Vålerenga IF - Lillestrøm SK Søndag 16 aug. kl. 20:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rovfugl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 3672

    Jeg er live redd for denne kampen nå, vi ligger skikkelig nedi suppa og 3 poeng her er faen steike meg GULL verdt!
    jeg tror\håper også at det vil bli 3 poeng hvis vi bare kjører på fra start og presser knallhardt, og vi må faen ikke legge oss bakpå hvis vi skulle lede med ett mål. vi gjør såpass mange tabber bakover at det er døden for oss å la motstander få presse, dette burde HB lært til nå.
    Vi må gå ut og presse høyt, og suse fremover på banen når vi har ballen, ikke noe tull. Gutta må kjøre på som faen i angrep samtidig som dem må roe seg ned i forsvar. De gangene vi har pressa på for å få mål så har vi til tider spilla ok, men i det vi legger oss bak suger vi skikkelig og vi vet det kommer mål i mot.
    Vinner vi ikke denne kampen tror jeg at jeg må vurdere lykkepillen for å ikke ende opp som et psykisk vrak, jeg klarer faen ikke en høst der vi hver runde ligger på nedrykksplass eller kvalifisering, jeg kommer til å klikke i vinkel!
    FORZA ! denne skal vi vinner over søppellaget fra helvete, og det gjøres med HØYT press!
    DØ FOR FUGLA!!!
    http://www.fluefiskebloggen.no
    LSK er min religion
    Ujah er min gud

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      Mer moro:
      Det første skrittet vi må ta for å bli et ”hele Norge’s lag” er å slutte med dette ”bønda” tullet. Min bestemor var fødd på bondegård og jeg er stolt over det. Så ikke på henne som hverken dummere eller mindreverdig av den grunn. Mange av dem som står og brøler bønder er mye nærmere bondestanden enn meg. Det virker heller ikke fryktinngytende på motstanderne, bare fremstiller oss som litt enkle og skal vi si ”bondske”. Bønder må være hjertlig velkommne som Enga supportere.
      Bort med "voldtekt av horer" og "øl og vold", inn med "Sha-la-la" og mer hoppesang. Jeg tror man ville fristet flere inn i Klanen på den måten.
      Problemet er imidlertid størst for alle våre supportere som bor utenfor byen. Klanen kryr av supportere som bor opptil flere timer utenfor Oslo, og disse stakkarene må sette av 2-3-4 timer noen dager i forveien bare for å få kjøpt billett til klansfeltet!
      Men å sette opp en stand i karl johan med billettsalg og litt supporter stasj. Man må sikkert få noen godkjenning til dette, men det hadde sikkert ornet seg. Man er nøtt til å få vålerenga ut i by bildet.
      - Redusere TL til 12 lag, og heller ta en "skotsk" ligavariant eller stjæle fra hockey for den saks skyld...
      - Alle kamper spilles samme dag til samme tid, fortrinnsvis lørdag kl 16.00 eller søndag kl. 18.00.
      - Ny stadion med mindre tilskuerkapasitet
      Jeg må innrømme at jeg ikke er den supporteren som gjerne reiser til indre troms for å se 1 runde i cupen, men jeg ville gjerne dratt på Ullevål hvis jeg følte at jeg fikk noe tilbake for det jeg betalte..
      Man betaler jo ikke bare pengene sine, man ofrer noen få timer av de siste timene du har før helgen er over.
      JEg vet ikke lenger hvor mange ganger jeg har dratt fra Ullevål og ønsker at jeg heller hadde blitt hjemme og sett den på Tv.

      Kommentar

      • fjacob82
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 1507

        Husar på venstre back?? rett fra utenlandslån og inn på laget mot hatlaget nr.1? Skeptisk....
        Hva med Lars Kristian, Ringstad, Johnsen? Eller Pedersen og Riseth inn på midtstopper?
        Eller har kanskje Husar endelig begynt å leve opp til potensialet sitt?
        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
        *Brasseberget*

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13277

          Det ligger vel ikke noe annet i det enn at Husar er det beste alternativet på venstreback nå. Han har jo tross alt hatt noen formasjonstreninger, og er jo heller ikke noen ny fugl i klubben. I bunn og grunn gledelig, spør du meg.

