Nyheter august 2009

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KrisB
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2008
    • 2923

LSK-TV: Gjenopplev seieren over Strømsgodset
    Steinar Pedersen og Edwin Eziyodawe scoret LSKs mål mot Strømsgodset lørdag ettermiddag.

Kommentar

• trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7154

Arild takket for støtten:

Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7154

Overbevisende LSK-seier:

Live-referatet fra kampen:
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• KrisB
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2008
          • 2923

LSK.no

LSK-TV: Seiersrop og mange smil i garderoben
          Med en ny trepoenger i boks var det mange smil å skimte i LSK-garderoben etter kampen. LSK-TV var selvsagt på plass da Espen Søgård tok seiersropet

Kommentar

• KrisB
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2008
            • 2923

LSK.no

LSK-TV: Jubelscener på Åråsen
            Lørdag ettermiddag sikret LSK tre nye poeng. På Åråsen ble det jubelscener, og ikke minst også afrikansk dans med Gullik. LSK-TV gir deg bildene.

Kommentar

• TorTor
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2004
              • 335

Børsen: LSK-Strømsgodset

Lillestrøm – Strømsgodset 2-1 (2-0)

Åråsen.
              Mål: 1-0 (17) Steinar Pedersen (Arild Sundgot), 2-0 (23) Edwin Eziyodawe (Arild Sundgot), 2-1 (73) Øyvind Storflor.
              Gult kort: Ousman Nyan, Strømsgodset.
              Tilskuere: 6.438.
              Målsjanser: LSK 9. SIF 5.
              Cornere: LSK 4. SIF 8.
              Dagens kanarifugl: Steinar Pedersen.
              Stadionstemning: 7
              Kampkarakter: 6
              LSK (4-4-2):

STEFAN LOGI MAGNUSSON 5
              Storspilte i debuten og er allerede helt blant supporterne. Godt plassert og sikker i grepet de gangene gjestene kom til avslutning før pause. En feltmiss, men kompenserte med kanonredning på Pedersens avslutning rett før pause. Stygg miss på Storflors redusering.

KARIM ESSEDIRI 6
              Tøff motstander i raske Andersson. Aktiv offensivt og bunnsolid bakover før pause. Kom til mange innlegg, uten at det ble farlig. Også god kontroll etter pause og viser tydelig at han stor selvtillit. Sto godt av trykket fra drammenserne mot slutten.

STEINAR PEDERSEN 7BB
              Kamp mot klubben han forlot bare for noen uker siden. Og viste at det er av sine egne man skal ha det da han satte inn ledermålet. Stort sett god kontroll. Kunne nettet for andre gang etter halvspilt andreomgang, men skuddet gikk rett over. Framsto som forsvarssjef og ledertype da Strømsgodset satte inn sluttspurten.

FRODE KIPPE 5
              Matchvinner i lokaloppgjøret. Rolig åpning og mest involvert i motstanderens boks. Men en viktig lang tå da Pedersen plutselig var alene foran mål. Kom for sent i forkant av spissens store sjanse minuttet før pause. Laget frisparket i forkant av reduseringen, selv om det nok var av det tvilsomme.

MARIUS JOHNSEN 5
              Første kamp fra start etter akillesproblemene. Full kontroll på Storflor før pause. Ikke like mye i innleggsposisjon som kollega Essediri, men gjorde stort sett jobben defensivt.

KHALED MOUELHI 5
              Inne i en god stim med to gode kamper på rad. Startet med noen svake pasninger, men flott innlegg i forkant av 1-0. Flinkt til å kombinere med Essediri, men Mouelhis innlegg er langt fra like gode som landsmannens. Litt for het da Igiebor var på tom kasse fem minutter før slutt.

ESPEN SØGÅRD 5
              Ballvinner og stabilisator i midtbaneleddet. Den jobben gjorde Søgård godt da LSK styrte det meste før pause. Et stygt balltap førte til en halvsjanse for Pedersen. Også god da han valgte enkle løsninger etter pause, men ble mye rot da LSK falt i kvalitet.

NOSA IGIEBOR 6
              Funnet seg mer til rette sentralt på midtbanen og utviklet den defensive delen av spillet. Ballvinneren og drivende god rettvendt. Flott forspill til landsmann Eziyodawes gigantsjanse etter drøye timen. Gjorde det for fikst de gangene han selv fikk sjansen inne i boksen. Feilprosenten økte utover i kampen.

MAGNUS MYKLEBUST 5
              Parkerte Boldt (!) på fart tidlig og var frisk da LSK dominerte i starten. Ble mer usynlig utover i omgangen som en konsekvens at LSK ble høyrevridde. God defensiv jobb ved flere anledninger. Friske initiativ og fikk nesten straffe etter pause. Også involvert i flere gode kombinasjoner med blant annet Eziyodawe.

