Har tenkt litt over denne saken. Ruben Gabrielsen er uten tvil et av landets største talenter, og selv om han bare er født i 1992 har han rukket å spille 6 kamper i Tippeligaen pluss etablere seg på Norges meget sterke U17-lag. Ruben har for LSK blitt brukt både som stopper, høyreback og venstreback, i tillegg har han spilt kant, stopper, back og sentral midtbane på U17-landslaget. Tror jaggu han har en kamp som spiss der og, hvis jeg ikke husker feil.
Det er nok av eksempler der gode spillere har fått ødelagt potensialet sitt av å aldri spesialisere seg på èn posisjon. Her må ikke LSK og Ruben Gabrielsen gå i samme fella. Jeg har forståelse for at han har kommet inn på laget mye pga skader i år, og har da gått rett inn der skadene har kommet, men jeg tror det er både i Rubens og LSKs interesse at han satser på å bli kanongod i èn posisjon, og ikke grei i flere posisjoner. Jan Gunnar Solli er et godt eksempel på en slik spiller.
Spørsmålet er bare i hvilken posisjon han har størst potensiale. Selv har jeg kun sett Ruben i de 6 kampene han har spilt i år, pluss noen andrelagskamper, men jeg mener han passer best som midtstopper med sine ballferdigheter, fart og fysikk. Men uansett så bør han spesialisere seg på èn posisjon etter min mening.
Kommentar