Vålerenga IF - Lillestrøm SK Søndag 16 aug. kl. 20:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    Ut i fra treningsrapporten ser jeg at Kiko er aktuell på kant.
    Håper Berg setter inn Myklebust i hans sted. Kiko-Nosa er etter mitt skjönn den beste sentralduoen vi kan ha på midten.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      Opprinnelig skrevet av andersmm
      Ut i fra treningsrapporten ser jeg at Kiko er aktuell på kant.
      Håper Berg setter inn Myklebust i hans sted. Kiko-Nosa er etter mitt skjönn den beste sentralduoen vi kan ha på midten.
      Skulle til å skrive det samme. Myklebust virker i scoringsform (på trening og 2. lag), og er et langt bedre alternativ en Kiko på kant.

      Bolly er ejg usikker på. Virker blottet for selvtillit i kamp, men imponerer visst på trening. Håper han slipper seg løs på søndag.
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • Ola
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 1651

        Opprinnelig skrevet av andersmm
        Ut i fra treningsrapporten ser jeg at Kiko er aktuell på kant.
        Håper Berg setter inn Myklebust i hans sted. Kiko-Nosa er etter mitt skjönn den beste sentralduoen vi kan ha på midten.
        Bolly har ikke vist noe i kamp som forsvarer at dette eksperimentet fortsetter. Med Nosa på kant så tapte vi kanskje noe på midten, men du verden hvor mye bedre vi ble på siden, andreomgangen mot Tromsø.

        Jeg vil se et offensivt Lillestrøm mot vif:

        Midtbane:
        Myklebust-Kiko-Sundgot-Nosa

        Spisser:
        Occean-Edwin

        Søgård først i køen som innbytter.

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          Dette handler om balanse. Det blir bare dumt når folk ønsker å se to hyperoffensive backer, i tillegg til å ville bruke spillere med få defensive fibre på 3 av 4 midtbaneplasser.

          Når det gjelder bruken av Kiko på høyre kant, lurer jeg på hva det er folk ikke skjønner. Dere fatter vel at han ikke er plassert der for å slikke krittet og slå bananinnlegg? At han skal trekke innover i banen for å frigjøre rom for en hyperoffensiv Essediri? At det vil være fint med en spiller som kan ta returløpene i rommet Essediri etterlater seg? At Kiko og Søgård vil måtte sideforskyve inn bak Nosa og Bolly ved en del anledninger?

          Heldigvis er ikke Berg, i motsetning til mange her inne, interessert i å blottlegge laget totalt for kontringer imot. Spesielt ikke når kontringsspill, i tillegg til lange innkast, er det eneste søplelaget delvis behersker.

          Kommentar

          • Ola
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1651

            [QUOTE=Lars;365183]Dette handler om balanse. Det blir bare dumt når folk ønsker å se to hyperoffensive backer, i tillegg til å ville bruke spillere med få defensive fibre på 3 av 4 midtbaneplasser.QUOTE]

            Grunnen til at jeg ønsker Sundgot på midten er at han er god til å holde på ballen og gjør stort sett kloke ting. Selvfølgelig i tillegg til at han bidrar fremover. Samtidig så vurderer jeg Myklebust som en bedre spiller enn Bolly både offensivt og defensivt.

            Tokstad, Bolly og Bjørkøy har vist i nok kamper nå at de ikke holder nivå. Samtidig vet vi hva vi får av Sundgot og Myklebust. Nosa er den beste venstrekanten vi kan stille med.

            Kommentar

            • andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

              Jeg synes Mykle er såpass bra defensivt at han kan ta höyrekanten. Kiko bør da ta plass på midten med Nosa. Mykle er også en spiller som trekker inn i banen, og det passer bra for en offensiv Karim. Kiko og Nosa er en komplementær og bra duo som bør få spille sammen så mye som mulig.

              Forøvrig tror jeg dette er anledningen for Bolly til å vise seg frem. Han møter ganske sikkert en annen 'fersking', Nouri eller Brix på backen. Samtidig kan det åpne seg en del rom i et uvant og nykomponert Søplalag.
              Last edited by andersmm; 14.08.2009, 14:32.
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                VIFs skademareritt verre enn noensinne


                Vålerenga manglet 13 (!) spillere på fredagens trening.
                To dager før Tippeliga-kampen som kan sende Vålerenga mot nedrykksgjørma sliter VIF med å stable elleve mann på beina.
                Kun åtte spillere dukket opp på fredagens trening.
                - Har du opplevd noe verre?
                - Nei, det har jeg ikke. Det er ikke gunstig. Vi får se hva vi klarer å stable på beina, sier Martin Andersen.
                André Muri, Erik Hagen, Bojan Zajic, Bengt Sæternes, Martin Andresen og Morten Berre er skadet. Freddy dos Santos er sykemeldt. I tillegg har Kristofer Hæstad karantene.
                Det passer dårlig før den viktige bunnkampen mot Lillestrøm.
                - En seier for oss ville gitt oss et veldig bra pusterom nedover på tabellen. Et tap vil gjøre at Lillestrøm plutselig er helt i ryggen på oss. Da forstår alle viktigheten av kampen, sier Tor Ole Skullerud.