ARILD SUNDGOT 6
              Folkets favoritt var et naturlig valg denne gangen. Anonym i starten, men headet kaldt ned til Pedersens ledermål. Enda finere var assisten til Eziyodawes 2-0. Sikkert pasningsspill og tok tunge løp for Igiebor da Strømsgodset trykket på mot slutten.

OLIVIER OCCEAN
              Valgt for å skape trykk i boks, men pådro seg en lyskestrekk før ti minutter var spilt. Byttet ut og kan nok være ute en stund.

INNBYTTERE:

EDWIN EZIYODAWE 6
              (76 min. for Occean).
              Var nok svært skuffet over å ikke få starte. Ga svar på tiltale med flott scoring etter mindre enn ti minutter på banen. Bør stole enda mer på farten sin, starter ofte for sent i bakrom. Kom til LSKs første fire sjanser etter pause. Burde satt minst én av dem.

SUM 11 MANN: 61

JOHN ANDERS BJØRKØY
              (10 min. for Myklebust).
              Inn for å trygge seieren. Den jobben gjorde han greit.

DOMMER

TERJE HAUGE 6
              La frisparklinja befriende høyt, men ble lurt av assistentdommeren da LSK fikk corner før 1-0. Flott fordel og avvente gult kort til Nyan. Også riktig å gi verken straffe eller kort for filming da Myklebust gikk over ende. Frisparket før reduseringen var av det tvilsomme slaget. To feil som trekker ned en ellers meget god kampledelse fra bergenseren.

ANALYSEN
              Sekspoengskamp for LSK – og kanarifuglene gikk også rett i strupen på motstanderne fra start. Etter en liten down fikk laget også uttelling på sine to første sjanser. Da var det en snau time med full LSK-dominans, kun avbrutt av et par forsøk fra Godset-spiss Pedersen.
              Etter pause hadde LSK en rekke muligheter til å få det avgjørende tredje målet, men ødslet med mulighetene. I stedet kom reduseringen etter en keepertabbe på et tvilsomt idømt frispark.
              Da ble LSK grepet av panikk og de svake gjestene etablerte trygg. Ingen hadde blitt spesielt overrasket om utlikningen kom, men vertene holdt unna.
              Til tre poeng – av det utrolig viktige slaget.

Vurdert av Per Morten Sødal og Morten Svesengen

Kommentar

• KrisB
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2008
                • 2923

RB-papir

Tok skylda for baklengsmålet.
                Åråsen: Stefan Logi Magnusson ble helt i debutkampen mot vålerengen. I går var ikke den Islandske sisteskansen like mye involvert, eller like god. Øyvind Storflors frispark som ga redusering kom i keeperhjørnet og var heller ikke godt plassert.
                -Mitt mål, enkelt og greit. Jeg havnet på hælene og så ikke ballen helt, sier islendingen. Men en strålende redning på Marcus Pedersens sjanse rett før halvtid veide opp mye. 28 åringen var lynraskt nede og fikk slått skuddet utenfor den høyre stolpe.

Kommentar

• Seb.R
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 4159

Fra TV2s "FotballXtra: Magasinet" kunne man høre i et intervju at Odd-trener Dag-Eilev Fagermo ønsker seg John Anders Bjørkøy til sin klubb.
                  www.sebastianramsland.com
                  www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

Bjørkøy på vei til Odd

Håper å signere Lillestrøm-spilleren en av de første dagene.

Skien (TV 2 Sporten): Etter det TV 2 Sporten kjenner til er Odd Grenland enig med Lillestrøm om en overgang for midtbanespilleren.

- Det jeg kan si er at det er riktig at vi jobber hardt med å få inn en spiller som kan forsterke laget. John Anders Bjørkøy er en slik spiller, sier en hemmelighetsfull Odd-trener Dag Eilev Fagermo til TV 2 Sporten.

Etter det TV 2 Sporten forstår vil 30-åringen signere for Skiens-klubben i morgen eller tirsdag.

Bjørkøy kom til Lillestrøm fra Fredrikstad før fjorårssesongen, men ikke har væt noen suksess hos Kanarifuglene.

Dene sesongen har den tidligere FKK-kapteinen kun startet 12 av 22 kamper.

30-åringen debuterte i Tippeligaen i 2005, og har bokført fire landskamper for Norge.

Kommentar

• KrisB
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2008
                      • 2923

Nrk.no

Brøt Bjørkøy-forhandlinger

Odd har takket nei til LSKs John Anders Bjørkøy. De mener spilleren hadde altfor høyt lønnskrav.

