrke stallen med en spiller i dette overgangsvinduet.
                      – John Anders Bjørkøy er en av dem som er på blokka vår. Mer kan jeg ikke si, sier Fagermo.
                      LSKs sportsdirektør Torgeir Bjarmann har ikke hørt fra Odd. – Kommer det et tilbud, så skal vi vurdere det, sier Bjarmann.

Last edited by RSP; 18.08.2009, 13:29. Begrunnelse: Ryddet + lagt til lenke.

Kommentar

• KrisB
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2008
                        • 2923

LSK.no

Se Bergomis comeback for LSK på LSK-TV
                        André Bergdølmo hadde mandag kveld comeback for LSK i 2. divisjon. Se Bergmois to mål mot Ull/Kisa på LSK-TV

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

TV2 Sport

Kippe: - Godt å ha Stefan bakerst

Islandske Stefan Magnusson storspilte mellom stengene mot VIF.

Ullevaal Stadion/Bergen (TV 2 Sporten): Frode Kippe ble den store kanarihelten da han stanget inn matchvinnermålet to minutter før slutt mot erkerival VIF på Ullevaal.
                          - Vi har gått på mange tap mot Vålerenga nå. Vi trengte sårt en seier. Ekstra godt å få den på bortebane, sier Kippe.

Kippe gledet seg både over sitt eget mål og smultringen bakover.
                          - Det var godt det, samtidig som vi holdt nullen for første gang. Det var dobbel glede, sier Kippe.

Før kampen valgte Henning Berg å vrake Otto Fredriksson. En ukjent islending, Stefan Magnusson, voktet LSK-buret.
                          - Det var et modig valg det. Stefan står bra i dag. Det var godt å ha ham der, sier Kippe.

Henning Berg strålte etter seieren. LSK passerte Fredrikstad og Aalesund på tabellen etter de tre poengene.
                          - Vi har scoret mye mål i år, men vi har vært litt gavmilde andre veien. Vi skulle gjerne scoret mer mål i dag og, men vi holder nullen, scorer ett mål, og da er det tre poeng, sier Berg.

- Ting har ikke akkurat gått vår vei den siste tiden. Derfor et det greit å ta sånne sliteseirer, sier Berg.

Videoer mv. her:

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

lsk.no

Kippe: - Fikk en kortslutning

Frode Kippe innrømmer at følelsene tok overhånd etter scoringen på Ullevaal søndag. Nå tror han LSK går en god høst i møte, og lørdag er Strømsgodset neste motstander.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

RB

MENER DET VAR RIKTIG: Henning Berg mener det var riktig å starte med Martin Husár og Mattis Bolly på venstrekanten selv om begge ble byttet ut i 2. omgang mot Vålerenga. FOTO: MARTIN SLOTTEMO LYNGSTAD

Mener laguttaket var riktig

ÅRÅSEN:
                              Til tross for massiv kritikk mener Henning Berg han startet og avsluttet med riktig lag mot Vålerenga.

Per Morten Sødal
                              Publisert 19.08.2009 kl 16:11 Oppdatert 19.08.2009 kl 16:13

Henning Berg fikk mye kritikk – blant annet fra Romerikes Blad – for laguttaket til Vålerenga-kampen.
                              LSK-treneren mener imidlertid han gjorde det rette, selv om han er enig i at verken Martin Husár eller Mathis Bolly spilte opp mot sitt beste.
                              Begge ble byttet ut i pausen til fordel for Marius Johnsen og Magnus Myklebust.
                              – Jeg mener vi startet med det riktige laget og avsluttet med det riktige laget, sier LSK-treneren.

– Han var nervøs
                              Det begrunner han med følgende.
                              – Marius Johnsen kunne sannsynligvis ikke spilt 90 minutter. Da var det bedre å begynne med Martin, enn å bytte ham inn med 20 minutter igjen. Dessverre var han litt nervøs og spilte ikke så godt som han har gjort på trening, men jeg har sett kampen på video og synes ikke han var så svak som dere ville ha det til. Han hadde blant annet flere gode involveringer offensivt, sier treneren.

