Nyheter august 2009

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LSKOG
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Oct 2005
    • 131

Riseth klar for Strømsgodset
    Vidar Riseth ble i dag klar for Strømsgodset og går på utlån ut sesongen

Kommentar

• Kanarifugl84
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2007
      • 2319

lsk.no

Jamaicaner nær LSK-kontrakt
      28/08/2009
      Adrian Reid har den siste tiden vært på prøvespill på Åråsen. Nå nærmer han seg kontrakt.

Kommentar

• Kanarifugl84
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2007
        • 2319

rb.no

TIL DRAMMEN: Den tidligere landslagsspilleren Vidar Riseth er lei rekruttfotball i LSK-hallen. Nå leies han ut til Strømsgodset ut sesongen. FOTO: BENJAMIN WARD
        Riseth klar for Godset

Vidar Riseth leies ut til Drammens-klubben ut sesongen. Ny LSK-stopper snart klar.
        MORTEN SVESENGEN
        ESPEN BOLSTAD

Publisert 28.08.2009 kl 15:25 Oppdatert 28.08.2009 kl 15:48

STRAKS KLAR: Det jobbes med å få Adrian Reid fra Jamaica spilleklar allerede mandag. FOTO: KAY STENSHJEMMET

LSKs sportsdirektør, Torgeir Bjarmann, bekrefter overfor rb.no at Vidar Riseth leies ut resten av sesongen.

– Vidar var veldig innstilt på å få spilletid. Fordi ønsket var så sterkt og vi har klart å få en erstatter inn har vi blitt enige om at han går til Strømsgodset ut sesongen, sier Bjarmann.
        Riseths erstatter på Åråsen er jamaicanske Adrian Reid. LSK håper å få Reid klar til kampen mot Stabæk mandag, men det er ikke sikkert det er mulig.
        – Vi mangler bare arbeidstillatelsen. Så fort den er klar kan han spille, forhåpentligvis rekker vi det før Stabæk-kampen, sier Bjarmann og legger til at de var nødt til å ta denne sjansen for å få utlånsavtalen i havn.

– Sparer penger
        Bjarmann opplyser at utlånet er en besparelse for klubben, men sportsdirektøren vil ikke gå ut med hvor mye penger klubben sparer.
        Etter det RB-sporten erfarer vil ikke summen Strømsgodset betaler dekke alle lønnskostnadene for Riseth.
        Det er også sannsynlig at Riseth, som slet med akillesen og ikke kunne trene i dag, har vært nødt til å si fra seg noe inntekt resten av året for å få utlånsavtalen i havn.

Klar søndag
        Papirene ble undertegnet i Drammen fredag formiddag og trønderen er dermed spilleklar til Strømsgodsets oppgjør mot Odd Grenland søndag.
        Jostein Flo sier til Drammens Tidende at de trengte en ledertype:
        – Det har vært et must for oss å få til dette. Vidar er en ledertype med masse erfaring, og slike egenskaper trenger vi nå, sier sportssjef Jostein Flo.

Ville vekk
        Som rb.no tidligere har skrevet ønsket den 37 år gamle midtstopperen seg vekk fra Åråsen.
        Riseth har hevdet at han har hatt en avtale med LSK om pris på utleie, og at klubben ikke fulgte avtalen, da flere klubber sto på døra:
        – For det første føler jeg at jeg har hatt en god dialog med klubben hele veien, og så bryter de det vi har blitt enige om. Jeg føler at jeg skuffer de andre klubbene, sier trønderen til tv-kanalen, og legger til at han har fått klar beskjed fra trener Henning Berg om at han ikke har noen framtid i klubben, sa han da.

Kommentar

• Kanarifugl84
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2007
          • 2319

lsk.no

Riseth: - Har hatt en fantastisk tid i LSK
          28/08/2009
          Vidar Riseths avskjed på Åråsen ble kort, og nå ønsker han å takke både LSK og Kanarifansen for en fantastisk tid. Mandag tror han på LSK-seier mot Stabæk.