                Kommentar: Er vel bare spill for galleriet fra møbelsønnen dette. Liker uansett ikke denne "kaste inn håndkle før kampen er spilt" holdninga. Er nok mange her inne som ble enda mer sikre på tap nå

                Kommentar

                • KrisB
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2008
                  • 2923

                  Fra Trenings-tråden.

                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                  Dagens trening....

                  ...Otto og Stefan Logi trente med Grodås. Hvis jeg skal driste meg til en veldig foreløpig vurdering virker Logi veldig trygg på seg sjøl - hvis dette ikke bare er falsk selvtillit ser jeg ikke bort fra at han muligens kunne skape trygghet bakerst (som vi egentlig ikke har hatt siden Santa Claus) på en måte Otto ikke har greid i det siste....


                  gilbert
                  Du som har vært på treningene i det siste, mener du at Stefan Logi har vist seg bra nok frem til at han kan starte kampen mot søpla i morgen?

                  Hvordan han uttaler seg og sånt høres det ut som om han har et hav av selvtillit. Er spent på han, og har lyst til å se han starte i morgen.

                  Kommentar

                  • KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

                    Enga kommer vel uansett til å stille opp med 11 (mer eller mindre) friske mennesker.

                    Hadde vært spennende med Logi. Virker som en skikkelig innpisker og det er kanskje det vi trenger?
                    Last edited by KFL41; 15.08.2009, 17:02.

                    Kommentar

                    • KrisB
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2008
                      • 2923

                      Laget jeg håper å se:

                      Stefan Logi Magnusson
                      Marius Johnsen- Steinar Pedersen- Frode Kippe- Martin Husàr
                      Karim Essediri- Espen Søgård- Nosa Igiebor- Mathis Bolly
                      Arild sundgot- Edwin Eziyodawe

                      Kommentar

                      • Canário
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1471

                        Holder vi nullen, holder vi plassen. Vi scorer i "hver" kamp. Det gjelder å få defensiv kontroll. Bolly og Tokstad er langt unna våre beste defensive kantspillere, der Tokstad engang ikke er en kantspiller. Med Essediri og Husar på backene, er det lurt at Søgård kommer inn sentralt og Kiko tar høyrekanten. Det er en "nest" best løsningen for han, men den beste for LSK. Ikke bare i kampen mot RBK - men for å ta den - fikk de store rom på kantene og fikk slått massivt med innlegg med både Essediri, Tokstad, Bolly (og Ringstad) på sidene. En god Nordtveit og Kippe reddet oss. Men det er neppe en formel for å stenge døra framover, noe som må være fokuset og det åpenbare målet. Det handler om komponering av lag. Derfor hadde jeg også gjerne sett Myklebust på bekostning av Bolly, på samme måte som jeg ville sett Johnsen på back - og ikke Husar nesten rett fra utlendighet. Det holder med en back som ikke er taktisk utlært.

                        Jeg er meget spent på hvordan Husar tar de defensive oppgavene - posisjonering og timingen til motspillere. Mener å huske at han har lett for å "ruse" og lage frispark. Blir Johnsen klar, regner jeg med at han spiller. Det byr seg alltid en scoringsmulighet, og med Nosa og Edwin har vi spillere som kan løse opp ethvert press og er uforutsigbare nok for enhver. På en stor Ullevaal-matte får de kanskje brukt ferdighetene sine enda bedre...

                        Kommentar

                        • Hel1017
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Oct 2008
                          • 196

                          Satser på at Nosa scorer minst tre i morgen, bare for å gni det ekstra inn..
                          Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

                          Kommentar

                          • woody
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2005
                            • 374

                            Opprinnelig skrevet av Canário
                            Holder vi nullen, holder vi plassen.
                            Husker ikke hvordan det føles, og kan ikke helt ha tro på at vi gjør det i morgen heller.
                            woody

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              Skadesituasjonen bare lureri fra Martine. Her er troppen:
                              1 Troy Perkins, 30 Øyvind Bolthof, 3 Andreas Nordvik, 5 Erik Hagen, 9 Mario Roberto Martínez, 11 Morten Berre, 13 Jarl André Storbæk, 14 Bengt Sæternes, 17 Mohammed Fellah, 19 Dawda Leigh, 20 Mostafa Abdellaoue, 21 Luton Shelton, 25 Mohammed Abdellaoue, 26 Bojan Zajic, 28 Harmeet Singh, 31 Kristian Brix, 33 Amin Nouri.