- Totalkostnaden på det forslaget vi har fått presentert er for høy, så vi har sendt det tilbake, forteller styreleder Odd Grenland, Tom Helge Rønning.
                      Lillestrøms John Anders Bjørkøy er øverst på ønskelista til Odd Grenland, og både Lillestrøm og Bjørkøy har vært positive til et kontraktsforslag.
                      Derfor var det overraskende for mange at styret i Odd i går kveld selv valgte å takke nei til å signere midtbanespilleren.
                      Alt håp skal likevel ikke være ute, og styreleder Rønning utelukker ikke at 30-åringen kan Odd Grenland til tross for sviktende kontraktsforhandlinger.
                      - Vi får se hva som skjer, men jeg mener jo at avstanden ikke er større enn at det er fullt mulig å få det til fremdeles.
                      Tenker langsiktig

Odd Grenland har mottat god støtte fra investorene i sitt forsøk på å hente Bjørkøy. Skien-klubben ønsker derimot ikke midtbanespilleren kun som leiesoldat ut sesongen, men tenker langsiktig i overgangen. Dermed blir spillerens lønnskrav avgjørende.
                      - Dette er en langsiktig kontrakt, og det ligger jo i utgangspunktet at vi skal få til en avtale til 2012. Vi er nødt til å tenke totaløkonomi for klubben over tid, og det er med utgangspunkt i det at vi har sendt forslaget tilbake, sier Rønning.

PS. Skulle Bjørkøys overgang til Odd bli en realitet blir han den tredje spilleren som forlater Lillestrøm til fordel for Skiensklubben i løpet av de to siste årene. Fra før har Anders Rambekk og Simen Brenne begge valgt å dra på seg den hvite og svarte drakten.

Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.

Kommentar

• Ketil Cantona
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6813

Riseth aktuell for godset

Riseth aktuell for Godset

Lillestrøm og Strømsgodset forhandler om Vidar Riseth.

Publisert 24.08.09 15:24 | Sist oppdatert 24.08.09 15:28

- Vi har tapt mye på at vi har manglet en leder, sa sportslig leder Jostein Flo i Strømsgodset til Drammens Tidende etter helgens 1-2-tap for Lillestrøm.

Trener Ronny Deila sa seg enig og konstaterte at Godset «trenger en som har vært i krigen før».

Den ledertypen kan bli Vidar Riseth.

Nettavisen vet at Strømsgodset har vært i kontakt med Lillestrøm angående en overgang for 37-åringen, og Lillestrøm skal ikke være uvillig til å la ham gå.

Riseth har kun spilt ti seriekamper for åråsenklubben denne sesongen og var ubenyttet reserve da Lillestrøm slo nettopp Godset i forrige kamp.

Holder kortene tett til brystet
                        I Strømsgodset-ledelsen er de imidlertid svært ordknappe i forhold til en eventuell Riseth-overgang.

- Det ønsker jeg ikke å si noe om, sier daglig leder i Strømsgodset, Tom Berntzen til Nettavisen mandag.

- Er Vidar Riseth en spillertype som Strømsgodset er på utkikk etter?

- Jeg sier ikke noe mer enn det jeg allerede har sagt, sier Berntzen.

Heller ikke Jostein Flo hadde lyst til å si noe om forhandlingene.

- Jeg kommenterer aldri spillere, sier Jostein Flo til Nettavisen.

Ikke lenger med i Bergs planer
                        I forrige uke meldte TV 2 at Vidar Riseth ikke lenger var en del av Lillestrøm-trener Henning Berg førstelagsplaner på Åråsen, og at 37-åringen ønsker seg bort.

- Jeg har fått ganske klar beskjed fra Henning om at jeg ikke har noen fremtid her, sa den tidligere utenlandsproffen om situasjonen hos kanarifuglene.

Flere klubber skal angivelig ha vist interesse for veteranen, og tidligere i august kunne Lyn bekrefte at de hadde kontaktet Lillestrøm med en forespørsel om Riseth.

Last edited by RSP; 24.08.2009, 15:40. Begrunnelse: Lagt inn fulltekst.

Kommentar

• KrisB
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2008
                          • 2923

LSK.no

Hansen med to strafferedninger på Island
                          André Hansen er utlånt til KR Reykjavik ut sesongen, og lørdag reddet han to straffer da KR vant 2-1 over Keflavik. Fansen sang "Heia Norge" til hans ære.

Kommentar

• KrisB
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2008
                            • 2923

LSK.no

Nøkkelkamp for å beholde plassen i 2. divisjon
                            Lokaloppgjøret i 2. divisjon mellom LSK 2 og Skjetten i kveld er en nøkkelkamp i jobben for å beholde plassen i divisjonen.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

Nff

Vår utlånte keeper André Hansen er tatt ut i U21-troppen til EM-kvalifiseringskampene mot Kroatia 5. september og Serbia 9. september på Fredrikstad Stadion.