Kommentar

• KrisB
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2008
            • 2923

Tv2 sport.no

Riseth måtte ta lønnskutt for å bli Godset-klar

...og vurderer om han skal legge opp etter sesongen.
            Vidar Riseth (37) leies ut til Strømsgodset resten av sesongen. Det bekrefter drammensklubben i en pressemelding. Riseth er med i søndagens tropp til kampen mot Odd.

Strømsgodset har store skadeproblemer i midtforsvaret. Alexander Aas er ute med skade, og trener Ronny Deila har begynt å trene mot et comeback.

Vidar Riseth, som ikke har tillit fra LSk-trener Henning Berg, gikk ut i TV 2 for en uke siden og anklaget Lillestrøm for løftebrudd, siden han ikke ble leid ut fra klubben.

- Jeg er glad for å komme til Godset nå og få en trener som har troen på meg. Har hatt en flott tid i LSK og godt forhold til klubben og fansen, men nå starter jeg et nytt kapitel, sier Riseth.

Vurderer å legge opp
            37-åringen ser nå slutten på fotballkarrieren sin.
            - Din kontrakt går ut etter sesongen - hva skjer da?
            - Da skal jeg ta evaluering om jeg skal fortsette med fotball, eller om jeg skal legge opp, sier Riseth.

Lønnsreduksjon
            Avtalen med Godset har imidlertid en pris. Godset betaler en kompensasjon for Lillestrøm, men Riseth er fremdeles på LSK lønningsliste.
            Derfor måtte Riseth gå med på en lønnsreduksjon for at LSK skulle slippe ham til Godset.
            - Hadde jeg ikke betalt litt selv hadde ikke avtalen blitt noe av, det tror jeg ikke, sier Riseth.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

RB

GA OPP LØNN: Vidar Riseth måtte si seg villig til å gå ned i lønn for å få gå til Strømsgodset. FOTO: SCANPIX

– Jeg har sagt fra meg ganske mye penger

Vidar Riseth firte på lønnskravene for å få spilletid.

ESPEN BOLSTAD
              Publisert 29.08.2009 kl 09:53 Oppdatert 29.08.2009 kl 11:20

Som rb.no skrev allerede i går var det mest sannsynlig Vidar Riseth som måtte jenke pengekravene for at utlånsavtalen med Strømsgodset kunne skje.
              I dagens utgave av Drammens Tidende sier eksiltrønderen det rett ut:
              – Penger er ingen drivkraft for meg. Jeg ønsker å spille fotball, og derfor har jeg sagt fra meg ganske mye penger for å spille i Strømsgodset. Jeg gleder meg virkelig til å bidra, sier han.
              LSK og Strømsgodset ble enige om utlånsavtalen i går og Riseth spiller for Godset ut året.

Ville til Godset
              Riseth har i noe tid ønsket seg vekk fra Åråsen og det er ikke bare Drammens-klubben som har vært ute etter den hardtspillende midtstopperen.
              – Fire Tippeligaklubber har vært inne i bildet, men det var hit jeg ville. SIF har hele tiden vært førstevalget mitt, sier Riseth til avisen.
              LSK har valgt å erstatte Riseth med jamaicanske Adrian Reid som sportsdirektør Torgeir Bjarmann håper vil være spilleklar til Stabæk-kampen mandag.

Betalt av investorer
              Det er investorer som betaler lønna til Riseth mens han er i Drammen, foruten brukes også Godset-unionens innsparte midler merket «Oppdrag spiss» på trønderen.
              – En kjempesignering for oss. Vi har fått en ledertype, en etablert toppspiller med masse erfaring. Midt i blinken, sier hovedtrener Ronny Deila til dt.no.

Kommentar

• Emil B
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 5921

lsk.no

Tokstad på landslaget.
                I forrige uke ble Kristoffer Tokstad tatt ut på G18-landslaget til privatlandskampene mot Polen i september. - Alltid gøy å bli tatt ut, sier Kristoffer.

Kommentar

• KrisB
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2008
                  • 2923

LSK.no

Nosa: - Vi skal spille vårt spill
                  Nosa Igiebor gleder seg til mandagens kamp, og forteller litt om norskkunnskapene til LSK-TV. Ikke minst også om forholdet til Kanarifansen.