Berg er enig i at Mathis Bolly ikke heller fikk ut potensialet, men mener heller ikke det var feil å velge ham.
                              – Det var vel først og fremst miksen Husár/Bolly på venstresiden som ble kritisert...
                              – Det synes jeg heller ikke det er grunn til å gjøre. Mathis er en bra spiller defensivt som løper mye. Han varierer en del, men er svært god på sitt beste. Dessuten leverte han mye positivt, ikke minst også defensivt mot Tromsø og Rosenborg. Men heller ikke han kom opp helt på nivå på Ullevaal.

Ollies fysikk
                              – Men du mente det var nødvendig å gjøre bytter i pausen...
                              – Ja, fordi de to nevnte ikke nådde opp til sitt vanlige nivå. Men at Vålerenga skapte mindre etter hvilen skyldes nok ikke byttene. De var rett og slett ikke så gode. Jeg tror ikke andreomgangen hadde sett så mye annerledes ut hvis vi ikke hadde gjort skiftene i pausen.
                              – Mange mener også det var merkelig at du tok ut Edwin Eziyodawe og ikke Olivier Occean, samt at du ikke startet med Arild Sundgot...
                              – Edwin kan også langt bedre enn det han viste. Samtidig fikk vi "Ollie" mer rettvendt med Arild som spissmakker. Kamputviklingen gjorde at vi kom høyere i banen og dermed ville ha Ollie og Arild i boks for innlegg. Det er flere grunner til vi at Arild ikke startet. Han har slet med akillesproblemer i perioden før kampen. Dessuten ville vi ha to spisser som er litt mer mobile hvis vi ble presset tilbake, samt Ollies fysikk passet bedre hvis det ble en kamp med mange dueller.

Kommentar

• Emil B
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2006
                                • 5921

kfl.no

LSK - Godset, lørdag kl. 16.00

Støtt gutta i den superviktige nøkkelkampen mot Godset!

Skrevet av kfl.no

Foto: Sebastian Ramsland

Lørdag 22. august kl. 16.00 tar LSK imot Strømsgodset på Åråsen stadion, og for tredje år på rad blir hjemmekampen mot Godset et livsviktig oppgjør. I 07 måtte vi reise oss etter Kaerjeng-skandalen, i 08 kjempet vi febrilsk for å unngå nedrykk, og i år er situasjonen omtrent den samme som i fjor: Vi er rett og slett 100 % avhengige av seier for unngå den verste bunnstriden utover høsten. Tippeliga-kontrakten MÅ være fornyet før vi møter Brann og Molde i årets to siste kamper.

På tribunen er det én eneste ting som gjelder, og det er 100 % støtte. Gjennom hele oppvarminga og begge omgangene skal gutta kjenne at de har publikum i ryggen. Det er i tider som dette vi som supportere må gi det lille ekstra. Synge høyere og oftere. Delta mer i klapping, hopping og flagging. Rett og slett gi mer av oss selv!

I tillegg til å ta ansvar for eget bidrag, er det ingenting i veien for å ta et slags forsangeransvar og pushe folk rundt deg. Noen må gå foran i krigen - mot Godset er det DEG!

Oppmøteplikt på Åråsen senest 1 time før kampstart! Historien har vist at tidlig oppmøte og full støtte under oppvarminga gir resultater. La gutta føle at de har Kanari-Fansen og hele Åråsen-publikummet i ryggen fra det sekundet de entrer gressmatta.

Ikke glem å dra med venner, familie og bekjente på kampen. Alle billettkroner og ikke minst sangstemmer har enorm verdi for klubben. Dette er ikke tiden for å sitte hjemme!

Glem heller ikke den visuelle støtta. Ta med skjerf og flagg!