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

RB

Andrelaget har nettopp slått Skjetten i den viktige bunnkampen i 2. divisjon. Målet ved:
                                57 Mål Lillestrøm 2 0 - 1 Björn Bergmann Sigurðarson. Det er slurvete av Jeppesen, han mister ballen til Bergmann og han setter ballen kontant i mål etter å ha fosset gjennom Skjetten-forsvaret.

Kommentar

• KrisB
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2008
                                  • 2923

LSK.no

Bergmann tente håpet for alvor
                                  (Skjetten-LSK 2 0-1) Bjørn Bergmann Sigurdarson ble eneste målskårer i det lokale bunnoppgjøret på Skjetten. Nå er LSK 2 bare tre poeng fra sikker plass.

Kommentar

• KrisB
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2008
                                    • 2923

MIF henter ivorianer

Mjøndalen har signert 18-åringen Tobasègnou François Yabre fra Elfenbenskysten - uten at det koster klubben så mye som en krone.

LSK-aktuell

Selskapet som eier spilleren ønsker å få ham til en europeisk klubb, og 18-åringen har tidligere vært på to vellykkede treningsopphold hos FC Twente i Nederland. Nylig viste Yabre lovende takter da han trente med Lillestrøm.

- Han klarte seg bra på våre treninger. Yabre har god fotballforståelse og fysikk. Han trykker godt til i duellene, sier Erland Johnsen til Drammens Tidende.

Lillestrøm vurderer å hente inn ivorianeren neste sesong dersom han gjør sine saker bra for Mjøndalen i 1. divisjon.

Derfor skal Yabre bo på Lillestrøm og trene noen ganger i uka med Tippeliga-klubben mens han spiller for MIF.

- Jeg vil følge med hvordan det går med ham i Mjøndalen. Jeg har troen på Yabre. Han fikk jo nesten kontrakt med Twente, sier Johnsen.

- Du tror han kan gjøre en god jobb i 1. divisjon?

- Absolutt.

Kommentar

• Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3501

Bjørkøy klar for Odd

Bjørkøy klar for Odd Grenland

Dag-Eilev Fagermo fikk viljen sin
                                      Etter det TV 2 Sporten kjenner til er John Anders Bjørkøy bare formaliteter unna en overgang til Odd Grenland. Overgangen har hengt i en tynn tråd etter at styret i Odd sa nei til et kjøp av lillestrømspilleren, men etter intense forhandlinger de siste to dagene, har klubben godkjent overgangen.
                                      - Vi ble enige om dette til slutt, sier FIFA-agent Stig Lillejord
                                      Etter det TV 2 Sporten kjenner til slipper Lillestrøm Bjørkøy gratis til Odd. Stridstemaet har vært 30-åringens lønn, men det skal nå være enighet mellom partene.
                                      Den tidligere Fredrikstad-spilleren har ikke lykkes på Åråsen etter at han ble hentet av daværende LSK-trener Tom Nordlie i 2008. Nå blir han etter alle solemerker den tredje LSK-spilleren Odd henter. Fra før har Grenlands-klubben fått fart i karrierene til både Anders Rambekk og ikke minst Simen Brenne.
                                      Ingen i Odd ønsker å bekrefte at Bjørkøy-overgangen er i boks, men etter det TV 2 Sporten kjenner til håper klubben å presentere ham om kort tid.

Kommentar

• masta
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Mar 2004
                                        • 143

Riseth nær overgang til Strømsgodset

Lillestrøm-veteranen Vidar Riseth (37) er enig med Strømsgodset om en leieavtale ut sesongen.

Etter hva Drammens Tidende erfarer er alle formaliteter rundt overgangen i orden. Det eneste som gjenstår er at Lillestrøm får hentet inn en ny forsvarsspiller før overgangsvinduet stenger.

Vidar Riseth har slitt med manglende tillit på Åråsen denne sesongen, og står kun bokført med ti seriekamper. Nylig ytret 37-åringen et ønske om å forlate Lillestrøm. Hardt pressede Strømsgodset mener Riseth er rett mann til å erstatte den skadede kapteinen Alexander Aas, som er ute av spill i fire til seks uker. Drammenserne trenger en ledertype i den bakre fireren, og den sportslige ledelsen er overbevist om at Riseth er rett mann til å fylle rollen ut sesongen.

Strømsgodset håper at Riseth blir spilleklar til søndagens prestisjeoppgjør mot Dag-Eilev Fagermo og Odd Grenland.

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

RB

Landslagstroppen til VM-kvalifiseringskampene mot Island og Makedonia tatt ut:
                                          Ingen LSK-spillere er tatt ut i troppen, men klubben er likevel representert gjennom de tidligere kanarifuglene Bjørn Helge Riise og Simen Brenne.

Kommentar

Working...