          Ellers er jeg mer skeptisk til Pedersen som stopper. Hadde et par grove feilvurderinger mot Tromsø. Ville helst sett Riseth her.

          Kommentar

          • erikh
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2008
            • 443

            Opprinnelig skrevet av fjacob82
            Husar på venstre back?? rett fra utenlandslån og inn på laget mot hatlaget nr.1? Skeptisk....
            Hva med Lars Kristian, Ringstad, Johnsen? Eller Pedersen og Riseth inn på midtstopper?
            Eller har kanskje Husar endelig begynt å leve opp til potensialet sitt?

            Eriksen = idrettsinvalid med geriatriske hofte(!!)plager
            Ringstad = ute med skade (overtråkk)
            MJ = begynner å närme seg, men har värt ute med akilles skade i lengre tid nå..er vel notert som usikker foran matchen.

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              Opprinnelig skrevet av erikh
              Eriksen = idrettsinvalid med geriatriske hofte(!!)plager
              Ringstad = ute med skade (overtråkk)
              MJ = begynner å närme seg, men har värt ute med akilles skade i lengre tid nå..er vel notert som usikker foran matchen.
              Samtidig virker det som at Berg satser på hurtige spillere med teknikk (orgasme) i denne kampen. Helt riktig mener jeg. Vil heller ha spillere rettvendt mot "forsvaret" til søpla en en krigekamp denne gangen.

              Husar er selvfølgelig en gambling i utgangspunket, men som du skriver har vi bare en tvilsom MJ som alternativ.
              Last edited by Kjell.T.Ring; 14.08.2009, 10:46.
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • KrisB
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2008
                • 2923

                RB mener laget fort kan se slik ut:

                (4-4-2)

                Stefan Logi Magnusson
                Karim Essediri- Steinar Pedersen- Frode Kippe- Martin Husàr
                Kristoffer Togstad- Khaled Mouelhi- Nosa Igiebor- Mathis Bolly
                Olivier Occean- Edwin Eziyodawe

                Kommentar

                • gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

                  Arild på laget!

                  Ut fra treningsrapportene denne uken, og det jeg leste i RB-papir i dag, så starter heller ikke Arild Sundgot denne kampen.

                  HVORFOR?

                  Etter min mening er han bedre enn Occean i alt akkurat nå; Han er mer målfarlig, bedre lagspiller og klokere i alt han gjør ute på banen.
                  Og ikke minst er han etter min mening en mye bedre partner for Edwin.
                  Arild har scoret åtte mål til tross for at han har vært innbytter i mange av kampene.

                  Hvorfor spiller han ikke, Henning Berg?
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13277

                    Er forsåvidt enig, Occean virket slapp og uinteressert i den siste kampen. Men: Ollie er en bedre duellspiller, han skårer også jevnt og trutt på innlegg. Han og Karim har funnet hverandre . Jeg er sikker på at han vil vise seg fra en bedre side i nå, dessuten kommer han uansett til å knuse ad hoc stopperne til søpla i alle dueller. Søpla må mest trolig trekke Sæternes ned i midtforsvaret i denne kampen, noe de muligens hadde droppet om Sundgot spilte.

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      Opprinnelig skrevet av reka
                      . Men: Ollie er en bedre duellspiller, han skårer også jevnt og trutt på innlegg.
                      Nå scorer vel strengt talt Arild mer en Occean ift spilletid. Occean er kanskje marginalt forran i duellspill og fart, men legenden veir mer en opp for dette med andre egenskaper.
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13277

                        Tro meg, det er ingen jeg setter høyere enn Sungodt. I alle andre kamper vil jeg heller se ham enn occean på banen. Men i denne kampen er det taktisk klokere å ha Occean på topp. Søpla har jo ikke midtstoppere! Med ollie må de trekke ned Sæternes og vi får det langt enklere i eget forsvar. Sæternes er jo den eneste targetmannen de kan pumpe langballer på. Ellers er jeg skråsikker på at Arild får spilletid og putter også denne gangen.