Tribunemøte på Martins (konsertdelen innerst) kl. 14.15. Kanarirabatt på øl fram til 20.00!

SYNG HØYERE!

SYNG OFTERE!

GI AV DEG SELV!

Kom igjen, Sportsklubben!

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

lsk.no

Ikke tapt siden 98

LSK har en god statistikk mot Strømsgodset, og ikke tapt mot Marienlyst-laget siden 1998.

Kommentar

• KrisB
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2008
                                    • 2923

Sundgot FFK-aktuell

Etter hva Demokraten kjenner til er Lillestrøm-spissen Arild Sundgot spissen FFK jobber for å få til klubben.

Den storvokste spilleren tar ingen fast plass på Åråsen og FFK ser ham som en passende makker for Everton på topp.
                                    Klubben har også ved flere anledninger tidligere forsøkt å hente Sundgot til byen.

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

RB

AVSLO BUD: Fredrikstad har bydd på Arild Sundgot, men LSK-ledelsen takket i dag nei. FOTO: SCANPIX

FFK-bud på Sundgot

ÅRÅSEN:
                                      LSK-ledelsen sier nei takk, men åpner for salg av Arild Sundgot.
                                      20.08.2009 kl 13:09

- FOR LAVT: Henning Berg mener FFKs bud på Arild Sundgot var altfor lavt. FOTO: MARTIN SLOTTEMO LYNGSTAD

Avisa Demokraten meldte i dag tidlig at LSKs mestscorende spiller gjennom tidene, Arild Sundgot, er aktuell for Østfold-klubben.
                                      Henning Berg bekrefter overfor rb.no at de har mottatt bud fra Tippeligakollegene.
                                      Dette budet har Åråsen-klubben valgt å avslå.
                                      Torgeir Bjarmann forteller at budet tikket inn i går kveld, han har ennå ikke fått tid til å avslå dette, men så snart han var ferdig med å snakke med Romerikes Blad skulle han inn på kontoret og hake av for nei takk.

– For lavt
                                      – Det er riktig, vi har avslått et bud på Arild. Det var ikke veldig vanskelig i det hele tatt. Budet var altfor lavt i forhold til hvor viktig han er for klubben. VI har ikke lyst til å selge Arild, sier LSK-trener Berg.
                                      Berg sier klubben imidlertid ikke vil utelukke at de selger spissen hvis det skulle dukke opp et vesentlig bedre bud.
                                      – Skulle vi få 10 millioner for ham er det klart at situasjonen er en helt annen.
                                      Berg vil ikke kommentere størrelsen budet LSK nå har takket nei til.

Forsøkt tidligere
                                      Østfoldingene har også tidligere forsøkt å kjøpe LSK-spissen. Nå er interessen igjen blitt reell siden de mangler angripere ved siden av Everton.
                                      Terje Høili og resten av Fredrikstad-investorene har gitt klarsignal for å hente inn en ny spiller, skriver Fredriksstad Blad.
                                      Spillerens agent, Bjarne Sognnæs sier Sundgot er aktuell for andre klubber.
                                      – Arild er åpne for innspill fra andre klubber. Han vil ha mer spilletid. Men signalene Lillestrøm har gitt til nå tyder på at en overgang er lite sannsynlig, sier Sognæs til f-b.no
                                      Han vil ikke si hvilke klubber som har vist interesse for Sundgot.
                                      – Jeg snakker med mange klubber og mange spillere, svarer agenten kryptisk.

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

nrk.no

G18-landslaget skal spille borte mot Polen i Gdansk tirsdag 1. og torsdag 3. september. Kristoffer Tokstad er tatt ut i troppen.

Kommentar

• Nosferatu
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 768

lsk.no

Fortsetter fremgangen?

LSK-juniorene har fått en flott start på høstsesongen. I kveld venter Fredrikstad.

Ruben Gabrielsen - vår Stefan Strandberg.

Kommentar

Working...