                              Kommentar

                              • krisruds
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2005
                                • 839

                                Lurer på hvorfor så mange vil ha Bolly på laget.
                                Har dere ikke sett de kampen vi har spilt til nå iår?
                                Han er jo blottet for defensive fibrer. Er så vidt han skjønner/klarer å jobbe defensivt. Samt at han er blottet for offensiv selvtillit. Han har en god forse, det er farten, men den bruker han ikke i de kampene jeg har sett til nå. DVS alle i serie. Han roter samt veldig med ballen når han får den.

                                Nei, sjelden jeg er "streng" med spiller, men ikke ha Bolly på banen i denne kampen. Hold han på B-laget. Bruk heller Frank Grønnlund på kanten, tror vi faktisk kommer bedre ut av det.

                                Men seriøst så burde vi heller bruke Mykle/husar/ringstad/tokstad etc før Bolly for sjansen på laget. Han holder dessverre ikke mål slik han har spilt nå.
                                krisruds medlem av KFL siden 1996


                                OI OI OI nå har vi det morro :)

                                BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                                Kommentar

                                • Eriksve
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2006
                                  • 885

                                  Opprinnelig skrevet av reka
                                  Skadesituasjonen bare lureri fra Martine. Her er troppen:
                                  1 Troy Perkins, 30 Øyvind Bolthof, 3 Andreas Nordvik, 5 Erik Hagen, 9 Mario Roberto Martínez, 11 Morten Berre, 13 Jarl André Storbæk, 14 Bengt Sæternes, 17 Mohammed Fellah, 19 Dawda Leigh, 20 Mostafa Abdellaoue, 21 Luton Shelton, 25 Mohammed Abdellaoue, 26 Bojan Zajic, 28 Harmeet Singh, 31 Kristian Brix, 33 Amin Nouri.
                                  Som forventet bedre enn rapportene før i uka skulle tilsi ja. Med denne troppen blir vel muligens laget slik:

                                  Perkins
                                  Nouri-Storbæk-Nordvik-Brix
                                  Fellah-Singh-Zajic
                                  Berre-Moa-Sæternes

                                  Rapportene på Hagen har jo vært at han skulle opereres, men blir ikke overrasket om han skulle starte - og med den formen han har vist i år bør vi kanskje håpe på det..!?

                                  Kommentar

                                  • Kanarifugl84
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2007
                                    • 2319

                                    Opprinnelig skrevet av Eriksve
                                    Perkins
                                    Nouri-Storbæk-Nordvik-Brix
                                    Fellah-Singh-Zajic
                                    Berre-Moa-Sæternes
                                    Hvis så er tilfellet, skal dette være et lag vi absolutt bør gi meget god kamp om alle poengene på søndag! Faen, det begynner å snike seg inn en følelse om at jeg tror vi vinner denne kampen. Sånn er alltid skummelt når det gjelder fugla...

                                    Kommentar

                                    • KFL41
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 3648

                                      Nordvik er svært rask. så han matcher er nok Edwin i løpsdueller (desverre).

                                      Bolly var veldig positiv mot enga på Åråsen. Håper vi får se samme takter fra ham dersom han får sjansen. Da var han fuglas beste såvidt jeg husker.

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        Opprinnelig skrevet av KFL41
                                        Nordvik er svært rask. så han matcher er nok Edwin i løpsdueller (desverre).
                                        Dog sies det fra Bartehold at han kun holder vann som sideback. Som stopper er han visstnok utrygg, og "personlig feil" er et ord som går igjen i sammenheng med hans stoppergjerning.
                                        Han skal forövrig väre veldig rask for å match Eddie. Det beste med Edwin er dog hans karusellkjörerevner.
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13277

                                          Opprinnelig skrevet av andersmm
                                          Dog sies det fra Bartehold at han kun holder vann som sideback. Som stopper er han visstnok utrygg, og "personlig feil" er et ord som går igjen i sammenheng med hans stoppergjerning.
                                          Han skal forövrig väre veldig rask for å match Eddie. Det beste med Edwin er dog hans karusellkjörerevner.
                                          Han var forferdelig i den første halvtimen mot Tromsø (cup) da han ble utfordret. Flere grove feil. Tror Storbæk og en skadd Hagen danner stopperparet i denne kampen.

                                          Kommentar

                                          Working...