                        Kommentar

                        • andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

                          Opprinnelig skrevet av reka
                          Tro meg, det er ingen jeg setter høyere enn Sungodt. I alle andre kamper vil jeg heller se ham enn occean på banen. Men i denne kampen er det taktisk klokere å ha Occean på topp. Søpla har jo ikke midtstoppere! Med ollie må de trekke ned Sæternes og vi får det langt enklere i eget forsvar. Sæternes er jo den eneste targetmannen de kan pumpe langballer på. Ellers er jeg skråsikker på at Arild får spilletid og putter også denne gangen.
                          En annen fordel med at Säternes trekkes ned, er at han antakeligvis ikke har samme rutine en mot en, som en vant stopper har. Passer godt for Edwin, Nosa, Bolly og evt. Mykle.
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                          Kommentar

                          • gamle-perta
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2418

                            Opprinnelig skrevet av reka
                            Men i denne kampen er det taktisk klokere å ha Occean på topp. Søpla har jo ikke midtstoppere! Med ollie må de trekke ned Sæternes og vi får det langt enklere i eget forsvar.
                            Det vil forbause meg om VIF vurderer det slik. Jeg tror ikke de legger opp taktikken sin etter Occean. De har sikkert såpass tro på egne kvaliteter at de heller vil satse på å kvele LSKs vaklende forsvar med sin offensive kraft.
                            Mvh
                            Gammer´n (Per T)

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              Taktikken er nok i det store og hele uendert, men de må da tilstås såpass omløp i toppen at de må forsøke å matche vår duellstyrke på topp. Om de ikke gjør det blir det jo enda enklere. Den offensive kraften er nok også en smule redusert når hæstad og martine er ute.

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                Noen som har noen oppdatert info på söplas skadesituasjon. Spent på den backfireren.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

                                  Opprinnelig skrevet av reka
                                  Den offensive kraften er nok også en smule redusert når hæstad og martine er ute.
                                  Defensivt også. Bojan-Singh/Fellah er kanskje en habil duo fremover på banen. Bakover tror jeg ikke de matcher ovennevnte duo. Tror det blir mye löping på Singh/Fellah i så fall. Bojan er först og fremst en offensiv spiller, og er ikke mye til löpsmaskin.

                                  Om möbelrotta er ute så begrenser vel det stopperkonstellasjonen ytterligere. Hvem stiller de egentlig der? Muri, Hagen, Fuenmayor og Andresen ute. Nordvik-Säternes? Nordvik-Storbäk. Etter utsagn fra Bartesupportere forstår jeg det også slik at Nordvik funker best som back, og holder et mye lavere nivå på stopperplass.
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                  Kommentar

                                  • Serbern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 5496

                                    Opprinnelig skrevet av andersmm
                                    Noen som har noen oppdatert info på söplas skadesituasjon. Spent på den backfireren.
                                    Jo værre den backfirern blir, jo mer nervøs blir jeg. :???:

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13277

                                      Aktuelle for søplas midtforsvar ser ut til å være Nordvik, Storbæk og muligens Sæternes. Backer Brix og Nouri.

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        Dos Santos er jo som kjent ute. Bra for oss. Fredo har värt innkastservitör numero uno for grisene i år, og med både ham og innkastekspeditör Muri ute er deres offensive register svekka.
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        • Spntneous
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 1990

                                          Opprinnelig skrevet av reka
                                          Men å sette opp en stand i karl johan med billettsalg og litt supporter stasj. Man må sikkert få noen godkjenning til dette, men det hadde sikkert ornet seg. Man er nøtt til å få vålerenga ut i by bildet.

                                          Jeg dævver. "ornet seg", "nøtt til" "by bildet"

                                          Det å foreslå en stadion med mindre plass er vel å skyte seg selv ennå mer i foten? Du MÅ fortsette å finne flere god biter, fårr dete ær morro
                                          Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
                                          Episodene ligger på iTunes og kfl.no

                                          Kommentar

                                          Working...