Trykk her for å se hele intervjuet med Nosa Igiebor på LSK-TV
                  :

Kommentar

• KrisB
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2008
                    • 2923

LSK.no

Henning Berg: - Vi gleder oss til mandag
                    Med en kortere skadeliste, og dermed større kontinuitet gjør Henning Berg og LSK unna de siste forberedelsene før LSK møter Stabæk hjemme på Åråsen på mandag.

Se hele intervjuet med Henning Berg på LSK-TV
                    Trykk her for å gå til intervjuet

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

Tips AS: Før runden

LILLESTRØM-STABÆK

Mandag 31. august kl. 19.00
                      ÅRÅSEN STADION – DOMMER: SVEIN ODDVAR MOEN, HAUGAR

LILLESTRØM SKADER: Pål Steffen Andreassen (f) og Olivier Occean (a). John Anders Bjørkøy (mb) er gått til Odd. (kilde: Frank Grønlund, daglig leder.)

STABÆK SKADER: Inge André Olsen (f). (kilde: Tor Østhagen, fysisk trener)

FØR AVSPARK: Hjemmelaget har tatt to enorme skritt vekk fra bunnkamp ved å slå nedrykksrivalene Vålerenga og Strømsgodset. Stabæk har vist svakhetstegn med det tette kampprogrammet de har hatt, men klarte å beholde alle tre poengene hjemme mot Vålerenga sist. Bæringene har imidlertid kun to gevinster på fremmed gress i år. Lillestrøm har ikke tapt på de seks siste tilsvarende oppgjørene (serie & cup), men Stabæk har nå syv strake kamper uten tap i Tippeligaen. Landslagskeeper Jon Knudsen er født og oppvokst et steinkast fra Åråsen, og spilte sine første sesonger på toppnivå for Lillestrøm.

Kommentar

• KrisB
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2008
                        • 2923

LSK.no

Marius Johnsen: - Gøy å være tilbake
                        Etter noe Marius Johnsen karakteriserer som et skademareritt er 27-åringen nå glad for være tilbake. Nå gleder han seg til revansje over Stabæk hjemme på Åråsen.

Kommentar

• KrisB
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2008
                          • 2923

LSK.no¨

Henning Berg kommenterer overgangsvinduet
                          Med kort tid igjen før overgangsvinduet stenger kommenterer Henning Berg hvordan ting ligger an for LSK. Ikke minst også budene på Lyn-spillerne.

Kommentar

• morten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 2156

Eriksen: - Jeg er 110% klar
                            Det er liten tvil om at Lars Kristian Eriksen nå er klar igjen etter noen måneders skadeavbrekk. I kveld håper han på startplass mot Stabæk.

Av: Ole Kristian Bakkene

http://www.lsk.no/?did=9114787
                            Badekar
                            http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• morten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2156

Essediri blir gjerne på høyrebacken
                              Karim Essediri både håper og tror at han får bli på høyreback resten av sesongen. Tunisieren har mer erfaring på posisjonen i forsvaret enn mange tror.

Av: Ole Kristian Bakkene

http://www.lsk.no/default.aspx?did=9114810
                              Badekar
                              http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• Hexaphim
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 2830

Adrian Reid klar for LSK
                                Mandag morgen fikk LSK godkjent arbeids- og oppholdstillatelsen til jamaicanske Adrian Reid.

Reid: - Håper å utrette store ting med LSK
                                Med låneavtalen i boks er Adrian Reid glad for at han endelig får oppfylt drømmen sin. Nå ønsker han å bidra i LSK. Møt han på LSK-TV!

Kommentar

• KrisB
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2008
                                  • 2923

RB-papir

Søgård klar for forhandlinger
                                  Åråsen: Espen Søgård har ennå ikke begynt å forhandle om ny kontrakt med LSK. Midtbanespilleren regner med det skjer kommende uke. -Jeg ble enig med Torgeir Bjrarmann om å vente til overgangsvinduet stenger.
                                  -Det er mange som har forsvunnet nå. Du er ikke redd for at LSK heller ikke ønsker deg med videre og gir deg et økonomisk tilbud du ikke kan leve med?
                                  -jeg tror de vil ha meg når de vil forhandle om ny kontrakt. Og da regner jeg også med at de tilbyr meg anstendig lønn, sier Espen Søgård.

Kommentar

• KrisB
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2008
                                    • 2923

Sundgot klar etter influensa
                                    Åråsen: Sudgot er med på laget mot stabæk i kveld etter å ha vært borte fra trening i to dager. -Det var ikke svineinfluensa, så jeg er klar til kamp. Det ser også ut til at jeg er med fra start, sier Arild Sundgot.

Han starter på topp sammen med Edwin, mens Occean er ute i tre uker med lyskestrekk.

Kommentar

• okb
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 2377

Følg LSK-Stabæk LIVE

LSK.NO følger kampen mellom LSK og Stabæk spark for spark fra klokka 19:00.

Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• KrisB
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2008
                                        • 2923

LSk.no

1-2 på Åråsen
                                        Stabekk avgjorde rett før slutt. Marius Johnsen med kanonscoring. Logi ut med skade etter grisetakling fra Berglund. Vi fulgte kampen spark for spark.

Kommentar

• KrisB
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2008
                                          • 2923

RB.no

– Det er bare å beklage

ÅRÅSEN:
                                          (LSK - Stabæk 1-2). Arild Sundgot brant tre store sjanser, og poengene forsvant til Bærum. Etter kampen beklaget Sundgot.

– Jeg hadde tre store sjanser, og jeg burde scoret to mål. Det ville seg bare ikke i dag, og jeg vet ikke hvorfor. Jeg traff ikke mål engang, og det er rart. Det er for dårlig av meg. Det er bare å beklage, og jeg tar min del av skylda for at vi ikke vinner i dag, sier Arild Sundgot til rb.no
                                          Etter kampen ble Sundgot pepret med spørsmål av pressen om de brente sjansene. Spissen sto rakrygget og svarte så godt han kunne.
                                          – Jeg står her med en dårlig følelse. Vi skapte sjansene - jeg bomma. Jeg kommer ikke til å sove godt i natt. Jeg er fryktelig skuffa akkurat nå.
                                          Før kampen toppet Sundgot en liste over de mest effektive spillerne i Tippeligaen.
                                          – Den topper jeg ikke lenger nå. Nå er jeg vel sist, sier Sundgot med et smil.
                                          Kunne fått avstand

Med seier i kveld hadde LSK fått en luke på seks poeng ned til Strømsgodset som ligger på kvalifiseringsplassen. Nå ble de i stedet stående på tre poeng foran.
                                          – Det gjør dette tapet ekstra ille. Det er frustrerende at vi ikke klarer å utnytte den sjansen vi hadde der, sier Sundgot.
                                          Det kunne før kampen se ut som årets høstsesong ikke ville bli like nervepirrende for LSK-supporterne som i fjor. Etter kampen ser det ut som den kan bli det alikevel.
                                          – Vi ligger i gjørma, og vi er i en alvorlig situasjon. Det er mange lag som kjemper der nede, men jeg håper vi skal få samlet nok poeng til å berge plassen.

Dårlig forsvarspill

Selv om Sundgot burde avgjort kampen for hjemmelaget, var det flere som kunne avverget begge scoringene til Stabæk.
                                          – Jeg skal kanskje ikke snakke alt for høyt om det i dag, men det er alt for dårlig å slippe inn slike mål. Det blir vanskelig å vinne fotballkamper med så enkel baklengsmål, mener Sundgot.

Jon Inge Høiland ble dagens mann for Stabæk. Landslagsbacken scoret både 0-1 og 1-2.
                                          – Jeg er inne i en fin flyt, og det gjelder å ha litt instinkt foran mål. Men jeg fryktet at jeg skulle få keeperen deres i bakhodet på 2-1-scoringen, men han kom heldigvis aldri, sier Høiland.

Kommentar

Working...